CZYTAJ WIĘCEJ

Advertisement

Zoé Lee OficjalneLogoMiraculum (6).png Kreacje 

Chcę tylko być akceptowana, jaka jestem. Tak naprawdę, a teraz znowu muszę udawać. Ja już nie mogę.

— Zoé; Zdeptucha

Zoé Lee – uczennica paryskiej szkoły Collège Françoise Dupont, mieszkająca dawniej w Nowym Jorku. Jest córką Audrey Bourgeois[2], pasierbicą André Bourgeois oraz przyrodnią siostrą Chloé Bourgeois[3].

W odcinku Zdeptucha staje się kolejną ofiarą Akumy, zmieniając się w tytułowego super-złoczyńcę.

W odcinku Królowa Bananów Biedronka chwilowo powierza jej opiekę nad Miraculum Pszczoły, które połączone jest z Kwami o imieniu Pollen, prosząc nastolatkę o pomoc w pokonaniu super-złoczyńcy.

Osobowość[]

Normalnie[]

Zoé jest bardzo miłą, uroczą i uprzejmą osobą. Początkowo Zoé robi wszystko, aby dostosować się do wymagań innych osób i je zadowolić. Ułatwiają to jej niezwykłe umiejętności aktorskie – bez trudu przychodzi jej odgrywanie różnych ról, które kłócą się z jej prawdziwym ja. Zależy jej na akceptacji przez otoczenie i boi się, że nie zostanie zaakceptowana taka, jaka jest naprawdę. Aby to zyskać, jest gotowa nawet poświęcić cenne dla niej rzeczy i wartości, aby zyskać uznanie swojej matki i siostry. Kiedy poznaje Marinette, jej zachowanie się zmienia. Zoé wówczas rozumie, że może być sobą i prawdziwi przyjaciele jej nie zostawią. Od tego momentu podąża za swoją prawdziwą naturą i nie udaje kogoś, kim nie jest, aby zadowolić swoją rodzinę. Można wówczas dostrzec, że jest bardzo koleżeńska oraz empatyczna. Wybacza nawet swojej siostrze, która nie traktuje jej najlepiej. Jednocześnie jej zachowanie jest bardzo niepewne. Kocha swoją siostrę i nie chce zrobić czegoś, co by ją zdenerwowało lub uraziło, dlatego też bardzo kontroluje to, co robi i jak się zachowuje. Jest również bardzo odważna, co pokazała stając naprzeciw Królowej Bananów, aby ochronić niewinnych ludzi przed super-złoczyńcą.

Vesperia[]

Jako superbohaterka jest bardzo żywa, energiczna oraz nastawiona optymistycznie. Wiedząc, że Chloé nie zna jej prawdziwej tożsamości, staje się również śmielsza i niczego się nie boi. Vesperia prowokuje Królową Bananów, mogąc jednocześnie skonfrontować się ze swoją siostrą. Jest bardzo odważna i od razu staje do walki, kiedy jest to konieczne.

Zdeptucha[]

Zdeptucha jest niezwykle mściwą osobą. Jej głównym celem staje się Chloé, dlatego też dąży do tego, aby zdeptać swoją siostrę i ją pochłonąć. Chce ją przewyższyć i pokonać, używając do tego swoich mocy. Kieruje się słowami swojej siostry, która twierdziła, że wygrani depczą przegranych swoimi butami. Jest również bezwzględna, ponieważ atakuje niewinnych ludzi, aby zyskać więcej energii i móc się powiększyć. Jednocześnie super-złoczyńcą targają różne emocje, kiedy Chloé mówi jej, że jest jedynie marną kopią i powinna deptać nieudaczników, jeśli chce stać się taka, jak ona. Można to również dostrzec w trakcie monologu Marinette, która przekonuje ją, że dziewczyna może być sobą. Ostatecznie Zdeptucha ulega słowom Władcy Mroku i atakuje innych, aby udowodnić, że nie jest słaba i nikt nie będzie jej rozkazywał.

Wygląd[]

Normalnie[]

Zoé to dziewczyna o jasnej karnacji, brzoskwiniowych ustach oraz niebieskich oczach. Posiada blond włosy sięgające łopatek − dłuższe z tyłu oraz krótsze, do ramion, z przodu. Kosmyk po lewej stronie jest koloru różowego. Na głowie nosi niebieską czapkę typu smertfetka.

Nastolatka ubrana jest w białą bluzkę, z nadrukiem żółtych, różowych oraz niebieskich sześciokątów układających się w kształt kwiatka. Na to zakłada skórzaną kurtkę typu ramoneska. Dolna część stroju to spodnie rurki w kolorze żółtym ozdobione brązowym plecionym paskiem ze srebrną klamrą. Zoé nosi również wysokie żółto-różowo-niebieskie trampki. Lewy but posiada nadruk z sercami, natomiast prawy − z gwiazdkami. Na lewym nadgarstku nosi dwie bransoletki: szerszą białą z żółto-czerwonym wzorkiem oraz brązową z niebieskimi koralikami.

Vesperia[]

Chociaż Zoé posiada Miraculum Pszczoły, jej kostium kolorystyką przypomina umaszczenie osy. Jej włosy splecione są w warkocz, gdzie jedno z pasm jest koloru czarnego. Po bokach jej twarzy opadają dwa czarne kosmyki. We włosy ma również wczepione Miraculum Pszczoły, z którego wyrastają dwa długie „czułki”. Twarz super-bohaterki zasłania żółta maska z czarnymi pasmami u góry oraz u dołu.

Vesperia ubrana jest w dwukolorowy kostium. Górna część stroju jest koloru czarnego z trzema ostro zakończonymi pasmami w kolorze żółtym po obu stronach tułowia oraz po jednym na ramionach. Żółte rękawiczki sięgają łokci, a materiał w okolicach palców jest w czarnym kolorze. Dolna część stroju jest koloru żółtego z trzema ostro zakończonymi pasmami w kolorze czarnym. Materiał kostiumu od połowy łydki w dół przybiera czarny kolor. Dziewczyna nosi również czarne buty na koturnie, luźniejsze w okolicach kostki, które u góry oraz na dole przyozdobione są żółtymi pasmami. Przez biodro przewieszoną ma broń − Bączek.

Zdeptucha[]

Jako Zdeptucha upodabnia się do Chloé. Jej skóra, ubranie są w całości pokryte złotem. Oczy również są koloru złotego. Podobnie jak jej siostra, Zdeptucha posiada włosy związane w wysoki kucyk. Ubrana jest w charakterystyczne dla Chloé ubranie: bluzkę w paski, kurtkę oraz spodnie. Na jej głowie można dostrzec cztery pary ostrych rogów, z czego jedna para usadowiona jest na górze głowy, natomiast reszta znajduje się bliżej kucyka. Na kołnierzyku kurtki oraz na ramionach wyrastają jej kolce. Można również zauważyć, że rękawy kurtki oraz nogawki spodni scalają się ze skórą super-złoczyńcy. Na ciele Zdeptuchy znajduje się również wiele niebieskich kryształów, które zdobią jej czoło, uszy, klatkę piersiową, ręce oraz nogi. Na nogach nosi złote buty na wysokim obcasie, które ozdobione są niebieskimi kryształami, a z tyłu wyrasta kolec.

Broń[]

Po zdobyciu Miraculum Pszczoły bronią Vesperii staje się Bączek, dzięki któremu może walczyć oraz się bronić. Broń służy również jako komunikator. Dodatkowo dzięki bączkowi bohaterka może przywołać swoją specjalną umiejętnośćŻądlić.

Umiejętności[]

Jako Vesperia staje się szybsza oraz zwinniejsza, potrafi wysoko skakać i jest wytrzymalsza niż normalnie. Jej super-moc to Żądlić, dzięki której może zatrzymać na kilka sekund każdą osobę, jednak po użyciu jej super-mocy ma tylko pięć minut do przemiany zwrotnej.

Gdy zmienia się w Zdeptuchę, dziewczyna może pochłonąć każdą osobę, którą dotknie powierzchnią swoich podeszw. Uzyskana moc pozwala jej się powiększyć.

Relacje[]

Marinette Dupain-Cheng[]

Zoé spotyka Marinette od razu po przyjeździe do Paryża. Wówczas nastolatka zachowuje się naturalnie i jest bardzo miła dla Marinette, dlatego też obie dziewczyny bardzo szybko się zaprzyjaźniają i wymieniają numerem telefonu. Kiedy jednak Zoé dowiaduje się, że Chloé znęca się nad Marinette i tego samego oczekuje od swojej siostry, jest złośliwa dla nowej znajomej. Chociaż żałuje swojego złego zachowania, ukrywa to przed innymi. Po pokonaniu Akumy Zoé uświadamia sobie, że nie chce już nikogo udawać i udaje się na spotkanie z Marinette i jej przyjaciółmi. Wówczas przeprasza wszystkich za swoje zachowanie, opowiadając o swojej sytuacji i zaprzyjaźnia się ze wszystkimi. Od tamtej pory Zoé i Marinette są dobrymi przyjaciółkami. W odcinku Królowa Bananów współpracują ze sobą w celu stworzenia filmu, chociaż Zoé uczęszcza do innej klasy.

Biedronka i Czarny Kot[]

Po przybyciu do Paryża Zoé słyszy o Biedronce i Czarnym Kocie. Jest wdzięczna bohaterom za to, że ją uratowali. Kiedy Biedronka przybywa do Zoé, aby podarować jej Miraculum Pszczoły, początkowo dziewczyna nie jest pewna tego, czy sprawdzi się w tej roli, jednak zmotywowana przez super-bohaterkę postanawia pomóc. Zawsze chętnie pomaga super-bohaterom, kiedy zostanie poproszona o pomoc i bardzo dobrze z nimi współpracuje.

Chloé Bourgeois[]

Zoé jest siostrą przyrodnią Chloé. Z reakcji Chloé można wywnioskować, iż dziewczęta spotykają się po raz pierwszy, kiedy Zoé przybywa do Paryża. Dziewczyna robi wszystko, aby jej siostra ją zaakceptowała i udaje kogoś, kim nie jest. Aby jej się przypodobać i nie stracić w oczach Chloé, nastolatka zaczyna kłamać, chociażby na temat swojej służby, upodobań lub stylu bycia. Szukając akceptacji podąża za naukami swojej siostry i stara się postępować według jej zasad, kopiując również jej zachowanie. Kiedy Zoé zostaje uwolniona od Akumy, odrzuca nauki Chloé wiedząc, że nie musi już nikogo udawać, aby być akceptowaną. Dziewczęta nie dogadują się zbyt dobrze, ponieważ Chloé nie akceptuje miłej natury Zoé, mimo to nastolatka kocha ją i chce się o nią troszczyć – kłamiąc na temat amuletu, aby Chloé go wzięła – pomimo wrednego charakteru.

Audrey Bourgeois[]

Zoé nie ma zbyt dobrego kontaktu z matką, która zawsze staje po stronie Chloé. Od pierwszego dnia pobytu w Paryżu Zoé starała się zdobyć uznanie matki, udając kogoś, kim nie była. Nie jest wiadome, czy od tamtego czasu ich relacja uległa poprawie. W odcinku Optigami można dostrzec, że Zoé uczestniczyła na konferencji swojej matki w siedzibie magazynu Królowa Stylu, jednak nie była blisko swojej rodzicielki, w przeciwieństwie do Chloé, która towarzyszyła Audrey.

André Bourgeois[]

Zoé od samego początku ma dobre relacje z André. Mężczyzna bardzo dobrze rozumie swoją pasierbicę i wspiera ją. André jest pierwszą osobą, której Zoé mówi o swoich zmartwieniach oraz pokazuje swoje słabości. Kiedy Chloé nalega, aby jej siostra została odesłana do Nowego Jorku, to właśnie André staje w jej obronie. Mężczyzna jest jedyną osobą z rodziny Bourgeois, z którą Zoé może normalnie porozmawiać, pokazując swoją prawdziwą twarz.

Występowania[]

Główny artykuł: Zoé Lee/Występowania
Sezon 4
Miraculum: Piosenka przewodnia: Obraz
1. Prawdomówny: Nieobecny/a 14. Emobańkor: Nieobecny/a
2. Antyblaga: Nieobecny/a 15. Mrożownik 2: Nieobecny/a
3. Sekretny Gang: Nieobecny/a 16. Hack-San: Nieobecny/a
4. Pan Gołąb nr 72: Nieobecny/a 17. Łzoczyńca: Nieobecny/a
5. Psychomedian: Nieobecny/a 18. Spełniacz Marzeń: Nieobecny/a
6. Wściekły Fu: Nieobecny/a 19. Simpleman: Nieobecny/a
7. Zdeptucha: Pojawia się 20. Qilin: Nieobecny/a
8. Królowa Bananów: Pojawia się 21. Dearest Family: Nieobecny/a
9. Gabriel Agreste: Nieobecny/a 22. Ephemeral: Nieobecny/a
10. Megapijawa: Pojawia się 23. Kuro Neko: Nieobecny/a
11. Otchłań wyrzutów: Nieobecny/a 24. Penalteam: Nieobecny/a
12. Crocoduel: Pojawia się 25. Risk: Nieobecny/a
13. Optigami: Pojawia się 26. Strike Back: Nieobecny/a

Ciekawostki[]

Serialowe[]

  • Jej numer telefonu to: +33612443
  • Dziewczyna początkowo uczęszczała do szkoły w Nowym Jorku. Aby przypodobać się innym, udawała kogoś, kim nie była, kiedy jednak chciała to odkręcić i pokazać prawdziwą twarz, innym uczniom się to nie spodobało.
  • Chodzi do klasy pani Mendeleiev.
  • Jest praworęczna.

Pozostałe[]

  • Nazwisko Zoé zostało po raz pierwszy ujawnione przez Feri González[4].
    • W serialu jej nazwisko padło po raz pierwszy w odcinku Królowa Bananów.
  • Postać ta została ujawniona około 27 sierpnia 2019 roku. Wówczas na kanale Miraculous na YouTube pojawił się film zza kulis serialu, który został później usunięty[5].
  • 2 marca 2021 roku kanał Mundo Gloob opublikował zwiastun, na którym po raz pierwszy można zobaczyć transformację bohaterki[6].
  • W języku włoskim słowo Vespe oznacza osy, co jest nawiązaniem do jej stroju. Chociaż dziewczyna wchodzi w posiadanie Miraculum Pszczoły, jej kostium przypomina bardziej umaszczenie osy.
  • W początkowej koncepcji Zdeptucha miała posiadać kolczasty ogon[7].

Galeria[]

Przypisy[]

Zobacz też…[]

Advertisement