FANDOM

Wang Fu Biedronka Logo Kreacje Czarny Kot Logo Galeria LogoPaw Maître Fu (webisod) 

Kto płonie z niecierpliwości, nie może jeść gorącej owsianki.
— Mistrz Fu; Wonna Księżniczka

Wang Fu — były Wielki Strażnik Miraculum. Powierzył Biedronce i Czarnemu Kotu Miracula, po okazaniu mu pomocy. Jako Strażnik posiadał Miraculum Żółwia, które zamieszkiwane jest przez kwami Żółwia o imieniu Wayzz. Przez długi czas strzegł szkatuły oraz ukrytych w niej Miraculi. Od odcinka Królowa Miraculów zrzekł się się szkatułki, powierzając ją Marinette, w wyniku czego stracił pamięć i opuścił Paryż.

OsobowośćEdytuj

NormalnieEdytuj

Mistrz Fu to miły, pomocny i mądry starzec. Jest również łagodny i pełen szacunku dla innych. Dba o to, aby Miraculum nie wpadły w niepowołane ręce oraz wybiera nowych super-bohaterów, którzy są skorzy do pomocy innym. Nie uważa się za starca, mimo to wie, kiedy nie może rozwiązać danego problemu. Ze względu na błąd z przeszłości, czuje się odpowiedzialny za los Miraculów i bardzo dobrze je chroni. Pilnuje przepisów sekretnych mikstur, aby Władca Ciem nie wykorzystał ich mocy do niecnych celów. Jest bardzo uważny i nie zdradza tajemnicy, kim jest naprawdę. Biedronce oraz Czarnemu Kotu zdradził swoją tożsamość po bardzo długim czasie, kiedy było to konieczne.

Jade TurtleEdytuj

Osobowość Wanga po dokonaniu przemiany w Jade Turtle nie ulega zmianie. Nadal jest on bardzo odważny i zrobi wszystko, aby chronić Miracula. Chociaż Wayzz odradza mu transformację twierdząc, że może być to niebezpieczne, mężczyzna ignoruje radę i zmienia się w super-bohatera, aby Władca Ciem nie zdobył szkatułki.

WyglądEdytuj

NormalnieEdytuj

Wang to starszy, niski mężczyzna chińskiego pochodzenia. Posiada on brązowe, wąskie oczy. Jego nieco dłuższe włosy są koloru siwego z widocznymi i mocno zarysowanymi zakolami. Mężczyzna posiada również siwe wąsy oraz szpiczastą brodę w tym samym kolorze.

Wang Fu na co dzień ubiera czerwoną hawajską koszulę z krótkim rękawkiem oraz z nadrukiem w białe kwiaty, którą zapina na wszystkie guziki. Po lewej stronie, na wysokości klatki piersiowej, można dostrzec niewielką kieszonkę. Nosi on również beżowe spodnie 3/4, stylizowane na bojówki, z nisko usadowionymi kieszonkami oraz czarne buty. Na prawym nadgarstku nosi Miraculum Żółwia.

Jade TurtleEdytuj

Twarz bohatera przysłania maska: ciemnozielona u góry oraz jasnozielona u dołu.

Mężczyzna jest ubrany w ciemnozieloną zbroję, która przysłania jego ciało od szyi do pasa. Na torsie zbroja jest w kolorze jasnozielonym. Spod zbroi wystaje czarny kołnierz. Na ramionach znajdują się zielone ochraniacze, zaś dookoła bioder ma zielony pas. Czarne spodnie sięgają połowy łydek, natomiast na nogach nosi ciemnozielone buty z jasnymi czubkami. Jego bronią jest Tarcza, którą może nosić również jako nón lá[4]. Na prawym nadgarstku nosi Miraculum Żółwia.

BrońEdytuj

Po zmianie w Jade Turtle jego bronią staje się Tarcza. Mężczyzna może używać jej do obrony, atakowania, a także taranowania swojego przeciwnika. Z jej pomocą super-bohater może przywołać swoją specjalną umiejętność, czyli Osłonę, tworząc tym samym pole ochronne.

ZdolnościEdytuj

Jako Jade Turtle jest niezwykle silny. Jego super-mocą jest Osłona, za pomocą której może przywołać pole ochronne.

WystępowaniaEdytuj

CiekawostkiEdytuj

SerialoweEdytuj

  • Szkatułę z Miraculami przechowuje w gramofonie.
FuMiraPawia

Wang Fu jako posiadacz Miraculum Pawia

  • Za dzieciństwa przypadkowo zniszczył świątynię oraz zgubił Miraculum Motyla i Miraculum Pawia wraz z Księgą Zaklęć. W odcinku Kamienne Serce (Początki - część 2) Mistrz Fu mówi do swojego kwami, że nie popełni tego samego błędu.
    • Błąd ten polegał na użyciu Miraculum Pawia oraz stworzeniu Sentimonstre, które miało mu przynosić jedzenie podczas treningów. Bestia chciała pożreć wszystkie Miracula, w wyniku tego niszcząc świątynię oraz pożerając jej mieszkańców. Uciekając przez stworem młody Wang stracił Miraculum Pawia, Miraculum Motyla oraz Księgę Zaklęć.
  • W odcinku Żarłok zdradzono, że jako dziecko chwilowo wszedł w posiadanie Miraculum Pawia.
  • Uważa, że Adrien i Marinette są dla siebie stworzeni.
  • Wybrał Marinette na Biedronkę, ponieważ uratowała go przed jadącym samochodem.
  • Powierzył Adrienowi Miraculum, ponieważ ten pomógł mu, kiedy staruszek upadł i nie miał siły się podnieść.
  • Potrafi uzdrowić chore kwami.
  • W polskiej wersji Mistrza Fu nazywano dziadek Fu.
  • Jest jedynym człowiekiem, który wie, kim są Biedronka i Czarny Kot.
  • Ma 186 lat.
    • W polskiej wersji językowej początkowo zdradzono, że ma 106 lat. Ta zmiana prawdopodobnie wynikała z błędu tłumaczy. W odcinku Cofelia mistrz Fu natomiast wspomina, że ma 186 lat.
  • Jest masażystą. Możemy to zobaczyć w odcinku Biedronka i Czarny Kot (Początki - część 1).
  • W odcinku Syrena sporządził kilka różnych mikstur dla Biedronki i Czarnego Kota, aby mogli używać nowych mocy.
MłodyFu

Młody Wang Fu

  • W odcinku Piaskowy Chłopiec zdradzono, że największym koszmarem Mistrza Fu jest proces z powodu spalenia świątyni oraz utraty Miraculum Motyla oraz Miraculum Pawia.
  • W odcinku Cofelia można zobaczyć młodego Wanga Fu.
  • Używa fałszywego imienia, aby chronić swoją tożsamość - pan Chen.
  • W odcinku Żarłok można zobaczyć, że jako dziecko posiadał on obojga rodziców, siostrę oraz młodszego brata lub siostrę (było to niemowlę). Rodzina miała również psa.
  • Obecnie nie wiadomo gdzie mieszka.

PozostałeEdytuj

  • Początkowo nazywano go Strażnikiem Kuli, jednak Thomas Astruc wyjaśnił, że jest to stara koncepcja.[5]
  • Wiek Mistrza Fu nie jest związany z Miraculum Żółwia a z jego stylem życia.[6]
  • Jego imię zostało ujawnione w webisodzie Maître Fu.
    • Imię to można jedynie usłyszeć we francuskiej wersji językowej webisodu. W angielskim dubbingu nazwano go Mistrz Fu.
    • W serialu jego imię zostaje zdradzone dopiero w odcinku Królowa Miraculów.
  • Na panelu Comic Con Experience 2018 została ukazana koncepcja przemiany Mistrza Fu - Jade Turtle.[7]

PrzypisyEdytuj

  1. Przez Marinette w odcinku Amnezjo
  2. Przez Marinette w odcinku Amnezjo
  3. Przez Władcę Ciem w odcinku Połykacz Serc (Starcie Miraculów - część 1)
  4. Azjatycki stożkowy kapelusz
  5. https://twitter.com/Thomas_Astruc/status/657960926075854849
  6. https://twitter.com/MiraculousMX/status/940694063661178880

Zobacz też...Edytuj