FANDOM

Wang Cheng Biedronka Logo Galeria Czarny Kot Logo Cytaty 

Hańba padła na niebiańską zupę. Nigdy nie zostanę najlepszym kucharzem świata.
— Wang; Kung Zup

Wang Cheng – słynny chiński kucharz. Jest wujkiem Sabine Cheng. W odcinku Kung Zup, po przegranej w konkursie na najlepszego kucharza, z powodu Chloé Bourgeois, zostaje on zainfekowany przez Akumę. Każda osoba, która zje Niebiańską zupę przyrządzoną przez Wanga, jest mu posłuszna.

OsobowośćEdytuj

NormalnieEdytuj

Wang jest miłym, życzliwym i pełnym szacunku mężczyzną. Docenia dobroć Marinette. Kwiaty podarowane przez dziewczynę wykorzystuje do udekorowania swojej słynnej zupy. Po przegraniu konkursu zmaga się z porażką i nie może uwierzyć, że został oszukany.

Kung ZupEdytuj

Jako super-złoczyńca jest mściwy i wściekły. Jest zły na Chloé za zniszczenie jego zupy. Planuje przygotować z dziewczyny potrawkę, aby się na niej zemścić.

Wygląd Edytuj

NormalnieEdytuj

Wang jest otyłym mężczyzną chińskiego pochodzenia. Posiada on ciemnobrązowe oczy oraz czarne krótko ścięte włosy. Brwi kucharza są grube i ciemne, a w okolicach ust można ujrzeć ciemne wąsy oraz kozią bródkę.

Kiedy Wang jest widziany, nosi on na sobie jasnoszary kucharski fartuch, który zapinany jest na dwa rzędy guzików oraz spodnie pasujące do górnej części stroju. Rękawy fartucha podwija na wysokość łokcia. Na nogach ma białe skarpety oraz czarne buty stylizowane na tradycyjne chińskie męskie obuwie dla mężczyzn. Przez ramię przewiesza ciemnobrązową torbę, w której trzyma potrzebne składniki. W czasie gotowania nosi biały kapelusz szefa kuchni.

Kung ZupEdytuj

Po zaakumowaniu skóra mężczyzny przybiera szaro-fioletowy kolor. Kung Zup posiada żółte białka oczu oraz pomarańczowe tęczówki. Zarost złoczyńcy pozostaje taki sam, jednak zmienia swoją barwę na intensywną żółć. Włosy super-złoczyńcy są koloru żółtego, układając się w duże pasma, które sterczą do góry oraz na boki. Białe brwi Kung Zupa są wyraźnie zaznaczone oraz uwydatnione czarną obwódką, natomiast dookoła oczu widoczny jest czarny makijaż. W okolicach brwi, oczu, nosa, ust oraz brody można ujrzeć czerwoną obwódkę.

Super-złoczyńca ubrany jest w pomarańczową tunikę z poszarpanymi rękawami, która posiada obszycia na kołnierzyku w kolorze ciemnobrązowym. Na tunice, po prawej stronie, można ujrzeć białe logo na ciemnopomarańczowym tle przedstawiające chińskie znaki. Jego biodra dodatkowo zdobi czarny, materiałowy pas zawiązywany z przodu. Kung Zup nosi również Krótkie spodenki w kolorze pomarańczowym, które sięgają poniżej kolan oraz skarpety w tym samym kolorze zasłaniające łydki złoczyńcy. Na nogach ma ubrane czarne buty zawiązywane czarnymi wstążkami na wysokości łydek. Do tego nosi również białą czapkę szefa kuchni, a przez tors przewiesza ciemnobrązową torbę przyozdobioną jasnobrązowym grawerem przedstawiającym chińskie znaki.

RodzinaEdytuj

Marinette Dupain-Cheng
(żyje)
Tom Dupain
(żyje)
Sabine Cheng
(żyje)
Gina Dupain
(żyje)
Rolland Dupain
(żyje)
Matka Sabine
(status nieznany)
Wang Cheng
(wuj Sabine; żyje)

WystępowaniaEdytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Władca Ciem oraz Adrien mówią o nim, jak o artyście.
  • W odcinku Lalkarka 2 można zobaczyć, że w Muzeum Grévin znajduje się woskowa figura Kung Zupa.
  • Słowo shifu w języku chińskim oznacza mistrz.
  • Znaki na twarzy Kung Zupa są zainspirowane Sun Wukong (Monkey King)[1].
  • Kung Zup z wyglądu przypomina Goku Super Saiyan z Dragon Ball.
  • Znaki na koszuli Kung Zupa można przetłumaczyć jako żywność.

PrzypisyEdytuj

  1. https://twitter.com/Thomas_Astruc/status/686632858765627392

Zobacz też... Edytuj