Truth OficjalneLogoMiraculum (6).png Błędy w animacji 

Truth − pierwszy odcinek czwartego sezonu i siedemdziesiąty dziewiąty odcinek serialu Miraculum: Biedronka i Czarny Kot.

Opis[edytuj | edytuj kod]

TFOU[edytuj | edytuj kod]

Odkąd została nowym Strażnikiem szkatuły, Marinette jest przytłoczona. Nie widuje już swoich przyjaciół, opuszcza Czarnego Kota i zaczyna tęsknić za wszystkimi spotkaniami z Luką. Chłopak uważa, że Marinette ma sekret, ale może mu to powiedzieć tylko wtedy, gdy jest daleko: że zmienia się w Biedronkę i ratuje Paryż. Głęboko zraniony tym, że Marinette nie ufa mu na tyle, aby zdradzić mu swój sekret, Luka zostaje zaakumowany w Truth. Z pomocą swojego pomocnika Pharo, gigantycznego oka zdolnego do zmuszania innych, aby mówili prawdę, chce poznać sekret Marinette... ale także Biedronki i Czarnego Kota dla Papillombre![1]

Gloob[edytuj | edytuj kod]

Kiedy Marinette jest bardziej tajemnicza niż kiedykolwiek, Luka zaczyna się denerwować, że jego dziewczyna ukrywa przed nim tak wiele tajemnic, a Papillombre nie może przegapić takiej okazji[2].

Disney Channel[edytuj | edytuj kod]

Przyjaciel Marinette zostaje zaakumowany. Dzięki swojej mocy zmuszania ludzi do mówienia prawdy chce poznać sekret Marinette... a także Biedronki i Czarnego Kota![3]

Streszczenie[edytuj | edytuj kod]

Ikonka informacyjna.png

Postacie[edytuj | edytuj kod]

Główni bohaterowie[edytuj | edytuj kod]

Pozostali bohaterowie[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Premiera odcinka miała miejsce 3 kwietnia 2021 roku w Szwajcarii.
  • Po raz pierwszy nazwę odcinka można było zobaczyć 5 lipca 2018 roku na zdjęciu opublikowanym przez Thomasa Astruca[4].
  • Po raz pierwszy Gabriel łączy ze sobą Miraculum Motyla oraz Pawia, dzięki czemu zmienia się w Papillombre.
    • Jest to również pierwszy odcinek, w którym to nie Biedronka bądź Czarny Kot łączą Miracula.
  • Mimo, że Truth jest chronologicznie pierwszym odcinkiem sezonu, przed nim światową premierę miał odcinek Furious Fu.
  • Luka zostaje zaakumowany po raz drugi.
    • Jest drugą osobą, która równocześnie została zaakumowana i zaamokizowana, zaraz po swojej siostrze Julece w odcinku Reflektynka.
  • Odcinek łączy się z odcinkiem Królowa Miraculów. Pod koniec finałowego odcinka można zobaczyć jak Gabriel przygotowuje Miraculum Pawia do naprawy. Proceder ten widoczny jest w odcinku Truth.
  • Gabriel połączył Miracula w inny sposób niż Biedronka czy Czarny Kot. Może to wskazywać, że istnieją inne sposoby łączenia Miraculi.
  • Ujawniono, że uszkodzenie Miraculum wpływa nie tylko na samą biżuterię, ale także i na Kwami.
  • Feri González powiadomiła fanów, że Anarka i Jagged są w separacji[5].

Przypisy[edytuj | edytuj kod]

Zobacz też...[edytuj | edytuj kod]