FANDOM

Tom Dupain Biedronka Logo Galeria 

No i wąsy. Przyciąłem je. Nie za krótko? A może całe zgolić? Czy nie krzywo z tej strony?

Tom Dupain – jest ojcem Marinette i mężem Sabine Cheng. Razem z żoną prowadzi najlepszą piekarnio-cukiernię w Paryżu.

W odcinku Tatołak słyszy wyznanie Marinette, która podobno jest zakochana w Czarnym Kocie. Kiedy super-bohater tłumaczy, że nie odwzajemnia jej uczuć, Tom zmienia się w tytułowego złoczyńcę, aby chronić swoją córkę przed bólem oraz cierpieniem.

Osobowość Edytuj

NormalnieEdytuj

Tom z zawodu jest piekarzem, cieszy się ze swej pracy i z chęcią uczy Marinette, jak pracować w piekarni. Razem z żoną Sabine, popierałby związek Adriena z jego córką. Jest miłym i uczciwym człowiekiem. Kocha swoją rodzinę ponad wszystko. Podobnie jak Marinette, uwielbia grać w grę Ultimate Mecha Strike III i jest bardzo pewny swoich umiejętności. Bardzo kocha swoją córkę i troszczy się o nią. Cieszy się, kiedy dziewczyna wyznaje miłość Czarnemu Kotu. Jest bardzo podekscytowany tym faktem i robi wszystko, aby spotkanie wypadło jak najlepiej.

TatołakEdytuj

Tatołak jest zapatrzony w swoją córkę i całkowicie zaślepiony miłością do niej. Widząc zawód Marinette, po tym jak została odrzucona przez Czarnego Kota, postanawia chronić ją przed innymi osobami, aby nikt jej już nie skrzywdził. Ochronę córki uznaje za swoją misję, stojąc na straży i pilnując jej więzienia. Jego największym wrogiem jest Czarny Kot i to właśnie na nim chce się zemścić. Twierdzi on, że będzie ochraniał Marinette przed super-bohaterem i każdą inną osobą, która może złamać jej serce. Jego zdaniem Czarny Kot nie zasługuje na to, aby uratować Marinette. Jest w stanie przepuścić jedynie tego, który go pokona, przejdzie przez przeszkody oraz zdobędzie zaakumowaną różę.

WyglądEdytuj

NormalnieEdytuj

Tom to wysoki, otyły mężczyzna o zielonych oczach. Posiada on ciemnobrązowe krótkie włosy oraz bokobrody, natomiast nad górną wargą można ujrzeć gęste wąsy, które przysłaniają jego usta.

Ojciec Marinette na co dzień nosi niebieską koszulę typu polo w krótkim rękawkiem, a także luźne spodnie w kolorze beżowym, które podwija przy nogawkach. Ubiera on również ciemnobrązowe buty.

Kiedy jest w pracy, Tom zmienia swój ubiór i zastępuje go białą koszulką z krótkim rękawkiem typu polo oraz białymi spodniami w niebieską kratę. Dookoła bioder zawiązuje niebieski fartuch, a na głowie nosi białą czapkę kucharską.

TatołakEdytuj

Po przemianie Tatołak swoim wyglądem przypomina wilkołaka. Oczy stwora są żółte z czarnymi źrenicami, a zęby zmieniają się w kły. Jego twarz przypomina psi pysk, posiada również tylne psie łapy oraz wilczy ogon, natomiast uszy są długie i szpiczaste. Pazury są długie oraz ostre. Futro złoczyńcy jest brązowo-szare i pokrywa całe jego ciało. Część dookoła twarzy oraz plecy Tatołaka zdobią szpiczaste, wystylizowane na kolne włosy, natomiast pysk zasłaniają ciemnobrązowe wąsy. Nad oczami znajdują się grube, ciemnobrązowe brwi. Na klatce piersiowej stwora widnieje brązowy znak z ciemniejszą obwódką, kształtem przypominający wąsy złoczyńcy. Tatołak jest również ubrany w zielone, poszarpane spodenki. Jego nadgarstki oraz kostki oplatają cierniste pnącza, którymi może walczyć. Roślinność znajduje się również na jego biodrach, gdzie jeden koniec pnączy luźno opada na ziemię łącząc złoczyńcę z roślinną konstrukcją.

RelacjeEdytuj

Sabine ChengEdytuj

Sabine i Tom są małżeństwem od dwudziestu lat. Są kochającą się parą, często okazującą sobie wzajemną sympatię i wsparcie. Tworzą silny, odnoszący sukcesy zespół, wspólnie prowadząc swoją działalność piekarniczą. Pocieszają się nawzajem, gdy mają do czynienia z trudnymi sytuacjami. Kiedy przygotowują się do swojej rocznicy w odcinku "Czasołamaczka", podkreśla, jak wygląda, a para obejmuje się po klęsce Bańkora w odcinku o tej samej nazwie.

Marinette Dupain-Cheng/BiedronkaEdytuj

Tom kocha swoją córkę i wspiera ją, pragnąc dla niej wszystkiego najlepszego we wszystkich aspektach życia. Lubią razem grać w gry wideo. Często chwali jej umiejętności. Jest bardzo dumny z tego, że Marinette udało się zaprojektować następną okładkę albumu Jaggeda Stone'a w "Diablo Rockman". Poza tym Tom obiecuje ją chronić, gdy jest w opłakanym stanie, wręcz przeciwstawiając się burmistrzowi Paryża, gdy impulsywnie oskarża ją o kradzież. Jednak Tom będzie z nią surowy i bezpośredni, gdy będzie zachowywać się słabo lub nieposłusznie, co najwyżej ją karać. Wskazuje Marinette, że jest winna pogorszenia sytuacji z bransoletą Chloé, oskarżając innych i nie pozwalając dorosłym zrozumieć tego w odcinku"ArcyGlina". W "Simon Mówi" Tom i Sabine dają córce szlaban, ponieważ często nie ma jej w szkole. Tom i Marinette mają świetne relacje między ojcem i córką, więc lubi przebywać w towarzystwie Marinette i cieszy się, że jest jego córką. Bardzo ją kocha i troszczy się o nią. W odcinku Tatołak uważa, że Marinette jest wspaniałą dziewczyną i każdy ją pokocha. Denerwuje się kiedy Czarny Kot nie żywi głębszych uczuć do jego córki, nie słuchając żadnych tłumaczeń.

Tom jest zwolennikiem Biedronki, jest wdzięczny jej, wierząc, dzięki niej i Czarnemu Kotu Paryż jest bezpieczny. Tom nie zdaje sobie sprawy z podwójnego życia Marinette. Gdy spotyka bohaterkę w "Pantermenie", nie zauważa, że jest ona  jego córką. Wciąż jest pełen entuzjazmu i wsparcia dla superbohaterki, Tom otwarcie pomaga jej w każdy możliwy sposób, pozwalając im ukryć się w piekarni. W odcinku "Lady Wifi" Tom i Sabine patrzą z niepokojem, kiedy Wifi grozi ujawnieniem prawdziwej tożsamości Biedronki. Tom macha pięścią z podekscytowania, gdy Biedronka niszczy ,wykonaną przez Władce Ciem, akumę w odcinku "Kamienne Serce",Kiedy Marinette ma wątpliwości co do Biedronki w tym odcinku, Tom uspokaja ją ufając, że Biedronka i Czarny Kot zamierzają ich chronić, bez względu na wszystko.

Adrien Agreste/Czarny Kot

Tom doskonale zdaje sobie sprawę z uczuć Marinette i stale obserwuje ich w pokoju Marinette, podczas gdy oni ćwiczą do turnieju Ultimate Mecha Strike III z pretekstem poczęstowania wypiekami. Próbuje zaimponować Adrienowi, mówiąc, że Marinette uczyła się gier wideo od najlepszych, odnosząc się do siebie. Kiedy Tom i Sabine dowiedzieli się, że Adrien zaginął w odcinku "Mikołajdak", wychodzą i pomagają go odnaleźć. Przyszli razem z Marinette i innymi do rezydencji Agreste'ów gdy dowiedzieli się, że Adrien wrócił cały i zdrowy.

Podobnie jak w przypadku Biedronki, Tom ceni bohaterstwo Czarnego Kota, ciesząc się, że jest w pobliżu, by ocalić Paryż przed złoczyńcami. W odcinku Tatołak cieszy się słysząc, że Marinette jest zakochana w Czarnym Kocie. Ochoczo zaprasza chłopaka na wspólny posiłek mając nadzieję, że nastolatkowie będą szczęśliwą parą. Kiedy bohater wyznaje, że kocha jedynie Biedronkę, denerwuje się na niego i nie chce słuchać żadnych wyjaśnień. Nie patrzy przychylnie na paryskiego bohatera, kiedy ten wychwala Biedronkę. Ostatecznie wybacza Czarnemu Kotu. Proponuje mu również nauki na piekarza twierdząc, że nie zawsze będzie super-bohaterem.

André Bourgeois

Tom zazwyczaj szanuje André i innych urzędników, ale denerwuje się na niego, kiedy wyciąga wnioski, że Marinette ukradła bransoletkę swojej córki. Jednak w odcinku Mikołajdak traktuje burmistrza uprzejmie, gdy André przychodzi do piekarni z Chloé po wypieki.

RodzinaEdytuj

Marinette Dupain-Cheng
(żyje)
Tom Dupain
(żyje)
Sabine Cheng
(żyje)
Gina Dupain
(żyje)
Rolland Dupain
(żyje)
Matka Sabine
(status nieznany)
Wang Cheng
(wuj Sabine; żyje)

WystępowaniaEdytuj

Ciekawostki Edytuj

SerialoweEdytuj

PozostałeEdytuj

  • W książce wydanej przez ZagStore można zobaczyć, że ma 175 cm wzrostu[2].
  • Tom został nazwany na cześć twórcy serialu, Thomasa Astruca.[3]
  • Jego nazwisko, Dupain, pochodzi od francuskiego słowa du Pain co oznacza chleb.

PrzypisyEdytuj

  1. Od odcinka Piekarix
  2. https://www.instagram.com/p/B8igwGRqQDf/
  3. https://twitter.com/Thomas_Astruc/status/664891957135728644

Zobacz też...Edytuj