FANDOM

 Tatołak Biedronka Logo Galeria Czarny Kot Logo Transkrypt Władca Ciem Ikona Błędy w animacji 
Papa Garou (358)
Tatołak

Papa Garou
Tatołaku, jestem Władca Ciem. Daje ci moc ochrony twojej ukochanej córki przed wszystkim, co może ją zranić.

Tatołak — piąty odcinek 3 sezonu i pięćdziesiąty siódmy odcinek serialu ogółem.

OpisEdytuj

Kiedy Czarny Kot zaczyna podejrzewać Marinette o bycie Biedronką, ta wpada w panikę i przekonuje go, że jest w nim zakochana, aby odwrócić uwagę super-bohatera. Rodzice Marinette są świadkami całego zajścia, a Tom, zachwycony sytuacją, postanawia zaprosić Czarnego Kota na śniadanie do rodzinnego domu Dupain-Cheng. Kiedy super-bohater tłumaczy, że nie jest zakochany w Marinette, Tom jest załamany i pada ofiarą akumy. Zmienia się w Tatołaka, potężnego psiego strażnika, który zamyka Marinette w cierniowym więzieniu, aby chronić ją przed światem zewnętrznym i złamanym sercem. Oddzielona od Tikki, Marinette nie może się przemienić! Czy Czarny Kot sprawi, że Tatołak posłucha rozumu? Czy Marinette znajdzie na czas Tikki, aby powstrzymać ojca?[1]

StreszczenieEdytuj

Bobogigant po raz kolejny niszczy Paryż, tym razem w poszukiwaniu pysznego ciastka. Na swój cel obiera piekarnię Tom & Sabine, kiedy tuż za nim zjawiają się Biedronka i Czarny Kot. Chcąc powstrzymać złoczyńcę, Biedronka ląduje na pobliskim bilbordzie, a przed upadkiem ratuje ją Czarny Kot. Bobogigant kieruje swoją uwagę na wyczarowany wielki pączek, jednak widząc, że przysmak nie jest prawdziwy, rzuca nim w dom Marinette. Przerażony Tom biegnie do pokoju swojej córki, jednak budynek jest coraz bardziej niszczony. Biedronka używa Szczęśliwego Trafu, a mężczyźnie ostatecznie udaje mu się dotrzeć do pokoju dziewczyny, niestety nie zastaje tam Marinette. W tym zasie bohaterowie przywracają małego Auguste do normalności. Musząc uciekać, bohaterka przekazuje dziecko swojemu partnerowi i przemienia się będąc w ukryciu. Czarny Kot zauważa, że mały Auguste tęskni za swoim smoczkiem. Chcąc go odzyskać udaje się na balkon Marinette, gdzie zastaje dziewczynę. Aby chronić swój sekret nastolatka okłamuje super-bohatera, że jest w nim zakochana. W takiej sytuacji zastaje ich Tom. Podekscytowany miłością swojej córki zaprasza wybranka Marinette na posiłek. Czarny Kot nie może uwierzyć, że Marinette jest w nim zakochana, początkowo uważając ją za jedną z fanek. Tymczasem Marinette załamuje się, że wyznała Czarnemu Kotu miłość. Natomiast Tom przygotowuje wypieki na jutrzejsze romantyczne spotkanie, ciesząc się, że jego córka odnalazła wybranka swojego serca. Będąc zbyt szczęśliwym, nie przyjmuje do świadomości słów swojej żony na temat tego, że Czarny Kot nic nie wspomniał o swoich uczuciach do nastolatki. W tym samym czasie Czarny Kot wraca do domu, zmieniając się w Adriena. Chłopak nie jest przekonany co do uczuć swojej przyjaciółki wyznając, że kocha jedynie Biedronkę. Rozmawiając z Plaggiem postanawia o wszystkim powiedzieć Marinette, jednak kwami skupia się jedynie na jedzeniu, które zyska dzięki związkowi Adriena z córką piekarza.

Następnego dnia Tom starannie przygotowuje wszystko na spotkanie. Marinette jest przekonana, że miłość Czarnego Kota do Biedronki jest zbyt silna i chłopak na pewno nie zjawi się na spotkaniu. W tym czasie Adrien w samotności spożywa posiłek. Słysząc od Nathalie, że jego ojciec nie zasiądzie do stołu, zrezygnowany wraca do pokoju. Adrien zaczyna się zastanawiać jak powiedzieć dziewczynie o tym, że nic do niej nie czuje, jednocześnie nie chcąc jej zasmucić.

Marinette odchodzi twierdząc, że Czarny Kot na pewno się już nie zjawi. Ku jej zdziwieniu bohater zjawia się przed drzwiami piekarni. Dziewczyna jest zirytowana tym, że miłość chłopaka do Biedronki nic nie znaczy myśląc, że Czarny Kot nagle zmienił obiekt swoich westchnień. Jednocześnie nie może powiedzieć mu prawdy, aby nadal utrzymać swój sekret w tajemnicy. Marinette schodzi do salonu, nie mając pojęcia, co powinna robić. Tom zachęca swoją córkę, aby otworzyła gościowi drzwi. Ojciec Marinette najbardziej ekscytuje się towarzystwem super-bohatera, ciepło witając go w domu. Dając czas nastolatkom, Czarny Kot wita się z Marinette całusem w policzek i wręcza jej różę. Oboje zostają zaproszeni przez Toma do stołu, który nie daje im dojść do słowa. Marinette próbuje się jakość wyplątać z tej sytuacji, jednak Tom jest zbyt podekscytowany spotkaniem z super-bohaterem, snując już plany na przyszłość. Sabine przerywa swojemu mężowi chcąc usłyszeć zdanie Czarnego Kota. Chłopak ze smutkiem wyznaje, że jego serce nadal należy do Biedronki i nie może odwzajemnić uczuć Marinette. Dziewczyna jest zachwycona jego wyznaniem, jednak ze względu na rodziców ukrywa to, udając rozpacz. Uciekając do swojego pokoju, radosna przekazuje szczęśliwe nowiny dla Tikki. Czarny Kot dziękuje za posiłek i odchodzi. Gniew Toma postanawia wykorzystać Władca Ciem. Mężczyzna ogłasza, że nigdy więcej nie da nikomu skrzywdzić swojej córki. Pod wpływem Akumy zmienia się w Tatołaka, natomiast nad budynkiem wyrasta cierniowe więzienie, w które została schwytana Marinette. Tikki musi ją jak najszybciej odnaleźć. Do domu rodziny Dupain-Cheng wraca Czarny Kot obiecując Sabine, że ocali jej córkę.

Czarny Kot udaje się na sam szczyt pnączy w poszukiwaniu Marinette. Tymczasem dziewczyna błądzi w więzieniu mając nadzieję, że uda jej się odnaleźć Tikki. Kwami odpowiada na jej wołanie, jednak nie jest w stanie odnaleźć właścicielki. Czarny Kot kontynuuje swoje poszukiwania, kiedy na jego drodze staje Tatołak. Super-bohater jest zmuszony stanąć do walki z psim strażnikiem, szybko zostając powalonym przez zaakumowanego Toma. Mimo porażki w walce Czarny Kot nie zamierza się poddać stając do kolejnej walki z przeciwnikiem. W tym samym czasie Marinette poszukuje swojej kwami, kiedy w oddali zauważa promień światła. Jak się okazuje jest tam ulokowana róża, w którą wniknęła Akuma. Omijając pułapki dziewczyna chce się do niej dostać. Czarny Kot przegrywa w pojedynku z Tatołakiem, a jego Miraculum może zostać odebrane. Marinette w ostatniej chwili zdobywa zaakumowaną różę sprawiając, że cierniowe więzienie zaczyna się rozpadać, a Tatołak na powrót zmienia się w Toma. Kiedy leci w dół dziewczynę odnajduje Tikki, dzięki czemu może się zmienić w Biedronkę. Za pomocą swoich mocy Biedronka pozwala wszystkim bezpiecznie powrócić na ziemię i przywraca Paryż do normalności. Tom, Sabine i Czarny Kot szybko biegną do pokoju Marinette, aby się upewnić czy dziewczyna jest bezpieczna. Biedronka musi szybko udać się do pokoju, aby nikt nie odkrył zniknięcia Marinette. Dziewczyna uspokaja swojego ojca nie chcąc, aby ten nadal złościł się na Czarnego Kota. W końcu Marinette dowiaduje się, że Czarny Kot uznał ją za jedną z fanek, a jej tajemnica od samego początku była bezpieczna. Sabine, również będąc świadkiem rozmowy, przekonuje swojego męża, ze Marinette jest w stanie poradzić sobie z problemami sercowymi, a miłość do Biedronki nie czyni Czarnego Kota złym. Tom szybko zmienia swoje nastawienie w stosunku do super-bohatera, proponując mu nauki na stanowisku piekarza.

PostacieEdytuj

Główni bohaterowieEdytuj

Pozostali bohaterowieEdytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Premiera odcinka miała miejsce 30 grudnia 2018 roku w Szwajcarii.[2]
  • Fragment odcinka pojawił się CCXP 2018, gdzie została pokazana scena MariChat.
  • Nazwa odcinka pochodzi od słowa Loup Garou, co oznacza Wilkołaka.[3]
  • W odcinku pokazano alternatywną wersję Szczęśliwego Trafu. Biedronka zamiast w górę, kieruje Jo-jo w dół.
  • To pierwszy odcinek, w którym pominięto scenę procesu oczyszczania Akumy.
  • W odcinku nie pokazano również przemian Biedronki oraz Czarnego Kota.
    • Jest to pierwszy odcinek, w którym nie widać przemiany Biedronki.
  • Jest to pierwszy odcinek, w którym Marinette/Biedronka nie musiała niszczyć zaakumowanego przedmiotu. Akuma opuściła go od razu po tym, gdy Marinette wzięła różę do ręki.
  • W tym odcinku Biedronka po raz pierwszy oczyszcza Akumę przed użyciem Szczęśliwego Trafu.
  • W scenie rozpoczynającej odcinek usunięto fragment z wybuchem Katedry Notre-Dame.
    • Może być to związane z pożarem katedry, który miał miejsce 15 kwietnia 2019 roku.

Odcinek onlineEdytuj

Bańkor (4)

Biedronka Logo Obejrzyj na cda.pl >>KLIK<<
Kitka Logo Obejrzyj na YT (Napisy PL) >>KLIK<<

PrzypisyEdytuj

Zobacz też...Edytuj

Pokaż/Ukryj
Odcinki

Odcinki specjalne

PoczątkiWielkie StarcieDzień BohaterówStarcie Miraculów

Filmy pełnometrażowe

Ladybug & Cat Noir: AwakeningMiraculous (film)

Inne produkcje

Internetowe serie

RépétitionInspirationGrosse journéeL'exposéLe carnet

Inne media

Nieznane produkcje

Biedronka na Halloween

Anulowane produkcje

Gagotor