FANDOM

Biedronka, mój największy wróg. To właśnie ona uniemożliwiła mi przeprowadzenie rytuału 5 tysięcy lat temu.

Starożytna egipska Biedronka – egipcjanka z tajną tożsamością Biedronki, urodzona około 5000 lat temu. Powstrzymała króla Echnatona od poświęcenia niewinnej kobiety bogowi słońca Ra. Dzięki temu faraon miał wskrzesić swoją zmarłą żonę, księżniczkę Nefertiti. Przedstawienie starożytnej Biedronki, jako hieroglif, widnieje na papirusie w muzeum w Luwrze.

W odcinku Faraon Marinette dowiaduje się o o swojej poprzedniczce od Faraona, kiedy ten odpowiada na pytanie Alyi o tajemniczej postaci, której wizerunek znajdował się na papirusie.

WyglądEdytuj

Biedronka-hieroglif nosi czerwony kalarisis[1] ze wzorem w czarne kropki, oplecione czerwoną, delikatną tkaniną i czarne pasium wokół szyi. Biodra oblata czarny pasek. Na głowie ma czarną perukę oraz czerwoną przepaskę, natomiast na rękach ma czarne bransolety.

ZdolnościEdytuj

Starożytna Biedronka posiadała taką samą supermoc, jaką ma teraz Marinette – Szczęśliwy Traf. Jako broń służyło jej Jo-jo Biedronki.

WystępowaniaEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Fan art został stworzony przez Feri González, ilustratorkę pracującą dla ZAG, na podstawie dokładnego opisu otrzymanego od Thomasa.

GaleriaEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. Kalarisis - delikatna, płócienna tunika noszona w starożytnym Egipcie, Grecji i Persji.

Zobacz też...Edytuj