Piąty sezon serialu Miraculum: Biedronka i Czarny Kot został oficjalnie zapowiedziany przez Jeremy'ego Zag'a. Premiera owego sezonu będzie miała miejsce w Lecie roku 2022. 22 stycznia 2018 został on potwierdzony przez Jeremy'ego na swoim Instagramie[2].

Historia[edytuj | edytuj kod]

2017[edytuj | edytuj kod]

Podczas spotkania na żywo w Los Angeles, które odbyło się 17 maja 2017 roku, Jeremy Zag potwierdził planowaną produkcję sezonu czwartego oraz piątego[3].

2018[edytuj | edytuj kod]

22 stycznia Jeremy Zag opublikował wpis, w którym powiadomił o tym, że ekipa pracuje nad sezonem 4 oraz 5 z opisem: "Nowe moce, nowe stroje, nowe kwami, nowi bohaterowie"[4].

10 kwietnia opublikowano plakat ze stoiska ON kids & family, który informuje, że 4 oraz 5 sezon są aktualnie w produkcji[5].

W internecie ukazał się plakat z planowanym animacjami ZAG Entertainment. Można tan znaleźć informację, że emisja 5 sezonu jest planowana do 2021 roku[6].

2019[edytuj | edytuj kod]

11 czerwca ujawniono, że sezon 4 oraz 5 są w fazie przedprodukcyjnej[7].

16 sierpnia strona Observatorio da Televisao zdradziło, że stacja Gloob, dzięki serialowi Miraculum: Biedronka i Czarny Kot, stała się jedną z najczęściej oglądanych. Dzięki temu w 5 sezonie serialu pojawi się brazylijska super-bohaterka, która wraz z Biedronką i Czarnym Kotem stawi czoła nowemu zagrożeniu. Data premiery sezonu 5 planowana jest na 2020 rok[8].

7 września Jeremy Zag dodał post na Instagramie z informacją, że Sezon 4 oraz 5 są już w drodze. Dodatkowo na plakacie można ujrzeć napis fall 2020, czyli planowany termin premiery 4 sezonu[9].

2020[edytuj | edytuj kod]

1 marca Thomas Astruc wstawił post informujący o tym, że jest w trakcie pisania odcinka z kodem produkcyjnym 509[10].

13 marca zdradzono, że emisja sezonu w Rosji jest zaplanowana na 2022 rok[11].

17 marca Thomas Astruc zdradził, że pisanie odcinków do sezonu 5 odbędzie się za pośrednictwem videorozmów. Jest to uwarunkowane pandemią koronawirusa, a videorozmowa jest dla twórców najlepszym sposobem na to, aby nie przerywać pracy nad serialem[12].

10 października oficjalnie ogłoszono, że zakończono pisać sezon 5[13].

Przypisy[edytuj | edytuj kod]

Zobacz też...[edytuj | edytuj kod]