• Zapraszamy do udziału w konkursie na one-shot!

CZYTAJ WIĘCEJ

Advertisement

Piąty sezon serialu Miraculum: Biedronka i Czarny Kot został oficjalnie zapowiedziany przez Jeremy'ego Zaga. Premiera owego sezonu będzie miała miejsce w lecie roku 2022. 22 stycznia 2018 został on potwierdzony przez Jeremy'ego na jego Instagramie[2].

Opis[]

Nowy sezon skupi się wokół naszych pierwotnych głównych bohaterów – Biedronki i Czarnego Kota – walczących z przeciwnikiem, który jest teraz silniejszy niż kiedykolwiek po zdobyciu wszystkich Miraculów, z wyjątkiem kilku pozostałych: dwóch należących do naszych bohaterów i jednego z pawiem, który jest teraz w rękach tajemniczego Félixa.

Stawki nigdy nie były wyższe niż w tym sezonie! Nie tylko w walce o odzyskanie utraconego Miraculum, ale także w relacji między Marinette i Adrienem, którzy zostali głęboko dotknięci wydarzeniami z końca czwartego sezonu. Jeśli chodzi o dawnych posiadaczy Miraculum, mimo utraty mocy, kontynuują działania i znajdują sposoby, aby pomóc Biedronce i Czarnemu Kotu[3].

Historia[]

2017[]

Podczas spotkania na żywo w Los Angeles, które odbyło się 17 maja 2017 roku, Jeremy Zag potwierdził planowaną produkcję sezonu czwartego oraz piątego[4].

2018[]

22 stycznia Jeremy Zag opublikował wpis, w którym powiadomił o tym, że ekipa pracuje nad sezonem czwartym oraz piątym z opisem: „Nowe moce, nowe stroje, nowe Kwami, nowi bohaterowie”[5].

10 kwietnia opublikowano plakat ze stoiska ON kids & family, który informuje, że czwarty oraz piąty sezon są aktualnie w produkcji[6].

W Internecie ukazał się plakat z planowanym animacjami ZAG Entertainment. Można tan znaleźć informację, że emisja piątego sezonu jest planowana do 2021 roku[7].

2019[]

11 czerwca ujawniono, że sezon czwarty oraz piąty są w fazie przedprodukcyjnej[8].

16 sierpnia strona Observatorio da Televisao zdradziło, że stacja Mundo Gloob, dzięki serialowi Miraculum: Biedronka i Czarny Kot, stała się jedną z najczęściej oglądanych. Dzięki temu w piątym sezonie serialu pojawi się brazylijska super-bohaterka, która wraz z Biedronką i Czarnym Kotem stawi czoła nowemu zagrożeniu. Data premiery sezonu piątego planowana jest na 2020 rok[9].

7 września Jeremy Zag dodał post na Instagramie z informacją, że sezon czwarty oraz piąty są już w drodze. Dodatkowo na plakacie można ujrzeć napis fall 2020, czyli planowany termin premiery czwartego sezonu[10].

2020[]

1 marca Thomas Astruc wstawił post informujący o tym, że jest w trakcie pisania Exaltation[11].

13 marca zdradzono, że emisja sezonu w Rosji jest zaplanowana na 2022 rok[12].

17 marca Thomas Astruc zdradził, że pisanie odcinków do sezonu piątego odbędzie się za pośrednictwem wideorozmów. Jest to uwarunkowane pandemią koronawirusa, a wideorozmowa jest dla twórców najlepszym sposobem na to, aby nie przerywać pracy nad serialem[13].

10 października oficjalnie ogłoszono, że zakończono pisać sezon piąty[14].

2021[]

26 lutego strona Kidscreen ujawniła w artykule, że sezon 5 ma zostać wydany w 2022 roku na platformie streamingowej Disney+[15].

10 grudnia stacja Gloob udostępniła pliki prasowe, w których można znaleźć informację, iż sezon 5 planowany jest na lipiec 2022 roku w Brazylii[16]. Informacja ta jest datą przypuszczalną i może ulec zmianie.

22 grudnia Mela Lee – aktorka, która podkłada głosu m.in. Tikki w angielskiej wersji – poinformowała na InstaStories o rozpoczęciu nagrywania dubbingu do sezonu piątego[17].

2022[]

24 stycznia Jesús Barreda, hiszpański aktor głosowy użyczający głosu Adrienowi, zdradził na Twitterze, że w lutym rozpoczną się prace nad hiszpańskim dubbingiem do sezonu piątego[18].

7 lutego wcześniej wspomniany aktor głosowy ujawnił, że 14 lutego rozpoczną nagrywanie trzech odcinków tego sezonu[19].

Na francuskiej stronie unifrance, 7 lutego opublikowano wywiad, którego udzielił Jeremy Zag oraz Aton Soumache. Według podanych informacji wynika, że prace nad piątym sezonem dobiegły końca oraz rozpoczęto pracę nad szóstym oraz siódmym sezonem serii[20]. Feri González zapewnia jednak, że mało prawdopodobne jest, aby na dzień dzisiejszy ukończono pracę nad animacją i wspomina, że informacja ta może dotyczyć pisania scenariuszy oraz tworzenia scenorysów, czyli zadań, które realizują pracownicy ZAG Entertainment (tworzenie animacji należy do firm zewnętrznych wynajętych przez ZAG)[21].

W 2021 roku na stronie isan.org Thomas Astruc zarejestrował tytuły odcinków sezonu piątego. 20 marca 2022 roku tytuły wyciekły do internetu, a Feri González potwierdziła ich poprawność[22].

13 kwietnia stacja TF1 napisała na portalu LinkedIn, że planowana premiera sezonu 5. we Francji nastąpi pod koniec 2022 roku[23].

20 maja opublikowano zdjęcie z wideokonferencji Glooba, gdzie widać, że stacja planuje przedpremierę sezonu 5. w czerwcu[24]. 27 maja stacja Gloob opublikowała post na Instagramie, że jeśli użytkownicy napiszą 250 tysięcy komentarzy, zostanie podana data emisji pierwszego odcinka sezonu piątego, a gdy osiągną próg 500 tysięcy komentarzy, zostanie opublikowana „niespodzianka”[25]. Liczba komentarzy została przekroczona, a na InstaStories dodano zagadkę w formie dwóch zdjęć z cyframi 1 oraz 2[26]. W nocy 31 maja opublikowano zapowiedź z datą premiery odcinka Evolution, która odbędzie się 13 czerwca[27].

8 czerwca opublikowane zostały oficjalne plakaty sezonu piątego[28].

13 czerwca miał miejsce wyciek tak zwanej „Biblii Miraculum”, która jest zbiorem informacji o całym serialu, w tym o niewydanym sezonie piątym[29].

28 czerwca francuska stacja TFOU udostępniła dokument z zapowiedziami na rok szkolny 2022/2023, który zawiera opis sezonu piątego oraz odcinka specjalnego Le Choix des Kwamis[30]. Dzień później odbyła się konferencja prasowa stacji, po której opublikowano wiele zdjęć z tego sezonu[31].

1 lipca oficjalny kanał Miraculous Ladybug na YouTubie udostępnił zwiastun sezonu[32].

Odcinki[]

Główny artykuł: Odcinki
Sezon Odcinki Data premiery Data finału
5 27 TBA TBA

Polska premiera[]

N°S N°O N° PL Tytuł Francuski tytuł Data Kod
1. 105. TBA TBA

Evolution TBA 501
Po zwycięstwie nad Biedronką, Monarch jest teraz w posiadaniu Miraculum Królika. Teraz super-złoczyńca, który może wykorzystać moc podróży w czasie, chce wrócić do punktu z przeszłości, kiedy Biedronka i Czarny Kot byli słabi, i wykorzystać tę przewagę, by przejąć ich Miracula. Nasi bohaterowie będą musieli zmierzyć się ze swoim wrogiem w wyścigu w czasie… i swoimi poprzednimi przygodami.
2. 106. TBA TBA

Multiplication TBA 502
Kiedy Marinette nabiera przekonania, że ​​jej uczucia do Adriena spowodowały jej porażkę z Monarch jako Biedronka, postanawia zrezygnować z miłości do młodego ucznia. Poza tym jako Biedronka przygotowuje się do walki z potężniejszym niż kiedykolwiek Monarchą z pomocą Czarnego Kota. Ale w miarę upływu dni nie ma ani jednego zakumizowanego pokazu aż do udręki Paryża. Czy Monarch mógł się poddać?
3. 107. TBA TBA

Destruction TBA 503
Co by było, gdyby spełnił się najgorszy koszmar Biedronki? Co, jeśli Monarch zdoła zmusić Kwami, które znają adres Biedronki, by go do niej zaprowadziły? Nieszczęsne małe stworzenia nie miałyby wyboru, musiałyby być mu posłuszne… A jeśli Monarch pojawi się w domu Marinette Dupain-Cheng, czy zdoła przed nim uciec?
4. 108. TBA TBA

Jubilation TBA 504
Marinette ze zdziwieniem odkrywa, że ​​była koleżanka ze szkoły, Socqueline, podszywa się pod Biedronkę. Próbuje odwieść ją od narażania się w ten sposób, ale Monarch podąża za Socqueline, przekonany, że to ona jest prawdziwą Biedronką. Zakumizowanemu złoczyńcy powierza moc Miraculum Radości, który ukazuje ludziom ich najgłębsze pragnienia. Czy prawdziwa Biedronka i Czarny Kot uciekną przed tą niebezpieczną mocą?
5. 109. TBA TBA

Illusion TBA 505
Mimo że Biedronka nie może już powierzyć mu Miraculum, Nino chce nadal pomagać superbohaterowi i Czarnemu Kotu. Postanawia stworzyć w szkole Sieć Ruchu Oporu. Pierwszą misją tajnej organizacji jest ustalenie, jak działa nowa moc Monarch poprzez celowe wywołanie akumizacji. Ale pierwsi członkowie Ruchu Oporu, Marinette, Adrien i Alya, nie są przekonani. Czy Biedronka i Czarny Kot zgodziliby się z takim planem?
6. 110. TBA TBA

Détermination TBA 506
Marinette i Adrien zastanawiają się nad swoimi uczuciami. Podczas, gdy Marinette próbuje przekonać samą siebie, że musi przestać być zakochana w Adrienie, ponieważ odciąga ją to od roli superbohatera, odkrywa, że ​​czuje uczucia do innego chłopca, który ostatnio bardzo się zmienił… Jeśli chodzi o Adriena, coraz bardziej interesuje go Marinette. A jeśli była kimś więcej niż tylko przyjacielem? Nie wie, że zapraszając Marinette, zaraz rozpęta wir uczuć, które zmienią ich życie…
7. 111. TBA TBA

Passion TBA 507
Marinette stara się zmusić do myślenia, że kocha Czarnego Kota, aby zapomnieć o Adrienie, Adrien, który opuścił swą miłość do Biedronki, próbuje znaleźć sposób na wyznanie swoich uczuć Marinette. Kiedy wszystko w ich życiu się przewraca, Biedronka i Czarny Kot wymieniają się Miraculami do walki z bezdusznym złoczyńcą. Jednak powrót Biedronka i Czarnej Kotki niszczy ich uczucia od środka jeszcze bardziej.
8. 112. TBA TBA

Réunion TBA 508
W trakcie eksplorowania Luwru, Marinette wykonuje podwójne odkrycie. Po pierwsze, zauważa, że jej zaufana przyjaciółka Alix, której dała Miraculum Królika, znalazła sposób na rozmawianie z jej ukochanymi bez ruszania się z teraźniejszości. Po drugie, Marinette dowiaduje się, że dzięki kwagatamie może porozumiewać się z dawnymi posiadaczami. Czy pomoże jej to uniknąć pułapki, którą Monarch na nią nastawił?
9. 113. TBA TBA

Exaltation TBA 509
Kiedy Biedronka goni za Czarnym Kotem, on ucieka od niej. Kiedy Adrien goni za Marinette, ona ucieka od niego. Tikki i Alya przyglądają się Marinette ze skupieniem: czy ich przyjaciółka szuka nowych sposobów na wyznanie miłości Adrienowi, czy podoba jej się inny chłopak? Kiedy krzyżują swe drogi z lodziarzem André – którego lody mają znać i wyjawiać sekrety miłości – Marinette i Czarny Kot poznają nieznaną prawdę, która zmrozi ich serca!
10. 114. TBA TBA

Transmission (Le Choix des Kwamis - Partie 1) TBA 510
Za każdym razem jest tak samo. Czy jako Marinette i Adrien, czy jako Biedronka i Czarny Kot, sekretne tożsamości naszych bohaterów zawsze uniemożliwiają im romans. Tikki i Plagg żałują, że ich posiadacze są tak smutni, że muszą zrezygnować ze swoich uczuć. Tak więc Kwami ​​dokonują drastycznego wyboru, który zmieni wiele rzeczy w Paryżu…
11. 115. TBA TBA

Déflagration (Le Choix des Kwamis - Partie 2) TBA 511
Monarch staje przed wyjątkową okazją, której nie może przegapić. Świat ma zostać przekonfigurowany i wydaje się, że nikt nie jest w stanie temu zapobiec… ponieważ Kwami dokonały wyboru, który całkowicie odwrócił uwagę Marinette i Adriena od ich obowiązków. Na lepsze… i na gorsze.
12. 116. TBA TBA

Perfection TBA 512
Co zrobiłaby Marinette bez swoich przyjaciół? Cały gang postanowił zrobić wszystko, aby pomóc jej w końcu zbliżyć się do Adriena. Tym razem wszystko idzie. Ale Marinette wie, jak zaskakiwać raz za razem! Zwłaszcza, gdy nikt jej nic nie powiedział i nikt nie wie, że wymyśliła też wyjątkowy plan, by spróbować powiedzieć Adrienowi, jak się czuje. Wszyscy chcą dowiedzieć się, że lepiej jest jasno powiedzieć coś swoim przyjaciołom, jeśli nie chcesz spowodować nieporozumienia… które może doprowadzić do akumizacji kogoś!
13. 117. TBA TBA

Migration TBA 513
Luka ma wiele stron. Jasne, jest bratem bliźniakiem Juleki, ale jest też jak starszy brat dla swoich przyjaciół, w tym Marinette i Adriena. Oboje lubią szukać jego porady, ponieważ Luka zawsze ma dla nich inspirujący cytat. Wreszcie, Luka jest gitarzystą zespołu Kocia muza i synem celebryty. A ta strona Luki wzbudzi zainteresowanie właściciela wytwórni, Boba Rotha, który jest gotowy na wszystko, aby zarobić pieniądze! Ale Bob Roth nie docenia Luki, który jest gotowy na wszystko, by bronić swoich wartości i przyjaciół.
14. 118. TBA TBA

Dérision TBA 514
Tak jak wygląda na to, że Marinette w końcu ma mieć normalną randkę z Adrienem, dziwnie zaczyna cierpieć na powtarzające się ataki paniki. Nie rozumie, dlaczego, a to zaczyna zagrażać jej związkowi z tym, którego kocha. I to tworzy emocjonalną sytuację, która może sprawić, że będzie idealnym celem dla Monarcha! A jeśli odpowiedź na jej problemy leżała w jej własnej przeszłości? Kiedy Marinette nie była Marinette, którą znamy dzisiaj…
15. 119. TBA TBA

Intuition TBA 515
Monarch ma naprawdę pecha, jeśli chodzi o moc intuicji. Albo Szczęśliwy Traf Biedronki ciągle dostosowuje się do sytuacji, albo nieprzewidywalność Czarnego Kota psuje wszystko w ostatniej chwili! Ale kiedy technologie Tsurugi decydują się przetestować swój nowy statek kosmiczny, Monarch wyczuwa wyjątkową okazję, aby uzyskać prawdziwą drugą szansę. Jest gotów zrobić wszystko, nawet jeśli oznacza to, że może to być jego ostatnia szansa na zdobycie Miraculów.
16. 120. TBA TBA

Protection TBA 516
Gdy gang wymyśla kolejny zbyt skomplikowany plan zeswatania Marinette i Adriena, Lila wykorzystuje swój talent do manipulacji, aby przekonać Kagami, że Marinette jest kłamcą, który nadużywa dobroci wszystkich innych. Zszokowana Kagami zostaje zakumizowana w Riposte Prime. Kładzie się w Marinette w chwili, gdy Adrienowi udało się wreszcie sprawić, by poczuła się przy nim komfortowo. Czy trujące kłamstwo Lili zrujnuje przyjaźń między Kagami, Marinette i Adrienem?
17. 121. TBA TBA

Adoration TBA 517
Kiedy Marinette i Zoé zostają wybrane do zorganizowania przyjęcia na koniec roku szkolnego, Marinette dowiaduje się, że Zoé potajemnie kocha kogoś z dziewiątej klasy w szkole. Zoé mówi, że nie może o tym mówić. Dla Marinette może to oznaczać tylko jedno: Zoé jest zakochana w Adrienie! Zanim jednak dowie się, czy ma rację, czy nie, wspólny wróg dziewczyn będzie próbował zrujnować ich piękną przyjaźń…
18. 122. TBA TBA

Emotion TBA 518
Adrien musi uczestniczyć w Diamonds’ Dance zorganizowanym przez jego ojca i panią Tsurugi. Będzie królem balu obok Kagami, która została wybrana na tegoroczną królową. Ani Adrien, ani Kagami nie chcą iść, ale są tylko nastolatkami, którzy nie mogą być nieposłuszni wobec rodziców. Kiedy Marinette dowiaduje się, że Adrien nie odważył się powiedzieć jej o tańcu, postanawia też iść. Ale jak wejdzie na tak prywatną imprezę, na której nie wydaje się w ogóle mile widziana?
19. 123. TBA TBA

Prétention TBA 519
Przekonana, że chłód Gabriela wobec niej wynika z nieporozumienia, Marinette postanawia porozmawiać z ojcem ukochanego chłopca… a jej niezwykła odwaga inspiruje jej przyjaciółkę Kagami! Ona też chciałaby otworzyć drzwi do serca swojej wiecznie rozkazującej mamy! Niestety, rozmowa nagle się kończy, gdy niespodziewany gość powraca i wyprowadza Kagami! Kim jest ten tajemniczy gość? Czy Biedronka i Czarny Kot uratują Kagami? I czy Marinette i Adrien będą kiedykolwiek mieli szansę być ze sobą swobodnie?
20. 124. TBA TBA

Révélation TBA 520
Lila jest znakomitym kłamcą. Ten zły talent pozwolił jej być kochaną przez wszystkich, a nawet zatrudnioną przez Gabriela Agreste'a. Jednak zbliżanie się Marinette i Adriena skłania ojca chłopca do nazwania Kagami nową twarzą jego marki, co rozwściecza Lilę. Wykorzystuje incydent w klasie, aby zorganizować nowe wybory w celu zastąpienia Marinette na stanowisku przewodniczącego klasy. Ale kampania idzie źle, ku uciesze Monarch. Lekko mówiąc, bo w przypadku Lili rzeczy często nie są takie, na jakie wyglądają…
21. 125. TBA TBA

Confrontation TBA 521
Przerwa w nauce już za rogiem, a gimnazjum niedługo się skończy! Uczniowie muszą dokonać wyboru co chcą robić przed spotkaniem z wychowawcą klasy, a to ważny krok, który zadecyduje o ich przyszłości! A w obronie ambicji licealnych swoich kolegów staną nowe przedstawicielki klasy, Lila i Chloé! Marinette i Adrien zaczynają się martwić. Jaki będzie następny niecny plan tych dwóch zołz, które wszyscy uważają za miłe?
22. 126. TBA TBA

Action TBA 522
Marinette, Adrien i ich koledzy chcą aktywnie walczyć z zanieczyszczeniem plastikiem w Paryżu. Ale tylko na ich własną skalę zadanie wydaje się zbyt ogromne. To sprawia, że Marinette wpada na pomysł, w którym powinni spróbować rozwiązać problem u podstaw, próbując przekonać największego producenta plastiku do zmiany swoich zwyczajów. Jednak bohaterowie napotkają przeciwnika w zwyczajnym ubraniu, bardziej przerażającego niż niejeden super-złoczyńca. A co, jeśli na dodatek Monarch postanowiłby zakumizować barona plastiku?
23. 127. TBA TBA

Collusion TBA 523
Zbliża się koniec roku szkolnego, a za nim rodzi się bunt. Monarch nie ma ani czasu, ani wyboru: postanawia zrealizować plan, który jest niebezpieczny dla jego sekretnej tożsamości... a jeszcze bardziej dla Biedronki i Czarnego Kota. Nie wiedząc o tym, złoczyńca otrzyma pomoc od Lili, która za kulisami kontroluje wredną jak nigdy dotąd Chloé. Tymczasem Marinette nie wie, że Adrien nie ma odwagi zdradzić jej strasznego sekretu, który mógłby na zawsze zagrozić ich związkowi.
24. 128. TBA TBA

Révolution TBA 524
Chloé jest teraz potężniejsza niż kiedykolwiek, a dzięki niej także Monarch. Biedronka i Czarny Kot zastanawiają się nad swoimi super-mocami, nie wiedząc, że właśnie wpadli w podłą pułapkę. Dla Marinette i Adriena ich życie zmieni się na zawsze.
25. 129. TBA TBA

Représentation TBA 525
Kiedy Adrien sprzeciwia się ojcu i wyrusza na poszukiwanie Marinette, Gabriel poddaje siebie akumizacji, by odnaleźć swojego syna. Tymczasem Marinette jest pewna, że Adrien jej szuka. Myśląc, że dołączy do chłopca, którego kocha, odkrywa sekret, na który nic nie mogło ją przygotować.
26. 130. TBA TBA

Conformation (Le Dernier Jour - Partie 1) TBA 526
Monarch właśnie umieścił ostatnie elementy swojego nikczemnego planu na swojej szachownicy zła. Nie ma już nic do stracenia, bo dzisiaj będzie jego ostatni dzień. Plan, który wprowadził, jest ambitniejszy niż kiedykolwiek. Globalny, bezlitosny, radykalny. Gdyby nie udało mu się zdobyć Biedronki i Czarnego Kota, świat żyłby wiecznie w chaosie. Ofiarą tego planu padli już niczego niepodejrzewający Marinette i Adrien. Czy Biedronka i Czarny Kot są skazani na zagładę? Czy Monarch w końcu wygra?
27. 131. TBA TBA

Re-création (Le Dernier Jour - Partie 2) TBA 527
Ostateczny plan Monarcha jest w toku. Wydaje się, że nic nie jest w stanie go teraz powstrzymać. Zwłaszcza, że podczas gdy świat pogrąża się w chaosie, super-złoczyńca właśnie uwięził Biedronkę osobiście...

Odcinki specjalne[]

1. 6. 1. TBA Le Choix des Kwamis TBA 510, 511
Za każdym razem wszystko jest takie samo. Niezależnie, czy jest to Marinette i Adrien, czy Biedronka i Czarny Kot, nigdy nie mogą mieć własnej historii miłosnej z powodu ich sekretnych tożsamości… Tikki i Plagg są smutni, że kariera zmusza ich do porzucenia uczuć. Kwami podejmują radykalną decyzję, która zmieni wiele rzeczy w Paryżu… Zwolnią Biedronkę i Czarnego Kota z ich superbohaterskich misji i powierzą ich Miracula do nowych właścicieli! Czy dadzą radę walczyć z Monarchem? Czy Marinette i Adrien wykorzystają okazję, aby wyznać swoją miłość raz na zawsze?
2. 7. 2. TBA Le Dernier Jour TBA 526, 527
TBA

Premiera światowa[]

# Tytuł Stacja Data Kod
1. TBA Brak polskiego tytułu
Evolução
Gloob (Brazylia) 13.06.2022 501
2. TBA Brak polskiego tytułu
Multiplicação
Gloob (Brazylia) 20.06.2022 502
TBA TBA Brak polskiego tytułu
Destruction
TBA TBA 503
TBA TBA Brak polskiego tytułu
Jubilation
TBA TBA 504
TBA TBA Brak polskiego tytułu
Illusion
TBA TBA 505
TBA TBA Brak polskiego tytułu
Détermination
TBA TBA 506
TBA TBA Brak polskiego tytułu
Passion
TBA TBA 507
TBA TBA Brak polskiego tytułu
Réunion
TBA TBA 508
TBA TBA Brak polskiego tytułu
Exaltation
TBA TBA 509
TBA TBA Brak polskiego tytułu
Transmission (Le Choix des Kwamis - Partie 1)
TBA TBA 510
TBA TBA Brak polskiego tytułu
Déflagration (Le Choix des Kwamis - Partie 2)
TBA TBA 511
TBA TBA Brak polskiego tytułu
Perfection
TBA TBA 512
TBA TBA Brak polskiego tytułu
Migration
TBA TBA 513
TBA TBA Brak polskiego tytułu
Dérision
TBA TBA 514
TBA TBA Brak polskiego tytułu
Intuition
TBA TBA 515
TBA TBA Brak polskiego tytułu
Protection
TBA TBA 516
TBA TBA Brak polskiego tytułu
Adoration
TBA TBA 517
TBA TBA Brak polskiego tytułu
Emotion
TBA TBA 518
TBA TBA Brak polskiego tytułu
Prétention
TBA TBA 519
TBA TBA Brak polskiego tytułu
Révélation
TBA TBA 520
TBA TBA Brak polskiego tytułu
Confrontation
TBA TBA 521
TBA TBA Brak polskiego tytułu
Action
TBA TBA 522
TBA TBA Brak polskiego tytułu
Collusion
TBA TBA 523
TBA TBA Brak polskiego tytułu
Révolution
TBA TBA 524
TBA TBA Brak polskiego tytułu
Représentation
TBA TBA 525
TBA TBA Brak polskiego tytułu
Conformation (Le Dernier Jour - Partie 1)
TBA TBA 526
TBA TBA Brak polskiego tytułu
Re-création (Le Dernier Jour - Partie 2)
TBA TBA 527

Ciekawostki[]

  • W wywiadzie dla magazynu Le Figaro Thomas Astruc zdradził, że sezon piąty będzie końcem pierwszego wątku fabularnego[33].
  • Zdaniem Feri González odcinek Efemeryd wprowadza wiele ciekawych możliwości, które zobaczymy właśnie w tym sezonie[34].
  • Thomas Astruc zdradził, że[35]:
    • W przyszłych sezonach odcinki mogą trwać dłużej niż 22 minuty, które do tej pory były czasem standardowym,
    • W sezonie piątym pojawi się nowa muzyka i piosenki,
    • W sezonie piątym ujrzymy kuchnię na dworze Agreste'ów, choć początkowo miało to nastąpić w sezonie czwartym, w odcinku Gabriel Agreste,
    • Prawdopodobnie w sezonie piątym zostanie wyjaśnione, dlaczego Lady Wifi, w odcinku o tym samym tytule, próbowała zdjąć maskę Biedronki zamiast zabrać jej kolczyki. Twórcy wówczas chcieli pokazać widzom, że stroje są magiczne. Alya jest dziennikarką, więc chcąc ujawnić tożsamość Biedronki, naturalnym było dla niej zdjęcie maski bohaterki. Zabranie kolczyków jest w stylu Władcy Ciem.
  • Jest to pierwszy sezon, który posiada dwadzieścia siedem odcinków.
    • Jest to również pierwszy sezon, którego tytuły nie nawiązują do super-złoczyńców, posiadaczy Miraculów, czy też Emo-potworów. Tytuły prawdopodobnie powiązane są z symbolami Kwami. W sezonie zawarto również tytuły odcinków, których nawiązanie nie jest obecnie znane.
  • Sezon piąty posiada nową melodię piosenki przewodniej oraz wykorzystuje w czołówce nowe kadry.
    • Od sezonu piątego zmieniono również karty tytułowe.

Galeria[]

Przypisy[]

  1. https://twitter.com/MiraculousMX/status/1505601882370285573
  2. https://www.instagram.com/p/BeQDUNfnS7L/?taken-by=jeremyzag
  3. https://twitter.com/ladyblognewss/status/1530986490838323202
  4. https://www.pscp.tv/w/1yNxaqRQrMqxj
  5. https://www.instagram.com/p/BeQDUNfnS7L/
  6. https://twitter.com/onkidsandfamily/status/983741313177833472
  7. https://aminoapps.com/c/disneyrus/page/blog/data-vykhoda-4-i-5-sezonov/2oVd_VMiNur68VzGDdgqWLblQYbBKVd5eJ
  8. https://variety.com/2019/film/festivals/annecy-disney-reveals-chip-n-dale-reboot-monsters-at-work-details-1203239279/
  9. https://observatoriodatelevisao.bol.uol.com.br/noticia-da-tv/2019/08/gloob-vira-co-produtor-do-seu-desenho-de-maior-sucesso-as-aventuras-de-ladybug
  10. https://www.instagram.com/p/B2FoL3_gDMu/
  11. https://twitter.com/Thomas_Astruc/status/1234120043128147968
  12. https://twitter.com/ThePowers3000/status/1238512551496949762
  15. https://kidscreen.com/2021/02/26/disney-gets-miraculous/
  16. https://upfront2022.globonegocios.globo/Miraculous_5Temporada2022_Upfront.pdf
  17. https://twitter.com/MiraculerPWZbr/status/1473589027551031296
  18. https://twitter.com/BarredaJesus/status/1485684131619037189
  19. https://www.twitch.tv/videos/1289246229
  20. https://www.unifrance.org/actualites/16230/du-gribouillage-au-grand-ecran-le-voyage-miraculous-d-une-coccinelle
  23. https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6919921638520029184/
  24. https://twitter.com/Always_Ladybug/status/1527655317617664000
  25. https://www.instagram.com/p/CeD_ybCosl5/
  26. https://twitter.com/MLadybugBrasil/status/1530266894892257280
  27. https://www.youtube.com/watch?v=e1iTWaW-13M
  28. https://www.instagram.com/p/CejR81QNQA3/ https://twitter.com/wayzz_world/status/1534647121521315840
  29. https://files.catbox.moe/1auemy.pdf
  30. https://tf1pro.com/actualites/article/rentree-tfou-2022-2023
  31. https://twitter.com/gui_reporter/status/1542095886532190208
    https://twitter.com/gui_reporter/status/1542135548021809152
    https://twitter.com/oniblow/status/1542167844103655424
  32. https://www.youtube.com/watch?v=d9iEowz8qrU
  33. https://tvmag.lefigaro.fr/programme-tv/miraculous-tf1-diffuse-le-100e-episode-des-aventures-de-ladybug-et-chat-noir_c9570872-3d61-11ec-a0b5-b23e13ff3286/
  35. https://www.youtube.com/watch?v=KsUfAfYDdoc&ab_channel=MLBFanFR

Zobacz też…[]

Advertisement