FANDOM

 Sapotiki Biedronka Logo Galeria Czarny Kot Logo Transkrypt Władca Ciem Ikona Błędy w animacji LogoPaw Za kulisami 
Sapotiki, jestem Władca Ciem. Wasza starsza siostra ciągle wami rządzi. Ja pozwolę wam rozrabiać ile dusza zapragnie [...]

Sapotiki — dziesiąty odcinek 2 sezonu i trzydziesty siódmy odcinek serialu ogółem.

Opis Edytuj

Młodsze siostry Alyi zostają zaakumowane w małe, kompletnie nieprzewidywalne potworki. Nazywają siebie Sapotikami i sieją spustoszenie w Paryżu. Dla Biedronki i Czarnego Kota przyszedł ciężki czas, by wcielić się w opiekunów do dzieci![1]

Streszczczenie Edytuj

Sapotiki (23)
Marinette spędza noc u swojej przyjaciółki Alyi, pomagając jej w opiece nad młodszymi siostrami. Po skończonej zabawie Ella oraz Etta muszą przerwać psoty i położyć się spać. Dziewczynki początkowo protestują, chcąc spędzić wieczór podobnie jak Alya i Marinette, jednak przekonane przez swoją starszą siostrę zgadzają się na pójście spać. Dziewczyny wracają do salonu przygotowując dla siebie jedzenie oraz napoje. Korzystając z okazji Alya zaczyna się chwalić swoimi nowymi odkryciami na temat super-bohaterki. Marinette przekierowuje uwagę przyjaciółki na pusty dzbanek po soku, który został opróżniony przez Ellę i Ettę. Bliźniaczki śmieją się ze swoich psot i zwalają wszystko na Sapotiki, po czym kładą się do łóżka. Marinette, chcąc odwrócić uwagę Alyi od poprzedniego tematu o Biedronce, proponuje jej oglądnięcie jakiegoś filmu. Alya jednak zaczyna drążyć temat. W rozmowie po raz kolejny przerywają im bliźniaczki. Zdenerwowana Alya ostrzega swoje siostry, aby poszły spać, w przeciwnym razie spotka je kara. Młodsze siostry Alyi jednak ignorują jej słowa. Kiedy ich siostra odwołuje wyjście do parku, dziewczynki zaczynają płakać.
Sapotiki (74)
Ich negatywne emocje postanawia wykorzystać Władca Ciem. Spędzając czas z Marinette, Alya powraca do wcześniejszego tematu o swojej ulubionej super-bohaterce. W tym samym czasie Ella i Etta zaczynają kłócić się o czapeczkę z parku rozrywki, nie chcąc oddać drugiej siostrze. Kiedy zostają zakażone przez Akumę, dziewczynki zmieniają się w Sapotiki. Słysząc śmiechy z pokoju sióstr, Alya postanawia interweniować, jednak ku jej oczom ukazują się małe, psotne istotki, które zaczynają wszystko jeść i się mnożyć. Widząc otwarte okno stworki uciekają, aby psocić i siać spustoszenie w całym Paryżu. Marinette musi zamienić się w Biedronkę. Sapotiki rozrabiają w całym mieście szukając okazji do zabawy. Adrien, oglądając program informacyjny, postanawia zamienić się w Czarnego Kota. Plagg przed transformacją chowa zapasy sera, aby nie zostały odnalezione przez super-złoczyńcę.
Sapotiki (126)

Biedronka i Czarny Kot przerywają w "zabawie" jednemu z potworków. Klon znika po zniszczeniu czapeczki, jednak to nie jego poszukiwali super-bohaterowie. Czarny Kot jest przerażony faktem, że muszą wyłapać wszystkie Sapotiki, aby uporać się z Akumą. Zgodnie z planem po kolei niszczą stworki, aby odnaleźć zaakumowaną Ellę oraz Ettę. W końcu zostają otoczeni przez swojego przeciwnika. Biedronka używa Szczęśliwego Trafu, który kieruje ją do mistrza Fu. Marinette tłumaczy staruszkowi powód swojego przybycia. Mimo wątpliwości Fu wyciąga szkatułkę z Miraculami pozwalając Marinette, aby wybrała ten, który może być pomocny w walce z super-złoczyńcą. Dziewczyna po chwili zastanowienia wybiera Miraculum Lisa.

Sapotiki (199)

Alya próbuje się dogadać z zaakumowanymi siostrami i je uspokoić, jednak te nie chcą jej słuchać. Po chwili się okazuje, że Sapotiki były jedynie klonami. Biedronka prosi dziewczynę o pomoc i przekazuje jej Miraculum Lisa. Alya z pomocą Trixx zamienia się w super-bohaterkę. Dziewczyna jest zafascynowana swoją nową przemianą oraz umiejętnościami, które zyskała dzięki kwami. Obie super-bohaterki zjawiają się przed ratuszem, aby pomóc Czarnemu Kotu w walce z Sapotikami. Uwagę Czarnego Kota przykuwa obecność Rudej Kitki, która przybyła wraz z Biedronką. Dowiadując się o nowej bohaterce Władca Ciem wysyła Sapotiki, aby zdobyły jej Miraculum. Bohaterowie są zmuszeni uciekać na dach ratusza.Z pomocą Szczęśliwego Trafu Biedronka znajduje sposób, aby pokonać wrogów i zbiera potrzebne przedmioty. W tym czasie jej towarzysze chronią Biedronkę przed Sapotikami.

Sapotiki (278)

Biedronka jeździ po mieście ogłaszając otwarcie Spotikolandu oraz wielu atrakcji. Ruda Kitka tworzy iluzję parku, aby zwabić super-złoczyńców w jedno miejsce, tak jak zaplanowali wcześniej. Biedronka zwabia stworki do uliczki, aby zabrać wszystkie czapeczki Sapotików, które zostają zniszczone za pomocą Kotaklizmu. Akuma zostaje oczyszczona, a Paryż po raz kolejny powraca do normalności. Ruda Kitka musi uciekać, aby nie zdradzić swojej tożsamości.

Sapotiki (355)

Alya dokonuje transformacji zwrotnej i musi oddać swoje Miraculum. Dziewczyna próbuje przekonać Biedronkę, aby zachować Miraculum, jednak Biedronka nie może się na to zgodzić. Biedronka chowa się kiedy kończy jej się czas. Ku jej radości Alya dotrzymuje swojej obietnicy, a Miraculum trafia pod opiekę mistrza Fu. Po jakimś czasie do mieszkania rodziny Césaire dzwoni Marinette udając, że cały czas poszukiwała swojej przyjaciółki. Alya powstrzymuje się przed wyjawieniem prawdy tłumacząc, że padł jej telefon. Dziewczyny kontynuują swój wieczorek rozmawiając o nowej bohaterce.

Postacie Edytuj

Główni bohaterowie Edytuj

Poboczne postacie Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Światowa premiera odcinka miała miejsce 21 stycznia 2018 roku we Francji.[2]
  • W tym odcinku Alya dostała Miraculum Lisa, ale musiała je potem oddać.
  • Jest to pierwszy odcinek, w którym zaakumowano dwie osoby w tym samym czasie.
    • Ukazuje to, że więcej osób może zostać zaakumowanych, kiedy trzymają przedmiot, do którego wniknie Akuma.
  • Na jednej z okładek płyt CD widać wizerunek Biedronki z wersji PV.
  • Alya odmienia się jako pierwsza, mimo że Biedronka jako pierwsza wykorzystała swoją super-moc.
  • Zaprezentowano alternatywną wersję przemiany Marinette, w której ubrana jest w piżamę.
  • Ujawniono pozostałe Miraculum.
  • Jest to pierwszy raz, kiedy Szczęśliwy Traf nie daje wskazówek, jak pokonać super-złoczyńcę, a do kogo Biedronka powinna zwrócić się o pomoc.
  • Marinette ma możliwość wybrać swojego pomocnika i podarować mu jedno Miraculum. Według Mistrza Fu po misji powinno ono powrócić do szkatułki, ponieważ może dostać się w niepowołane ręce.
  • Władca Ciem dowiedział się o innych Miraculum.
  • W tym odcinku po raz pierwszy pojawiają się Ruda Kitka i Trixx.

Odcinek onlineEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. https://www.fernsehserien.de/miraculous/folgen/2x11-ausser-rand-und-band-1163287
  2. https://www.facebook.com/TFOU/videos/1144052632396792/

Zobacz też...Edytuj