• Zapraszamy do udziału w konkursie na one-shot!

CZYTAJ WIĘCEJ

Advertisement

Ryzykant OficjalneLogoMiraculum (6).png Galeria OficjalneLogoMiraculum (1).png Błędy w animacji 

Ryzykancie, jestem Władca Mroku. Daję ci moc sprawiania, by ludzie zapominali o wszelkim strachu. Dzięki tobie zaczną podejmować ryzyko i tobie też pozwolą na ryzykowne zachowanie.

Ryzykant – dwudziesty piąty odcinek czwartego sezonu i sto trzeci odcinek serialu ogółem. Pierwsza część odcinka specjalnego Ostateczny atak Mrocznego Władcy.

Opis[]

TFOU[]

Władca Mroku rozumie, że Biedronka zawsze mu się wymyka, bo nigdy nie ryzykuje. Aby zmusić ją do podjęcia ryzyka, a tym samym zagrozić jej sekretnej tożsamości, tworzy nowego super-złoczyńcę[3].

Mundo Gloob[]

Marinette dowiaduje się, że Lila i Adrien będą podróżować razem tygodniami, ponieważ Lila została nową twarzą marki Gabriela Agreste'a. Czy jest gotowa ujawnić swoją sekretną tożsamość z miłości?[4]

Disney Channel[]

Bez wiedzy Biedronki i Czarnego Kota Władca Mroku cierpliwie przygotowuje swój ostatni atak[5].

Zapowiedzi[]

8 października 2021 roku stacja RTS w e-mailu zdradziła tytuły brakujących odcinków czwartego sezonu. Tego samego dnia Feri González potwierdziła prawdziwość tytułów[6].

4 listopada udostępnił kadr z odcinka, na którym widać czyjąś dłoń, a w niej Miracula Pawia i Motyla[7].

9 listopada Gloob udostępnił nowe zdjęcie z odcinka. Na zdjęciu pokazano pięść Gabriela na pękniętym inkubatorze Emilie[8].

14 listopada stacja Gloob podczas reklam pokazała urywek, który sugeruje pojawienie się Tajnej Kitki w odcinku[9].

17 listopada Gloob udostępnił zdjęcie z odcinka, które przedstawia dłonie Gabriela i Nathalie. Na palcu kobiety można zauważyć obrączkę rodziny Graham de Vanily[10].

18 listopada 2021 roku stacja Gloob wyemitowała Alerta Miraculous, gdzie pokazano kadr przedstawiający super-złoczyńcę pojawiającego się w odcinku[11].

10 grudnia 2021 roku ukraińska stacja PlusPlus udostępniła zwiastun, który zawiera wiele scen z odcinka oraz krótkie urywki z epizodu Prosteusz[12].

17 grudnia 2021 roku w czasie trwania Israel Mobile Summit 2021 firma Zag przedstawiła kilkusekundowy fragment z finałowego odcinka, w którym można zobaczyć dziecko zmieniające się w super-złoczyńcę[13].

28 grudnia 2021 roku stacja Gloob wyemitowała zwiastun, który zawierał sceny z odcinków Psychomediant, Kuro Neko oraz finału sezonu[14].

3 lutego 2022 udostępniono opis odcinka.

12 lutego 2022 na oficjalnym kanale serialu ukazał się zwiastun odcinków wchodzących w skład Ostateczny atak Mrocznego Władcy[15].

Streszczenie[]

Tajna Kitka i Biedronka

Po kolejnej wygranej walce super-bohaterowie – Fioletowa Tygrysica, Serpention, Król Małp, Pancernik, Pigella, Ryuko, Czarny Kot oraz Biedronka – zbierają się na dachu i chwalą siebie samych za kolejne zwycięstwo. Pancernik żartuje, że to z powodu „ich blasku” Władca Mroku kryje się w cieniu. Następnie bohaterowie rozbiegają się, by detransformować się i oddać Biedronce Miracula. Czarny Kot pyta, czy mógłby iść ze swoją partnerką, ale po chwili rozumie, że to ona jest strażniczką i to ona może znać tożsamości, a on teraz jest opiekunem takim, jak inni. Biedronka postanawia go pocieszyć, nazywając go swoim ulubionym i całując go w policzek, a następnie odlatuje.

Super-bohaterka kontaktuje się z Tajną Kitką, by skontrolować stan bezpieczeństwa, a ta odpowiada, że droga jest wolna, dlatego też Biedronka odbiera od wszystkich Miracula. Po tym wraz z posiadaczką Miraculum Lisa wskakuje w alejkę, gdzie też obie przemieniają się, gratulując sobie udanej i „idealnie bezpiecznej” akcji. Następnie mulatka cieszy się, że zdążą one do kina na film „Zjednoczeni Herosi: Ostateczna walka”, po czym obie biegną na wspomnianą produkcję.

W podziemiu posiadłości Agreste’ów Gabriel mówi Emilie, że zawiódł ją po raz kolejny, po czym zaczyna się denerwować własną bezsilnością. Z rozpaczy uderza w inkubator, przez co jego szyba lekko pęka i pojawia się na niej pęknięcie. Przerażony mężczyzna ucieka.

Władca Mroku szuka ofiary

Projektant rozmawia z Nathalie, mówiąc, że Biedronka nigdy nie popełnia błędów. Ta zauważa, że ona także nie odkryła jeszcze jego tożsamości, ale w połowie monologu zaczyna kaszleć. Następnie tłumaczy, że to nie był jego błąd, tylko ona użyła Miraculum Pawia i zaryzykowała. Przez to Gabriel rozumie, że Biedronka nie popełnia błędów, bo nie ryzykuje, co przywodzi mu na myśl plan. Ucieka do swojej siedziby, by go zrealizować, śmiejąc się maniakalnie, a nieco wystraszona Nathalie patrzy w ślad za nim.

Władca Mroku w swojej siedzibie tworzy Mega-Akumę, a następnie szuka swojej ofiary, która mogłaby zmusić Biedronkę do ryzykowania. Słyszy on głos małego dziecka, Żabcia, który chce jechać na rowerze bez kółek bocznych i kasku, po czym wysyła do niego motyla.

Owad leci do chłopaka, który jedzie przez zoo Ménagerie du Jardin des Plantes, goniony przez rodziców. Akuma infekuje jego pluszaka. Posiadacz Miraculum Motyla targuje się chwilę z Żabciem, by po chwili go przemienić w Ryzykanta. Super-złoczyńca natychmiast rozpoczyna swój objazd Paryża, uprzednio chowając zakumizowany przedmiot, a następnie rozsyła światło, które zostawia ludziom znak żabiej łapki na karku i sprawia, że są „zainfekowani ryzykiem”. Władca Mroku jest pewiem, że Biedronka i Czarny Kot również będą ryzykować, przez co popełnią błąd i przegrają.

Lila i Adrien na planie reklamy

Następnego dnia Adrien budzi się szczęśliwy, ponieważ myśli, że jego ojciec zje z nim obiecane śniadanie. Wtedy jednak dzwoni do niego Nathalie i oznajmia, że zamiast tego chłopaka czeka spotkanie robocze. Podjeżdża do niego robot z ubraniami, jednak nastolatek słyszy piosenkę Ryzykanta i rzuca strojem, postanawiając podjąć ryzyko w postaci rozmowy z ojcem, podczas której wyznałby, że nienawidzi bycia modelem.

Nastolatek wkracza zdecydowanym krokiem w piżamie do gabinetu swojego ojca, gdzie odbywa się spotkanie, na którym obecni są Vincent, Bob Roth oraz Lila Rossi. Chłopak chce rozmawiać z Gabrielem, ten jednak każe mu wrócić i się przebrać, co też ten posłusznie wykonuje. Na schodach żali się Plaggowi, że ponownie nie udało mu się sprzeciwić ojcu.

W gabinecie Gabriel opisuje kampanię reklamową, według której dziewczyna i chłopak poszukują siebie nawzajem na świecie i w końcu znajdują się w Paryżu. Lila i Adrien podchodzą do siebie i przytulają się, kiedy za ich plecami pojawia się holograficzna wieża Eiffla, a dziewczyna kłamie o hollywoodzkim filmie, w którym grała. Vincent robi zdjęcia, a Bob pyta, czy przygotowań nie będzie zbyt duży. Na to Gabriel odpowiada, że nie, ponieważ zdjęcia będą się faktycznie odbywały na całym świecie, ku protestowi Adriena mówiącego, że nie może opuścić Paryża, ale zostaje uciszony i „pocieszony” przez Lilę. Gabriel ignoruje problem i opowiada o efekcie końcowym: Lila i Adrien połączą się w butelkę perfum.

Marinette podglądająca Lilę

Marinette ogląda wiadomości, z których dowiaduje się o nowych planach Gabriela. Natychmiast dziewczyna zaczyna dramatyzować, że Lila nie może pojechać z Adrienem gdzieś daleko. Tikki przypomina jej, że musi iść do szkoły, a dziewczyna, po przebraniu się w swoje codzienne ubrania, wychodzi.

W szkole Lila opowiada o swoim wyjeździe, a Marinette podgląda i podsłuchuje ją zza śmietnika. Tymczasem Nino gratuluje Adrienowi podróży dookoła świata, ten jednak wygląda na przygnębionego. Posiadaczka Miraculum Biedronki idzie do szatni, gdzie mówi o zauważonym smutku swojego ukochanego i podobnie jak blondyn wcześniej słyszy piosenkę Ryzykanta. To sprawia, że dziewczyna decyduje się zaryzykować i wyznać Adrienowi swoje uczucia, zanim ten pojedzie z Lilą. Dzięki temu wychodzi na boisko, ale tam nauczyciel każe jej ustawić się obok Adriena. Po chwili ona i chłopak zostają zbici i idą „do lochów”.

Adrien, stojąc w „lochach”, żali się Marinette na wyjazd. Wyznaje, że ma dość tych wszystkich reklam, a dziewczyna dziwi się, że nikomu nie powiedział. Chłopak twierdzi, że nikt prócz niej nie widzi problemu, a następnie mówi o niewidzialnej sile, która zabrania mu sprzeciwić się ojcu. Marinette, znając tę siłę, pragnie wyznać mu swoje uczucia, ale przeszkadza jej Lila, która prosi o wcześniejsze zakończenie lekcji, by się pożegnać z kolegami. Ci natychmiast ich otaczają, prosząc o fotografie i pamiątki.

Chloé żegna się z Adrienem

Przed szkołą Lila czule mówi, że będą pamiętać o nich w podróży, co wywołuje rozczulenie u uczniów i irytację Marinette, która wyrywa się do przodu, by jednak powiedzieć chłopakowi o swoich uczuciach, jednak zostaje to przerwane przez Chloé – blondynka rzuca się chłopakowi na szyję, obiecując przyloty do niego prywatnym odrzutowcem matki. Po chwili Adrien i Lila odjeżdżają.

Na stołówce Marinette wymyśla plan powstrzymania Adriena przed wyjazdem, co spotyka się z dezaprobatą jej przyjaciół. Próbując ich przekonać, mówi przejmującym głosem, że Adrien nie chce być modelem, a ona próbuje chronić go nie przed Lilą, a przed jego ojcem. Zgromadzeni wokół niej nadal jej nie wierzą, przez co dziewczyna sama podejmuje decyzję i wychodzi ze szkoły.

Przez ulicę przejeżdża Ryzykant, a różni ludzie podejmują ryzyko – strażak jedzie bez kasku, Kim i Max chcą przepłynąć Sekwanę, helikopter niebezpiecznie obniża pułap lotu, a ludzie jadą na motorach i rowerach bez trzymania kierownicy, patrząc się w smartfon.

Félix i Adrien

Adrien wchodzi do swojego pokoju i zastaje tam Félixa, który przyznaje, że podał się za niego, by tu wejść. Po krótkiej wymianie zdań londyńczyk opowiada, jak zobaczył „jego szczęście” w telewizji, uważając, że wycieczka nie jest spełnieniem marzeń paryżanina. Dlatego też Félix przyjechał z Londynu, by rozkazać Adrienowi przestać być posłusznym ojcu, po czym proponuje, że, jak za dawnych lat, przebiorą się za siebie, po czym syn Amélie powie Gabrielowi, że bycie modelem jest tak naprawdę złym zawodem dla Adriena i pojedzie za niego, podczas gdy ten będzie mógł przebywać w szkole, wśród swoich przyjaciół. Syn projektanta zgadza się i przebiera się za swojego kuzyna, po czym wymyka się z posiadłości.

Tymczasem Félix jako Adrien podchodzi do Nathalie, by pomóc jej z zamknięciem walizki, ale niepostrzeżenie wykrada jej tablet. Wychodząc, mija się w drzwiach z Gabrielem. Po tym chłopak wkrada się do gabinetu projektanta i z pomocą szkła szpiegowskiego znajduje ukryty za obrazem Emilie sejf, a w nim – dwie broszki, fałszywe Miraculum Motyla oraz Pawia. Chłopak bierze to drugie, po czym zamyka drzwi, ale dostrzega, że są tam jeszcze ukryte przyciski. Naciska je, uruchamiając windę, która prowadzi go do podziemia posiadłości. Nastolatek zszokowany widokiem Emilie w inkubatorze, przez co zaraz ucieka. Z powrotem w pomieszczeniu kopie szkło tak, by nikt go nie znalazł.

Tymczasem Gabriel przekazuje Nathalie bliźniaczą obrączkę, mówiąc, że plan jest bardzo ryzykowny, a on mimo wszystko chce, żeby coś zostało po Agreste’ach.

Marinette decyduje się uratować Adriena jako Biedronka

Dorośli wychodzą, szukając nastolatka, jednak znajdują go dopiero w gabinecie, zdziwieni jego widokiem. „Adrien” zaczyna tłumaczyć się, że chciał mu wyznać, jak bardzo nie chce jechać w podróż. Chłopak jednak szybko ulega, gdy Nathalie prosi go o pójście do samochodu, dotykając okularów ręką z obrączką.

Marinette w swoim pokoju analizuje rysunki Nathaniela z historii jego oraz Marca, które przedstawiają ją jako rycerza, muszącego wybawić księżniczkę – Adriena. Następnie wnioskuje, że ona sama nic nie zdziała, bo „nikt nie posłucha Marinette”, ale jako Biedronka stanie się rycerzem i uratuje Adriena od jego ojca. Nastolatka zdaje sobie sprawę, że to ryzykowne, ale uważa, że nie może stracić chłopaka, po czym przemienia się w Biedronkę.

Tymczasem Adrien przebrany za Félixa siedzi na ławce na Place des Vosges, niezdecydowany, co ma robić. Czekając na telefon od swojego kuzyna, pojawia mu się połączenie od Kagami. Ta mówi, że widziała go w telewizji i zrozumiała, że nie chce ten nie chce wyjeżdżać. Dowiadując się, że to londyńczyk załatwi za niego sprawę, jest zła i nakazuje Adrienowi „przeciąć sznurki”, za które pociągają go inni, po czym przeprasza i rozłącza się. Chłopak rozumie, że dziewczyna ma rację i mógł wcześniej postawić się ojcu, po czym postanawia powiedzieć ojcu osobiście, co myśli, wysyłając SMS-a, że odwołuje akcję, jednak Félix ignoruje tę wiadomość.

Adrien odjeżdża

Chłopak odjeżdża, co dostrzega Biedronka, przez co obawia się „spóźnienia”. Tymczasem Adrien właśnie dobiega do rezydencji, ale widzi odjeżdżający pojazd, denerwując się przez oszustwo kuzyna. Następnie biegnie do gabinetu, żeby porozmawiać ze swoim rodzicielem.

Tymczasem Biedronka dolatuje na dach stacji, gdzie też zauważa „Adriena”. Natychmiast do niego schodzi, by wygłosić płomienną przemowę o tym, że nie może on wyjechać, ponieważ Paryż potrzebuje go, ponieważ miasto bez niego byłoby jak bez wieży Eiffla. Chłopak wyznaje, że nie ma tyle odwagi, by sprzeciwić się ojcu, po czym wchodzi do pociągu, zostawiając super-bohaterkę.

Na szczycie wieży Eiffla Gabriel transformuje się i tworzy Emo-potwora o nazwie Kontratak, podczas gdy ulicami Paryża przejeżdża Ryzykant. Kontratak natychmiast zaczyna niszczyć wszystko wokół.

Biedronka wchodzi z powrotem na dach, gdzie detransformuje się i żali się Tikki na beznadzieję sytuacji. Kwami pociesza ją, wspominając o podróży, co dziewczynie natychmiast przywodzi na myśl Bon Voyage i Biedro-Pegaza. Twierdząc, że może zaryzykować wszystko dla Adriena, transformuje się ponownie.

Adrien wchodzi do gabinetu swojego ojca i zauważa błyszczący przedmiot na podłodze. Okazuje się, że jest to soczewka, którą Félix wcześniej zgubił. Nastolatek nie ma jednak dużo czasu, by obejrzeć znalezisko dokładnie, ponieważ słyszy dziwny huk i czuje, że ziemia się trzęsie, po czym patrzy w kierunku okna.

Postacie[]

Główni bohaterowie[]

Pozostali bohaterowie[]

Ciekawostki[]

  • Światowa premiera odcinka miała miejsce 9 lutego 2022 roku w USA.
    • Odcinek przez pomyłkę został udostępniony na platformie Spectrum[17]. Nie jest to jednak oficjalna, zapowiedziana wcześniej premiera i odcinek powinien być wyemitowany w późniejszym terminie.
  • Jest to jeden z niewielu odcinków, który nie posiada karty końcowej.
  • Scena, kiedy Félix zjeżdża windą w dół i jest pokazany widok na podziemie, jest tą samą, którą można zobaczyć w odcinku Efemeryd.

Przypisy[]

Zobacz też…[]

Advertisement