FANDOM

Roger Raincomprix Biedronka Logo Galeria 

Jestem policjantem już od piętnastu lat i wierzę w to, że każdy obywatel jest niewinny, póki nie udowodni mu się winy.
— Roger; ArcyGlina

Roger Raincomprixpolicjant, ojciec Sabriny. W odcinku ArcyGlina zostaje wyrzucony z pracy przez burmistrza, ponieważ nie chce przeszukać torby Marinette, która została niesłusznie i bez dowodów oskarżona o kradzież bransoletki Chloé. Zarażony atakiem akumy zmienia się w Arcyglinę.

Osobowość Edytuj

NormalnieEdytuj

Jako policjant jest lojalny swej służbie i prawu, nie lubi gdy jest ono łamane lub lekceważone. Nie chciał złamać zasad z rozkazu burmistrza, co poskutkowało zwolnieniem go z pracy. Pokazał jednak ile znaczy dla niego przestrzeganie prawa i nie ugiął się, co świadczy o jego sprawiedliwości i uczciwości. Można wywnioskować, że bardzo kocha swoją córkę, ponieważ gdy Biedronka wspomniała o niej, zawahał się, jednak ostatecznie Władca Ciem przeprowadził go na swoją stronę. Miał awans pod koniec odcinka ArcyGlina.

ArcyglinaEdytuj

Jako Arcyglina jest zimny, nieczuły i nieugięty w dążeniu do celu czyli zapanowania idealnego porządku polecenia. Karze za najmniejsze przewinienia. Nie zna sprzeciwu, ponieważ nakazuje ludziom swoją mocą wykonywać jego polecenia.

Wygląd Edytuj

NormalnieEdytuj

Roger to otyły mężczyzna o zielonych oczach. Posiada on rude włosy, które znajdują się jedynie po bokach głowy. Swoją łysinę zakrywa niebieską czapką z daszkiem z napisem POLICE. Jego charakterystyczną cechą jest garbaty nos.

Ponieważ Roger pracuje w policji, najczęściej jest widziany w mundurze. Ubiera on wówczas ciemnoniebieską bluzkę z krótkim rękawkiem typu polo, która posiada nadruk przedstawiający trzy poziome pasy w kolorze jasnoniebieskim. Na rękawku bluzki znajduje się herb z barwami flagi Francji. Mężczyzna nosi również granatowe spodnie, które przytrzymuje czarnym paskiem oraz czarne glany sięgające połowy łydek. Na lewym ręku można ujrzeć srebrny zegarem, a na prawym złotą bransoletkę.

ArcyglinaEdytuj

Arcyglina po przemianie ubrany jest w nowoczesną, zmechanizowaną zbroję w kolorze ciemnoniebieskim, z jasnoniebieskimi akcentami. Na piersi złoczyńcy widnieje trójkąt w jasnoniebieskim kolorze. Pod to ubrany jest w czarny, jednoczęściowy kostium w wyraźną fakturą, który widoczny jest na torsie, rękach, dłoniach oraz w okolicach kolan. Na ramionach posiada bardziej zabudowane części, które posiadają niebieskie oraz czerwone światło. Głowę Arcygliny zasłania ciemnoniebieski hełm z szybką w kolorze morskiej zieleni.

W odcinku Dzień Bohaterów zostaje zaakumowany po raz kolejny, służąc Szkarłatnemu Władcy. Strój super-złoczyńcy zmienia swoją kolorystykę, przybierając kolor czerwony.

WystępowaniaEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • W odcinku Lalkarka 2 można zobaczyć, że w Muzeum Grévin znajduje się woskowa figura ArcyGliny.
  • Jego nazwa super-złoczyńcy w oryginalnej wersji, Rogercop, nawiązuje do filmu science-fiction pt. RoboCop.

Zobacz także...Edytuj