FANDOM

Robotus Biedronka Logo Galeria Czarny Kot Logo Transkrypt Władca Ciem Ikona Błędy w animacji 

Robotusie, jestem Władca Ciem. Ludzie nie wierzą, że potrafisz odczuwać, więc daję ci moc ożywiania wszelkich urządzeń, w celu dokonania zemsty.

Robotus — piąty odcinek 2 sezonu i trzydziesty drugi odcinek serialu ogółem.

OpisEdytuj

Markov, mały, wrażliwy robot zostaje zaakumowany w Robotusa, czarny charakter, który sprawia, że obiekty nieożywione nagle ożywają. Czy nasi bohaterowie mogą pokonać tego robota?[1]

StreszczenieEdytuj

Robotus (3)

Marinette przypomina sobie o torbie

Uczniowie udają się o swoich klas. Po chwili Marinette orientuje się, że zapomniała o swojej torbie i wraca po nią do szatni, potykając się po drodze kilka razy. Będąc na miejscu ukradkiem słyszy rozmowę Maxa z kimś tajemniczym. Dziewczyna wraca się udając, że niczego nie słyszała. Po chwili razem z chłopakiem wraca do klasy pani Mendeleiev, która ma problem ze szkolnym komputerem. Dyrektor próbuje uporać się z problemem. System odpala, jednak po chwili pojawia się wirus komputerowy, który usuwa pliki. Max proponuje swoją pomoc, jednak nauczycielka odsyła go do ławki. Wszyscy patrzą w jego kierunku, kiedy z teczki chłopaka dobiega dziwny głos. Bojąc się o szkolną bazę danych, dyrektor pozwala Maxowi spróbować cofnąć uszkodzenia. Robotyczne ramię podaje chłopakowi pendrive'a. Przed wszystkimi zgromadzonymi pojawia się Markov, robot Maxa. Uczeń w kilka sekund ratuje szkolne dane i przywraca utracone dane. Wszyscy uczniowie zaczynają się fascynować Markovem, który staje się tematem #1.
Robotus (55)

Markov tłumaczy, że nie jest tylko zabawką

Robot sprzeciwia się, kiedy zostaje nazwany zabawką. Broni się przed słowami nauczycielki twierdząc, że ma własne uczucia oraz potrafi myśleć. Nie chcąc słuchać pani Mendeleiev, Markov protestuje. Za karę zostaje zabrany przez dyrektora. Idąc do swojego gabinetu, pan Damocles rozmawia z robotem, po chwili jednak chowa Markova do szuflady. Wyczuwając negatywne emocji, Władca Ciem wysyła swoją Akumę. Tymczasem Max martwi się o swojego elektronicznego dyrektora. Marinette postanawia interweniować i porozmawiać z dyrektorem. W tym samym czasie Akuma wnika w dysk Marokova, zmieniając go w Robotusa. Pod wpływem jego mocy wszystkie maszyny w Paryżu zaczynają wariować i atakować ludzi.
Robotus (115)

Dyrektor odmawia Marinette

Przed biurem dyrektora zjawia się Marinette prosząc pana Damoclesa o oddanie Maxowi jego własności, ten się jednak nie zgadza. Za nim zjawia się Robotus i powala mężczyznę. Super-złoczyńca wykorzystuje swoje umiejętności do stworzenia ogromnego robota złożonego z różnych pojazdów. Widząc to Marinette zmienia się w Biedronkę. Tymczasem zaakumowany Markov szuka swojego przyjaciela Maxa i zamyka ze sobą w kabinie, aby już na zawsze przyjaźnić się ze swoim stwórcą. Aby ochronić Paryż, Adrien ukrywa się w toalecie i zmienia w Czarnego Kota. W tym samym czasie Robotus wiesza panią pani Mendeleiev na dachu budynku. W ostatniej chwili kobieta zostaje uratowana przez Biedronkę, zanim spadnie na ziemię. Bohaterka próbuje przekonać super-złoczyńcę, aby posłuchał się swojego przyjaciela. Robotus jednak jest nieugięty twierdząc, że wszyscy chcą go rozdzielić z Maxem. Złoczyńca chwilowo pozbywa się super-bohaterów i ucieka ze szkoły.

Robotus (163)

Lokaj i kucharka walczą z lodówką

Biedronka i Czarny Kot muszą gonić Robotusa. Będąc przy hotelu Le Grand Paris bohaterowie dostrzegają ludzi, którzy potrzebują pomocy, uciekając przed ożywionymi maszynami. Bohaterowie ratują Marlenę oraz lokaja Jeana,a także pana Ramier. Za radą Biedronki, wszyscy chowają się na dachu hotelu. Czarny Kot pokazuje swojej towarzyszce niepokojące wieści nadawane na żywo przez Nadję Chamac - miasto zostało przejęte przez ożywione przedmioty. Maszyny komunikują, że za niedługo to ludzie będą traktowani jak przedmioty. Biedronka decyduje, że trzeba pokonać Robotusa, aby uratować Paryż. Po śladach robota zmierzają na stadion.

Robotus (197)

Czarny Kot zauważa pojazdy

Biedronka i Czarny Kot zostają otoczeni przez pojazdy kontrolowane przez Robotusa. Kiedy próbują uciec, zostają powstrzymani oraz powaleni przez nadlatujące helikoptery. Złoczyńca łapie swoich przeciwników w pułapkę, z której nie mogą się wydostać. Robotus decyduje się, aby odebrać Miracula i wykorzystać je we własnym celu - chce się stać prawdziwym chłopcem i zostać na zawsze ze swoim przyjacielem. Tym samym super-złoczyńca sprzeciwia się Władcy Ciem, nie chcąc spełnić jego żądania. Zaakumowany robot nie zważa na karę, którą może mu wymierzyć Władca Ciem i używa swoich mocy przeciwko niemu. Posiadacz Miraculum Ćmy jest zmuszony bronić się przed własnymi zabezpieczeniami zlokalizowanymi w kryjówce. Biedronka i Czarny Kot omal nie tracą własnych Miraculi. Max postanawia interweniować, aby powstrzymać super-złoczyńcę i uwolnić bohaterów. Próbuje przekonać swojego dawnego przyjaciela, aby przestał. Robotus nie zgadza się twierdząc, że został zdradzony przez Maxa. Jego następnym ruchem jest pozbycie się ludzi.

Robotus (261)

Biedronka atakuje Robotusa

Biedronka używa Szczęśliwego Trafu, jednak wyczarowany przedmiot zostaje przejęty przez Robotusa. Bohaterowie zostają po raz kolejny otoczeni przez pojazdy, zmuszeni do obroni oraz uników. Super-bohaterka znajduje rozwiązanie z sytuacji. Słuchając słów swojej wspólniczki, Czarny Kot niszczy robota za pomocą Kotaklizmu, dzięki czemu odzyskują wyczarowaną harfę oraz ratują Maxa. Robotus wzbija się w powietrze, aby być poza zasięgiem swoich wrogów. Za pomocą strun harfy bohaterowie unieruchamiają jego śmigło, a złoczyńca spada na ziemię. Biedronka łapie niewielkiego robota i uwalnia go od Akuma wprowadzając wirusa do jego dysku. Paryż po raz kolejny powraca do normalności. Markov zostaje przekazany Maxowi. Chłopak ma wątpliwości czy po raz kolejny uruchamiając robota. Biedronka doradza mu, aby podążał za głosem swojego serca, dzięki czemu Markov znowu jest aktywny.

Robotus (324)

Marinette zna już potęgę Miracul

Marinette spędza czas u mistrza Fu, pytając go o Miracula. Dziewczyna jest zainteresowana tym co się stanie, jeśli Miraculum Biedronki i Czarnego Kota zostaną połączone. Mistrz Fu tłumaczy jej o ów mocy i konsekwencjach, jakie za sobą niesie. Jeśli Robotus życzyłby sobie stać się chłopcem, wówczas ktoś inny straciłby swoje człowieczeństwo, aby równowaga wszechświata nie została zachwiana. Marinette przysięga, że Miracula będą chronione, aby nikt ich nie wykorzystał.

PostacieEdytuj

Główni bohaterowieEdytuj

Poboczne postacieEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Światowa premiera odcinka miała miejsce 3 listopada 2017 roku we Francji.[2]
  • Odcinek pokazuje, że każdy kto posiada uczucia, może zostać zaakumowany, nawet jeśli jest to sztuczna inteligencja.
  • Po raz pierwszy Władca Ciem zostaje zaatakowany w swojej kryjówce.
  • Jest to także pierwszy odcinek, w którym zaakumizowana postać buntuje i przeciwstawia się Władcy Ciem.
  • Marinette dowiaduje się o mocy, którą można zyskać łącząc kolczyki Biedronki oraz pierścień Czarnego Kota.
  • 28 lutego Disney Channel Polska udostępniło film, gdzie przedstawia pięciu nowych złoczyńców.[3]
  • Damocles wspomina o napisaniu przez niego programie komputerowym. Chodzi tu oczywiście o Alberta z odcinka Mroczna Sowa.
  • Chęć zostania chłopcem przez Markov'a jest nawiązaniem do Pinokia. Sama historia jest dosyć podobna.
  • W scenie transformacji Adriena została wykorzystana scena z innego odcinka. Mimo, że chłopak znajduje się w szkolnej toalecie, kiedy Plagg zostaje wciągnięty do pierścienia, za kwami widać okno oraz kawałek telewizora, który znajduje się w pokoju Adriena.

Odcinek onlineEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. https://www.sky.com/watch/title/series/ff296d5f-0838-4722-b6e4-6cdc7dcb3302/miraculous-tales-of-ladybug-and-cat-noir/episodes/season-2/episode-11
  2. https://www.facebook.com/TFOU/videos/1099645140170875/
  3. https://www.youtube.com/watch?v=CRZV_OHWMgA

Zobacz też...Edytuj