FANDOM

 Riposta LB2 Galeria LB5 Transkrypt LisicaIkona Błędy w animacji PawIkona Za kulisami 
Riposta (184)
Riposta

Riposte
Riposto, jestem Władca Ciem. Daję ci drugą szansę, żebyś mogła udowodnić, że jesteś najlepszym szermierzem.

Riposta — ósmy odcinek 2 sezonu i trzydziesty czwarty odcinek serialu ogółem.

Opis

Tajemnicza, zamaskowana szermierka Kagami czuje się upokorzona przez Adriena po pojedynku. Przepełniona gniewem, za pomocą Akumy przekształca się w Ripostę, żądając zemsty. Czy Biedronka może pokonać super-złoczyńcę oraz uratować Adriena?[1]

Streszczenie

Riposta (7)
Marinette przebywa w szkolnej szatni przymierzając strój do szermierki. Dziewczyna chce dostać się na zajęcia szermierki Armanda D'Argencourta, który prowadzi najlepszą szkołę szermierki w Paryżu, aby zaimponować Adrienowi swoimi umiejętnościami. Marinette dołącza do reszty chętnych, jednak Armand ogłasza, że wolne jest tylko jedno miejsce. Dziewczyna poszukuje wzrokiem swojego ukochanego, nie wiedząc gdzie dokładnie stoi. Podchodzi do niej jeden z uczniów Armanda, przed którym Marinette komplementuje Adriena. Przerażona patrzy na chłopaka kiedy się okazuje, że ten stoi właśnie przed nią i zaczyna się jąkać. Zgodnie z poleceniem nauczyciela zaczyna trenować ze swoim partnerem. Początkowo skrępowana, w końcu zaczyna się wczuwać w walkę. Trening przerywa tajemnicza postać, która ogłasza, że chce się dostać do drużyny. Aby tego dokonać wyzywa na pojedynek najlepszego ucznia Armanda - Adriena.
Riposta (69)
Marinette jest załamana faktem, że nie ma już szans na dostanie się do drużyny. Pojedynek trwa, jednak jego wynik nawet po kilku próbach jest trudny do ustalenia. Z czasem pojedynek szkolnego boiska przenosi się na schody oraz do biblioteki. Wszyscy z dużą ekscytacją oglądają starcie uczniów. Kiedy pojedynek kończy się, jedyną obecną przy tym osobą jest Marinette. Poproszona o werdykt przyznaje wygraną Adrienowi. Chłopak ma jednak wątpliwości co do decyzji. Negatywne emocje pokonanego ucznia postanawia wykorzystać Władca Ciem. Model biegnie za nowym uczniem, aby zaproponować repasaż. Jak się okazuje jego przeciwnikiem była dziewczyna - Kagami, która nie chce podjąć repasażu twierdząc, że w jej rodzinie nie daje się drugiej szansy. Adrien wsiada do limuzyny i każe szoferowi jechać za limuzyną Kagami. Tuż za nimi leci Akuma, którą dostrzega Marinette. Dziewczyna ukrywa się w metrze i zmienia się w Biedronkę.
Riposta (162)

Kagami dzwoni do swojej matki informując ją o porażce. Po chwili do jej pierścienia wnika Akuma, zamieniając dziewczynę w Ripostę. W tym samym czasie Adrien poszukuje informacje o rodzinie nowej uczennicy, kiedy zostaje zaatakowany przez złoczyńcę. Riposta przepoławia samochód chłopaka na pół, przez co ten wypada na ulicę i informuje go, że przyjmuje jego wcześniejszą propozycję. Władca Ciem rozkazuje jej poczekać z zemstą, chcąc najpierw zdobyć Miracula. Riposta się zgadza i uniemożliwia Adrienowi ucieczkę. Biedronka powstrzymuje super-złoczyńcę i wyzywa Ripostę na pojedynek. Mając jedynie miecz do szermierki musi zmierzyć się ze złoczyńcą.Bohaterka w ostatniej chwili zostaje uratowana przez młodego Agreste. Wykorzystując okazję Biedronka decyduje się zabrać chłopaka w bezpieczne miejsce. Na jej nieszczęście Czarny Kot nie odpowiada na telefon. Przed nastolatkami po raz kolejny zjawia się Riposta, która żąda walki. Biedronka zyskuje na czasie zrzucając na Ripostę część komina, jednak nie na długo. Musi jak najszybciej zabrać Adriena i znaleźć mu schronienie.

Riposta (256)

Biedronka udaje się do Luwru, gdzie zarządza ewakuację muzeum. Aby ochronić Adriena, chowa go w sarkofagu na jednaj z wystaw. Tymczasem Riposta podąża śladem swojego przeciwnika i staje twarzą w twarz z Biedronką. W tym samym czasie Adrien zmienia się w Czarnego Kota, aby pomóc swojej wspólniczce. Na chwile paraliżuje go ból kostki, jednak bohater nie poddaje się. W przeciągu chwili odnajduje Biedronkę i ochrania ją przed super-złoczyńca. W trakcie walki Riposta odcinka Czarnemu Kotu drogę, przez co Biedronka po raz kolejny musi samodzielnie stawić czoła złoczyńcy. W końcu wydostaje się z pomocą Kotaklizmu. Natomiast Biedronka i Riposta trafiają na wystawę o faraonach, gdzie wcześniej został ukryty Adrien. Jak się okazuje, chłopaka nie ma już w sarkofagu. Biedronka jest zmuszona do użycia Szczęśliwego Trafu. Bohaterowie po raz kolejny stają do walki. Przy użyciu kaloryfera łamią miecz Riposty i uwalniają Akumę. Paryż znów jest bezpieczny. Po skończonej walce Czarny Kot ukrywa się za posągami i zmienia w swoją cywilną formę, aby móc wytłumaczyć swoje wcześniejsze zniknięcie oraz uspokoić Biedronkę.

Riposta (388)

Kagami czeka na swojego szofera przed Luwrem. Wkrótce obok niej zjawia się Adrien, który oddaje dziewczynie szablę. Dziewczyna przedstawia się nowemu przyjacielowi i przyjmuje propozycję repasażu. Całą sytuację słyszy Marinette. Dziewczyna jest załamana faktem,że chłopak nie darzy ją tym samym uczuciem.

Postacie

Główni bohaterowie

Poboczne postacie

Ciekawostki

  • Światowa premiera odcinka miała miejsce 1 listopada 2017 roku we Francji.[2]
  • Thomas Astruc opublikował na swoim Twitterze scenę z owego odcinka, która przedstawia Biedronkę i Adriena stojących na dachu.[3]
  • Jest to pierwszy odcinek, w którym nie pojawia się Alya.
  • Po raz pierwszy Akuma zostaje zauważona przez Marinette zanim dotrze do swojej ofiary.
  • Jest to pierwszy odcinek, w którym zaakumowany przedmiot jest inny niż w rzeczywistości. W tym przypadku pierścień Kagami zmienia się w miecz.
  • 28 lutego Disney Channel Polska udostępniło film, gdzie przedstawia pięciu nowych złoczyńców.[4]

Odcinek online

Bańkor (4)

LB2 Obejrzyj na cda.pl >>KLIK<<
LB5 Obejrzyj na kreskowkazone.pl >>KLIK<<
LB2 Obejrzyj na baje.pl >>KLIK<<
LB5 Obejrzyj na kreskowki.tv >>KLIK<<

Przypisy

Zobacz też...

Pokaż/Ukryj
Odcinki

MikołajdakKolekcjonerKrólowa WizjiMiś GoryczekBefanaRobotusBobogigantMroczna SowaRipostaMrożownikSapotikiKapitan HardrockMelobestiaGoridzillaSyrenaZombuziaraKomplikatorkaMrożycielRewersorKrólowa StyluKrólowa OsDyktatyranAnansiPiaskowy ChłopiecCatalysteMayura

ChameleonPapa GarouChris MasterBackwarderNawałnica 2AnimaestroOblivio

Zapowiedziane odcinki

BakerixOnichanSilencerPoupeflektaMiraculeurDesperadaStarTrainChasseuse de KwamisFestinGracz 2.0Ikari GozenTimetaggerTrouble fêteLalkarka 2Chat BlancFélixLadybugMangeamourMiracle Queen

Odcinki specjalne

PoczątkiWielkie StarcieLe Jour des HérosLa Bataille des MiraculousBiedronka na HalloweenChińska Legenda

Internetowe serie

Chat Noir vu par MarinetteMarinette et AdrienLa double vie de MarinetteLa fête d'anniversaireMarinette et AlyaMarinette et ParisMarinette et la modeLadyblogLa double vie d'AdrienLadybug vue par AdrienTikkiMaître FuPlaggLes copinesMaxNinoMylèneRoseAlixSabrina

RépétitionInspirationGrosse journéeL'exposéLe carnet

Inne media

The Mini Menace LadybugLadybug PVMiraculous Ladybug CGIMiraculous Ladybug (koreański musical)Miraculous Ladybug (brazylijski musical)Miraculous Tales of Ladybug & Cat Noir LiveMiraculous (film)Miraculous Ladybug OVAWszystkiego Najlepszego!Miraculous (film animowany)

Nieznane odcinki

Gagotor