FANDOM

 Rewersor Biedronka Logo Galeria Czarny Kot Logo Transkrypt Władca Ciem Ikona Błędy w animacji 
Rewerser Galeria (127)
Rewersor

Inverso
Rewersorze, jestem Władca Ciem. Oskarżyli cię, że udajesz kogoś, kim nie jesteś, więc od tego momentu nikt nie będzie tym, za kogo się uważa.

Rewersor — osiemnasty odcinek 2 sezonu i czterdziesty piąty odcinek serialu ogółem.

OpisEdytuj

Uczeń o imieniu Marc zostaje zaakumowany w Rewersora. Przekonany, że Marinette i Nathaniel zrobili z niego głupka, jest zdeterminowany, aby się zemścić.[1]

StreszczenieEdytuj

Trwają zajęcia w szkole Collège Françoise Dupont, ale jeden z uczniów - Marc ukrywa się pod schodami, pisząc opowiadanie na podstawie rysunków w swoim zeszycie. Zostaje zauważony przez Marinette, która pyta się go co u niego i gdzie jest reszta jego klasy.
Rewerser Galeria (7)
Chłopak odpowiada, że skończyli już lekcje i pozostali prawdopodobnie są już w domu. Marinette wobec tego decyduje się zaprosić go do klasy artystycznej, a Marc dość niepewnie zgadza się na to. Dziewczyna śmieje się, że być może w końcu zobaczy jego twórczość, po czym odbiega i wchodzi po schodach.

W klasie nauczyciel ogląda rysunek Nathaniela, na którym widnieje Biedronka i Ilustrachor walczący przeciwko Queen Wasp. Chłopak opowiada nauczycielowi, że Ilustrachor stał się superbohaterem i pomaga walczyć ze złem, co spotyka się z aprobatą ze strony mężczyzny. Mówi też, że Nathaniel powinien stworzyć komiks, ale ten odpowiada, że jest tylko dobry w rysowaniu czegoś.
Rewerser Galeria (10)
Nauczyciel stwierdza, iż powinien znaleźć osobę do współpracy, która pisała by scenariusze do przyszłych komiksów. Alix żartuje, że być może ktoś tylko czeka, by zacząć z nim współpracę. Po chwili Marinette zauważa Marca stojącego za drzwiami i zaprasza go do środka, a także przedstawia go nauczycielowi. Marc przeprasza, że nie chciał przeszkadzać, ale otrzymuje w odpowiedzi, że nikomu nie przeszkadza, a też w tej klasie może wyrażać swoją twórczość bez oceniania. Po przedstawieniu Marca przed osobami obecnymi w klasie, wita się z nim też Nathaniel . Marc zauważa jego rysunki i z podziwem ogląda je oraz chwali ich wykonanie. Nathaniel dziękuje mu za miłe słowa. Marc czuje się speszony, a po chwili do klasy wchodzi Chloé i Sabrina. Dziewczyna wywyższa się i chce zaprezentować swoją "twórczość", jednak Alix śmieje się, że to pewnie kolaż jej selfie, a Chloé temu przeczy, choć była to prawda i wychodzi obrażona z klasy wraz ze swoją przyjaciółką. Nauczyciel mówi do Alix, że powinna pozwolić na pokazanie koleżance swojej pracy, nieważne jaka by była.
Rewerser Galeria (49)
Następnie zwraca się do Marca, że przybył w czas, ponieważ słyszał od Marinette o jego twórczości pisarskiej, a Nathaniel potrzebuje osoby do napisania scenariusza do komiksu. Peszy to jednak chłopaka, który w panice wybiega z klasy i gubi swój zeszyt. Marinette, biegnąc za nim, znajduje go. Zauważa, że jest zatytułowany jako Pamiętnik Biedronki i biegnie następnie do łazienki, by móc na spokojnie przeczytać, co jest w nim napisane. Bardzo podoba jej się to, co stworzył Marc, który właśnie szuka w panice swojego zeszytu. W tym samym momencie zjawia się Marinette w celu zwrócenia go właścicielowi. Marc ma nadzieję, że nie czytała go, leczy dziewczyna przyznaje się do przeczytania zawartości. Chłopak czuje się zawstydzony, sądząc negatywnie o swojej pracy, jednak Marinette wyprowadza go z błędu, mówiąc przy nim, że jej się spodobała jego twórczość i powinien stworzyć w kooperacji z Nathanielem komiks, ale chłopak boi się odmowy z jego strony. Marinette chce mu pomóc i dodaje, że Nathanielowi pewnie spodoba mu się to, bo cały czas rysuje Biedronka, a historia jest właśnie o niej.

Rewerser Galeria (71)
Marinette zaczyna wcielać swój plan w życie i wymazuje z zeszytu imię i nazwisko autora, a następnie przekazuje go Nathanielowi. Dziewczyna mówi, że ktoś chciał, by to dostał i jak przeczyta, to mogą o tym porozmawiać. Po zobaczeniu tytułu jest bardzo zaintrygowany i zaczyna czytać. W innym momencie dnia, Marinette i Marc śledzą go. Chłopak ma wątpliwości, czy mu się spodoba, ale Marinette zapewnia go, że z pewnością tak. Ta jednak zostaje zauważona przez Adriena na obserwowaniu Nathaniela i zza jej pleców mówi do niej, że niegrzecznie jest szpiegować innych. Peszy to dziewczynę, która zakłopotana tłumaczy się przed nim. Adrien rozumie, stwierdzając, że to bardzo typowe dla niej i następnie odchodzi, mówiąc po drodze, że jeśli by potrzebowała z tym pomocy, to niech da znać. Marc zauważa, jak Marinette denerwuje się rozmawiając z Adrienem i stwierdza, że jest tak samo nieśmiała jak on. Ta odpowiada, że niech po prostu robi to co mówi, a nie jak robi. Po zakończeniu zajęć w szkole, Marinette zaczepia Nathaniela, by dowiedzieć się, czy podoba mu się opowiadanie napisane przez Marca, nadal nie zdradzając autora. Nathaniel jest zachwycony historią w zeszycie i chce się dowiedzieć kto jest autorem. Marinette nie chce mu nic powiedzieć na ten temat. Chłopak chce oddać jej zeszyt, ale ta każe mu go zachować, by oddać go właścicielowi. Nathaniel jest bardzo podekscytowany, ale boi się, że to jakiś żart, ale Marinette prosi, by jej zaufał, to nie będzie zawiedziony.

Rewerser Galeria (97)
Marinette ze swojego balkonu obserwuje miejsce spotkania Nathaniela i Marca za pomocą zooma w telefonie. Sam Nathaniel o niczym nie wie i zestresowany szuka właściciela zeszytu. Po chwili zauważa osobę w czerwonej bluzie z kapturem narzuconym na głowę i rumieni się, myśląc, że to Biedronka. Jest zaskoczony, że jest to Marc, który sam jest zaskoczony jego reakcją. Pyta się, czy Marinette mu o nim nie powiedziała, co powoduje mętlik w głowie u Nathaniela. Zauważa, że dziewczyna obserwuje go, przez co myśli, że ta nabija się z niego. Jest wściekły z tego powodu, sądząc, że Marinette zabawiała się jego uczuciami. Marc wyjaśnia, że chciał tylko stworzyć razem z nim komiks, jednak Nathaniel w przypływie złości krzyczy na niego i niszczy jego zeszyt, a następnie odchodzi. Widzi to Marinette, która jest zasmucona z powodu takiego przebiegu wydarzeń i stara się jak najszybciej dostać się do załamanego Marca. Staje się on celem dla Władcy Ciem, który posyła do niego akumę. Akuma wlatuje w zniszczony zeszyt chłopaka, a sam Władca Ciem przemienia go w Rewersora, mającego moc odwracania cech (fizycznych lub psychicznych) u ludzi.
Rewerser Galeria (117)
Zniszczony zeszyt przemienia się także w deskę, na której może się przemieszczać. Do parku przybiega Marinette, ale zastaje w nim już tylko Rewersora zamiast Marca. Super-złoczyńca pragnie się na niej zemścić, twierdząc, że ta robiła sobie z niego żarty. Chce sprawić, by z osoby uwielbianej przez wszystkich, stała się najbardziej znienawidzoną i posyła w jej stronę papierowy samolocik, jednak ten trafia Xaviera, od którego w efekcie odlatują gołębie. Marinette stara się wytłumaczyć, że naprawdę próbowała mu pomóc, ale Rewersor uważa to za kłamstwo i chce ponowić atak. Przerywa mu Roger, który żąda dokumentów na jego deskę, więc Rewersor atakuje go i zmienia w człowieka z poszanowaniem prawa na anarchistę. W tym samym momencie, Marinette wykorzystuje chwilę nieuwagi i ucieka, by przemienić się w Biedronkę. Rewersor wpada w szał i wykrzykuje jej imię oraz odlatuje z parku. Dziewczyna za to obserwowała go zza ściany pobliskiego budynku. Postanawia przemienić się w Biedronkę.

Rewerser Galeria (137)
Rewersor obserwuje ulice Paryża, szukając Marinette. Po chwili Biedronka przy pomocy Jo-jo łapie go za lewą rękę i prosi, by ten się poddał. Jednak super-złoczyńca nie ma zamiaru odpuścić, więc atakuje ją, ale superbohaterka nie puszcza go w dalszym ciągu. Ten postanawia zrobić wobec tego dla niej "małą przejażdżkę", odlatując i przez to ciągnąc za sobą Biedronkę, która nie chce go puścić. W tym samym czasie Adrien siedzi w samochodzie w korku i ogląda relację z telewizji sprzed ratusza, gdzie mieszkańcy protestują przeciwko robieniu śmietniska z kosmosu. Po chwili zauważa przez szybę samochodu Rogera, który dopuszcza się łamania prawa, a także Biedronkę ciągniętą przez Rewersora. Postanawia wysiąść z samochodu, uprzednio tłumacząc swoją decyzję przed swoim ochroniarzem. Nieco dalej przemienia się w Czarnego Kota, by pomóc w walce z super-złoczyńcą. Biedronka zaś nadal trzyma się linki od Jo-jo, przywiązanego do ręki Rewersor, zaś on stara ją cały czas trafić papierowym samolocikiem. Nad jednym z mostów postanawia obrać inną taktykę, by zmusić Biedronkę do wystawienia się na jego atak, więc atakuje on rowerzystę, który o mało nie wpada do rzeki, nie mogąc zapanować na rowerem.
Rewerser Galeria (169)
Ratuje go Biedronka, która zostaje zmuszona do odczepienia się swoim Jo-jo od Rewersora. Gdy odstawia rowerzystę z powrotem na most, zostaje trafiona przez samolocik i gdy stara się rzucić w niego swoją bronią, nie trafia, a sama uderza się w głowę i przewraca. Nie jest w stanie dalej walczyć, więc Rewersor żąda od niej Miraculum. Przybywa jednak Czarny Kot, który uderza Kocim Kijem w deskę Rewersora. Zauważa także leżącą na ziemi Biedronkę. Super-złoczyńca rzuca w jego stronę samolocikiem, ale Czarny Kot robi drobny unik. Chce rozpocząć atak na złoczyńcę razem z Biedronką, ale ta, starając się mu powiedzieć o nietypowej sytuacji, przewraca się, co wywołuje zaskoczenie u superbohatera, który przez nieuwagę zostaje ostatecznie trafiony. Zaczyna się panicznie wszystkiego bać i w efekcie trafia na Biedronkę, która traci równowagę i oboje wpadają do rzeki. Władca Ciem nakazuje Rewersorowi ich szukać, lecz ten stwierdza, że i tak nie są w stanie walczyć, i chce znaleźć Marinette i Nathaniela, by się na nich zemścić. Władca Ciem zniecierpliwiony przystaje na jego pomysł, ale każe mu się pospieszyć.

Rewerser Galeria (204)
Nathaniel za to przyszedł do Alix, by z nią porozmawiać. W tym samym czasie Rewersor dociera do szkoły i wchodzi do klasy artystycznej, szukając tam Marinette i Nathaniela. Nie znajduje ich tam jednak. Za to w rzece, pod wodą Czarny Kot pomaga Biedronce wypłynąć na powierzchnię. Gdy znaleźli się już na brzegu, Czarny Kot zaczyna trząść się z zimna, a Biedronka nie jest w stanie wstać i iść na stojąco. Biedronka zastanawia się jak mają walczyć z Rewersorem, zaś Czarny Kot jest przerażony możliwym kolejnym spotkaniem ze złoczyńcą. Dziewczyna mówi mu, że nie mają wyboru. Ten za to stwierdza, że nie jest w stanie tego zrobić, bo schody są za wysokie. Biedronka postanawia mu pomóc, jednak sama się przewraca. Rewersor zaś dostaje się na szczyt Le Grand Paris, gdzie zastaje Chloé i Sabrinę. Postanawia odwrócić rolę dziewczyn tak, by to Chloé służyła Sabrinie. Po tym odlatuje, głośno się śmiejąc. Następnie dociera przed ratusz, gdzie atakuje burmistrza, który postanawia ściągnąć z powrotem na Ziemię kubły na śmieci umieszczone na orbicie. Ludzie protestujący pod ratuszem zaczynają panikować. Za to Biedronka i Czarny Kot przyjeżdżają taksówką pod szkołę. Czarny Kot, wysiadając z samochodu, krzyczy na kierowcę, że jeździ jak wariat. Biedronka tłumaczy się za niego przed taksówkarzem, sama też z trudem wysiada z pojazdu.
Rewerser Galeria (247)
Cały czas potyka się o linkę od Jo-jo. Oboje kierują się do szkoły, szukając Nathaniela, ale zastają tam tylko resztę uczestników klasy artystycznej, którzy niszczą salę lekcyjną. Biedronka zauważa na porozrzucanych po podłodze rysunkach Nathaniela, że wszędzie zawiera Luwr na swoich dziełach. Czarny Kot jest zniesmaczony tym, że będą musieli znowu jechać taksówką. Nathaniel jest w tym czasie w Luwrze wraz z Alix i rozmawia o sytuacji z parku. Alix wyjaśnia mu, że przecież wie o tym, że Marinette nigdy z nikogo się nie naśmiewa i źle ją zrozumiał. Po chwili woła go Biedronka, że potrzebuje jego pomocy. Pokazuje mu przy pomocy swojego Jo-jo reportaż telewizyjnym o burmistrzu i Rewersorze. Mówi o konieczności rozmowy ze złoczyńcą, a Czarny Kot pyta się jeszcze co z Marinette, jednak Biedronka odpowiada, że nie mają już czasu. Alix chce pójść razem z nimi, ale Biedronka każe jej zostać, a Czarny Kot próbuje również pozostać w Luwrze. Alix postanawia z niego zażartować i wystraszyć, szepcząc mu do ucha "bu!", co wywołuje u niego panikę i wpada na Biedronkę. Udaje się jej przy tym przekonać Biedronkę, by móc pójść z nimi.

Rewerser Galeria (287)
Biedronka, Czarny Kot, Alix i Nathaniel docierają pod wieżę Eiffla taksówką. Czarny Kot ponownie krzyczy na kierowcę, twierdząc, że jest "zagrożeniem dla zdrowia publicznego", mimo wolnej jazdy. Alix zauważa jasne punkty na niebie, myląc je z gwiazdami, choć są to kontenery ze śmieciami wchodzące w atmosferę. Wywołuje to strach u Czarnego Kota, który nakrywa się kocem z przerażenia. Biedronka podnosi go na duchu, przez co uspokaja go. Używa następnie Szczęśliwego Trafu, z którego dostaje bambusowe tyczki. Postanawia rozpocząć negocjacje z Rewersorem i oferuje Czarnego Kota na wymianę za André. Rewersor chce jednak jeszcze Nathaniela, na co Biedronka się zgadza. Czarny Kot i Nathaniel wchodzą do windy, a Biedronka daje jednemu z nich swoje Jo-jo i mówi, by jej zaufali. W windzie Nathaniel składa latawiec z dostępnych rzeczy i po dotarciu na górę, wychodzi z niej Czarny Kot przyczepiony do latawca z zasłoniętymi oczami oraz z Jo-jo trzymanym w zębach. Zaczyna biec przed siebie, docierając do krawędzi, po czym w panice wypuszcza Jo-jo, które próbuje złapać Biedronka, ale dostaje nim po głowie. Alix zauważa to i jej pomaga, kontrolując lot latawca.
Rewerser Galeria (332)
Czarny Kot cały czas wrzeszczy przyczepiony do niego, a Rewersor stara się go zaatakować. W pewnym momencie Biedronka krzyczy do niego, by ten użył Kotaklizmu, dzięki któremu niszczą deskę Rewersora. Biedronka używa Niezwykłej Biedronki, przez co Marc wraca do normalności, jednak wciąż wraz z Czarnym Kotem spada w dół. Czarny Kot odzyskuje swoją odwagę i łapie Marca. Alix oddaje Biedronce Jo-jo, by mogła złapać akumę. Marc i Nathaniel godzą się ze sobą.

Marc i Nathaniel prezentują swój komiks na zajęciach. Pierwszy egzemplarz dedykują Marinette, w podziękowaniu dla niej za to, co dla nich zrobiła. Śmieją się, że mogłaby być superbohaterką, jeśli nie byłaby taka niezdarna. Wszyscy wpadają w śmiech.

PostacieEdytuj

Główni bohaterowieEdytuj

Poboczne postacieEdytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Odcinek miał swoją premierę 23 lipca 2018 roku w Kanadzie.[2][3]
  • Pierwszą zapowiedź odcinka ujawniono 16 lipca 2018 roku.[4]
  • W odcinku ujawniono, że Alix jest specjalistką od street artu.
  • W odcinku Alix wraz z Biedronką wykrzykują słowa Miraculous Ladybug (Niezwykła Biedronka).
  • Nathaniel Kurtzberg na jednym ze swoich rysunków ukazał postać Królowej Os, chociaż w obecnym czasie odcinek Królowa Os (Wielkie Starcie - część 2) nie został jeszcze wyemitowany.
    • Oznacza to, że akcja odcinka rozgrywa się po odcinku specjalnym Wielkie Starcie.
  • W odcinku Czarny Kot po raz czwarty niszczy przedmiot, w którym znajduję się Akuma.
  • 13 listopada 2018 roku Disney Channel Polska opublikowało fragment odcinka. Również została ujawniona polska nazwa złoczyńcy ,,Rewersor. [5]

Odcinek onlineEdytuj

Bańkor (4)

Biedronka Logo Obejrzyj na cda.pl >>KLIK<<
Czarny Kot Logo Obejrzyj na kreskowkazone.pl >>KLIK<<

PrzypisyEdytuj

Zobacz też...Edytuj

Pokaż/Ukryj
Odcinki

Odcinki specjalne

PoczątkiWielkie StarcieDzień BohaterówStarcie Miraculów

Filmy pełnometrażowe

Ladybug & Cat Noir: AwakeningMiraculous (film)

Inne produkcje

Internetowe serie

RépétitionInspirationGrosse journéeL'exposéLe carnet

Inne media

Nieznane produkcje

Biedronka na Halloween

Anulowane produkcje

Gagotor