FANDOM

 Reflektynka Biedronka Logo Galeria Czarny Kot Logo Transkrypt Władca Ciem Ikona Błędy w animacji 
Reflekto, jestem Władca Ciem. Znowu daję ci moc sprawiania, by ludzie wyglądali tak samo jak ty i nikt więcej cię nie zignoruje.

Reflektynka - dwunasty odcinek 3 sezonu i sześćdziesiąty czwarty odcinek serialu ogółem.

OpisEdytuj

Juleka ponownie zostaje zmieniona w Reflektę. Jednak tym razem super-złoczyńca nie jest sam... a Marinette i Adrien mają problem ze swoim Miraculami. Czy bohaterowie powstrzymają Reflektę i jej potężnego sojusznika?[1]

StreszczenieEdytuj

Reflekdoll (11)

Biedronka zabiera swoją dłoń

Biedronka i Czarny Kot po raz kolejny pokonali super-złoczyńców, przywracając w Paryżu porządek. Super-bohaterowie toczą ze sobą dyskusję, w czasie której dziewczyna skarży się na swojego pomocnika, że przez niego misja mogła skończyć się niepowodzeniem. Jej słowa natychmiastowo spotykają się z kolejnym żartem Czarnego Kota. Chłopak kolejnymi żartami stara się poprawić humor partnerki, jednak przerywa mu w tym odliczanie Miraculum, po czym ucieka. W tym samym czasie Juleka przegląda się w lustrze, myśląc nad odsłonięciem swojej twarzy. Chociaż dziewczyna chce zostać modelką, jest przekonana, że nikt jej nie wybierze. W jej decyzjach wspiera ją Luka, który namawia młodszą siostrę, aby poprosiła Marinette o wybranie jej oraz motywuje do realizacji marzeń. W nieco późniejszym czasie Marinette, Alya, Rose, Alix oraz Mylène spotykają się w szkole. Okazuje się, że pani Mendeleiev nie pojawiła się na lekcjach, dzięki czemu mają wolną godzinę lekcyjną. Alya proponuje, aby w tym czasie nakręcić film dla Marinette. Dziewczęta zgadzają się na ten pomysł. Wkrótce pada pytanie dotyczące tego, kto zostanie modelką i wystąpi w filmie. Ku zdziwieniu wszystkich zgromadzonych, do przyjaciółek podchodzi Juleka, zgłaszając się do tej roli. Dziewczęta są zachwycone nowym wyglądem swojej przyjaciółki, przez co Juleka zaczyna się czerwienić. Nie chcąc tracić czasu dziewczyny biorą ze sobą Julekę. Po chwili jednak Alya zatrzymuje Marinette wspominając, że potrzebują kogoś, kto zna się na zdjęciach, po czym proponuje poproszenie o pomoc Adriena. Chociaż Marinette tego nie chce i wstydzi się przed przyjacielem, Alya nie daje za wygraną i pyta chłopaka o pomoc.

Reflekdoll (59)

Juleka stresuje się przed sesją

Będąc już w pokoju Marinette wszyscy przygotowują się do realizacji filmu. Kiedy Mylène i Rose przygotowują Julekę, Adrien oraz Alix organizują przestrzeń, aby jak najlepiej się prezentowała. Całą relację ze spotkania kameruje Alya. W końcu Juleka zaczyna się coraz bardziej stresować. Marinette próbuje pocieszyć dziewczynę, jednak Alya zaczyna je pośpieszać. W końcu wpada na pomysł, aby to Marinette oraz Adrien zostali modelami i szybko przekazuje im ubrania. Dziewczyna jest przekonana, że wszystko to robi dla swojej przyjaciółki. W czasie przebierania się Marinette i Adrien stają przed dylematem, czy powinni zdjąć swoje Miracula. Oboje pocieszają swoje kwami, że to jedynie na chwilę, po czym przekazują im biżuterię, aby zajęli się nią na czas sesji zdjęciowej. Nastolatkowie są w końcu gotowi. Alya wpada na kolejny pomysł, aby zorganizować sesję na świeżym powietrzu. Wszyscy są podekscytowani tym pomysłem, oprócz Juleki, która nie chce iść ze swoimi przyjaciółmi. Rose oraz Marinette martwią się o swoją przyjaciółkę, jednak pośpieszane przed Alyę ulegają i pozostawiają ją samą w pokoju. Juleka staje przed luster przekonana, że do niczego się nadaje i wszystko zrujnowała. Jej uczucia postanawia wykorzystać Władca Ciem oraz Mayura, posyłając do dziewczyny Akumę oraz Amok.

Reflekdoll (157)

Pojawienie się Reflektynki

Przyjaciele pakują swoje rzeczy do bagażnika, po chwili wsiadając do limuzyny należącej do rodziny Agreste. Adrien oraz dziewczęta proszą ochroniarza, aby zawiózł ich w ustalone miejsce. Tymczasem Juleka zostaje zaakumowana, zmieniając się w Reflektę. Do pomocy dostaje Reflektynkę, wielką mechaniczną laleczkę, która jest na jej usługach. Dziewczyna zaczyna zamieniać wszystkich w swoje podobizny. W tym samym czasie w okolicy wieży Eiffla trwa sesja zdjęciowa Marinette oraz Adriena. Celem Reflekty stają się jej przyjaciele, których chce zmienić swoje kopie oraz przerwać film, w którym sama nie mogła wystąpić. Rose próbuje przeszkodzić złoczyńcy i przekonać przyjaciółkę, aby przestała, jednak nie przynosi to pożądanego efektu. Zaakumowana Reflekta bez zastanowienia atakuje nastolatkę. Kiedy Adrien oraz Marinette znajdują kryjówkę, chcą się zmienić w super-bohaterów. Dopiero po chwili dociera do nich, że Miracula znajdują się w bagażniku samochodu i aby się zmienić, muszą się do nich dostać. Nie słysząc odgłosów walki, Tikki oraz Plagg rozmawiają ze sobą ukryci w bagażniku. Reflekta nie daje za wygraną, nadal zmieniając niewinnych ludzi we własne kopie.
Reflekdoll (211)

Marinette chowa się przed Reflektą

Marinette oraz Adrien podejmują próbę dostania się do samochodu, kiedy oboje na siebie wpadają. Nastolatka jednak zostaje zauważona przez Reflektę, która zaczyna obwiniać ją o to, że nie mogła wystąpić w filmie i zmienia ją w samą siebie. Po chwili Reflekta wyrzuca w górę samochód, w którym znajdują się kwami, a Adrien zostaje zmieniony w kopię Reflekty. Tikki i Plagg zauważają, że wszyscy wyglądają tak samo, łącznie z ich właścicielami, przez co trudno im będzie ich odnaleźć. Kwami Czarnego Kota proponuje, aby najpierw skupili się na odnalezieniu Miraculi. Po chwili Plagg odnajduje swoje Miraculum i odlatuje w poszukiwaniu Adriena. Zauważa go przebiegająca obok Marinette, która decyduje się na użycie Miraculum, aby powstrzymać złoczyńcę. Wkrótce i Tikki odnajduje kolczyki Biedronki, kiedy do samochodu podbiega Adrien i ucieka niepostrzeżenie. Widząc przemienioną Marinette walczącą w Reflektą zawraca, przekazując Adrienowi Miraculum Biedronki. Z uśmiechem na ustach chłopak dokonuje transformacji.

Reflekdoll (272)

Biedronek i Czarna Kotka

Czarna Kotka sprawnie unika ataków Reflekty, kiedy dołącza do niej Biedronek. Dziewczyna sugeruje towarzyszowi, aby w walce ze złoczyńcą użył swojego jo-jo. Zamianę Miraculami zauważa również Władca Ciem, chcą wykorzystać tą sytuację. Czarna Kotka informuje wspólnika, że tym razem nie tylko muszą złapać Akumę, ale również Amoka, który przybrał formę lalki. Oboje podejmują atak, chcąc pokonać potwora. Biedronek decyduje się pozostać przy Miraculum Biedronki, kiedy jednak chce użyć Szczęśliwego Trafu, Czarna Kotka odwodzi go od tej decyzji. Oboje są zmuszeni uciekać, unikając przy tym ataków Reflekty. W końcu chłopak decyduje się wykorzystać swoją moc, dostając lustro, co ani trochę nie podoba się Czarnej Kotce. Dziewczyna jest przekonana, że jest to przypadek, że jej partner dostał to, co chciał. Jednak lustro zawodzi, nic nie robiąc złoczyńcy pod odbiciu promienia. Czarna Kotka z niezadowoleniem zaczyna pouczać swoje partnera i się z niego naśmiewać, co nie podoba się Biedronkowi. W końcu sama decyduje się skierować Kotaklizm w stronę Reflektynka. Super-umiejętność nie niszczy Emo-potwora, ale powoduje jej uszkodzenie, przez co Reflekta traci panowanie nad swoją lalką.
Reflekdoll (361)

Bohaterowie pomagają Reflekcie

Reflektynka zaczyna wariować, atakując w każde możliwe miejsce. Super-bohaterowie postanawiają wyciągnąć Reflektę z gigantycznej lalki, a będąc już na ziemi niszczą zaakumowany przedmiot oraz oczyszczają Akumę. Biedronek jest przekonany, że Niezwykła Biedronka rozwiąże pozostały problem, jakim był Emo-potwór, jednak Czarna Kotka zatrzymuje go twierdząc, że muszą odnaleźć Amok. Kiedy dziewczyna rusza to walki z gigantyczną lalką, Biedronek szuka innego rozwiązania na pokonanie Emo-potwora. W końcu oboje ukrywają się za kominem, szukając jakiegoś wyjścia. Po chwili bohaterka zauważa wejście do głowy Reflektynki i sugeruje, aby użyć lustra niczym monety. Mając już gotowy plan powalają Reflektynkę i odkręcają właz. Im oczom ukazuje się ster skonstruowany z ogromnej spinki do włosów, w którym ukrywał się Amok. Po jego oczyszczeniu Biedronek przywraca Paryż do normalnego stanu.
Reflekdoll (424)

Mayura wspiera Władcę Ciem pomimo kolejnej porażki

Władca Ciem nie jest zadowolony z kolejnej porażki, jednak Mayura pociesza go, że w końcu osiągną swój cel. Kiedy dokonują transformacji zwrotnej, Nathalie upada na ziemię. Gabriel łapie swoją sekretarkę, aby nie upadła na ziemie i ucisza Duusu tłumacząc, że jego właścicielka potrzebuje ciszy i spokoju.

Super-bohaterowie po skończonej misji oddalają się od miejsca akcji i odnajdują bezpieczne miejsce, aby dokonać transformacji zwrotnej. Kwami odbierają swoje Miracula i powracają do poprzednich właścicieli. Po niedługim czasie Marinette dołącza do swoich przyjaciółek. Od razu przeprasza Julekę za wcześniejszą sytuację, która miała miejsce w jej pokoju i proponuje, aby spróbowała jeszcze raz. Do dziewcząt podbiega również Adrien, który od razu zostaje zatrzymany przez swojego ochroniarza. Chłopak oraz jego przyjaciółki proszą mężczyznę, aby Adrien mógł zostać jeszcze na chwilę. W końcu Marinette mogła dokończyć sesję, a Juleka spełnić swoje marzenie o pozostaniu modelką.

PostacieEdytuj

Główni bohaterowieEdytuj

Pozostali bohaterowieEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Premiera odcinka miała miejsce 3 września 2019 roku w Wielkiej Brytanii[2] oraz w Kanadzie.[3]
  • W odcinku po raz pierwszy pojawiają się Czarna Kotka oraz Biedronek.
    • W tym odcinku również po raz pierwszy bohaterowie rozstają się ze swoimi Miraculami.
  • To pierwszy odcinek, w którym zostaje ukazana transformacja Mayury.
  • Odcinek ujawnia kwami Duusu.
  • Jest to pierwszy odcinek, którego tytuł nie jest powiązany z imieniem super-złoczyńcy lub posiadacza Miraculum.
  • Zostaje ujawnione, że Kwami nie mogą wypowiedzieć imienia swojego właściciela również przy innych osobach, nie tylko przy innych Kwami.
  • Okazuje się, że Miracula w trybie ukrycia mogą się różnić w zależności od właściciela.
  • Odcinek ujawnia, że Juleka marzy o zostaniu modelką.
  • Odcinek ujawnia sekwencję transformacji Mayury.
  • Pierwszy zwiastun odcinka został udostępniony 31 sierpnia 2019 roku przez kanał Gloob.[4]
  • W polskiej wersji językowej w tłumaczeniu odcinka występuje duża nieścisłość. Pomimo tego, że Emo-potwór nosi nazwę Reflektynka, na początku odcinka można usłyszeć lektora, który wypowiada słowa Reflektdoll.
  • Pomimo, że zazwyczaj Władca Ciem mówi przy swojej detransformacji „Mroczne skrzydła, precz!” to w tym odcinku powiedział „Nooro, chowaj mroczne skrzydła”. Może to być to związane z tym, że chwilę wcześniej Mayura powiedziała swoją sekwencję detranswormacji - „Duusu, schowaj pióra”.
  • Jest to jedyny odcinek, w którym było widać całą twarz Juleki.

Odcinek onlineEdytuj

Bańkor (4)

Biedronka Logo Obejrzyj na cda.pl >>KLIK<<
Kitka Logo Obejrzyj na YT (Napisy PL) >>KLIK<<

PrzypisyEdytuj

  1. https://www.telequebec.tv/miraculous-les-aventures-de-ladybug-et-chat-noir/poupeflekta
  2. https://twitter.com/DisneyChannelUK/status/1164863797137297408
  3. https://twitter.com/Family_Channel/status/1167172596984635399
  4. https://www.youtube.com/watch?v=kLtg8gsirc8

Zobacz też...Edytuj