• Zapraszamy do udziału w konkursie na one-shot!

CZYTAJ WIĘCEJ

Advertisement

Qilin OficjalneLogoMiraculum (6).png Galeria OficjalneLogoMiraculum (1).png Błędy w animacji 

Qilin, jestem Władca Mroku. Skuli cię w kajdanki, mimo że jesteś niewinna. Dzięki mnie będziesz mogła wyrównać tę krzywdę.

Qilin – dwudziesty odcinek czwartego sezonu i dziewięćdziesiąty ósmy odcinek serialu ogółem.

Opis[]

TFOU[]

To spokojny dzień przed Sabine, matką Marinette, która jak każdy poranek zaczyna od opieki nad rodziną. Marinette, która planowała spędzić dzień z matką, musi niestety zmierzyć się z nieprzewidzianym wydarzeniem[4].

Mundo Gloob[]

Mama Marinette jest już przyzwyczajona do nieporadnej i zapominalskiej córki, ale tym razem Marinette zaskakuje nawet matkę, która zostaje oskarżona o coś, czego nie zrobiła. Ta niesprawiedliwość będzie idealnym daniem dla Władcy Mroku![5].

Disney Channel[]

Jeden z nieostrożnych błędów Marinette zmienia jedną z jej najbliższych krewnych w Qilin, przerażającego super-złoczyńcę. Czy Biedronka odważy się z nią walczyć?[6]

Zapowiedzi[]

8 października 2021 roku stacja RTS w e-mailu zdradziła tytuły brakujących odcinków czwartego sezonu. Tego samego dnia Feri González potwierdziła prawdziwość tytułów[7].

1 lutego 2022 roku na kanale Miraculous Ladybug na Youtube opublikowano zwiastun odcinka[8].

9 lutego 2022 roku portal Disney Now udostępnił kadr z odcinka. Widać na nim Biedronkę i Czarnego Kota ukrytych za policyjnym samochodem[9].

Streszczenie[]

Ikonka informacyjna.png

Postacie[]

Główni bohaterowie[]

Pozostali bohaterowie[]

Ciekawostki[]

  • Światowa premiera odcinka miała miejsce 12 lutego 2022 roku w USA.
  • Qilin to mityczne zwierzę z mitologii chińskiej. Pojawienie się qilina uważane było za dobry znak, symbol łaski Niebios. Stworzenie ukazywało się tylko tam, gdzie ludzie żyli uczciwie i panowała harmonia[10].
  • Według Thomasa Astruca w odcinku pokazane są zachowania rasistowskie. Odnoszą się one do rzeczywistego problemu we Francji, którego świadkiem był twórca serii, gdzie dane osoby doznają nieprzyjemności (np. zostają zatrzymane przez policję), ponieważ są innej narodowości[11].
    • Odcinek ma pokazać sytuację, której osoby innego pochodzenia doświadczają we Francji, mierząc się z rasizmem, niesprawiedliwością oraz nadużyciem władzy przez policję. Twórcy serialu byli świadkami podobnego zdarzenia[12].
  • Odcinek pokazuje nowe pomieszczenia w domu rodziny Dupain-Cheng. Dopiero od tego odcinka widzowie mogą zobaczyć, iż rodzina Marinette ma dostęp do wszystkich pomieszczeń w budynku.
  • Akcja odcinka ma miejsce w sobotę, czternastego dnia nieznanego miesiąca.
    • Marinette wspomina, że spóźnia się już miesiąc z prezentem na Dzień Matki i chce to wynagrodzić swojej rodzicielce. Ponieważ Dzień Matki obchodzi się we Francji w ostatnią niedzielę maja bądź pierwszą niedzielę czerwca, może to wskazywać na to, że odcinek dzieje się w czerwcu lub lipcu. W związku z tym w serialu pojawia się nieścisłość, ponieważ Marinette musiałaby kończyć rok szkolny, chociaż w następnych odcinkach można zobaczyć, że nie jest to planowane.
  • Po raz pierwszy widz może dowiedzieć się więcej na temat Sabine.
  • Jest to jeden z niewielu odcinków, gdzie Biedronka tworzy przedmiot mogący posłużyć jako broń.
  • Stacja TF1 wydała ocenzurowaną wersję odcinka. Wycięto sceny, które przedstawiały kłótnię z kontrolerem biletów, późniejszą rozmowę z Rogerem, aresztowanie przez policję, rozmowę z Władcą Mroku oraz akumizację Sabine. Klikając tutaj można zobaczyć, jakie sceny zostały wycięte.

Przypisy[]

Zobacz też…[]

Advertisement