• Zapraszamy do udziału w konkursie na one-shot!

CZYTAJ WIĘCEJ

Advertisement

Psychomediant OficjalneLogoMiraculum (6).png Galeria OficjalneLogoMiraculum (1).png Błędy w animacji 

Psychomediancie, jestem Władca Mroku. Ludzie nie chcą ci wierzyć, że potrafisz wzbudzić inne emocje niż rozbawienie? Niebawem udowodnisz światu, że nikt tak nie umie bawić się ich emocjami jak ty!

Psychomediant – piąty odcinek czwartego sezonu i osiemdziesiąty trzeci odcinek serialu Miraculum: Biedronka i Czarny Kot.

Opis[]

TFOU[]

Podczas podsumowania wszystkich mniej lub bardziej udanych prób uwiedzenia Adriena, Marinette wpada na pomysł! Spróbuje zbliżyć się do niego, zapraszając go na występ komika, którego uwielbia cała klasa[5].

Mundo Gloob[]

Marinette próbuje zbliżyć się do Adriena przez komedię, ale jej plany idą źle i pojawia się złoczyńca, który próbuje powstrzymać śmiech wszystkich w Paryżu[6].

Disney Channel[]

Słynny komik zostaje zmieniony w Psychomedianta. Potrafi narzucić każdemu dowolne emocje i chce zetrzeć wszystkim uśmiechy z twarzy… zaczynając od Biedronki i Czarnego Kota![7]

Zapowiedzi[]

Nazwę odcinka ujawniono 10 czerwca 2021 roku. Feri González zdradziła wówczas, że odcinek ten jest bardzo podobny tematycznie do anulowanego odcinka Gagotor[8].

12 sierpnia 2021 roku reporterka Lindalee Rose ujawniła na swoim Instagramie klip, na którym ukazana została pierwsza grafika koncepcyjna super-złoczyńcy[9]. Nad projektem postaci można również zauważyć imię postaci – Harry Clown. Inspiracją do stworzenia postaci był francuski komik i aktor Franck Dubosc.

28 grudnia 2021 roku stacja Gloob wypuściła zwiastun brakujących odcinków sezonu. Większość scen pochodzi z odcinków Kuro Neko, Ryzykant oraz Kontratak. Zapowiedź zawiera urywek z Psychomedianta, na którym widać, jak Biedronka wykorzystuje Szczęśliwy Traf[10].

14 stycznia 2022 roku Anastasija Żarnikowa-Zinowenko, ukraińska aktorka głosowa Marinette, udostępniła na Instagramie filmik zrobiony podczas nagrywania dubbingu do odcinka. Widać na nim Mylène i Alix na stołówce oraz scenę będącą retrospekcją z odcinka Bobogigant. Jest to moment, w którym Marinette odmawia Adrienowi podwiezienia do jej domu[11].

16 stycznia 2022 roku ujawniono opis odcinka.

17 stycznia 2022 roku stacja RTS zaktualizowała program dla swoich kanałów i udostępniła kadr z odcinka. Widać na nim Marinette z kapeluszem i czerwonym nosem klauna[12].

18 stycznia 2022 oficjalny kanał Miraculous na YouTubie opublikował zwiastun odcinka[13].

23 stycznia 2022 francuska stacja TFOU udostępniła kilka urywków z tego odcinka oraz z epizodów Kuro Neko i FCFaul[14]. Dzień później, czyli 24 stycznia, stacja Gloob wyemitowała zwiastun odcinka, ujawniając tym samym nowe sceny[15].

26 stycznia stacja TFOU ponownie udostępniła kadr z tego odcinka[16].

Streszczenie[]

Chomik o imieniu Marinette

Przyjaciółki Marinette, Mylène, Alya, Juleka oraz Rose, siedzą razem na stołówce. Marinette jest smutna z powodu jej niepowodzenia wobec wyznania miłości do Adriena. Opowiada o wszystkich katastrofach, które zrobiła, próbując powiedzieć mu co czuje, a za każdym razem dziewczyny przytakują. Wspomina o scenie z odcinka Bańkor, w którym chciała podarować mu prezent. Przyjaciółki śmieją się, a jej najlepsza przyjaciółka, Alya, mówi, że był to jej najgorszy występ. Alix wspomniała potem o momencie z Goridzilla, po czym kolejny raz się śmieją. Dziewczyna rozumie, że nie zrobiła żadnego postępu w rozmowie z nim. Juleka mówi, że nie ma miłości bez przyjaźni. Marinette zaczyna planować, jak stworzyć sobie nową osobowość, żeby go poderwać. Alya przerywa jej myśli wypowiadając jej imię, a dziewczyna myśli, że zaproponowała imię dla chomika jako „Marinette”. Jej przyjaciółka każe jej być sobą, nie udawać kogoś innego.

Adrien z Nino oglądają ich ulubionego komika, Harry’ego Clowna, na telefonie, jednakże tylko Nino się śmieje z niego. Jego przyjaciel ma ubaw z Marinette. Nagle strażniczka wpada na pomysł. Musi rozśmieszyć Adriena, aby go rozkochać. Po lekcjach łapie Nino za koszulkę i szarpie nim, dopóki nie powiedział jej, z kogo się śmiali. Zdradził jej, że oglądali skecz Harry’ego Clowna. Marinette wpada na kolejny pomysł.

Plakat Super-Fryty

Harry Clown kupuje bagietki w piekarni jej rodziców, gdy nagle dziewczyna wparowuje przez drzwi i pyta, kiedy jest jego następny występ. Ten odpowiada, że już niedługo, ale będzie to ostatni. Ciemnowłosa od razu traci nadzieję. Komik jednak zauważa, że byli już na jego występie, co nie dodaje otuchy nastolatce. Dalej idzie w zaparte i opowiada o sytuacji z jej kolegą z klasy, mówi też, jakim wielkim jego fanem jest. Harry od razu zauważa, że Marinette zakochała się w Adrienie. Sławny jednak dodał jej iskry nadziei, mówiąc, że zna Gabriela osobiście i przekona go do puszczenia jego syna na występ w ten dzień. Dziewczyna bardzo się cieszy, a jej rodzice śmieją się z tyłu.

Harry jest obecny na dworze Agreste’ów, przekonując Gabriela do wyjścia na występ. Pokazuje mu skrypt jego przyszłego filmu. Ojciec nastolatka czyta tytuł i nie jest zachęcony. Komik próbuje go przekonać tym, że jest to osobisty film. Projektant trochę zaczyna się irytować, bo Harry obiecał nie wspominać o Super-frycie przy nim, już nigdy. Pan Clown ignoruje tę uwagę i opowiada o historii filmu dalej, o tym, jak bardzo poważny film ma to być, a nie jakaś komedia, tak jak to skwitował projektant mody. Gabriel prosi o skrypt oraz usunięcie zdjęć jego prac super-fryty. Już myśli o tym, jakie z niego pośmiewisko będzie. Świetna okazja dla Akumy.

W domu Marinette, Harry oraz nastolatka cieszą się, że ojciec Adriena się zgodził na wystąpienie. Dziewczyna myśli nad tym, jak do niego zagadać, jaki żart opowiedzieć i tak dalej. Jednocześnie dociera do niej, że nie zna żadnych żartów, na co komik odpowiada, że ją nauczy, ponieważ śmiech to ważna rzecz w życiu.

Marinette próbuje rozśmieszyć Adriena

Przed występem Harry’ego, samochód Adriena razem z Gorylem przyjeżdża. Wychodzą i idą do budynku. Komik tłumaczy Marinette, jak być śmieszną. Podchodzi do chłopaka i udaje, że przyszła na występ jego ulubionego komika, tak samo jak on. Dziewczyna próbuje zażartować, jednak jej to nie wychodzi. Chce wziąć kapelusz z ziemi, ale uderza się głowami z Adrienem. Nastolatek w ogóle się nie zaśmiał. Komik patrzy ze smutkiem, patrząc na dzwoniącego do niego Boba Rotha. Wchodzi do budynku. Adrien pyta Marinette, czy dobrze się czuje. Marinette patrzy w stronę Harry’ego, a na miejscu, w którym wcześniej znajdował się mężczyzna, widzi pustkę. Dziewczyna ucieka. Jej kolega próbuje ją dogonić, lecz Goryl go zatrzymuje.

Harry opowiada Bobowi o scenariuszu, a on się z niego śmieje, mówiąc, że jest tylko clownem. Według niego, nie powinien pisać dramatów, tylko napisać śmieszny skecz o byciu superbohaterem. Komik opowiada smutny o jego przeszłości, o tym, jak chciał być bohaterem i ratować świat, na co producent, że jest on beznadziejny, a najważniejsze są tylko pieniądze. Pan Clown patrzy w pustkę przerażającym wzrokiem, czując złość oraz gorycz, jaka go otacza. Bob drze jego scenariusz, a Harry go zbiera.

Smutny Harry

W kryjówce Władcy Ciem, super-złoczyńca infekuje swoją super-mocą motyla. Wysyła go do Harry’ego Clowna. Komik wychodzi z pokoju i podchodzi do Marinette, która płacze, opierając się o ścianę. Dziewczyna opowiada mu o sytuacji z Adrienem, zauważając, że pana Clowna coś przygnębia. Domyśla się, że jego spotkanie nie poszło zbyt dobrze. Scena zostaje oświetlona, a ludzie wiwatują, powtarzając „Harry!”. Mężczyzna patrzy na miejsce ze smutkiem. Wszyscy go wzywają. Wchodzi na scenę, wyciąga sztuczny nos z nerki, a Akuma wlatuje do jego „nerki”, przemieniając go w Psychomedianta; złoczyńcę z mocami kontrolowania emocji. Scena otwiera się, a wszyscy się z niego śmieją. Tylko Adrien domyśla się, co się z nim stało. Za filarem, przemienia się w Czarnego Kota.

Bob obgaduje swojego pracownika, wyśmiewając go. Marinette widzi to wszystko z ukrycia i przemienia się w Biedronkę. Psychomediant zmienia emocje swoich widzów ze szczęścia na smutek. Bohaterka rozmawia z super-złoczyńcą, a on przechwala się możliwością zmiany emocji. Czarny Kot do niej dołącza. Komik tłumaczy jego plan. Super-bohaterka każe mu nie patrzeć w oczy, na co bohater, że i tak nie lubi upiornych clownów. Biedronka mówi mu, że Akuma jest w czerwonym nosie. Bohater żartuje, że jak na komika jest mało zabawny. Jego partnerka używa Szczęśliwego Trafu i dostaje zestaw do makijażu, malując sobie sztuczne oczy na powiekach. Zaakumizowany złoczyńca patrzy na Biedronkę z góry, skacze do niej i próbuje użyć na niej mocy, zmieniając ją w smutną, jednak to nie działa. Jedynie udaje, że jest pod działaniem jego mocy. Wyrywa mu sztuczny nos i rzuca go do Czarnego Kota, który niszczy przedmiot Kotaklizmem, oczekując Akumy, lecz to się nie stało.

Czarny Kot ratuje Biedronkę

Psychomediant się z nich śmieje, tym razem naprawdę używając mocy na bohaterce, która automatycznie staje się zła i bezlitosna dla każdej żywej kreatury. Atakuje wroga i rzuca samochodami. Kiedy przegrywa, zaczyna walczyć z jej partnerem, również rzucając w nim wszystkim, co istnieje. Bohater łapie ją za biodra i bierze ją daleko, tłumacząc jej skutki mocy Akumy. Ma nadzieję, że po detransformacji, zaklęcie Psychomedianta przestanie działać.

Wściekła Tikki je makaronik

Bob ucieka przed jego dawnym pracownikiem. Zaakumizowany złoczyńca używa na nim mocy, rozśmieszając go. Pan Roth go denerwuje, więc użył na nim mocy smutku.

Marinette w kanalizacjach pogania Tikki do jedzenia, a Adrien nadal ma nadzieję, że się uspokoi po transformacji. Plagg wzrusza ramionami. Transformują się z powrotem w bohaterów i widzą Psychomedianta, torturującego Boba Rotha. Czarny Kot zastanawia się, czy możliwe jest to, aby Akuma znajdowała się w jego nerce. Biedronka dalej go wyzywa. Mówi mu plan, a on ją puszcza. Bohaterka używa swojej super-mocy i dostaje kask, ale zgniata go. Jej partner patrzy na to ze zdziwieniem, mówiąc jej, jak oczywisty był plan, a ona na niego warczy w złości. Zabiera mu pasek i czyjś kask. Zakrywa sobie pierwszym z wymienionych przedmiotów oczy.

Spotyka się oko w pas z wrogiem. Czarny Kot w międzyczasie tworzy nowy plan, przemieniając zwykły kask w coś, co imituje Szczęśliwy Traf. Zakrywają nim oczy Psychomedianta, związują go, używając jo–jo, a super-bohater używa Kotaklizmu na jego saszetce. Biedronka łapie Akumę i oczyszcza ją, po czym naprawia wszystkie szkody Szczęśliwym Trafem, przy tym uspokajając się. Tworzy amulet i daje go Harry’emu Clownowi. Facet podchodzi do Boba Rotha i proponuje mu zmianę planów, na śmiesznościowo–tragiczny. Czarny Kot proponuje mu zmianę menedżera.

W teatrze, Marinette rozmawia z Adrienem o jej błędnym występem. Chłopak mówi jej, że nawet zabawna była w szkole z jej gestykulacją. Śmieją się. Goryl patrzy na nich ze zdziwieniem. Pomieszczenie przyciemnia się, a scena rozświetla, ukazując sylwetkę komika.

Postacie[]

Główni bohaterowie[]

Pozostali bohaterowie[]

Ciekawostki[]

  • Światowa premiera odcinka miała miejsce 29 stycznia 2022 roku w Szwajcarii.
  • Animacja do odcinka została zlecona indyjskiemu studiu animacji DQ Entertainment, jednak przez panującą pandemię studio zbankrutowało. Z tego też powodu odcinek został opóźniony.
  • Początkowo twórcy zapowiadali ukazanie się odcinka Gagotor, który ostatecznie został usunięty. Oba te odcinki – Gagotor i Psychomediant mają podobną tematykę.
  • W odcinku możemy zobaczyć retrospekcję z odcinków takich jak Bańkor, Bobogigant i Lalkarka 2.

Przypisy[]

Zobacz też…[]

Advertisement