CZYTAJ WIĘCEJ

Advertisement

Wiele wieków temu powstały magiczne klejnoty posiadające niezwykłą moc. To były Miracula. Przez tysiąclecia herosi używali Miraculum w walce o dobro ludzkości.

Posiadacze Miraculum — osoby, które nosząc Miracula mogą zamienić się w super-bohaterów, z pomocą swoich Kwami. Dzięki magicznej biżuterii stają się silniejsi, zwinniejsi oraz szybsi. Zyskują również unikalne super-moce.

Charakterystyka[]

Czarny Kot używa Kotaklizmu

Aby posiadacz Miraculum mógł się przemienić, musi mieć na sobie Miraculum. Każdy z magicznych przedmiotów jest połączone z Kwami. Z ich pomocą obecny posiadacz Miraculum może zdobyć moce i przemienić się w super-bohatera. Każdy bohater zyskuje wygląd oraz umiejętności powiązane z danym zwierzęciem, które przypomina Kwami, np. Biedronka ma czerwony strój w czarne kropki, natomiast Czarny Kot zyskuje takie atrybuty jak ogon, uszy, koci dzwonek czy oczy przypominające kocie. W czasie przemiany owe stworzonko zostaje wchłonięte do biżuterii[1]. Kiedy dana osoba się przemieni, staje się o wiele sprawniejszy i silniejszy oraz zyskuje specjalny przedmiot, który służy mu jako broń. Zyskuje również specjalną, unikalną umiejętność[2].

Biedronka i Czarny Kot przybijają „żółwika”

Po przemianie posiadacze są mniej wrażliwi na uszkodzenia ciała niż normalne osoby. Są oni w stanie skakać z dużych wysokości, wysoko skakać, pokonywać duże odległości oraz obronić się przed wieloma atakami, których normalna osoba by nie wytrzymała. Są oni praktycznie niewrażliwi[3], jednak mądrze muszą korzystać ze swoich umiejętności. Przemiana może trwać w nieskończoność. Transformacja zwrotna ma miejsce dopiero wtedy, gdy dana osoba tego chce (np. Adrien wypowiada słowa Plagg, chowaj pazury) lub zostanie użyta super-umiejętność. Transformacja zwrotna może nastąpić również wtedy, gdy dana biżuteria zostanie zdjęta (w odcinku Mroczna Sowa super-złoczyńca zdejmuje kolczyk Biedronki). W przypadku wykorzystania super-umiejętności bohater ma około 5 minut zanim się przemieni i powróci do stanu normalnego[4]. Po tym czasie Kwami opuszcza Miraculum. Aby ponownie się przemienić, stworzenie to musi coś zjeść, aby się wzmocnić i odzyskać utracone siły. Dorosły i doświadczony posiadacz jest w stanie kontrolować swoje moce, dzięki czemu może utrzymać swoją przemianę, mimo zużytej umiejętności.

Transformacja Aqua Biedronki

Jedna osoba może w tym samym czasie nosić więcej niż jedno Miraculum, aby zyskać większą moc. Można to zobaczyć w np. w odcinku Łowca Kwami lub Królowa Miraculów (Starcie Miraculów - część 2), gdzie główni bohaterowie dokonują fuzji. Po połączeniu Miraculum Biedronki oraz Czarnego Kota posiadacz może zyskać potęgę absolutną. To właśnie dlatego Władca Ciem chce wejść w posiadanie obu tych klejnotów[5].

Kiedy Kwami wypiją specjalną miksturę lub zjedzą coś, co ową mieszankę zawierało, po przemianie zyskują nowe moce oraz umiejętności. W odcinku Syrena kostiumy bohaterów przypominały stroje do pływania oraz mogli oni oddychać pod wodą. Natomiast w odcinku Mrożyciel strój zmienił się tak, aby super-bohaterowie mogli poruszać się po lodzie.

Posiadacze Miraculum[]

Miraculum Biedronki[]

  • Piáo Chóng — posiadaczka Miraculum ukazana w Księdze Zaklęć.
  • Starożytna egipska Biedronka — egipcjanka z tajną tożsamością Biedronki, urodzona około 5000 lat temu. Powstrzymała króla Echnatona od poświęcenia niewinnej kobiety bogowi słońca Ra.
  • Hippolyta — królowa amazonek znana z mitologii greckiej.
  • Mudekudeku — pochodzi z grupy etnicznej zwanej OmuHimba.
  • Micazoyolin — aztecki wojownik obdarzony mocą szczęścia.
  • Tentomushi — kunoichi, która pochodziła z Japonii.
  • Joanna d'Arc — francuska bohaterka wojenna oraz narodowa, która żyła około 600 lat temu.
  • La Mariquita — dziewczyna zamieszkująca regiony Hiszpanii.
  • La Coccinelle — francuska muszkieterka.
  • Bọ rùa — dziewczyna mieszkająca w Wietnamie, która jest dawną posiadaczką Miraculum.
  • Mudangbeolle — dawna posiadacza Miraculum.
  • Kobieta — dawna posiadaczka Miraculum Biedronki.
  • Marinette Dupain-Cheng — obecna właścicielka Miraculum. Otrzymała biżuterię od mistrza Fu, a jej celem jest walka z Władcą Ciem oraz jego super-złoczyńcami. Dzięki Miraculum może zmienić się w Biedronkę.
  • Adrien Agreste — wchodzi w posiadanie Miraculum na krótki czas.
  • Alya Césaire - wchodzi w posiadanie Miraculum na krótki czas. Dzięki biżuterii zmienia się w Scarabellę.
  • Gabriel Agreste — wchodzi w posiadanie Miraculum chwilowo, łącząc je z Miraculum Czarnego Kota, dzięki czemu zyskuje potęgę absolutną.

Miraculum Czarnego Kota[]

Miraculum Lisa[]

Miraculum Pszczoły[]

Miraculum Żółwia[]

Miraculum Motyla[]

Miraculum Pawia[]

Miraculum Królika[]

  • Alix Kubdel — obecna właścicielka Miraculum. Otrzymała je w odcinku Evolution. Dzięki niemu może zmienić się w Królix.
  • Marinette Dupain-Cheng — w odcinku Kontratak łączy je z Miraculum Konia i Miraculum Biedronki.
  • Gabriel Agreste — w odcinku Kontratak wykrada Miraculum. W odcinku Evolution łączy je z Miraculum Motyla.
  • Adrien Agreste - w odcinku Evolution łączy je z Miraculum Czarnego Kota, zmieniając się w Rabbit Noir.

Miraculum Małpy[]

Miraculum Węża[]

Miraculum Smoka[]

Miraculum Konia[]

Miraculum Myszy[]

Miraculum Świni[]

  • Rose Lavillant – chwilowo wchodzi w posiadanie Miraculum. Dzięki Miraculum może zmienić się w Pigellę.
  • Gabriel Agreste — w odcinku Kontratak wykrada Miraculum.

Miraculum Tygrysa[]

  • Juleka Couffaine – chwilowo wchodzi w posiadanie Miraculum. Dzięki Miraculum może zmienić się w Fioletową Tygrysicę.

Miraculum Kozy[]

  • Nathaniel Kurtzberg — chwilowo wchodzi w posiadanie Miraculum. Dzięki Miraculum może zmienić się w Caprizioma.

Miraculum Psa[]

  • Sabrina Raincomprix — chwilowo wchodzi w posiadanie Miraculum. Dzięki Miraculum może zmienić się w Gończą.
  • Félix Fathom — chwilowo wchodzi w posiadanie Miraculum w odcinku Kontratak, zmieniając się w Fenomenala.
  • Alix Kubdel — chwilowo wchodzi w posiadanie Miraculum. W odcinku Evolution przemieniła się w Canigirl oraz dokonała fuzji z Miraculum Królika

Miraculum Koguta[]

  • Marc Anciel — chwilowo wchodzi w posiadanie Miraculum. Dzięki Miraculum może zmienić się w Koguta Śmiałego.

Miraculum Bawoła[]

  • Ivan Bruel — chwilowo wchodzi w posiadanie Miraculum. Dzięki Miraculum może zmienić się w Minotauroxa.

Miraculum Orła[]

  • Starożytna posiadaczka Miraculum Orła — dawna posiadaczka Miraculum, którą ukazano w Księdze Zaklęć.
  • Marie Joseph Paul Yves Roch Gilbert du Mortier Markiz de La Fayette — dawny posiadacz Miraculum. Nie jest wiadome, jak wszedł w posiadanie wisiora.
  • George Washington — dawny posiadacz Miraculum. Otrzymał wisior od Marie Josepha de La Fayette.
  • Gabriel Agreste — chwilowo wchodzi w posiadanie Miraculum. Wykrada biżuterię z muzeum, aby wykorzystać ją do własnych celów.
  • Mike Rochip — chwilowo wchodzi w posiadanie Miraculum, kiedy służy Władcy Ciem.
  • Jessica Keynes — aktualna właścicielka Miraculum. Dzięki biżuterii może zmienić się w Orlicę.

Nieznani posiadacze[]

  • Cernunnos – dawny posiadacz nieznanego Miraculum.
  • Egipski posiadacz Miraculum — dawny posiadacz Miraculum zamieszkujący starożytny Egipt.
  • Herakles — największy grecki bohater oraz posiadacz Miraculum. W odcinku Żarłok Alya sugeruje, że mógł posiadać Miraculum Lwa.
  • Tomoe Gozen — była żeńską samurai, znaną z odwagi i siły. Posiadała jedno z Miraculum, lecz nie jest ono znane.
  • Dark Grimalkin — dawny posiadacz Miraculum[6].

Ciekawostki[]

  • Maski super-bohaterów są zaczarowane – nie można ich zdjąć, pomijając powrót do normalności lub zdjęcie Miraculum.
  • Wygląd stroju super-bohatera różni się od miejsca, czasu oraz gustu i upodobań osoby noszącej Miraculum.
  • Pozy, które dane osoby przybierają w czasie transformacji, mają wydźwięk symboliczny[7].
  • Sekwencja transformacji trwa około 16 sekund[8].
  • Każdy posiadacz może wybrać własne imię w postaci super-bohatera[9].
  • Podczas transformacji nie odczuwają bólu oraz są w pewnym stopniu niewrażliwi. Temat ten nie został dokładniej opisany przez twórców[10].
  • Niektóre stroje super-bohaterów mają elementy, które można zdjąć (np. pasek Czarnego Kota).
  • Posiadacz może dobrowolnie aktywować transformację zwrotną[11].
  • Posiadacz Miraculum może się przemienić w każdym wieku, niezależnie od tego czy jest nastolatkiem czy osobą dorosłą. Aby to zrobić, musi nadal posiadać Miraculum oraz musi być sprawny fizycznie[12].
  • Posiadacze Miraculum mogą zostać zakumizowani.
  • W odcinku Pan Gołąb nr 72 zostaje ujawnione, że posiadacze mogą kontrolować granice własnej mocy. Dzięki temu Biedronka jest w stanie stworzyć magiczne amulety.
  • W przeszłości posiadacze otrzymywali Miracula tylko na jedną misję[13].

Przypisy[]

Zobacz też…[]

Advertisement