FANDOM

 Plagg Biedronka Logo Transformacje Czarny Kot Logo Galeria Władca Ciem Ikona Cytaty LogoPaw Plagg (webisod) 
Jesteś najlepszym Czarnym Kotem jakiego w życiu miałem, Adrien! Ale to nie powód, aby kleić się do siebie jak topiony ser.
— Plagg; „Piaskowy Chłopiec

Plagg – kwami czarnego kota, nazywane również kwami zniszczenia[3], połączone z Miraculum Czarnego Kota, którego obecnym właścicielem jest Adrien Agreste. Pomaga chłopakowi przemienić się w Czarnego Kota, aby mógł zwalczać zło zagrażające Paryżowi.

W odcinku Reflektynka pomaga Marinette Dupain-Cheng zmienić się w Czarną Kotkę.

Osobowość

Plagg jest leniwy, złośliwy i często w złym humorze. Nie jest za bardzo pomocny i często nie bierze sytuacji na poważnie. Mimo to jest wierny swojemu właścicielowi i zawsze mu pomaga. Kocha ser Camembert. Jest to sposób na przekupienie kwami. Jego zdaniem rozwiązaniem wszystkich problemów jest ser oraz miłość do tego smakołyku. Jednak z biegiem czasu można zobaczyć u kwami coraz więcej emocji skierowanych do jego właściciela. Mimo, że ma ciężki charakter, bardzo często pociesza Adriena i zawsze jest przy nim. Chociaż nie lubi zbytnio okazywać swoich uczuć, nigdy nie ignoruje Adriena, który jest dla niego bardzo ważną osobą. Widząc Marinette i Tikki stał się smutny i jakby zazdrosny o relacje, jakie ich łączą. Nie chce, aby jego przyjaciel smucił się i chodził przygnębiony. W odcinku Syrena zdradza, że bardzo zależy mu na tym, aby to właśnie Adrien był Czarnym Kotem. Często bywa również nieposłuszny. W odcinku Królowa Stylu używa swojej mocy w obronie Biedronki, chociaż wcześniej mu zakazano.

Wygląd

Plagg to małe czarne kwami z głową większą od ciała. Jego wygląd przypomina kota. Ma kocie uszy oraz ogon. Z pyszczka wystają małe kły. Oczy Plagga mają kolor zielony z czarnymi, wąskimi źrenicami. Posiada jeden włos na czubku głowy oraz długie, kocie wąsy.

Umiejętności

Podobnie jak inne Kwami, Plagg potrafi latać, lewitować, a także przenikać przez różnego rodzaju przedmioty lub obiekty. Są to istoty żyjące tysiące lat, które nigdy nie umierają. Dzięki Miraculum Kwami są widoczne dla ludzkiego oka. Będąc połączonym z Miraculum, Kwami może przekazać swoje moce posiadaczowi biżuterii, tym samym zmieniając go w super-bohatera. Moce Plagga mogą zostać zwiększone za pomocą mikstur, dzięki czemu posiadacz Miraculum zyskuje nowe moce na jedną transformację. Super-umiejętnością, którą Kwami przekazuje swojemu użytkownikowi, jest Kotaklizm.

Relacje

Adrien Agreste

Nawałnica (121)

Plagg pomaga Adrienowi przemienić się w Czarnego Kota, ale to nie znaczy, że okazuje oddanie wobec niego. Adrien śmieje się z niego, ponieważ jedyną jego miłością jest ser Camembert, za to Plagg wyśmiewa się z Adriena za jego niemożliwą miłość do Biedronki. Od czasu do czasu Plagg pokazuje, że dba o chłopaka, choć często się z nim droczy. W odcinku Piaskowy Chłopiec Adrien jest przerażony, gdy zdaje mu się, że Plagg został przemieniony w skarpetkę. W tym samym odcinku kwami przytula chłopaka i dziękuje mu za pozwalanie mu na robienie tego, co chce. Wyznaje mu też, że jest jego najlepszym właścicielem. W odcinku Kapitan Hardrock Plagg próbuje pocieszyć chłopaka, gdy Gabriel zmienia zdanie i nie pozwala Adrienowi wyjść z domu, by ćwiczył grę na fortepianie. Kwami śpiewa mu piosenkę o serze. Natomiast w odcinku Nawałnica 2 ponownie Plagg stara się pocieszyć chłopaka, gdy ten zamartwia się, że jego życie również może pozostać takim, jakim jest. Plagg twierdząc, że ostatnimi czasy tak wiele się wydarzyło, dzięki czemu w Adrienie zaszły zmiany i również próbuje go przekonać, że Gabriel się zmienił.

Występowania

Ciekawostki

Serialowe

  • Plagg nie wiedział, że Marinette jest Biedronką, jednak dowiaduje się tego w odcinku Mroczna Sowa.
  • Można go przekupić serem.
  • Lubi błyskotki - pokazane jest to w odcinkach ArcyGlina oraz Biedronka i Czarny Kot (Początki - część 1).
  • W odcinku Lady Wifi możemy zauważyć, że Plagg ma inny głos.
  • Jego ulubiony ser to Camembert.
    • W szafce trzyma zapas wcześniej wspomnianego sera.
  • W odcinku Biedronka i Czarny Kot (Początki - część 1) twierdzi, że zna dżina z lampy.
  • W odcinku Syrena Czarny Kot otrzymuje nowe wodne super moce, jednak przemiana kwami nie została pokazana. Jego formę aqua można zobaczyć dopiero na karcie końcowej odcinka.
  • Podobnie do innych Kwami, je głównie tylko jedną potrawę. Jednak w odcinku Lalkarka dowiadujemy się, że Adrien obiecał mu popcorn. Tak samo dzieje się, kiedy Tikki dzieli się z nim ciastkiem w odcinku Mroczna Sowa.
    • Adrien uważa, że Plagg może zjeść wszystko. Widać to w odcinku Kotowtór, kiedy chłopak szuka swojego smartfona.
  • W odcinku Królowa Stylu (Wielkie Starcie - część 1) używa Kotaklizmu.
  • W odcinku Mrożyciel można zobaczyć jego przemianę lodową.
  • Plagg spowodował zatonięcie Atlantydy, zniszczenie Krzywej Wieży w Pizie oraz wyginięcie dinozaurów.
    • W odcinku Miraculia, po tym jak Czarny Kot dostał od głównego super-złoczyńcy Kotaklizmem w żebra, Plagg powiedział, że już nigdy nie będzie nazywał dinozaurów "mięczakami".
  • Potrafi grać na pianinie.

Pozostałe

  • Plagg, podobnie jak inne Kwami, nie ma płci, ale możemy uznać, że jest chłopakiem.
  • Plagg jest wzorowany na czarnym kocie, który według przesądów przynosi pecha.
  • Jego imię jest oparte na angielskim słowie plague (pl. plaga).[4]
  • Uwielbia się bawić (jest jak szczeniak). Lubi również oglądać telewizję.[5]
  • W oficjalnej książeczce o Kwami wydanej przez Zag można znaleźć informację, że jest płci męskiej, natomiast cechy stworzenia to: leniwy i niesforny. Podano również, że symbolem Kwami jest destrukcja. Posiada ono moc niszczenia[6].

Przypisy

  1. Przez Tikki w odcinku Piaskowy Chłopiec
  2. Przez Adriena w odcinku Kotowtór
  3. https://www.youtube.com/watch?v=gXIFaGTNjU4
  4. https://twitter.com/Thomas_Astruc/status/648192736970022912
  5. https://officialmiraculousladybug.tumblr.com/post/159430554187/any-fun-facts-about-plagg
  6. https://miraculousladybug.fandom.com/wiki/File:Miraculous_Kwamis%27_Booklet_-_Plagg.jpg

Zobacz też...