FANDOM

 Piekarix Biedronka Logo Galeria Czarny Kot Logo Transkrypt Władca Ciem Ikona Błędy w animacji 
Bakerix (200)
Piekarix

Boulangerix
Piekarixie, jestem Władca Ciem i dostrzegam twój głód władzy. Daję ci moc serwowania kary każdemu, kogo przyłapiesz, że robi coś nie tak.

Piekarix – trzeci odcinek 3 sezonu i pięćdziesiąty piąty odcinek serialu ogółem.

OpisEdytuj

Marinette próbuje ponownie połączyć swojego ojca oraz dziadka, którzy z nieznanego powodu zerwali ze sobą kontakt 20 lat temu, jednak dziadek dziewczyny nie ułatwia jej zadania.[1]

StreszczenieEdytuj

Marinette spęcza wolny czas robiąc na drutach. Na monitorze komputera lecą wiadomości z inauguracji nowego pociągu StarTrain. Tikki jest zadziwiona, w jaki sposób nowy pociąg przejedzie przez morze z Francji do Anglii, szukając odpowiedzi u swojej właścicielki. Słysząc od Marinette jak tego dokonano, kwami jest zachwycone tym, jak bardzo technologia się rozwinęła. Tikki zaczyna również motywować Marinette w tworzeniu swetra na urodziny swojego ojca, co według dziewczyny jest już tradycją, jednak brakuje jej motywacji. Schodząc po schodach słyszy rozmowę Sabine z Rollandem, ojcem Toma i dziadkiem Marinette. Kobieta próbuje namówić mężczyznę, aby zjawił się na czterdziestych urodzinach swojego syna, jednak ten się rozłącza. Marinette i Sabine smucą się tym, że Rolland po raz kolejny im odmawia. Marinette chciałaby poznać swojego dziadka, jednak Sabine zdradza, że mężczyzna od lat nie opuszczał swojego domu. Zaciekawiona Marinette jest zaciekawiona, co dokładnie wydarzyło się dwadzieścia lat temu, jednak zostaje szybko odesłana do swojego ojca. Aby się tego dowiedzieć, dziewczyna zjawia się w piekarni, gdzie przebywa Tom. I tym razem zostaje spławiona. Ostatnią osobą, która może odpowiedzieć jej na pytanie jest Gina, jej babcia. Kobieta twierdzi, że jest to skomplikowane i Marinette powinna porozmawiać o tym ze swoimi rodzicami. Marinette wpada na pomysł, aby odnaleźć adres zamieszkania Rollanda i pogodzić go z Tomem, co miałoby być jej urodzinowym prezentem dla ojca.

Wkrótce Marinette zjawia się przed domem Rollanda. Nie mogąc powiedzieć kim jest naprawdę, podejmuje kilka prób dostania się do domu, jednak za każdym razem zostaje spławiona przez mężczyznę. Kiedy ma już się poddać, przed domem Rollanda zjawia się młody dostawca dostarczający mąkę. Marinette ochoczo podbiega do niego i proponuje swoją pomoc jako wnuczka Rollanda. Aby lepiej się ukryć przed dziadkiem, pożycza od dostawcy czapkę i kieruje się prosto do drzwi. Zaciekawiona domem kieruje się do kuchni. Słysząc dziewczęcy głos Rolland jest zaskoczony, spodziewając się młodego Gilberta – dostawcy. Marinette zaczyna kłamać, że jest kuzynką dostawcy, aby się uczyć i w przyszłości otworzyć własny sklep z mąką. Rolland powraca do wyrabiania ciasta, chcąc szybko pozbyć się nieproszonego gościa. Uwagę Marinette przykuwa stary piec, co dziwi starszego mężczyznę. Odpowiadając na pytanie musi po raz kolejny kłamać, aby prawda nie wyszła na jaw. Rolland jest oburzony faktem, że dostawcy uczą się o historii pieczywa, po czym wyprasza dziewczynę. Jednak Marinette nie m zamiaru się słuchać, zaciekawiona rzeczami w starym domu, co jeszcze bardziej rozdrażnia piekarza. Zaczyna mu tłumaczyć działanie telefonu, wywołując tym samym oburzenie. W końcu zauważa zakryte ślubne zdjęcie jej rodziców oraz Giny, co wywołuje gniew u Rollanda. Aby się wywinąć, Marinette podaje mu worek i biegnie do ciasta, próbując je wyrabiać. Rolland jest zaskoczony wiedzą młodej dziewczyny, jednak szybko uznaje to za popisy twierdząc, że w rzeczywistości nic nie wie o wyrabianiu chleba. Marinette jest niezwykle pewna swoich umiejętności, wywołując tym samym śmiech u Rollanda. Mężczyzna wyzywa swojego gościa na rywalizację polegająca na pieczeniu chleba, aby udowodnić, że to właśnie on posiada większą wiedzę.

W czasie ugniatania ciasta Rolland pokazuje Marinette zaczyn, którego przepis jest przekazywany w jego rodzinie z pokolenia na pokolenie. Mężczyzna zaczyna się irytować faktem, że ludzie zaczęli "udoskonalać" pieczywo i kłaść na nie nowe składniki, tworząc z tego pizzę. Rolland nie może zrozumieć jakim sposobem Marinette może lubić pizzę, ponieważ nie powinno to wyglądać w ten sposób. Denerwują go również innowacje jego syna, Toma, który zaczął robić chleb z mąki ryżowej. Nastolatka zaczyna go wypytywać o Toma. Jednocześnie pyta Rollanda, czy jeśli jej chleb będzie równie dobry, wówczas mężczyzna coś dla niej zrobić. Nie chcąc zdradzać szczegółów niczego więcej nie mówi. Starszy mężczyzna zgadza się, będąc pewien swoim umiejętności. Słysząc znajomą mu melodię orientuje się, że Marinette jest jej wnuczką. Szok przechodzi w gniew, a mężczyzna twierdzi, że nie ma wnuczki, po czym wyrzuca dziewczynę za drzwi kuchni. Jego negatywne emocje wyczuwa Władca Ciem, wysyłając swoją Akumę. Rolland zamienia się w Piekarixa. Będąc pod postacią super-złoczyńcy wywarza drzwi oznajmiając Marinette, że przywróci Paryżowi należyty porządek. Piekarix zażywa miksturę, aby zwiększyć swoje siły. Marinette musi zamienić się w Biedronkę. Piekarix ląduje na paryskich ulicach, spotykając na swojej drodze autobus. Nie dopuszczając do siebie faktu, że pojazd jest elektryczny, wyrzuca go w powietrze wraz z pasażerami. Ludzi ratuje Biedronka. Obecność dziewczyny denerwuje złoczyńcę, który twierdzi, że porządku powinna pilnować policja oraz wojsko.

Nadja Chamack nadaje ogłoszenie na żywo o ataku nowe super-złoczyńcy, ukazując walkę Piekarixa z Biedronką. Adrien widząc to postanawia jak najszybciej działać i zmienia się w Czarnego Kota. Będąc już na miejscu chłopak oferuje pomoc swojej partnerce w wydostaniu się z gałęzi drzew, jednak Biedronka nie korzysta z niej. W tym czasie Piekarix niesie chaos w innych częściach miasta, niszcząc wszystko co nowoczesne. Przed zniszczeniem szklanej piramidy Luwru powstrzymuje go Czarny Kot. Kiedy złoczyńca używa mikstury, aby zwiększyć swoją siłę, super-bohaterowie domyślają się, gdzie może się ukrywać Akuma. Piekarix wykorzystuje szklaną piramidę, aby uwięzić w niej bohaterów i ucieka. Biedronka powstrzymuje swojego partnera przed wykorzystaniem super-umiejętności i odnajduje inne wyjście. Super-złoczyńca zjawia się przed budynkiem stacji kolejowej denerwując się na nowoczesną technologię. Za swój cel obiera zniszczenie pociągu StarTrain, który za niedługo ma ruszać. Przed budynkiem pojawiają się również Biedronka i Czarny Kot, aby powstrzymać złoczyńcę przed skrzywdzeniem niewinnych ludzi. Piekarix po raz kolejny wzmacnia swoje moce i niszczy pociąg. Szukając rozwiązania Biedronka wykorzystuje swoją moc, Szczęśliwy Traf, otrzymując sos pomidorowy. Rozglądając się po pomieszczeniu odnajduje rzeczy, które pomogą jej w zadaniu. Mając już wszystko zwraca na siebie uwagę super-złoczyńcy, z uśmiechem na ustach dodając do kanapek różnorodne składniki oraz wyczarowany wcześniej sos. Piekarix jest świadomy tego, że to jedynie pułapka, jednak widząc sos pomidorowy dodawany do kanapki daje się ponieść emocjom i biegnie za Biedronką. Będąc na zewnątrz Czarny Kot za pomocą Kotaklizmu niszczy kraty wentylacji, na których ląduje Piekarix. Złoczyńca wpada w pułapkę i unosi się nad wiatrakiem. Dzięki temu super-bohaterowie zdobywają zaakumowany przedmiot i niszczą go. Biedronka oczyszcza Akumę przywracając Paryżowi porządek. Rolland powracając do normalności zaczyna się martwić tym, że zostawił chleb w piecu oraz przypomina sobie o swojej wnuczce. Biedronka zaczyna uspokajać mężczyznę. Czarny Kot proponuje swoją pomoc, zabierając Rollanda do jego domu.

Na miejscu czeka na nich już Marinette, wyciągając z pieca oba ich chleby. Rolland zaczyna się tłumaczyć, że martwił się o chleb, po czym przyznaje, że wypiek dziewczyny wygląda równie dobrze. Kiedy Czarny Kot chce już odejść, zostaje zatrzymany przez mężczyznę, aby pełnił funkcję sędziego. Próbując obu wypieków stwierdza, że obydwa chleby są równie dobre, po czym ucieka. Rolland również próbuje chleba twierdząc, że dobry. Marinette przyznaje, że to dzięki mąki ryżowej, której dodała w tajemnicy. Dziewczyna prosi dziadka, aby razem z nią udał się do piekarni jej rodziców i spędził tam urodziny Toma. W końcu mężczyzna zgadza się na to. Wkrótce Marinette i Rolland zjawiają się w piekarni Tom & Sabine, co wywołuje u wszystkich nie małe zdziwienie, również u samego Toma.

PostacieEdytuj

Główni bohaterowieEdytuj

Pozostali bohaterowieEdytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Premiera miała miejsce 4 maja 2019 roku w Szwajcarii.[2]
  • Nazwa odcinka została potwierdzona Feri González 21 grudnia 2018 roku.[3]
  • Odcinek ten jest bardzo ważny dla Thomasa i wywołuje u niego bardzo dużo emocji.[4]
  • W tym odcinku ponownie można zobaczyć luksusowy pociąg StarTrain oraz jego plakaty wywieszone na stacji kolejowej.
  • Akcja odcinka dzieje się przed odcinkiem Cofelia.
  • W karcie końcowej Tom jest ubrany w sweter, który Marinette szyła dla niego na początku odcinka.
  • Tom Dupain w odcinku obchodził swoje 40-ste urodziny.
  • Melodia piosenki, którą śpiewa Tom oraz Marinette w czasie ugniatania ciasta to Carmen – Habanera autorstwa Marii Callas.[5]
  • Odcinek prawdopodobnie nawiązuje do słynnej francuskiej serii komiksów Asterix.
    • Jako super-złoczyńca Rolland nosi imię Piekarix, zaś jego przodek nazywał się Galloafalix. Wszyscy Galowie w komiksie nosili imiona kończące się na "-ix".
    • Galloafalix pochodzi z wioski Armorykańskiej, tak samo jak Asterix i jego przyjaciele.
    • Działanie zaczynu na Piekarixa można porównać z działaniem magicznego eliksiru, który był tworzony przez druidów.
  • Rolland opowiedział, zaczyn został stworzony 2000 lat temu przez jego przodków -Galloafalixa, zanim to poległ u boku Wodza Galijskiego Wercyngetoryksa. Oznacza to, że przepis na jego zaczyn został opracowany około 52 roku p.n.e, gdyż Wercyngetoryks został wtedy pokonany przez wodza rzymskiego Gajusza Juliusza Cezara w Bitwie pod Gregowią.

Odcinek onlineEdytuj

Bańkor (4)

Biedronka Logo Obejrzyj na cda.pl >>KLIK<<
Kitka Logo Obejrzyj na YT (Napisy PL) >>KLIK<<

PrzypisyEdytuj

Zobacz też...Edytuj

Pokaż/Ukryj
Odcinki

Odcinki specjalne

PoczątkiWielkie StarcieDzień BohaterówStarcie Miraculów

Filmy pełnometrażowe

Ladybug & Cat Noir: AwakeningMiraculous (film)

Inne produkcje

Internetowe serie

RépétitionInspirationGrosse journéeL'exposéLe carnet

Inne media

Nieznane produkcje

Biedronka na Halloween

Anulowane produkcje

Gagotor