• Wkrótce start Świątecznych Konkursów 2021! Ogłoszenie na ten temat znajduje się tutaj. Zapraszamy do wzięcia udziału!

CZYTAJ WIĘCEJ

Advertisement

Piaskowy Chłopiec OficjalneLogoMiraculum (6).png Galeria OficjalneLogoMiraculum (1).png Transkrypt OficjalneLogoMiraculum (2).png Błędy w animacji 

Czuję tak intensywne emocje. I tak czyste. Leć do niego moja mała Akumo i zawładnij nim.

Piaskowy Chłopiec — dwudziesty trzeci odcinek 2 sezonu i czterdziesty dziewiąty odcinek serialu ogółem.

Opis[]

Netflix[]

Super-złoczyńca Piaskowy Chłopiec wykorzystuje swoją moc, by urzeczywistnić koszmary mieszkańców Paryża. Czy pozbawionej Tikki Marinette uda się go powstrzymać?

TFOU[]

Dziś są urodziny Nooroo oraz bardzo ważny dzień dla wszystkich Kwami, ponieważ jest to również jedyny czas, kiedy mogą spróbować porozumieć się ze swoim przyjacielem. W tym celu muszą spotkać się w szkatule Miraculum, w tym również Plagg i Tikki, którzy muszą tego wieczora opuścić swoich właścicieli Adriena oraz Marinette[1].

KidsClick[]

Podczas gdy Tikki nie jest z Marinette, dziewczyna dowiaduje się, że tajemniczy super-złoczyńca ożywia złe sny mieszkańców Paryża… Czy uda jej się zmienić na czas, aby położyć kres tym koszmarom?[2]

Zapowiedzi[]

Podczas trwania panelu na San Diego Comic-Con 2018 część angielskiej obsady serialu przeczytała fragment scenariusza odcinka[3].

11 września 2018 roku oficjalny kanał Miraculous Ladybug opublikował zwiastun odcinka[4].

Streszczenie[]

Tikki rozmawia z Marinette o Nooroo

Późnym wieczorem Marinette przegląda memy z Czarnym Kotem. Dziewczyna po chwili zauważa, że Tikki jest smutna. Kwami tłumaczy jej, że właśnie dzisiaj Nooroo obchodzi 3500-ny cykl. Tikki tłumaczy swojej właścicielce, że w czasie cyklu kwami mogą się skontaktować z Nooroo. Jedynym powodem, dlaczego nie powiedziała o tym Marinette wcześniej, był zakaz mistrza Fu, aby kwami nie opuszczały swoich właścicieli. Okazuje się, że bez Tikki próba skontaktowania się z Nooroo skończy się niepowodzeniem. Kwami przedstawia pomysł, który opracowała razem z Plaggiem oraz Wayzzem. Kiedy Plagg oraz Tikki udadzą się do szkatułki, Wayzz ma ich powiadomić o niebezpieczeństwie. Marinette zgadza się na pomysł ufając kwami. Uradowana Tikki zabiera ze sobą flamaster i odlatuje. W tym samym czasie Plagg udaje, że jest zmęczony. Na poduszkę układa atrapę, aby jego plan się nie wydał, po czym ucieka. Nooroo również próbuje się wymknąć, jednak zostaje zatrzymany przez Gabriela, który nie zgadza się na wypuszczenie kwami. Mężczyzna pokazuje swoją przewagę nad stworzeniem, nie chcąc nawet na chwilę złagodzić swoich zasad. Chwilę później Miraculum Motyla wychwytuje negatywne emocje, które postanawia wykorzystać Władca Ciem.

Tikki spotyka się z Plaggiem

Tikki i Plagg spotykają się na dachu jednego z paryskich domów. Kwami Czarnego Kota od razu zaczyna się droczyć ze swoją przyjaciółką, na co Tikki reaguje nieco oschle. Zapytana o kłamstwo, Tikki tłumaczy Plaggowi, że powiedziała Marinette całą prawdę o pomyśle. W czasie lotu Plagg zjada cały ser, co nie podoba się Tikki. Kwami Biedronki szybko zmienia temat. Oboje liczą na to, że uda im się skontaktować z Nooroo. Plagg, chcąc ukryć swoje łzy, proponuje wyścig. Oba kwami po chwili zjawiają się w domu mistrza Fu. Po przywitaniu się z Wayzzem wchodzą do swojego świata. Zostają oni otoczeni przez różnorodne kwami, które chcą się przywitać z gośćmi. Każde z kwami ma odmienny charakter, co widać na pierwszy rzut oka. Ziggy cieszy się, że z ich pomocą skontaktują się z Nooroo, Pollen z szacunkiem wita swoich przyjaciół, natomiast uwagę Daizzy od razu przykuwa przedmiot, który przyniosła ze sobą Tikki. Plagg obwieszcza wszystkim, że przyniósł ze sobą pyszny ser, jednak poświęcił przysmak, aby nakarmić głodnego kotka. Zgromadzone kwami są wzruszone jego postawą. Tikki natomiast chwali się flamastrem. Każde z kwami z intrygą przygląda się markerowi, by po chwili rozpocząć przyjęcie. Sass korzysta z okazji, aby porozmawiać z Tikki i Plaggiem. Oba kwami ukrywają przed przyjacielem prawdę związaną ze zgodą właścicieli Miraculów oraz mistrza Fu. Plagg proponuje Tikki taniec.

Marinette budzi się w środku nocy

Marinette budzi się w środku nocy, przerywając swój sen o wspólnej przyszłości z Adrienem. Ze snu wybudza ją czyiś głos. Dziewczyna zaniepokojona spogląda przed siebie, kiedy jej oczom ukazuje się Adrien. Ku zdziwieniu i przerażeniu dziewczyny jej przyjaciel nie zachowuje się normalnie mówiąc, że jest zakochany w Chloé. Dziewczyna wybiega za balkon, aby uchronić się przed sennym koszmarem. To właśnie wtedy dostrzega panujący na paryskich ulicach chaos oraz tajemniczego super-złoczyńcę, który ożywia senne koszmary. Na balkon po chwili pojawia się senny koszmar. Dziewczyna bez Tikki nie może się zamienić w Biedronkę. Marinette musi uciekać, aby jak najszybciej odnaleźć kwami. Po drodze mija swojego ojca, kiedy i jego senny koszmar staje się rzeczywistością. Moc złoczyńcy dosięga również Adriena, który zostaje uwięziony w swoim pokoju. Widząc atrapę Plagga, jest przerażony tym, że został zmieniony w skarpetę.

Kwami śpiewają, aby nawiązać kontakt z Nooroo

Kwami szykują się, aby nawiązać kontakt Nooroo. Aby tego dokonać, każde z nich zaczyna śpiewać. W tym czasie Marinette próbuje się dostać do kwami, jednocześnie uciekając przed sennym koszmarem. Natomiast Adrien zostaje zamknięty w coraz ciaśniejszym więzieniu. Kwami w tym czasie nadal próbują swoich sił, jednak ich moc nie jest wystarczająca. Plagg proponuje, aby pomógł im Wayzz. Kwami Żółwia początkowo protestuje, jednak po niedługim czasie zgadza się na to, aby pomóc. Dzięki dodatkowemu kwami istotki mogą nawiązać kontakt z Nooroo. Tymczasem Marinette dociera do domu mistrza Fu, który jest pogrążony we śnie. Dziewczyna nie wie jak skontaktować się ze swoją kwami. Widząc Piaskowego Chłopca postanawia obudzić mistrza Fu. Moc złoczyńcy dosięga również mistrza. Mężczyzna ukrywa się przed swoim sennym koszmarek. Marinette zdradza mu powód, dlaczego nie może zmienić się w Biedronkę. Na jej nieszczęście w domu Fu zjawia się również senny Adrien, który usilnie próbuje się dostać do pomieszczenia.

Władca Ciem słyszy głosy Kwami

Władca Ciem jest zirytowany faktem, że super-bohaterowie nadal się nie zjawili. Wkrótce dociera do nich głos kwami, które nawołują Nooroo. Władca Ciem wykorzystuje połączenie, aby zlokalizować położenie Miracul, jednak w ostatniej chwili zostaje ono zerwane. Wayzz orientuje się, że Nooroo musi pomagać swojemu właścicielowi. Władca Ciem rozkazuje złoczyńcy odnalezienie kwami i złapanie ich.

Plagg, Tikki i Wayzz wydostają się ze szkatułki. Plagg musi jak najszybciej odnaleźć Adriena, natomiast Tikki dołącza do Marinette, aby dziewczyna mogła zmienić się w Biedronkę. W tym samym czasie Piaskowy Chłopiec dostrzega lecącego Plagga, którego musi złapać. Kwami gubi swojego wroga w metrze, dzięki czemu może uciec i dołączyć do Adriena. Chłopak w końcu może się zmienić w Czarnego Kota i uwolnić z więzienia z pomocą Kotaklizmu.

Piaskowy Chłopiec zostaje zaatakowany

W Paryżu panuje chaos rozpętany przez senne koszmary. Na jednym z dachów spotykają się Biedronka i Czarny Kot, którzy muszą powstrzymać złoczyńcę. Oboje podejmują atak. W czasie Szczęśliwego Trafu Biedronka zostaje trafiona pyłem Piaskowego Chłopca, przez co spełnia się jej najgorszy koszmar - traci swoje umiejętności oraz moc. W ostatniej chwili zostaje uratowana przez Czarnego Kota, którego również dosięga pył super-złoczyńcy. Przed super-bohaterami zjawia się druga Biedronka, która chce zniszczyć Czarnego Kota. Bohater musi zmierzyć się ze swoim koszmarem, jednocześnie chroniąc swoją towarzyszkę. Piaskowy Chłopiec oraz senna Biedronka odcinają mu drogę ucieczki i podejmują atak. Biedronka odnajduje sposób, aby pokonać złoczyńcę. Zwabiając senną Biedronkę do siebie, prawdziwa bohaterka zyskuje ostrze miecza, którym niszczy poduszkę Piaskowego Chłopca. Akuma zostaje oczyszczona, a Paryż powraca do normalnego stanu. Zaakumowany Chłopiec zdradza Biedronce jak został zmieniony w super-złoczyńcę.

Plagg obserwuje Tikki i Marinette

Wayzz, Marinette, Tikki oraz Plagg muszą się wytłumaczyć mistrzowi Fu. Tikki myśli, że zawiodła swoją właścicielkę. Dziewczyna wybacza kwami upewniając jej, że nadal jej ufa. Plagg szybko wraca do Adriena i dziękuje mu. Początkowo chłopak jest zaskoczony wyznaniem, jednak pozytywnie reaguje na słowa swojego kwami. Tymczasem Gabriel zaczyna obmyślać nowy plan, jak zdobyć pozostałe Miracula.

Postacie[]

Główni bohaterowie[]

Pozostali bohaterowie[]

Ciekawostki[]

  • Premiera odcinka miała miejsce 24 września 2018 roku w Kanadzie[5].
  • W odcinku Nooroo obchodzi swoje 3500 urodziny.
  • W tym odcinku pojawią się wszystkie Kwami ze szkatuły. Również te, które do tej pory były widziane jedynie w szkicach koncepcyjnych.
    • Ze wszystkich kwami nie można zobaczyć jedynie Duusu, który jest w swoim miraculum.
  • Kwami mogę się ze sobą komunikować raz na jeden "cykl", jeśli zgromadzą się przy szkatule w odpowiednim czasie.
    • "Cykl" jest powiązany z urodzinami kwami.
    • Według słów Tikki, cykl występuje raz na kilkaset lat.
  • Odcinek skupia się na wszystkich kwami.
  • Tikki nazywa Plagga "stinkysock", natomiast Plagg mówi o Tikki "sugarcube".
  • Po raz pierwszy zmieniono układ odcinka, ponieważ skupia się on na Kwami zamiast na zaakumowanej postaci.
  • W odcinku nie występuje scena zaakumowania przez Władcę Ciem.
  • Super-umiejętność Biedronki, Szczęśliwy Traf, nie działa.
    • Przy wykorzystaniu Niezwykłej Biedronki Biedronka rzuca odłamkiem miecza, który wyczarowała zła Biedronka.
  • Miraculum Motyla świeci się, kiedy pojawiają się negatywne emocje.
  • Po raz pierwszy zostaje wspomniane, że dana osoba może zostać zaakumowana również przez sen.
  • Odcinek ma miejsce po odcinku Mroczna Sowa. Kiedy Tikki wychodzi ze szkatuły pyta, czy stojący przed nimi Adrien jest właścicielem Plagga.
  • Ujawniono imię jednego z nowych kwami - Sassa.
  • Mieszkanie Mistrza Fu znajduje się po prawej stronie Sekwany.
  • Przez sen Marinette wspomina o imionach przyszłych dzieci oraz zwierzęciu, co jest odniesieniem do jej marzeń z odcinka Nawałnica.
  • Muzyka, do której tańczą kwami, to hołd złożony w stronę francuskiego zespołu Indochine, który został założony w 1981 roku[6].
  • Pod koniec odcinka Władca Ciem zdejmuje Miraculum. Mimo to Nooroo nie znika.

Przypisy[]

Zobacz też…[]

Advertisement