CZYTAJ WIĘCEJ

Advertisement

Paryż – stolica Francji, a także główne miejsce akcji serialu Miraculum: Biedronka i Czarny Kot. Leży nad rzeką Sekwaną.

Miejsca[]

Miejsca realne[]

Wieża Eiffla

W Paryżu należącym do Quantic Universe znajduje się sporo miejsc inspirowanych rzeczywistością. Należą do nich zabytkowe budowle, takie jak:

  • Wieża Eiffla – żelazna wieża znajdująca się na Polu Marsowym, znak rozpoznawczy Paryża i Francji,
  • Katedra Notre-Dame – zabytkowa katedra katolicka,
  • Łuk Triumfalny – pomnik wzorowany na rzymskich łukach triumfalnych,
  • Grand Palais – hala wystawowa położona na Polach Elizejskich,
  • ratusz – siedziba rady miejskiej Paryża.

Rozpoznawalne są także miejsca na zewnątrz, takie jak aleje czy parki:

Place de Vosges

Znanymi mostami, które zauważamy w serii, są: Pont des Arts, Pont Alexandre III oraz Pont Marie. Na uwagę zasługują również muzea: to w Luwrze, a także Muzeum Grévin.

Innymi miejscami pojawiającymi się w serii są:

Parc des Princes

Miejsca fikcyjne[]

Istnieje także sporo miejsc, które powstały na potrzeby serialu. Są to między innymi domy:

Piekarnia Tom & Sabine

Miejscem stworzonym dla serialu jest także Collège Françoise Dupont, szkoła, do której uczęszczają m.in. Marinette Dupain-Cheng i Adrien Agreste. Miejscami znajdującymi się w szkole są:

Collège Françoise Dupont

Innymi miejscami, które widzimy, są:

Le Grand Paris

Polityka[]

Wyniki wyborów na burmistrza

Władzę w Paryżu sprawuje burmistrz wybierany w wyborach. Obecnie funkcję tę pełni André Bourgeois, który w odcinku Czarny Miecz został wybrany na to stanowisko po raz czwarty z rzędu.

Osobą, która zdobyła najmniej głosów w historii Paryża, jest Armand D'Argencourt. Głosowało na niego 3% wyborców.

Telewizja[]

Główny artykuł: Programy telewizyjne

Program informacyjny

W Paryżu można obejrzeć rozmaite programy telewizyjne. Wiadomości są emitowane na kanale TVi. Rozmaite programy rozrywkowe, takie jak Wyzwanie czy Takie Buty, można obejrzeć na stacji KIDZ+. Na kanale TV5 emitowany jest program Twarzą w Twarz. Na nieznanym nam kanale można obejrzeć konkurs na najlepszego kucharza świata.

Rola w serialu[]

Znacząca większość serialu rozgrywa się w Paryżu. To tutaj Biedronka i Czarny Kot walczą ze złoczyńcami wysyłanymi przez Władcę Ciem. Jedyny odcinek niebędaćy odcinkiem pełnometrażowym, w którym akcja nie rozgrywa się wyłącznie w Paryżu, to Rakieta, gdzie Władca Ciem traci kontrolę nad akumą, a zaakumowana Claudie Kanté przenosi pociąg w kosmos. Dodatkowo pod koniec odcinka pociąg dociera do Londynu. Poza Rakietą bohaterowie opuszczają Paryż w odcinkach pełnometrażowych Miraculous: Zjednoczeni Herosi w Nowym Jorku oraz Miraculous: Legenda o Smoczycy z Szanghaju, gdzie udają się kolejno do Nowego Jorku i Szanghaju.

Czarny Kot walczy z Kamiennym Sercem

W odcinkach Biedronka i Czarny Kot (Początki - część 1) oraz Kamienne Serce (Początki - część 2) widzimy pierwszy atak Władcy Ciem – jego ofiarą pada Ivan Bruel, który przemienia się w Kamienne Serce.

W odcinku Wonna Księżniczka do Paryża przybywa Książę Ali z królestwa Apsik. W odcinku Antyblaga w ratuszu odbywa się przyjęcie urodzinowe księcia. W odcinku Pixelator do Paryża przybywa gwiazda rocka Jagged Stone. Pojawia się on także w paru innych odcinkach, w tym w odcinku Czarny Miecz, gdzie Chloé wykorzystuje jego obecność, aby uczniowie wybrali ją na przewodniczącą klasy. Podczas odcinka Melobestia w Paryżu odbywa się casting do roli Biedronki w teledysku Clary Nightingale. Kiedy w odcinku Syrena ofiarą akumy pada Ondine, Paryż zostaje zalany.

Występ Kociej Muzy na Festiwalu Muzycznym

W odcinku Kapitan Hardrock w Paryżu odbywa się Festiwal Muzyczny. W związku z tym świętem w mieście odbywa się seria darmowych koncertów wielkich gwiazd. Występują między innymi XY, Clara Nightingale, Jagged Stone czy orkiestra filharmonii. Organizowane są także występy mieszkańców na ulicach. Jedną z występujących grup jest Kocia muza, grająca na statku rodziny Couffaine. Dowiadujemy się także, że festiwal odbywa się od roku 1982.

W odcinkach Królowa Stylu (Wielkie Starcie - część 1) oraz Królowa Os (Wielkie Starcie - część 2) w Grand Palais odbywa się pokaz mody Gabriela Agreste'a, który ściągnął takie osobistości jak Jagged Stone, Clara Nightingale czy Audrey Bourgeois.

W odcinku Rewersor André Bourgeois prezentuje projekt śmieci magazynowanych w kosmosie. Mieszkańcy Paryża, w tym Ivan i Mylène, protestują przeciwko temu. Kiedy André zostaje trafiony atakiem Rewersora, zarządza zrzucenie tych śmieci na Paryż.

Dzień Bohaterów w Collège Françoise Dupont

W odcinkach Asystura (Dzień Bohaterów - część 1) i Mayura (Dzień Bohaterów - część 2) odbywa się Dzień Bohaterów, podczas którego mieszkańcy Paryża czynią dobre uczynki dla wspólnego dobra. Także w tych odcinkach Nathalie Sancoeur przemienia się w Asysturę, pomagając Władcy Ciem zaakumować cały Paryż.

Akcja odcinka Animaestro obraca się wokół premiery filmu animowanego o Biedronce i Czarnym Kocie w reżyserii Thomasa Astruca. Natomiast w odcinku Nawałnica 2 celem zaakumowanej Aurore Beauréal jest odsunięcie Ziemi od Słońca, by udowodnić swoją siłę.

Logo Dnia Przyjaźni

W odcinku Ikari Gozen obchodzony jest Dzień Przyjaźni. Polega on na dobieraniu losowych osób w pary, by wędrując po Paryżu i rozwiązując zagadki w celu odnalezienia ukrytego celebryty (w tym roku Adriena), zaprzyjaźniły się. W zabawie biorą udział między innymi Marinette, Alya, Alix, Juleka, Rose oraz Kagami.

Graficzas jest odcinkiem, w którym do Paryża przybywa zaakumowany Chris Lahiffe z przyszłości, a także Królix, dorosła Alix w posiadaniu Miraculum Królika. Królix pojawia się także w odcinku Biały Kot, gdzie zabiera Marinette do zniszczonego Paryża z przyszłości, aby uratowała Białego Kota i świat.

W odcinku Megapijawa burmistrz chce wprowadzić w życie projekt zakładający wycięcie drzew w Paryżu i zbudowanie wieży, która miałaby oczyszczać powietrze. Ivan i Mylène protestują przeciwko temu, a gdy reszta ich klasy się do nich przyłącza, André pada ofiarą akumy i zmienia się w Dyktatyrana. Po walce z super-bohaterami ostatecznie rezygnuje z tego projektu i zamiast tego decyduje się sadzić nowe drzewa.

Ciekawostki[]

  • Jest oparty na miejscu istniejącym w rzeczywistości – Paryżu.
    • Chociaż wiele miejsc ma swoją inspirację w świecie rzeczywistym, układ Paryża został zmieniony na potrzeby serialu.
  • Na paryskim Comic Con zostało powiedziane, że w 2 sezonie Paryż będzie bardziej rozbudowany w porównaniu do sezonu 1 (ze względu na ograniczony budżet z początku produkcji). Zostaną dodane symboliczne miejsca takie jak Łuk Triumfalny czy Sorbona[1].

Przypisy[]

Advertisement