FANDOM

Panterman Biedronka Logo Galeria Czarny Kot Logo Transkrypt Władca Ciem Ikona Błędy w animacji 

Pantermanie, jestem Władca Ciem. Ofiaruję ci potężną moc mściciela za niewielką cenę.

Panterman – siedemnasty odcinek pierwszego sezonu serialu Miraculum: Biedronka i Czarny Kot.

Opis Edytuj

NetflixEdytuj

Upokorzony pracownik zoo zostaje zaakumowany, dzięki czemu może zmienić się w dowolne zwierzę — w dniu, w którym paryski ogród odwiedzają Marinette, Adrien i ich przyjaciele.

Family ChannelEdytuj

Podczas gdy Marinette wyczekuje Adriena w zoo, gdzie mieli się spotkać, opiekun zwierząt zostaje zaakumowany i zmienia się w Pantermana, zmiennokształtnego super-złoczyńcę, który może przybrać postać dowolnego zwierzęcia[1].

KidsClickEdytuj

Gdy Marinette gorączkowo czeka w zoo na randkę z Adrienem, opiekun zwierząt zostaje zaakumowany przez Władcę Ciem i zamienia się w Pantermana. Biedronka i Czarny Kot będą musieli go złapać, zanim spowoduje chaos w mieście i zanim zwierzęta przejmą kontrolę nad Paryżem! Ale misja okazuje się być trudna, ponieważ Panterman posiada moc przekształcania się we wszelkiego rodzaju zwierzęta, od najsilniejszych do najbardziej przebiegłych...[2]

StreszczenieEdytuj

Animan Galeria (18)

Adrien i Marinette patrzą na siebie, chcąc podnieść magazyn

Marinette wraz z Alyą przeglądają magazyn, w których znajduje się horoskop oraz zdjęcia Adriena. Z ukrycia obserwuje wszystko Nino, który z delikatnym uśmiechem przygląda się dziewczynom. Niespodziewanie za chłopakiem pojawia się Adrien. Przestraszony odskakuje na bok, żaląc się na swoją nieśmiałość wobec Marinette. Adrien proponuje przyjacielowi, aby był sobą i zaprosił Marinette do zoo, obiecując mu, że się zgodzi. Nino decyduje się podjąć próbę, jednak w ostatniej chwili rezygnuje i ucieka, bojąc się kompromitacji. Po zakończonych zajęciach Nino oraz Adrien czekają na koleżanki z klasy, aż wyjdą ze szkoły. Tymczasem Marinette przegląda magazyn, w którym znajdują się zdjęcia modela. Nie widząc przed sobą Nina, wpada na chłopaka, który momentalnie sztywnieje i nie jest w stanie wykrztusić z siebie słowa. Zza jego pleców wychodzi Adrien, chcąc pomóc przyjacielowi. W imieniu Nino zaprasza on Marinette do zoo. Dziewczyna słysząc propozycję oniemiała z radości. W jej imieniu propozycję przyjmuje Alya. Marinette przytomnieje, próbując się wypowiedzieć, jednak zaczyna jej się plątać język przez co wygaduje głupstwa. Nino i Adrien odchodzą, a Marinette zaczyna panikować błędnie myśląc, że została właśnie zaproszona na randkę przez modela, w którym jest zakochana. Adrien oraz Nino siedzą nad brzegiem Sekwany rozmawiając o minionej sytuacji. Nino, aby nie zostać sam na sam z zaproszoną dziewczyną, każe Adrienowi iść do zoo ze sobą. Blondyn zgadza się na to.

Animan Galeria (27)

Marinette rozmawia z Alyą przez słuchawkę

Marinette wyczekuje swojego ukochanego w zoo na jednej z ławek nieopodal wejścia. Uruchamia ona komunikator w uchu, aby mieć kontakt z Alyą, która podpowiada jej z ukrycia co powinna powiedzieć. Dziewczyna zaczyna wzrokiem poszukiwać swojego ukochanego. Panikuje widząc Kima i Maxa, myśląc że to Adrien. Po czasie w zoo zjawia się Nino. Skrępowany jedynie się uśmiecha i wzrusza ramionami, kiedy Marinette pyta o jego przyjaciela.Jak się okazuje, wpadli oni na podobny pomysł co dziewczęta, komunikując się ze sobą przez niewielki mikrofon. Z ukrycia Adrien podpowiada Nino co powinien powiedzieć. Nastolatkowie dyskutują, powtarzając słowa Alyi oraz Adriena. Spanikowany Nino mówi, że młody model za niedługo się zjawi.

Animan Galeria (56)

Kim przechwala się swoimi umiejętnościami

W tym samym czasie Max oraz Kim odnaleźli panterę, która niedawno pojawiła się w zoo. Kim zaczyna się przechwalać, iż na pewno pokonałby w wyścigu ze zwierzęciem. Otis, opiekun pantery, który przyniósł zwierzęciu posiłek, jest niezadowolony z tego faktu twierdząc, że chłopak nie powinien się porównywać ze zwierzęciem. Również pantera nie jest zadowolona z towarzystwa ucznia. Opiekun wygania chłopaków, aby pantera mogła w spokoju dokończyć posiłek, jednak Kim nie ma zamiaru się słuchać i zaczyna kpić ze zwierzęcia. Niechęć i złość Otisa wyczuwa Władca Ciem, który postanawia wykorzystać sytuację i posyła do mężczyzny swoją Akumę.

Nino oraz Marinette nadal siedzą na ławce czekając na Adriena. Blondyn po raz kolejny pomaga przyjacielowi z ukrycia, jednak Nino nie jest w stanie wyznać Marinette swoich prawdziwych uczuć. Nie mogąc zdobyć się na odwagę mówi, że jest zakochany w Alyi. Marinette jest zachwycona tym faktem, co nie podoba się jej przyjaciółce. W tym samym czasie Akuma odnajduje swoją ofiarę, zamieniając Otisa w Pantermena, złoczyńcę w ciele pantery.

Animan Galeria (86)

Nino i Marinette zauważają, że zwierzęta z zoo uciekły

Super-złoczyńca odnajduje Kima, na którym chce się zemścić, prowadząc za sobą armię zwierząt. Przerażeni uczniowie zaczynają uciekać, przebiegając obok Nino oraz Marinette. Widząc to Marinette chowa się i zmienia w Biedronkę. Podobnie postępuje Adrien, zmieniając się w Czarnego Kota. Po nieudolnej próbie ucieczki Kim zostaje zatrzymany przez Pantermana. Na pomoc przychodzą super-bohaterowie, którzy każą chłopakowi uciekać. Biedronka i Czarny Kot zaczynają uciekać przed zwierzętami kontrolowanymi przez Pantermana. Ostatecznie postanawiają się rozdzielić. Biedronka łapie swoich przyjaciół, Nino oraz Alyę, zamykając ich w jednej z klatek. Kiedy Czarny Kot zostaje otoczony przez zwierzęcą armię, zjawia się Biedronka. Nie wiedząc jak wyłapać zwierzęta, bohaterowie powracają do pierwotnego planu - zniszczenie bransoletki z Akumą. Muszą oni odnaleźć Kima oraz podążającego za nim złoczyńcę. I tym razem Pantermenowi nie jest dane złapać Kima, który ucieka. Zmienia się on w orła, aby uciec super-bohaterom.

Animan Galeria (113)

Tom i Sabine pomagają Kimowi

Przerażony Kim zjawia się w piekarni rodziców Marinette. Biedronka i Czarny Kot muszą wymyślić jakiś plan, aby złapać złoczyńcę, zanim zamieni on Paryż w dżunglę. Nadja Chamack w relacji na żywo wygłasza relację oraz problemie z uwolnionymi zwierzętami. Według słów Biedronki Kim powinien być bezpieczny w jej rodzinnym domu. Wymyślając już zasadzkę na przeciwnika, bierze od chłopaka jego frotkę na rękę. Bohaterowie opuszczają pomieszczenie, natomiast Biedronka zostawia wcześniej zabraną frotkę na poręczy schodów.

Animan Galeria (132)

Bohaterowie chcą złapać złoczyńcę w pudełko

W Paryżu panuje chaos. Aby zamaskować własny zapach, Biedronka rozpyla odświeżacz do powietrza, który ma zmylić przeciwnika. Czarny Kot proponuje zamknięcie złoczyńcę w niewielkim pudełku, co nie jest łatwe, ponieważ nie może on się zmienić w nic większego niż mysz. Biedronka proponuje zamknąć Pantermana w autobusie, który posłuży za klatkę. Chłopak porusza kocimi uszami, wyczuwając nieopodal wroga. Natomiast super-złoczyńca pod postacią orła patroluje brzegi Sekwany oraz pobliskie ulice. Czując zapach Kima kieruje się w stronę piekarni, gdzie zastawiono na niego pułapkę i zmienia się w biedronkę. Super-bohaterowie łapią go w przygotowane pudełko, jednak plan zawodzi. Zaakumowany mężczyzna zmienia się w panterę, goniąc bohaterów, którzy kierują go do środka autobusu. Kiedy Czarny Kot broni przyjaciółki przez zwierzęciem, Biedronka próbuje otworzyć autobus. Zauważywszy, że Panterman zaczyna go męczyć, postanawiają zmusić go do wielu przemian, aby stracił siły. Czarny Kot niszczy panel autobusu, aby móc wydostać się na zewnątrz, jednoczenie zamykając w środku przeciwnika.
Animan Galeria (163)

Panterman próbuje się uwolnić z pułapki

Mimo wielu prób Panterman nie może się wydostać i opada na ziemię. Po chwili zmienia się jednak w tyranozaura rozwalając dach pojazdu. Super-bohaterowie są zmuszeni uciekać i znaleźć bezpieczne miejsce do ukrycia się. Za pomocą Szczęśliwego Trafu Biedronka zdobywa lewarek i wymyśla plan jak pokonać dinozaura. W końcu zostają odnalezieni przez Pantermana i szybko wcielają swój plan w życie. Kiedy Czarny Kot odwraca uwagę zwierzęcia, Biedronka związuje jego nogi Jo-jo i powala na ziemię. W dalszym ciągu nie mogą oni podejść do super-złoczyńcy, aby nie zostać pożartym. Biedronka postanawia wskoczyć do paszczy zwierzęcia i wydostać się za pomocą lewarka. Akuma zostaje oczyszczona, a Paryż wraca do normalności. Czarny Kot przytula Biedronkę uradowany, że nie została pożarta, po czym ucieka, natomiast bohaterka pomaga Otisowi.
Animan Galeria (205)

Marinette po powrocie do pokoju

Biedronka wskakuje na balkon swojego pokoju i powraca do swojej normalnej formy. Wyczerpana pada na kanapę. Widząc, że dzwoni do niej Alya zaczyna panikować, że przyjaciółka będzie na nią zła za zamknięcie w klatce, jednak Tikki zaczyna ją uspokajać. Odbierając telefon schodzi po schodach i wychodzi na dwór. Przed piekarnią spotyka swoją przyjaciółkę, a chwilę później dołącza do nich Nino. Chłopak wyznaje całą prawdę o swoich uczuciach, nie wiedząc wcześniej jak wiele łączy go z Alyą. Mówiąc co się wydarzyło w czasie spotkania w zoo, Nino wspomina o miłości Marinette, twierdząc że nie wie o kogo chodzi oraz proponuje dziewczynie swoją pomoc. Alya próbuje go powstrzymać przed dalszą wypowiedzią.

Postacie Edytuj

Główni bohaterowie Edytuj

Pozostałe postacie Edytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Światowa premiera odcinka miała miejsce 24 stycznia 2016 we Francji.
  • Na początku odcinka Marinette i Alya czytają w czasopiśmie horoskop ("Lew, twoje serce zaryczy"). Widząc zdjęcie Adriena Marinette sugeruje, że już ryczy.
    • Jest to odniesieniem do znaku zodiaku Marinette, Lwa.
    • W angielskiej wersji językowej Marinette imituje dźwięk ryczenia lwa, kiedy widzi zdjęcia Adriena.
  • W odcinku ujawniono, że Nino podkochiwał się w Marinette.
  • Odcinek nawiązuje do filmów z dinozaurami oraz Kaijū[3], które niszczą miasta.[4]

Odcinek online Edytuj

Bańkor (4)

Biedronka Logo Obejrzyj na cda.pl >>KLIK<<
Czarny Kot Logo Obejrzyj na kreskowkazone.pl >>KLIK<<

PrzypisyEdytuj

  1. https://www.tvpassport.com/series/miraculous-tales-of-ladybug-and-cat-noir/305802
  2. https://web.archive.org/web/20181211194833/https://kidsclick.com/watch/miraculous-tales-of-ladybug-cat-noir-s01e13
  3. japońskie słowo oznaczające: niebezpieczne, złowieszcze zwierzę, bestię nieznanego pochodzenia, wielkiego, prehistorycznego gada
  4. https://twitter.com/Winny_BayDay/status/691194146585997313

Zobacz też...Edytuj