FANDOM

Nora Césaire Biedronka Logo Kreacje Czarny Kot Logo Galeria 

Sto razy ci mówiłam, młoda, że masz do mnie nie mówić Nora przy ludziach. Nazywam się Anansi, czyli pająk.
— Nora; Anansi

Nora Césaire — starsza siostra Alyi, Elli i Etty. W odcinku Anansi zostaje kolejną ofiarą Władcy Ciem i staje się Anansi.

OsobowośćEdytuj

NormalnieEdytuj

Nora upomina wszystkich, kiedy ktoś użyje jej prawdziwego imienia. Chce, aby wszyscy się do niej zwracali używając jej pseudonimu, Anansi. Jest bardzo silną oraz opiekuńczą osobą. Często wobec własnej rodziny jest nadopiekuńcza, nie chcąc, aby ktokolwiek ucierpiał z winy Władcy Ciem oraz jego Akumy. Wierzy, że może obronić innych tylko dzięki swojej sile. Nora jest również bardzo pewna siebie oraz swoich umiejętności. Początkowo nie jest w stanie pogodzić się z tym, że osoba wagi piórkowej była w stanie ją pokonać. Jej wiara w siłę fizyczną jest tak duża, że nie wierzy w siły Biedronki i Czarnego Kota, twierdząc, że nie zawsze będą w stanie pokonać swojego przeciwnika oraz uratować innych. Ma w zwyczaju kpić i z góry traktować tych, którzy nie są wystarczająco silni. Pod koniec odcinka Anansi można zobaczyć, że jej podejście zmienia się.

AnansiEdytuj

Zachowanie Anansi jest bardzo zbliżone do zachowania "prawdziwej" Nory. Jest bardzo pewna swoich umiejętności bojowych oraz tego, że może wszystkich pokonać jednym ciosem, bez względu na to czy to cywil, czy super-bohater. Nie docenia swoich przeciwników i śmieje się z każdych prób pokonania jej. Chce udowodnić Alyi, że miała racje i nie zawsze inni będą w stanie ją ochronić, jednocześnie wyzywa i śmieje się z tego, aby Nino udowodnił, że potrafi obronić swoich przyjaciół. Mimo dużej pewności siebie, bardzo łatwo ją rozzłościć i rozproszyć. Słysząc obelgi traci panowanie nad sobą, chcąc jedynie pokonać swojego przeciwnika.

WyglądEdytuj

NormalnieEdytuj

Nora to ciemnoskóra, wysoka i muskularna kobieta. Ciemnobrązowe dredy związuje w koński ogon czarną gumką. Jej oczy są koloru złoto-pomarańczowego. Lewą brew kobiety przecina blizna. Paznokcie maluje na czarny kolor.

Siostra Alyi jest ubrana w żółty top z białymi wykończeniami, na środku którego znajduje się czarne logo z pająkiem. Na przedramionach nosi bransoletki, a na łokciach ochraniacze. Dłonie natomiast owinięte ma bandażami. Do tego ubiera również żółte szorty z białymi oraz czarnymi wykończeniami. Na środku pasa widnieje napis ANANSI. Pod spód ubiera obcisłe, czarne spodenki lub leginsy z żółtym paskiem u dołu nogawek. Na nogach nosi żółte buty oraz czarne ochraniacze z żółtym logiem pająka, które osłaniają jej podudzie. Na głowie nosi żółty kask bokserski z czarnym logiem pająka umiejscowionym na czole oraz paskiem na brodzie.

AnansiEdytuj

Jako Anansi staje się wyższa oraz wyrastają jej dwie pary dodatkowych ramion. Jej oczy stają się białe. Jej głowę ochrania żółto-brązowy hełm, na którym znajdują się dwie pary białych owali, które imitują oczy oraz kły w kolorze żółtym w okolicach ust. Ma to przypominać głowę pająka. Jej strój brązowo-czarno-żółtą ma kolorystykę. Żółte włosy Anansi, które są związane pomarańczową gumką w koński ogon, łączą się z kołnierzem jej kostiumu tworząc całość. Jako super-złoczyńca jest ubrana w brązowy kostium. Na środku klatki piersiowej widnieje żółty owal z czarnym symbolem pająka. Na przedramionach, ramionach, udach oraz kostkach znajdują się żółte oraz czarne paski, które wyglądem przypominają ochraniacze. Na nogach ma czarne buty na koturnie, których podeszwa jest żółta. Na czole Anansi, kiedy nie nosi hełmu, można ujrzeć dodatkowe oczy w białym kolorze, które mają przypominać oczy pająka.

RodzinaEdytuj

Nora Césaire
(żyje)
Alya Césaire
(żyje)
Ella i Etta Césaire
(żyją)
Otis Césaire
(żyje)
Marlena Césaire
(żyje)

WystępowanieEdytuj

CiekawostkiEdytuj

SerialoweEdytuj

PozostałeEdytuj

  • Pierwsze szkice postaci udostępniono 13 sierpnia 2017 roku.[6]
  • Początkowo myślano, że będzie nosić imię Anansi. Okazało się jednak, że będzie to nazwa, jaką przyjmie po zostaniu super-złoczyńcą.
    • Jej prawdziwe imię ujawniono dopiero 26 marca 2018 roku.[7]
  • Imię Anansi pochodzi z afrykańskiej bajki, gdzie główny bohater nosi to samo imię. Według opowieści, Anansi przybiera postać pająka i jest uważany za ducha, który zna wszystkie historie.
  • Istnienie Nory zostało po raz pierwszy ukazane w poście Thomasa Astruca, gdzie zadał pytanie na temat postaci: "Czy boisz się pająków?"[8].
  • Na Instagramie Jeremy Zag zamieścił zdjęcie, które przedstawiało ekipę pracującą nad drugim sezonem serialu. Na jednym z ekranów (prawy dolny róg) można ujrzeć model Nory. Można zobaczyć również porównanie jej wzrostu ze wzrostem Alyi.[9]

PrzypisyEdytuj

  1. Przez Nino w odcinku Anansi
  2. Przez Nino w odcinku Anansi
  3. Przez Nino w odcinku Anansi
  4. Przez Czarnego Kota w odcinku Anansi
  5. Przez Nino w odcinku Anansi
  6. https://twitter.com/Thomas_Astruc/status/764534101298782208
  9. https://www.instagram.com/p/BVhzJMGAgVU/

Zobacz też...Edytuj