FANDOM

Nooroo Biedronka Logo Galeria Czarny Kot Logo Cytaty 

Mój Panie, Miraculów nigdy nie powinno się wykorzystywać do złych celów...

Nooroo – kwami motyla połączone z broszką Władcy Ciem, której właścicielem jest Gabriel Agreste. Posiada moc przemiany. Kwami jest bezwzględnie posłuszne swojemu właścicielowi, chociaż Miraculum Motyla jest wykorzystywane przez Gabriela do złych celów.

OsobowośćEdytuj

Nooroo jest spokojny oraz opanowany. Niechętnie pomaga Władcy Ciem w zdobyciu Miraculum Biedronki i Czarnego Kota. Jest zmartwiony, że Miraculum Motyla zostaje wykorzystywane do złych celów. W odcinku Syrena jest przestraszony i nerwowy, gdy jego właściciel pyta, jak może zdobyć więcej mocy. Natomiast w odcinku Piaskowy Chłopiec Nooroo martwi się o swoich przyjaciół Kwami.

Wygląd Edytuj

Kwami motyla jest w jasnym odcieniu fioletu. Ma widoczne skrzydełka, które wyglądem przypominają skrzydła owada, w tym samym kolorze co reszta ciała. Na główce ma, w lekko ciemniejszym odcieniu fioletu, znaczek w kształcie spirali.

UmiejętnościEdytuj

Podobnie jak inne Kwami, Nooroo potrafi latać, lewitować, a także przenikać przez różnego rodzaju przedmioty lub obiekty. Są to istoty żyjące tysiące lat, które nigdy nie umierają. Dzięki Miraculum Kwami są widoczne dla ludzkiego oka. Będąc połączonym z Miraculum, Kwami może przekazać swoje moce posiadaczowi biżuterii, tym samym zmieniając go w super-bohatera. Moce Nooroo mogą zostać zwiększone za pomocą mikstur, dzięki czemu posiadacz Miraculum zyskuje nowe moce na jedną transformację. Super-umiejętnością, którą Kwami przekazuje swojemu użytkownikowi, jest możliwość obdarowania innych mocami.

Relacje Edytuj

Gabriel AgresteEdytuj

Piaskowy Chłopiec (412)

Nooroo z Gabrielem

Nooroo traktuje swojego właściciela z szacunkiem i zwraca się do niego między innymi „Mój panie”. Kwami wyraźnie boi się Gabriela. Gdy mężczyzna oświadcza, że zamierza wykorzystać Miraculum Motyla do tworzenia super-złoczyńców, Nooroo próbował się temu przeciwstawić i wyjaśnić, że moce Miraculi nie powinny być wykorzystywane do czynienia zła, jednak mężczyzna go nie słuchał. Jednak kwami bojąc się go, skuliło się i zaczęło być mu posłuszne. Nooroo nie może się oddalać od Gabriela, ani komunikować z innymi, nawet w dniu urodzin. Aby uciszyć kwami, mężczyzna zamyka jego usta za pomocą zaklęcia. Po chwili zamienia to w żart, jednak Nooroo całkowicie mu ulega. W odcinku Nawałnica 2 Kwami próbuje sugeruje Gabrielowi, że negatywne emocje mogą pochodzić od jego syna, a on powinien mu poświęcić więcej uwagi. Mężczyzna jednak w dalszym ciągu upiera się przy swoim zdaniu, uważając je za słuszne i ucisza kwami.

WystępowaniaEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Księga, z której Nooroo korzystał, by tłumaczyć o boskiej sile na początku odcinka Biedronka i Czarny Kot (Początki - część 1), to Księga Zaklęć.
  • W odcinku Piaskowy Chłopiec obchodzi 3500 cykl, co wyznacza również dzień jego urodzin.
    • Cykl Kwami trwa kilkaset ludzkich lat.
  • W oficjalnej książeczce o Kwami wydanej przez Zag można znaleźć informację, że jest płci męskiej, natomiast cechy stworzenia to: hojny, gawędziarski oraz jest dobrym nauczycielem. Podano również, że symbolem Kwami jest przekazywanie (mocy). Posiada ono umiejętność obdarowywania mocą[2].
  • Thomas Astruc zdradził, że dorosłe osoby mogą "karmić" Kwami własną energią[3]. Może to wyjaśniać fakt, dlaczego Gabriel Agreste nigdy nie karmił Nooroo prawdziwym jedzeniem.

PrzypisyEdytuj

  1. Wiek Nooroo trudno jest oszacować w latach. W odcinku Piaskowy Chłopiec Tikki zdradza, że jeden cykl dla Kwami trwa kilkaset lat.
  2. https://miraculousladybug.fandom.com/wiki/File:Miraculous_Kwamis%27_Booklet_-_Nooroo.jpg
  3. https://twitter.com/Thomas_Astruc/status/1242559060928495618

Zobacz też...Edytuj