FANDOM

 Nino Lahiffe Biedronka Logo Kreacje Czarny Kot Logo Galeria Władca Ciem Ikona Nino (webisod) 
Mówisz serio? Twój ojciec zawsze był takim nudziarzem? Nie pamięta jak to jest być młodym i chcieć poimprezować?
— Nino; „Bańkor

Nino Lahiffe – najlepszy przyjaciel Adriena i brat Chrisa. Uczęszcza do paryskiej szkoły Collège Françoise Dupont .

Z powodu negatywnych uczuć, dwukrotnie zostaje zaakumowany przez Władcę Ciem. Miało to miejsce w odcinku Bańkor oraz Amnezjo. Dodatkowo w odcinku Mayura (Dzień Bohaterów - część 2) w jego Miraculum wniknęła Akuma, na krótko zmieniając Nino w super-złoczyńcę.

W odcinku Anansi zostaje mu powierzone Miraculum Żółwia, aby mógł pomóc w uratowaniu Alyi z rąk super-złoczyńcy, Anansi.

OsobowośćEdytuj

NormalnieEdytuj

Nino jest zabawny, entuzjastyczny, przyjazny i współczujący. Jest lojalny wobec swoich przyjaciół. Inni ludzie bardzo dobrze się z nim dogadują. Lubi być DJ-em na imprezach i spotykać się z przyjaciółmi. Kiedy jego przyjaciel jest smutny, robi wszystko, aby go pocieszyć i rozweselić. Czuje się sfrustrowany, kiedy ktoś postępuje niesprawiedliwie, tak jak wtedy, gdy ojciec Adriena nie wyraził zgody na zorganizowanie imprezy urodzinowej. Nie trzyma jednak w sobie urazy przez długi czas i chętnie pomaga innym. Chłopak jest bardzo odważny i zawsze gotowy, aby chronić swoich przyjaciół oraz ukochaną osobę, Alyę. Mimo porażek nie poddaje się i walczy dalej, nawet jeśli nie ma do dyspozycji Miraculum. Z entuzjazmem przyjmuje prośbę o pomoc Biedronki. Nawet jeśli zwątpi w swoje umiejętności, słysząc motywujące słowa od innych szybko odrzuca pesymistyczne myśli.

PancernikEdytuj

Jako Pancernik charakter chłopaka nie zmienia się. Nadal jest chętny do pomocy oraz bardzo odważny. Bez namysłu podejmuje się walki z Anansi, aby pomóc najbliższym. Nie sprzeciwia się planom Biedronki, aby pokonać Anansi.

BańkorEdytuj

Jako Bańkor, chłopak staje się agresywny. Nienawidzi dorosłych i używa swoich mocy, aby się ich pozbyć. Jego celem jest zorganizowanie imprezy urodzinowej dla Adriena. Denerwuje się, kiedy ktoś nie słucha jego rozkazów i nie chce tańczyć na imprezie.

AmnezjoEdytuj

Celem Amnezjo było wymazanie wszystkim pamięci, a przede wszystkim uczniom pani Bustier, którzy się z nich naśmiewali. Kiedy służył Władcy Ciem, zadaniem super-złoczyńcy było wymazanie pamięci Biedronce oraz Czarnemu Kotu, aby łatwiej było mu zdobyć Miracula.

WyglądEdytuj

NormalnieEdytuj

Nino to wysoki chłopak o ciemnej karnacji i piwnych oczach. Jego cechą charakterystyczną jest duży, garbaty nos. Posiada on krótkie, ciemnobrązowe włosy, które przeważnie zakrywa czerwona czapka z daszkiem. Nino nosi okulary korekcyjne z grubą, czarną oprawką.

Ubrany jest on w niebieską koszulkę z krótkim rękawkiem, na środku której można ujrzeć biało-czarno-szary nadruk przypominający oko. Oprócz tego zakłada szare dżinsy oraz wysokie biało-czerwone adidasy. Na szyi zawsze nosi czarne słuchawki nauszne z niebiesko-pomarańczowym nadrukiem i pomarańczowymi poduszeczkami. Jego prawy nadgarstek natomiast zdobią kolorowe bransoletki.

PancernikEdytuj

Chłopak ubrany jest w zielony kostium z kapturem, który nosi na głowie. Na rękach, kolanach oraz na biodrach znajdują się ozdoby w kolorze ciemnej zieleni, które wyglądem przypominają płaty na skorupie. Podobny motyw można również dostrzec na klatce piersiowej super-bohatera w kolorze jasnej zieleni. Buty oraz rękawiczki Pancernika są zachowane w tej samej kolorystyce co kostium. Jego oczy zasłonięte są przez czarne gogle. Na prawej ręce nosi Miraculum Żółwia.

BańkorEdytuj

Po zaakumowaniu skóra Nino zmienia swój kolor i przybiera niebieską barwę. Oczy złoczyńcy są koloru ciemnoczerwonego z domieszką brązu. Nie posiada on maski, jednak dookoła jego oczu można dostrzec duże, czarne plamy oraz po dwie mniejsze - u dołu z prawej strony oraz u góry z lewej strony. Jego głowę pokrywa czerwony hełm, na szczycie którego można zobaczyć odstający wypustek, który u góry jest bardziej kolisty.

Złoczyńca ubrany jest w kolorowy strój, który swoim wyglądem przypomina kształt baniek. Górna część stroju w przeważającej części jest koloru czerwonego. W okolicach brzucha znajdują się dwie dodatkowe kule, niebieska oraz żółta, które nachodzą na siebie. Na piersi złoczyńcy znajdują się trzy okręgi: czarny, biały oraz ciemnoczerwony, z których wychodzą czarne wężyki łączące się z ramionami. Rękawy stroju są koliste, w kolorze czerwonym, niebieskim oraz żółtym. Ręce Bańkora zakrywają czarne rękawiczki z ozdobnymi, czerwonymi kuleczkami przy kostkach. Spodnie złoczyńcy są koloru czarnego, natomiast w okolicach łydek można zobaczyć koliste nakładki w czerwonym, niebieskim oraz żółtym kolorze, takie same jak na rękach. Jego buty są koloru czarnego.

AmnezjoEdytuj

Po zaakumowaniu Alya oraz Nino łączą się w jednego super-złoczyńcę, posiadając wspólne ciało. Amnezjo to ciemnofioletowe widmo. Istota ta nie posiada twarzy i trudno ją w jakikolwiek sposób określić. Posiada posturę dorosłego mężczyzny. Na prawym ręku posiada specjalną rękawicę, natomiast na lewym urządzenie, dzięki któremu może atakować.

BrońEdytuj

Po zmianie w Pancernika jego bronią staje się Tarcza. Chłopak może używać jej do obrony, atakowania, a także taranowania swojego przeciwnika. Z jej pomocą super-bohater może przywołać swoją specjalną umiejętność, czyli Osłonę, tworząc tym samym pole ochronne.

ZdolnościEdytuj

Nino jest utalentowanym DJ'em, jest w stanie stworzyć niesamowite rytmy do każdej piosenki. Potrafi również świetnie reżyserować filmy.

Jako Pancernik jest niezwykle silny, szybki oraz zwinny, a także wysoko skacze. Jego super-mocą jest Osłona, za pomocą której może przywołać pole ochronne dla kilku osób.

Jako Bańkor chłopak jest bardzo szybki oraz zwinny. Za pomocą swojej broni jest w stanie tworzyć bańki, którymi się broni oraz atakuje. Kiedy dana osoba zostanie przez ową bańkę pochłonięta, utknie w środku u zacznie się unosić do góry.

W postaci Amnezjo Nino oraz Alya posiadają moc wymazywania pamięci każdej osobie, w którą trafią promieniem.

Relacje Edytuj

Adrien AgresteEdytuj

Bańkor (43)

Adrien jest najlepszym przyjacielem Nino. Lubią się spotykać, siedzą razem w pierwszej ławce. Nino zdaje sobie sprawę z problemów Adriena z ojcem, więc stara się mu pomóc jak może. Często go pociesza. W odcinku Bańkor Nino rozmawia z panem Agreste'm, by ten pozwolił urządzić przyjęcie urodzinowe dla Adriena.

Nino będąc pod postacią Bańkora stara się urządzić przyjęcie urodzinowe dla swojego przyjaciela, bez względu na konsekwencje. Chciał by każdy się bawił na przyjęciu urządzonych przez niego.

Alya CésaireEdytuj

Animan Galeria (217)

Wcześniej Nino i Alya byli przyjaciółmi, ale po odcinku Panterman, gdy zostali przez Biedronkę zamknięci w klatce w zoo na kilka godzin, zakochali się w sobie i od tamtego czasu są parą. W odcinku Zombuziara chłopak został z dziewczyną, choć ta została pocałowana przez owładniętych przez akume zamiast uciekać jak inni, a nawet dał się jej sam pocałować.

Marinette Dupain-Cheng/Biedronka

Animan Galeria (16)

Nino był zakochany w Marinette. Podczas próby zaproszenia jej do zoo, stresował się – uciekał lub też nie mógł wypowiedzieć ani jednego słowa. Jednakże po wizycie w zoo, Marinette przestała być miłosnym zainteresowaniem Nino. Obecnie są dość dobrymi przyjaciółmi.

Natomiast, gdy dziewczyna jest Biedronką, Nino jest pełen szacunku do bohaterki. Pomaga jej uwolnić Alyę w odcinku Anansi.

Lila Rossi

Nino tak samo jak wiele osób daje się manipulować Lili. W odcinku Oni-chan można zobaczyć, że martwi się o nią i chce pomóc dziewczynie. W końcu obiecuje jej, że porozmawia z Adrienem, tym samym spełniając plany dziewczyny.

WystępowaniaEdytuj

CiekawostkiEdytuj

Serialowe Edytuj

  • Jego numer telefonu to: +33689562.
  • W odcinku Panterman Alya wyjawia mu, że Marinette jest zakochana w Adrienie. Mimo to Nino udaje, że nie wie, w kim się zakochała dziewczyna.
  • Kiedy się dowiedział, w kim zakochana jest Marinette, zaproponował, że porozmawia z chłopakiem na ten temat.
  • W odcinku Simon Mówi sprawił, że André Bourgeois kiwał głową w rytm jego muzyki, chociaż sam burmistrz uważał, że jest to niewykonalne.
  • W odcinku Bańkor chłopak ma czarne włosy.
  • W odcinku Postraszycielka Nino kręci swój film wraz z Alyą, jest reżyserem. Podczas rozmowy Czarnego Kota i Biedronki, Marinette woła do Nino Ty też, panie Spielberg, przezwisko jest nawiązaniem do sławnego reżysera Stevena Spielberga.
Shell Shock

Pancertrap

  • Wie, że Alya to Ruda Kitka.
  • Potrafi obsługiwać Koci Kij, co można zauważyć w odcinku Anansi.
  • Podobnie jak Adrien, z początku myślał, że Kwami są czymś w rodzaju dżina.
  • W odcinku Mayura w jego Miraculum wnika Akuma, zmieniając Pancernika w Pancertrapa. Strój postaci pozostaje taki sam, zmieniając jedynie kolor na czerwony.
  • W odcinku Lalkarka 2 można zobaczyć, że w Muzeum Grévin znajduje się woskowa figura Bańkora.

PozostałeEdytuj

  • W książce wydanej przez ZagStore można zobaczyć, że ma 148 cm wzrostu[7].
  • W wolnym czasie jest DJ-em oraz zarządza szkolną stacją radiową.[8][9]
    • W niektórych odcinkach można zobaczyć, że pełni rolę DJ-a
  • Jego rodzina pochodzi z Maroko[10]. Początkowo zakładano, że pochodzi z wyspy Reunion.[11]
  • Wyglądem przypomina Mercury'ego.
  • Thomas Astruc na swoim twitterze ujawnił jego nazwisko, wcześniej było ono nieznane[12].
  • Jego wizerunek jako super-bohatera został ujawniony 31 sierpnia 2017 roku w filmie zaprezentowanym przez TFOU.[8]
  • Imię Carapace można przetłumaczyć jako skorupę lub pancerz.
    • W polskiej wersji językowej powstaje duża nieścisłość w związku z jego nazwą. Imię Pancernik pochodzi od słowa pancerz, podobnie jak w oryginalnej wersji. Zwierzę pancernik nie ma z samym bohaterem żadnego związku.
  • Imię Shellshock może być odniesieniem do potwora z serialu Mighty Morphin Power Rangers, który również nosił takie imię.
  • Sekwencja transformacji Pancernika, kiedy kręci się na skorupie, może być odniesieniem do tańca Breakdance w wykonaniu Michelangelo z serii Wojownicze Żółwie Ninja.
  • Czerwona plama na kapturze Pancernika może być odniesieniem do czerwonego ubarwienia na głowie żółwia czerwonolicego.
  • W języku hiszpańskim jego imię oznacza dziecko.

PrzypisyEdytuj

  1. Przez Norę
  2. Przez Anansi w odcinku Anansi
  3. Przez Biedronkę w odcinku Anansi
  4. Przez zaczarowaną Rudą Kitkę w Mayura (Dzień Bohaterów - część 2)
  6. Przez Królową Miraculów
  7. https://www.instagram.com/p/B8gKIqalAQe/
  8. 8,0 8,1 https://pandasuite.com/viewer/2.5.10/59a6c26e48abe6f53a002dc9/?t=1
  9. https://miraculeusecoccinelle.tumblr.com/post/129733355946/miraculous-les-aventures-de-ladybug-et-chat-noir
  10. http://princessofharte.tumblr.com/post/141454553764/i-felt-like-i-had-to-share-this-with-someone-nino
  11. https://twitter.com/Thomas_Astruc/status/654561885828857856

Zobacz też...Edytuj