Nawałnica OficjalneLogoMiraculum (6).png Galeria OficjalneLogoMiraculum (1).png Transkrypt OficjalneLogoMiraculum (2).png Błędy w animacji 

Nawałnico, ja jestem Władca Ciem. Staniesz się moją pogodynką i otrzymasz moc, aby się na nich zemścić.

Nawałnica – pierwszy odcinek pierwszego sezonu serialu Miraculum: Biedronka i Czarny Kot.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Netflix[edytuj | edytuj kod]

Kiedy Aurore Beauréal nie udaje się wygrać konkursu na prezenterkę pogody, zostaje zaakumowana w złowieszczą Nawałnicę, która więzi w lodzie Alyę, przyjaciółkę Marinette.

TFOU[edytuj | edytuj kod]

Po przegranej w konkursie na młodzieżowym kanale Władca Ciem wysyła swoją Akumę. Zmieniając się w Nawałnicę, mści się na wszystkich osobach, które na nią nie zagłosowały. Nasi super-bohaterowie muszą zmierzyć się z jej meteorologiczną mocą[1].

KidsClick[edytuj | edytuj kod]

Po przegraniu konkursu na pogodynkę kanału dla dzieci Kidz+, Aurore zostaje zaakumowana i zmienia się w Nawałnicę. Mści się, powodując zakłócenia pogodowe. Paryż i jego mieszkańcy będą musieli znosić każdą pogodę! Biedronka i Czarny Kot muszą przywrócić w Paryżu słońce...[2]

Streszczenie[edytuj | edytuj kod]

Wyniki głosowania

Na paryskim kanale KIDZ+ był organizowany konkurs na nową pogodynkę przez prowadzącego Aleca Cataldi, w którym do finału przeszły dwie kandydatki: Mireille Caquet oraz Aurore Beauréal. W głosowaniu brało udział 781250 osób, gdzie każdy mógł zagłosować na jedną spośród podanych zawodniczek. Po ogłoszeniu wyników, w których miażdżącą przewagę uzyskała Mireille, czyli głosy od 640625 osób (Aurore zdobyła głosy od 140625 osób) Aurore wybiega ze sceny zła i smutna.

Jest to fantastyczna okazja dla podstępnego Władcy Ciem, wroga Biedronki i Czarnego Kota, który wysyła akumę, małego motyla przeistoczonego w złą ćmę, by ta zawładnęła zrozpaczoną dziewczyną, przemieniając ją w super-złoczyńcę pod przydomkiem Nawałnica.

W tym samym czasie Marinette opiekuje się Manon, córką koleżanki mamy. Dziewczyna próbuje odebrać jej towarzyszce kapelusz, który miała zamiar dokończyć. Wspólnie jednak oglądają program o wyborze pogodynki, kiedy jej najlepsza przyjaciółka Alya przychodzi z fantastyczną wiadomością, o tym, że Adrien jest właśnie w parku i ma sesję zdjęciową.

Sesja zdjęciowa Adriena w parku

We trzy wychodzą, by poobserwować Adriena oraz ułożyć plan jak Marinette ma go zaprosić do kina. Jednak Manon szybko się nudzi i chce iść na karuzelę. Marinette jej ulega i idą się pobawić. Alya je dogania i oferuje się zaopiekować dziewczynką, aby granatowo-włosa mogła wziąć udział w sesji zdjęciowej razem z chłopakiem. Niestety w parku atakuje Nawałnica.

Marinette przemienia się w Biedronkę i próbuje wszystkich uratować. Adrien tymczasem szuka Plagga, swojego kwami, by móc przemienić się w Czarnego Kota. Gdy mu się to udaje, dołącza do Biedronki, by pomóc jej powstrzymać złoczyńcę. Bohaterowie trafiają w sam środek śnieżno-wietrznej bitwy. Obmyślają plan, jak powstrzymać Nawałnicę, niestety, niezbyt łatwo to przychodzi.

Biedronka dostrzega zagrożenie

Po paru uderzeniach ze strony wroga trafiają w sam środek pustego autobusu, skąd wyciąga ich jo-jo Biedronki. Wydostając się, zauważają reklamę na zepsutym telewizorze, gdzie zaakumowana Aurore mówi „Zdaje się, że Matka Natura zmieniła plany. Otóż lato w tym roku się wcale nie odbędzie!”, strasząc innych i obiecując zemstę na jej przeciwniczce, która wygrała w konkursie.

Po zobaczeniu tej prognozy pogody, Biedronce przychodzi pewien pomysł do głowy, z którym dzieli się z jej współpracownikiem.

Biedronka zauważa podobieństwo pomiędzy Nawałnicą a Aurore

Znajdują ją na dachu budynku studia nagraniowego. Tam Biedronka i Czarny Kot znowu wpadają w kolejną bitwę z Nawałnicą, gdzie super-bohaterka używa super-mocy Szczęśliwego Trafu, a Kot, żeby jej pomóc, korzysta z Kotaklizmu.

Po otrzymaniu przez Biedronkę wyczarowanego przedmiotu, którym okazuje się mały ręcznik, główna bohaterka postanawia wskoczyć na wentylator i zaskoczyć przeciwniczkę. Dzięki takiemu planowi z łatwością rozbija parasolkę o ziemię, skąd wylatuje mała akuma, którą przemienia z powrotem w normalnego, białego motyla.

Sesja zdjęciowa Adriena i Manon

Aurore, tak jak i cały Paryż wracają do normy dzięki magicznej mocy Biedronki, po czym superbohaterowie muszą się pożegnać, gdyż zaraz skończy się im czas na przemianę. Tradycyjnie, przybijają sobie piątkę i każdy wraca do swoich zajęć.

Chłopak wraca szybko do fotografa, a Marinette do Alyi i Manon. Idą szybko na sesję, jednak fotograf oświadcza, że nie będzie romantycznych zdjęć, zamiast tego angażuje Manon, mówiąc, że jest idealna, żeby pozować razem z Adrienem.

Postacie[edytuj | edytuj kod]

Główni bohaterowie[edytuj | edytuj kod]

Pozostałe postacie[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Światowa premiera odcinka miała miejsce 1 września 2015 roku w Korei.
  • To pierwszy odcinek, który nie miał karty końcowej.
  • Akcja odcinka ma miejsce w pierwszym dniu lata, czyli 21 czerwca.
  • Odcinek swoją premierę miał w Korei jako pierwszy odcinek serii. Po tym czasie był on pierwszym odcinkiem w innych krajach. Od tego schematu odeszły jedynie Stany Zjednoczone, które wyemitowały odcinek jako trzeci.
  • Jeden ze scenopisarzy opublikował na portalu Tumblr kilka fragmentów storyboardu odcinka.[3][4]
  • 25 grudnia 2015 roku Thomas Astruc opublikował roboczą wersję odcinka, co miało być prezentem świątecznym dla fanów.[5]
  • 5 maja 2018 został pokazany fragment odcinka w filmie "Putin 4.0".[6]

Odcinek online[edytuj | edytuj kod]

Bańkor (4).jpeg

Biedronka Logo.png Obejrzyj na cda.pl >>KLIK<<
Czarny Kot Logo.png Obejrzyj na kreskowkazone.pl >>KLIK<<

Przypisy[edytuj | edytuj kod]

Zobacz też...[edytuj | edytuj kod]