CZYTAJ WIĘCEJ

Advertisement

Nathaniel Kurtzberg OficjalneLogoMiraculum (6).png Nathaniel & Marc (webisod) 

Ciebie? Nigdy w życiu. Jesteś piękna i słodka, i… idealna, i nie skrzywdziłbym cię.

Nathaniel Kurtzberg – uczeń z paryskiej szkoły Collège Françoise Dupont. W odcinku Ilustrachor zostaje zaakumowany przez Władcę Ciem, w wyniku czego zmienia się w tytułowego super-złoczyńcę.

Osobowość[]

Normalnie[]

Nathaniel jest spokojny i cichy, posiada artystyczną duszę. Uwielbia rysować, zwłaszcza komiksy i rysunki na temat Marinette, w której jest zakochany (obecnie już nie), a później Biedronki. Nienawidzi zaczepek i komentarzy Chloé Bourgeois. Jest bardzo wrażliwy. W odcinku Rewersor można zobaczyć, że zbyt pochopnie wyciąga wnioski. Dostając książkę myśli, że należy ona do Biedronki, kiedy prawda okazuje się inna, denerwuje się i twierdzi, że inni bawią się jego uczuciami. Snuje również marzenia, że po oczyszczeniu Akumy walczy u boku Biedronki jako Ilustrachor.

Ilustrachor[]

Ilustrachor jest mściwy, bezlitosny oraz pewny siebie. Wobec Marinette jest bardziej bezpośredni, zapraszając na swoje urodziny. Jako super-złoczyńca chce zemścić się na Chloé za to, że go wyśmiała przy wszystkich i pokazała jego tajemne rysunki, ujawniając przy tym jego uczucia do Marinette. Nawet po zaakumowaniu dba o Marinette i żywi do dziewczyny głębsze uczucia. Ilustrachor zaprasza nastolatkę na randkę, podczas której dziewczyna planowała odebrać mu Akumę ukrytą w stylusie (rysiku do tabletu). Widząc, że knuje przeciwko niemu, jest wściekły, że został oszukany i chce ją ukarać za to zachowanie. Oskarża on dziewczynę, że niczym nie różni się od Chloé, reagując w bardzo porywczy i lekkomyślny sposób.

Wygląd[]

Normalnie[]

Nathaniel to nieco niski chłopak o niebieskich oczach. Posiada on rude włosy, które sięgają jego brody, natomiast grzywka przysłania jego lewe oko.

Nathaniel na co dzień ubiera czerwoną bluzkę, na której znajduje się czarny nadruk z logiem zespołu Magma. Na to zakłada szarą marynarkę, która zawsze jest rozpięta. Podwija on również zbyt długie rękawy okrycia. Chłopak zakłada także ciemnofioletowe spodnie, których nogawki również są podwinięte oraz ciemnoszare tenisówki.

Dawny strój[]

Dawny strój Nathaniela

Wcześniejszy wygląd chłopaka nie różnił się zbytnio od obecnej wersji. Posiadał on taką samą fryzurę oraz podobny strój. Chłopak ubierał fioletową bluzkę z nadrukiem loga zespołu Magma oraz szarą marynarkę.

Ilustrachor[]

Po zaakumowaniu, skóra Ilustrachora zmienia swój odcień na fioletowy, jednak oczy nadal pozostają niebieskie. Włosy chłopaka są o wiele bardziej potargane i skierowane na prawą stronę. Są one koloru czerwonego z ciemniejszymi końcówkami. Oczy Ilustrachora zasłania czarna maska, która swoim kształtem przypomina kształt maski komunikacyjnej Władcy Ciem. Na głowie nosi czarny beret.

Ilustrachor ubrany jest w jednoczęściowy kostium. Górna część stroju złoczyńcy jest koloru białego z czarnymi, poziomymi paskami, natomiast w okolicach szyi można dostrzec skrawek czerwonego materiału. Na jego piersi widnieje logo super-złoczyńcy - niebieskie, czerwone oraz żółte koło umieszczone w większym, czarnym kole. Dolna część stroju połączona jest bezpośrednio z butami Ilustrachora. Jest ona koloru czarnego, łagodnie przechodząc w kolor czerwony w miejscu, gdzie powinno znajdować się obuwie. Do prawego nadgarstka chłopaka przymocowany jest tablet graficzny, na którym może rysować.

Umiejętności[]

Nathaniel jest bardzo dobrym rysownikiem. Posługuje się on wieloma narzędziami malarskimi i kreślarskimi, aby udoskonalić swoje dzieła.

Jako Ilustrachor korzysta on z tabletu graficznego oraz stylusa, aby tworzyć to, co chce. Każda narysowana przez niego rzecz zostaje stworzona w świecie rzeczywistym i jest przez niego kontrolowana – suszarka, którą narysował podążała za Chloé. Potrafi on również wymazywać różne obiekty w świecie rzeczywistym.

Relacje[]

Marinette Dupain-Cheng/Biedronka[]

Marinette i Ilustrachor

Nathaniel był potajemnie zakochany w Marinette i tworzy rysunki z dziewczyną w roli głównej, gdzie pełni ona rolę niewiasty, którą ratuje Złolustrator – Nathaniel przebrany za super-bohatera. Nawet zmieniając się w Ilustrachora kierował się przede wszystkim uczuciami do Marinette i chciał ją zaprosić na wspólną randkę. Kiedy jednak ta postanowiła go zdradzić i pomóc Czarnemu Kotu w pokonaniu go, znienawidził on Marinette. Chociaż przyjaźni się z Marinette, można zobaczyć, że nie żywi już do niej głębszych uczuć – ukazują to poprzednie komiksy z dziewczyną, które zostały przekreślone[2]. Mimo wszystko Nathaniel dobrze dogaduje się z Marinette, szanuje ją i jest dla niej miły. Chociaż w odcinku Rewersor denerwuje się na nią i myśli, że dziewczyna się z niego nabija, ostatecznie zostaje to wyjaśnione, a Nathaniel i Marc tworzą swój wspólny komiks z dedykacją dla dziewczyny.

Chłopak zakochał się w super-bohaterce, odkąd ta uratowała go, kiedy został zaakumowany. Od tamtej pory tworzy rysunku z nią w roli głównej oraz swoim komiksowym alter ego – Złolustratorem, marząc o tym, aby walczyć u jej boku. W odcinku Rewersor dostaje opowieść Pamiętnik Biedronki autorstwa Marca, w której bohaterka wyznaje, że jest w nim zakochana. Chłopak głęboko wierzył, że pamiętnik ten należał do prawdziwej Biedronki i był zły dowiedziawszy się, kto jest prawdziwym autorem. Bardzo podziwia super-bohaterkę i tworzy komiks z super-bohaterami, gdzie występuje również Biedronka.

Marc Anciel[]

Początkowo Nathaniel nie był wrogo nastawiony do Marca, ponieważ dowiedział się o tym, że chłopak podziwia jego rysunki i jest nimi zafascynowany. Kiedy po otrzymaniu Pamiętnika Biedronki ponownie spotkał na swojej drodze chłopaka, poczuł się oszukany oraz ośmieszony przez Marca oraz Marinette, ponieważ myślał, że opowiadanie należy do samej Biedronki i to właśnie z nią chciał się spotkać. Dzięki super-bohaterce uczniowie pogodzili się i zaprzyjaźnili się, wspólnie tworząc komiksy o przygodach Biedronki. Można zobaczyć, że oboje spędzają wspólnie czas.

Alix Kubdel[]

Chociaż relacje bohaterów nie zostały dobrze zaprezentowane, można wnioskować, że Alix jest bliską przyjaciółką Nathaniela. W odcinku Rewersor chłopak udaje się do niej pytając o radę, co powinien zrobić.

Występowania[]

Główny artykuł: Nathaniel Kurtzberg/Występowania/Sezon 1
Sezon 1
Miraculum: Piosenka przewodnia: Pojawia się
1. Nawałnica: Nieobecny/a 14. Czarny Miecz: Pojawia się
2. Ilustrachor: Pojawia się 15. Faraon: Nieobecny/a
3. Lady Wifi: Tło 16. Czasołamaczka: Pojawia się
4. Wonna Księżniczka: Tło 17. Postraszycielka: Pojawia się
5. Mroczny Amor: Tło 18. Lalkarka: Pojawia się
6. Pan Gołąb: Tło 19. Mim: Nieobecny/a
7. Pixelator: Nieobecny/a 20. Diablo Rockman: Nieobecny/a
8. Kotowtór: Tło 21. Reflekta: Tło
9. Bańkor: Tło 22. Biedronka i Czarny Kot: Tło
10. Simon Mówi: Nieobecny/a 23. Kamienne Serce: Tło
11. ArcyGlina: Pojawia się 24. Antybiedrona: Tło
12. Gracz: Tło 25. Kung Zup: Nieobecny/a
13. Panterman: Nieobecny/a 26. Lisica: Nieobecny/a
Sezon 2
Miraculum: Piosenka przewodnia: Obraz
1. Kolekcjoner: Nieobecny/a 14. Syrena: Nieobecny/a
2. Królowa Wizji: Nieobecny/a 15. Zombuziara: Pojawia się
3. Mrożownik: Obraz 16. Kapitan Hardrock: Obraz
4. Miś Goryczek: Pojawia się 17. Mrożyciel: Tło
5. Komplikatorka: Obraz 18. Królowa Stylu: Tło
6. Bobogigant: Nieobecny/a 19. Królowa Os: Tło
7. Riposta: Nieobecny/a 20. Dyktatyran: Pojawia się
8. Befana: Pojawia się 21. Rewersor: Pojawia się
9. Melobestia: Obraz 22. Anansi: Nieobecny/a
10. Goridzilla: Nieobecny/a 23. Piaskowy Chłopiec: Nieobecny/a
11. Robotus: Pojawia się 24. Asystura: Pojawia się
12. Sapotiki: Nieobecny/a 25. Mayura: Pojawia się
13. Mroczna Sowa: Obraz 26. Mikołajdak: Nieobecny/a
Sezon 3
Miraculum: Piosenka przewodnia: Obraz
1. Kameleon: Tło 14. Łowca Kwami: Pojawia się
2. Animaestro: Nieobecny/a 15. Żarłok: Nieobecny/a
3. Piekarix: Nieobecny/a 16. Gracz 2.0: Pojawia się
4. Cofelia: Nieobecny/a 17. Nawałnica 2: Pojawia się
5. Reflektynka: Nieobecny/a 18. Ikari Gozen: Nieobecny/a
6. Tatołak: Nieobecny/a 19. Graficzas: Nieobecny/a
7. Cichoszał: Nieobecny/a 20. Imprezowicz: Pojawia się
8. Oni-chan: Tło 21. Lalkarka 2: Figura
9. Miraculia: Nieobecny/a 22. Biały Kot: Nieobecny/a
10. Amnezjo: Tło 23. Félix: Pojawia się
11. Desperata: Nieobecny/a 24. Biedronka: Pojawia się
12. Król Zabawek: Nieobecny/a 25. Połykacz Serc: Nieobecny/a
13. Rakieta: Pojawia się 26. Królowa Miraculów: Tło
Sezon 4
Miraculum: Piosenka przewodnia: Obraz
1. Prawdomówny: Obraz 14. Emobańkor: Nieobecny/a
2. Antyblaga: Nieobecny/a 15. Mrożownik 2: Nieobecny/a
3. Sekretny Gang: Tło 16. Hack-San: Pojawia się
4. Pan Gołąb nr 72: Obraz 17. Łzoczyńca: Tło
5. Psychomedian: Nieobecny/a 18. Spełniacz Marzeń: Tło
6. Wściekły Fu: Nieobecny/a 19. Simpleman: Nieobecny/a
7. Zdeptucha: Pojawia się 20. Qilin: Nieobecny/a
8. Królowa Bananów: Pojawia się 21. Dearest Family: Obraz
9. Gabriel Agreste: Pojawia się 22. Ephemeral: Tło
10. Megapijawa: Pojawia się 23. Kuro Neko: Nieobecny/a
11. Otchłań wyrzutów: Pojawia się 24. Penalteam: Nieobecny/a
12. Crocoduel: Nieobecny/a 25. Risk: Nieobecny/a
13. Optigami: Nieobecny/a 26. Strike Back: Nieobecny/a
Główny artykuł: Nathaniel Kurtzberg/Występowania/Inne produkcje
Świat Miraculum
1. Miraculous New York: Pojawia się 2. Miraculous Shanghai: Pojawia się
Miraculum: Sekrety
1. Chat Noir vu par Marinette: Nieobecny/a 19. Sabrina: Tło
2. Marinette et Adrien: Tło 20. Rose: Nieobecny/a
3. La double vie de Marinette: Tło 21. Nathaniel & Marc: Pojawia się
4. La fête d'anniversaire: Tło 22. Gabriel: Nieobecny/a
5. Marinette et Alya: Nieobecny/a 23. Ivan: Nieobecny/a
6. Marinette et Paris: Tło 24. Chloé vue par Marinette: Tło
7. Marinette et la mode: Tło 25. Marinette vue par Chloé: Tło
8. Ladyblog: Nieobecny/a 26. Lila: Pojawia się
9. La double vie d'Adrien: Nieobecny/a 27. La Famille: Nieobecny/a
10. Ladybug vue par Adrien: Tło 28. Kagami vue par Marinette: Nieobecny/a
11. Tikki: Nieobecny/a 29. Kagami vue par Adrien: Nieobecny/a
12. Maître Fu: Nieobecny/a 30. Papillon et les Akumatisés: Nieobecny/a
13. Plagg: Nieobecny/a 31. Luka vu par Marinette: Nieobecny/a
14. Les copines: Pojawia się 32. Nouveaux Pouvoirs: Nieobecny/a
15. Max: Pojawia się 33. Nouveaux Héros: Nieobecny/a
16. Nino: Nieobecny/a 34. Nathalie vue par Gabriel: Nieobecny/a
17. Mylène: Pojawia się 35. Mayura et les Sentimonstres: Nieobecny/a
18. Alix: Tło 36. Les Sentiments: Nieobecny/a
Miraculum: Opowieści z Paryża
Czołówka: Pojawia się
1. Répétition: Nieobecny/a 4. L'exposé: Nieobecny/a
2. Inspiration: Nieobecny/a 5. Le carnet: Nieobecny/a
3. Grosse journée: Nieobecny/a

Ciekawostki[]

Serialowe[]

Rysunki wykonane przez chłopaka

  • W swoim marzeniu, które przedstawiono w odcinku Ilustrachor, Nathaniel jest o wiele wyższy niż naprawdę. Można wówczas zobaczyć, że jest on wyższy od Marinette o kilka centymetrów, chociaż w rzeczywistości jest od niej niższy.
  • Jest drugim super-złoczyńcą opętanym w dniu swoich urodzin. Pierwszym była Alix.
  • Zdaje się, że jest oburęczny:
    • W odcinku Ilustrachor chłopak wykonuje rysunek prawą ręką.
    • Jako Ilustrachor używa on lewej ręki do rysowania.
    • W odcinku Robotus Nathaniel szkicuje używając lewej ręki.
  • Zarówno jako Ilustrachor, jak i jako Nathaniel, podpisuje swoje rysunki takim samym znaczkiem - obramowanym wykrzyknikiem.
  • W komiksach przedstawia swoją postać jako Złolustrator. Według jego pomysłu jest super-bohaterem walczącym u boku Biedronki po tym, jak bohaterka uwolniła go od Akumy.
  • W odcinku Lalkarka 2 można zobaczyć, że w Muzeum Grévin znajduje się woskowa figura Ilustrachora.

Pozostałe[]

  • Siedzi w ostatniej ławce, chowając się za Ivanem, aby móc spokojnie rysować i tym samym nie narażać się nauczycielom[3].
  • Thomas Astruc na swoim Twitterze ujawnił jego nazwisko, wcześniej było ono nieznane[4].
  • Odziedziczył imię po dyrektorze artystycznym serialu, Nathanaël'u Bronn[5].
  • Początkowo jego imię przedstawiano jako Nathanaël[6], później jednak potwierdzono, że imię chłopaka powinno być zapisywane jako Nathaniel[4].
  • Jego nazwisko jest nawiązaniem do amerykańskiego rysownika komiksów Jacka Kirby, który początkowo nosił imię Jacob Kurtzberg[7].
    • Thomas potwierdził, że Nathaniel jest żydowskiego pochodzenia, co również nawiązuje do Jacka Kirby.
  • W języku francuskim nazwano go Le Dessinateur, czyli ilustrator, rysownik lub projektant.
  • Nadruk na jego koszulce jest nawiązaniem do starego, francuskiego zespołu Magma. Zarówno Thomas Astruc, jak i Nathanaël Bronn są wielkimi fanami zespołu[8].
  • Rysunek Biedronki wykonany przez Nathaniela jest w rzeczywistości okładką 10 numeru The Mini Menace Ladybug, która została właściwie przerobiona na potrzeby serialu.
  • 13 października 2018 roku Feri González potwierdziła, że Nathaniel i Marc są parą[9]. 28 kwietnia 2021 roku poinformowała fanów (mówiąc o związku Rose i Juleki, ale nawiązując również do innych relacji homoseksualnych), że związek nie zostanie jawnie pokazany. W serialu umieszczane są jednak wskazówki wskazujące na to, że nastolatkowie są parą, ponieważ twórcy chcą uniknąć cenzury[10].

Przypisy[]

Zobacz też…[]

Advertisement