Mylène Haprèle OficjalneLogoMiraculum (6).png Kreacje OficjalneLogoMiraculum (1).png Galeria OficjalneLogoMiraculum (2).png Mylène (webisod) 

Zaśpiewam sobie piosenkę na odwagę. Zawsze mi poprawia humor. Stary wilk, stary wilk, odejdź stąd jak najszybciej…
— Mylène; Postraszycielka

Mylène Haprèle – uczennica paryskiej szkoły Collège Françoise Dupont. Jest córką Freda. W odcinkach Postraszycielka oraz Gang des Secrets zostaje opętana przez Akumę, zamieniając się w super-złoczyńcę - Postraszycielkę.

Osobowość[edytuj | edytuj kod]

Normalnie[edytuj | edytuj kod]

Mylène jest łagodna i serdeczna. Mimo, że stara się być dzielna i przezwyciężyć strach, nie wychodzi jej to. Często wstydzi się, a nawet płacze. Jest również osobą wrażliwą. Ze strachu przed wystąpieniem w filmie Nino i przykrych uwag ze strony Chloé została super-złoczyńcą. Ceni sobie prawdomówność oraz lubi dobrze mówić o osobach dla niej ważnych, zwłaszcza o Ivanie, w którym jest zakochana. Nienawidzi zaczepek Chloé Bourgeois.

Postraszycielka[edytuj | edytuj kod]

Jako Postraszycielka próbuje spowodować strach u wszystkich i cieszy się, gdy inni się jej boją. Jest agresywna i bez wahania atakuje innych ludzi. Nie podoba jej się, kiedy ktoś nie okazuje wobec niej strachu, ponieważ przez to staje się słabsza. Jej uczucia wobec Ivana nadal są żywe i nie chce skrzywdzić chłopaka. Kiedy jest mała i bezsilna, zaczyna się bać. Ucieka wówczas do Ivana, przy którym czuje się bezpieczna.

Kiedy zostaje zmieniona w Postraszycielkę w odcinku Gang des Secrets jej najważniejszym celem staje się odzyskanie przyjaźni Marinette. Czując ból po utracie przyjaciółki robi wszystko, aby było jak dawniej, nawet jeśli oznacza to zmuszenie Marinette do przyjaźni. Chce, aby dziewczyna wyjawiła swoje sekrety co - zdaniem super-złoczyńców - jej pomoże. Nie dba ona o dobro innych, nawet samej Marinette, której chce "pomóc". Nie zawaha się zaatakować niewinne osoby, aby odnaleźć swoją przyjaciółkę i ją złapać.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Normalnie[edytuj | edytuj kod]

Mylène to niska i tęga dziewczyna o piwnych oczach. Swoje blond włosy zawsze układa w dredy, zaczesując je do tyłu i przytrzymując różową bandamką. Niektóre z dredów farbuje na zielony, niebieski i różowy kolor. Kosmyki, które okalają jej twarz przyozdabia kolorowymi koralikami. Jej usta są pomalowane jasnoróżową szminką.

Mylène na co dzień ubiera niebieską koszulkę, na której widnieje biały nadruk przedstawiający gołębia trzymającego gałązkę oliwną. Na to zakłada ciemnozieloną bluzę z kapturem, którą zawsze pozostawia rozpiętą. Po prawej stronie przyczepia stokrotkę, natomiast po lewej - trzy przypinki: czerwoną z pięcioma czarnymi kropkami (symbol Biedronki), niebieską z wizerunkiem pandy oraz żółtą z zielonym nadrukiem. Jej szyję natomiast zdobi ciemnozielony kamień zaczepiony na czarnej żyłce. Dziewczyna do tego nosi również brązowe spodenki sięgające przed kolano, pod które zakłada ciemnobrązowe rajtuzy oraz ciemnofioletowe trampki.

Postraszycielka[edytuj | edytuj kod]

Po zaakumowaniu Mylène zmienia się w potwora, które wzrost zależy od tego, czy inne osoby się jej boją. Jej ciało zostało zachowane w kolorach różu i fioletu, z domieszką niebieskiego. Postraszycielka posiada troje oczu w czerwono-brązowym kolorze oraz żółte białka. Z jej pyska wystają białe kły. Górna część stroju jest o wiele masywniejsza od dolnej. Złoczyńca posiada silne, masywne ręce oraz długie stopy z ostrymi pazurami. W miejscu włosów oraz dookoła twarzy można dostrzec długie i krótkie wypustki w bladoniebieskim kolorze. Postraszycielka posiada również długi, sprawny ogon, którym może np. łapać swoje ofiary.

W odcinku Dzień Bohaterów zostaje zaakumowana po raz kolejny, służąc Szkarłatnemu Władcy. Strój super-złoczyńcy zmienia swoją kolorystykę, przybierając kolor czerwony.

Relacje[edytuj | edytuj kod]

Ivan Bruel[edytuj | edytuj kod]

Dziewczyna jest w nim zakochana ze wzajemnością. Obydwoje bardzo się szanują. Kiedy dziewczyna zostaje poniżona przez Chloè, Ivan próbuje ją pocieszyć. Po zaakumowaniu nie atakuje chłopaka. Po uwolnieniu akumy, od razu biegnie do Ivana i przytula się do niego.

Fred Haprèle[edytuj | edytuj kod]

Mylène bardzo kocha swojego ojca, docenia jego pracę jako mim, jest dumna z niego.

Chloé Bourgeois[edytuj | edytuj kod]

Mylène chodzi z Chloé do jednej klasy, jednak się nie przyjaźnią. W odcinku Postraszycielka zmienia się w super-złoczyńcę właśnie przez to, że córka burmistrza szydziła z niej.

Marinette Dupain-Cheng[edytuj | edytuj kod]

Mylène i Marinette są przyjaciółkami. W odcinku Bobogigant pomaga dziewczynie, by ta mogła spędzić chwilę z Adrienem.

Alix Kubdel[edytuj | edytuj kod]

Mylène i Alix są przyjaciółmi oraz siedzą w jednej ławce w klasie.

Rodzina[edytuj | edytuj kod]

Mylène HaprèleFred HaprèleDrzewo genealogiczne rodziny Haprèle

Występowania[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

Serialowe[edytuj | edytuj kod]

Pozostałe[edytuj | edytuj kod]

  • Na Lucca Comics & Games 2019 ujawniono wstępne projekty przedstawiające dziewczynę jako posiadacza Miraculum Myszy[3].
    • Pierwsze zapowiedzi pojawienia się super-bohaterki można było zobaczyć w czołówce serialu, gdzie posiada mysie uszy.

Przypisy[edytuj | edytuj kod]

Zobacz też...[edytuj | edytuj kod]