• Zapraszamy do udziału w konkursie na one-shot!

CZYTAJ WIĘCEJ

Advertisement

Multiplication − drugi odcinek piątego sezonu i sto szósty odcinek serialu Miraculum: Biedronka i Czarny Kot.

Opis[]

Kiedy Marinette nabiera przekonania, że ​​jej uczucia do Adriena spowodowały jej porażkę z Monarch jako Biedronka, postanawia zrezygnować z miłości do młodego ucznia. Poza tym jako Biedronka przygotowuje się do walki z potężniejszym niż kiedykolwiek Monarchą z pomocą Czarnego Kota. Ale w miarę upływu dni nie ma ani jednego zakumizowanego pokazu aż do udręki Paryża. Czy Monarch mógł się poddać?

Zapowiedzi[]

W 2021 roku na stronie isan.org Thomas Astruc zarejestrował tytuły odcinków sezonu piątego. 20 marca 2022 roku tytuły wyciekły do internetu, a Feri González potwierdziła ich poprawność[2].

13 czerwca 2022 roku miał miejsce wyciek tak zwanej „Biblii Miraculum”, która jest zbiorem informacji o całym serialu (w tym o niewydanym sezonie piątym). Między innymi wyciekł opis odcinka Multiplication[3].

14 czerwca 2022 roku Mundo Gloob opublikował zwiastun odcinka[1].

20 czerwca 2022 roku kilka godzin przed premierą Gloob opublikował pierwszą minutę odcinka[4]. Podczas reklam wyemitowano również kilka urywków tego epizodu[5].

Streszczenie[]

Odcinek zaczyna się od razu po Evolution, kiedy Biedronka i Czarny Kot wracają do swojego czasu i żegnają się z Alix, która właśnie dostała Miraculum Królika, aktualnie znaną jako Królix. Monarch aktualnie przemawia i daje groźby. Między innymi mówi, że będzie ich nieustannie atakować i nie będą mieli żadnego spokojnego dnia, ani nocy. Reporterka z helikoptera mówi bardzo przerażona oświadczeniem złoczyńcy, po czym transmisja kończy się.

Biedronka i Czarny Kot rozmawiają o tym, kim jest Fenomenal. Bohaterka wie jedynie jedną rzecz na pewno; nie był to Adrien Agreste, lecz prawdopodobnie jego kuzyn, Félix Fathom, który ubrał się jak on. Jej partner zgadza się z nią i patrzy na otwartą stronę Wikipage, widoczną na Jo–jo Biedronki. Wtedy też przed nimi pojawia się Su–Han, który wskazuje na Biedronkę zdenerwowany.

Monarch detransformuje się w swojej tajnej bazie. Jako Gabriel, zaczyna mówić o tym, jak nigdy już nie da się zwieść i nie straci już żadnego Miraculum. Su–Han na dachu jednego z paryskich budynków wytyka Biedronce, że straciła prawie wszystkie Miracula, a powinna ich chronić. Bohaterowie zaprzeczają temu, mówiąc, że to wina Ryzykanta, zakumizowanego Żabcia, a sami już odzyskali najpotężniejsze. Su–Han przeprasza i klęka przed nimi. Mówi, że był zajęty uroczymi kotkami i innymi nowoczesnymi rzeczami.

Biedronka prosi go, aby wstał, a ten zacztna skakać, po czym mówi, że idzie do świątyni w Tybecie. Bohaterowie przemieniają się się w KosmoDronkę i AstroKota. Narrator w Jo–jo zaczyna czytać stronę o Félixie na witrynie Wikipage. W domu Félixa, jego matka, Amélie Graham de Vanily, okłamuje bohaterów, że jej syna nie ma w domu. AstroKot i KosmoDronka dziękują za pomoc i wychodzą z ich apartamentu, i wznoszą się do nieba. W niebie rozmawiają o tym co zrobić dalej, po czym KosmoDronka proponuje, aby wrócili do domu, ponieważ był to długi dzień. Bohaterowie ponownie znajdują się w Paryżu. Marinette ponownie przemienia się w cywilną formę i patrzy smutno na Tikki.

W swoim domu, Marinette wyobraża sobie Kwami, które straciła przez Fenomenala. Siada na łóżku i dzwoni do Alyi, pytając, czy może przyjść na tę noc przenocować. W pokoju Adriena, chłopak spojrzał z wielką przykrością na piłkę do koszykówki. Wtedy też pomyślał, że utrata Miraculów to jego wina. Wchodzi do gabinetu swojego ojca i mówi, że nie chce być już modelem. O dziwo, mężczyzna się zgadza. Chłopak wychodzi z pomieszczenia zszokowany.

W pokoju Marinette, dziewczyna siedzi ze swoją przyjaciółką i wyżala się. Mówi, że utrata całej drużyny superbohaterów to jej wina. Alya stara się ją pocieszyć, mówiąc, że na pewno odzyska wszystkie Miracula, tylko musi być cierpliwa. Wtedy też Marinette wpada w jeszcze większą rozpacz, mówiąc, że nie może już być zakochana w Adrienie. Przeszkadza jej to być Biedronką, czy nawet strażniczką. Wtedy też dzwoni do niej Adrien, a ona jest zszokowana. Nie chce odebrać telefonu, więc Alya odbiera i mówi, że Marinette nie ma. Adrien powiadamia ją, że już nie jest modelem i chciał o tym porozmawiać z Marinette. Chłopak mówi jej, że jest dla niego bardzo ważna i specjalna. Wtedy też dziewczyna rozłącza się i mówi, że nie może go już kochać, przez co Alya jest zrozpaczona.

W pokoju Adriena, nastolatek kładzie się na łóżku i wyłącza telefon. Plagg podlatuje do niego i mówi mu, że jeśli tylko wymyśla swoje uczucie do Marinette, to jest bardziej fałszywy niż spleśniały ser. Do pokoju chłopaka wchodzi Nathalie ze smutnym uśmiechem. Aby go nie obudzić, wychodzi bardzo powoli.

W klasie pani Bustier, Alim Kubdel, ojciec Alix, opowiada całej klasie o tym, gdzie teraz jest ich koleżanka z klasy. Wyjaśnia, że dziewczyna jest teraz na misji wyznaczoną przez Biedronkę i Czarnego Kota, jako bohaterka ostatniej szansy. Mówi, że Alix za pomocą Miraculum Królika może teraz podróżować po różnych czasach i alternatywnych liniach wydarzeń. Pan Damocles, dyrektor, zachęca każdego z uczniów do wspierania Biedronki i Czarnego Kota w każdy sposób. Ivan proponuje swojej dziewczynie, aby ta zrobiła praktyki uspokajające w formie jogi dla każdego, aby zapobiec akumizacjom. Chloé jednak zaczęła mówić, jak to bohaterowie z Paryża są niekompetentni, skoro taki fajtłapa jak Monarch odebrał im Miracula. Nikt się z nią nie zgadza.

Bohaterowie siedzą na wieży Eiffla, patrolując okolicę i czekając na walkę. Adrien właśnie miał wychodzić do szkoły, więc zszedł schodami na dół, gdzie czekał na niego ochroniarz. Przez otwarte drzwi do gabinetu swojego ojca widzi Gabriela rozmawiającego z Tomoe Tsurugi, matką jego koleżanki z lekcji szermierki i byłej dziewczyny, Kagami. Zanim mógł cokolwiek podsłuchać, ochroniarz odpycha go i wpuszcza do samochodu. Pod szkołą, chłopak próbuje pocałować Marinette, lecz ta ucieka i podaje mu rękę. Bohaterowie ponownie siedzą na wieży Eiffla, czekając, aż coś się wydarzy. Następnego dnia, Adrien ponownie chce pocałować Marinette. Zanim dziewczyna podała mu rękę, Alya przytrzymała jedną z nich, lecz Marinette po prostu podała mu drugą rękę. Bohaterowie znudzili się już patrolowaniem, więc zaczęli grać w pasjansa. Jeszcze kolejnego dnia, Adrien zrobił jeszcze jedno podejście pocałowania Marinette, jednak zanim dziewczyna cokolwiek zrobiła, zza budynków Paryża wyskoczyła Ikari Dozen, która zaczęła niszczyć wszystkie budynki.

Wszyscy uciekają, by schować się przed zagrożeniem. Po chwili do walki z Ikari Dozen przychodzą Czarny Kot razem z Biedronką. Bohaterowie są zdziwieni, że Monarch się wreszcie z czymś pojawił, tym bardziej, iż jest to coś, co już było. Zakumizowany złoczyńca widzi Biedronkę i Czarnego Kota i biegnie w ich stronę. Bohaterowie walczą z nią, lecz Ikari Dozen wyrzuca Biedronkę daleko do parku. Czarny Kot biegnie w jej stronę i siada przy niej, pytając, czy wszystko okej. Bohaterka mówi, że tak i każe mu użyć Kotaklizmu na jej mieczu, ponieważ tam była Akuma ostatnim razem. Bohater aktywuje moc, lecz nie trafia, przez co przelatuje przez jej ramię. Biedronka używa Jo–jo, aby związać je wokół miecza Ikari Dozen, lecz ta użyła Multiplikacji. Bohaterowie są bardzo zdziwieni. Czarny Kot twierdzi, że skoro ma Miraculum Myszy, to je z łatwością odzyskają. Kiedy jest tak dużo Ikari Dozen, Bohaterowie mają problem z poruszaniem się po polu walki. Aby ochronić się przed klonami, wchodzą w kupę gruzu. Biedronka użyła Szczęśliwego Trafu z którego dostaje wędkę i obmyśla plan. Podaje ją Czarnemu Kotowi i skacze na Ikari Dozen, po czym ucieka, zabierając całą uwagę złoczyńcy i jej klonów.

Ikari Dozen i jej klony gonią ją aż do szkoły z Paryża. Oryginał złoczyńcy wsadza miecz do gabinetu dyrektora. Miecz zaklinowuje się, a Czarny Kot wykorzystuje to jako okazję, aby zniszczyć go Kotaklizmem. Z resztek miecza wylatuje Akuma, którą Biedronka łapie i oczyszcza. Klony kolejno znikają z Paryża, a oryginał przemienia się w Tomoe Tsurugi i samochód. Bohaterowie pytają kobietę, czy ma przy sobie Miraculum Myszy, a ta zaprzecza, wskazując na swój dekolt i wskazują, że nie ma. Bohaterka wyrzuca wędkę w niebo i używa Niezwykłej Biedronki, przy czym wszystkie szkody spowodowane przez akumizację Ikari Dozen zostały cofnięte, a Paryż wraca do stanu poprzedniego, po czym tworzy amulet chroniący przed Akumami i podaje go pani Tsurugi. Tomoe wchodzi do auta i odjeżdża od bohaterów. Mówi Gabrielowi, że prototyp się dobrze sprawuje i można zacząć drugi krok planu.

Reklama pierścieni Alliance zaczyna się od pokazania pierścienia z bliska. Na bardzo jasnym, białym tle pojawia się Gabriel i odwraca się do odbiorcy. Kadr zmienia się na Adriena, który ma problem z zadaniem matematycznym. Chłopak jednak włącza swój pierścień Alliance i pyta wirtualnej asystentki Lili o rozwiązanie zadania. Asystentka odpowiada natychmiast, podając poprawną odpowiedź. Kolejna scena znajduje się na ulicy, gdzie Lila rozgląda się po sklepach. Włącza swój pierścień Alliance i pyta wirtualnego Adriena, gdzie może znaleźć najlepsze buty. Asystent odpowiada natychmiast. Na reklamie można zobaczyć, że pierścień wyposażony jest w Akuma Alert, który ostrzega przed atakami Akumy. Lila oraz Adrien zostają zaproszeni z widowni.

Amélie puka do pokoju swojego syna, a ten z niego wychodzi. Kładzie herbatę na stole i wskazuje na kanapę, przekazując bez słów, że ma usiąść. Félix siada na sofie i otwiera laptopa. Amélie głaszcze syna po głowie i mówi, że będzie chronić go przed bohaterami, którzy myślą, że jest on złoczyńcą. Félix zakłada Miraculum Pawia i wita się ze swoim nowym Kwami.

Postacie[]

Główni bohaterowie[]

Pozostali bohaterowie[]

Ciekawostki[]

  • Multiplication (pl. multiplikacja) to symbol Kwami o imieniu Mullo.
  • Akcja odcinka dzieje się na przestrzeni kilku tygodni.
  • Ten odcinek zawiera retrospekcje do wydarzeń z poprzednich odcinków, takich jak Gracz, Królowa Stylu, Goridzilla i Lalkarka 2.
  • Ujawniono, że od wydarzeń z odcinka Wściekły Fu minęły cztery miesiące.
  • Okazuje się, że Tomoe Tsurugi stała się sojusznikiem Monarcha i pomogła mu stworzyć pierścienie technologiczne, które pozwalają Monarchowi na przekazywanie mocy danego Miraculum osobie, która nosi pierścień. Ikari Dozen miała za zadanie przetestować ową technologię. Te same pierścienie są później wprowadzane na rynek konsumencki.
  • To jest szósty odcinek, który zawiera scenę po napisach, po Królowa Miraculów, Gabriel Agreste, Optigami, Emobańkor i Najdroższa Rodzina.
  • Od tego odcinka można zobaczyć, że pani Bustier jest w zaawansowanej ciąży.

Przypisy[]

Zobacz też…[]

Advertisement