FANDOM

 Mroczna Sowa LB2 Galeria LB5 Transkrypt LisicaIkona Błędy w animacji 
Sowa
Mroczna Sowa

Le Hibou Noir
Mroczna Sowo, jestem Władca Ciem. Od tej chwili będziesz władał prawdziwymi super-mocami i potężną bronią. Odtąd nic, ani nik nie zdoła cię pokonać.

Mroczna Sowa — siódmy odcinek 2 sezonu i trzydziesty trzeci odcinek serialu ogółem.

Opis

Pan Damocles zostaje zmieniony w Mroczną Sowę. Uzbrojony w zaawansowane technologicznie gadżety, chce zemścić się na Biedronce i Czarnym Kocie, którzy go upokorzyli.[1]

Streszczenie

Uczniowie kończą właśnie zajęcia i wracają do domu. Dyrektor w pośpiechu żegna swoich uczniów, aby jak najszybciej opuścili budynek. Alya proponuje swojej przyjaciółce nocowanie, jednak Marinette musi jej odmówić, tłumacząc się pomocą w piekarni. Za dziewczynami idą również Nino oraz Adrien, którzy chcą dzisiaj wieczorem grać online.
MrocznaSowa (3)
Spotykając na swojej drodze dyrektora, model natychmiastowo zmienia swoje plany tłumacząc, że dzisiaj ma lekcje chińskiego i przeprasza swojego przyjaciela. Po zamknięciu drzwi szkoły dyrektor szybko udaje się do swojego gabinetu, gdzie uruchamia na komputerze program. Albert, stworzony przez pana Damoclesa program, początkowo nie rozpoznaje jego głosu, po czym się zawiesza, a mechanizm na obrazem wybucha. Dyrektor sam musi otworzyć ukrytą półkę za obrazem, aby dostać się do kostiumu. Po chwili mężczyzna ubiera na siebie kostium, zmieniając się w bohatera - Sowę.
MrocznaSowa (43)

Mężczyzna zauważa w parku kota, który utknął na drzewie. Od razu postanawia mu pomóc, jednak żaden z gadżetów nie przynosi pożądanych rezultatów. Sowa musi się wspiąć na drzewo, jednak kot zaczyna go atakować. Przebrany dyrektor zostaje uratowany przez Biedronkę, zanim spadnie na ziemię, a kota łapie Czarny Kot. Biedronka próbuje przekonać dyrektora, aby był bardziej uważny i rozważny. Po chwili na miejscu zjawia się straż pożarna oraz telewizja. Nadja Chamack zapowiada w wiadomościach zaistniałą wcześniej sytuację, natomiast relację na żywo nadaje Clara Contard. W czasie wywiadu Sowa obiecuje, że ulepszy swój sprzęt i zadba o kondycję, aby lepiej wypełniać swoje zadanie, po czym nieudolnie znika pod przykryciem. Super-bohaterowie ostrzegają, aby nikt nie próbował naśladować Sowy, ponieważ jest to zbyt niebezpiecznie.

MrocznaSowa (67)

Późnym popołudniem Biedronka i Czarny Kot obserwują dyrektora, aby znowu nie wpakował się w kłopoty. Wymyślają plan, aby pod maską Sowy dyrektor stał się prawdziwym bohaterem, tak jak zawsze marzył. Przed pójściem spać Marinette przygotowuje się do planu, tworząc kartonowy kostium. Kiedy tylko kładzie się do łóżka, słyszy swój budzik i musi się udać do szkoły. Po zakończonych lekcjach Marinette i Adrien po raz kolejny szukają wymówki, aby zrealizować swój plan. W domu Alyi zjawia się Biedronka i Czarny Kot. W tym samym czasie Sowa ulepsza swój sprzęt, kiedy dzwoni telefon. Alya podaje się za Tekturynę, złoczyńcę, który porwał Biedronkę i Czarnego Kota. Pan Damocles, niczego nie podejrzewając, podejmuje wyzwanie, aby uwolnić super-bohaterów. Wkrótce Sowa zjawia się w parku, gdzie rzekomy super-złoczyńca więzi bohaterów. Przebrany dyrektor próbuje im pomóc, co kończy się upadkiem mężczyzny. Przypadkowo Biedronka zdradza jego imię. Skompromitowany mężczyzna ucieka z parku. W TVi, w programie na żywo, Nadja ogłasza prawdziwą tożsamość Sowy. Nowina jest również ujawniana na innych programach. W czasie show Alec przedstawia Damoclesa w sposób prześmiewczy, co jeszcze bardziej zasmuca dyrektora. Całą sytuację postanawia wykorzystać Władca Ciem. Po wpływem Akumy pan Damocles zmienia się w Mroczną Sowę.

MrocznaSowa (143)
Późnym popołudniem Marinette przesiaduje w swoim pokoju szyjąc nową kreację, natomiast Tikki tańczy do teledysku Clary Nightingale. Po chwili program zostaje przerwany przez Mroczną Sowę. Super-złoczyńca grozi, że skrzywdzi bezbronne zwierzęta, jeśli nie dostanie Miraculów. Marinette zmienia się w Biedronkę, aby powstrzymać swoje przeciwnika. Późnym wieczorem Mroczna Sowa nadaje sygnał, który ma zwabić bohaterów. Biedronka i Czarny Kot w tym czasie spotykają się na dachu jednego z paryskich domów, gdzie zaczynają obmyślać plan działania. Czarny Kot zjawia się na stadionie, aby zagadać super-złoczyńcę. W tym czasie Biedronka zakrada się od tyłu, aby znaleźć zaakumowany przedmiot. W końcu podejmuje atak, aby odebrać Mrocznej Sowie detonator, który przechwytuje Czarny Kot.
MrocznaSowa (229)
Ostatecznie super-złoczyńca pokonuje Biedronkę i odzyskuje detonator. Super-bohaterowie zostają związani. Uwalniając się z pomocą Kotaklizmu, podejmują walkę z przeciwnikiem. Ostatecznie zgodnie z planem Mrocznej Sowy Biedronka i Czarny Kot wpadają do przygotowanego kontenera. Oboje wpadają w pułapkę, z której nie mogą się wydostać. Jedynym wyjściem jest oddanie Miracul. Biedronka w tym czasie wymyśla plan, aby przechytrzyć super-złoczyńcę. Za pomocą wyczarowanego pióra zakrywa kamerę atramentem i ogłasza, że się poddaje. Biedronka namawia swojego wspólnika, aby zamknął oczy i dokonał transformacji zwrotnej. Marinette postanawia oddać Miracula złoczyńcy, aby uratować siebie i Czarnego Kota przed utonięciem.
MrocznaSowa (271)

Magiczna biżuteria trafia do Władcy Ciem. Po chwili mężczyzna orientuje się, że to jedynie fałszywki. Ku zdziwieniu Mrocznej Sowy, Czarny Kot wydostaje siebie i Biedronkę z kontenera za pomocą Kotaklizmu. Okazuje się, że Marinette kazała Adrienowi zachować Miraculum Czarnego Kota i nakarmiła oba kwami, sama zaś oddała wcześniej stworzone przez siebie podróbki Miracul. Wściekły złoczyńca atakuje bohaterów. Aby odnaleźć zaakumowany przedmiot, Biedronka jest zmuszona użyć Szczęśliwego Trafu. Za pomocą komiksu domyśla się, gdzie odnajdzie Akumę. Mroczna Sowa wyrywa się z uścisku Czarnego Kota i podąża za Biedronką, aby ją powstrzymać. W końcu bohaterka trafia do gabinetu dyrektora. Nie mogąc się ruszyć, rzuca wyczarowany komiks. Mroczna Sowa zdobywa jeden z kolczyków Biedronki, jednak upuszcza go chcąc chronić Alberta. Ze zniszczonego komputera wylatuje Akuma, którą przechwytuje super-bohaterka.

MrocznaSowa (333)

Alec ogłasza Sowę nowym paryskim bohaterem. Pan Damocles postanowił się zmienić, pomagając ludziom w bezpieczny sposób. Sowa stał się idolem oraz wzorem dla wielu osób w Paryżu. Biedronka i Czarny Kot są zadowoleni z ich przemiany. Alya chwali się swojej przyjaciółce, że pomagała super-bohaterom wcielając się w postać Tekturyny.

Postacie

Główni bohaterowie

Poboczne postacie

Ciekawostki

  • Pierwsza światowa emisja odcinka miała miejsce 5 grudnia 2017 roku w Hiszpanii.[2]
  • Na monitorze Marinette można ujrzeć teledysk Clary Nightingale.
  • Tikki i Plagg dowiadują się, kim jest posiadacz Miraculum Czarnego Kota i Miraculum Biedronki.
    • Jest to pierwszy raz kiedy oba te kwami są widziane obok siebie.
  • Gdy Adrien dobrowolnie oddaje miraculum Marinette, Plagg nie znika.
  • Odcinek ukazuje, że super-złoczyńca nie musi mieć przy sobie zaakumowanego przedmiotu, aby móc się przemienić.
  • Dowiadujemy się, że dzięki Boskiej Mocy pochodzącej od miraculum, można usunąć pewne wydarzenia z przeszłości.
  • To drugi odcinek, w którym kwami nie wypowiadają żadnych słów.
  • Po raz pierwszy super-złoczyńcy udaje się zdobyć miraculum, chociaż próba ta kończy się niepowodzeniem.
  • Odcinek zawiera dużo nawiązań do Batmana.
  • Gdy Mroczna Sowa pokazuje zwierzęta w autobusie, goryl się modli.
  • W angielskiej wersji dubbingowej Mroczna Sowa chce zamrozić wieżę Eiffla do -700°C. Zważywszy na wartość zera bezwzględnego, osiągnięcie takiej temperatury jest niemożliwe. W polskiej wersji wartość ta została zmieniona na -190°C.

Odcinek online

Bańkor (4)

LB2 Obejrzyj na cda.pl >>KLIK<<
LB5 Obejrzyj na kreskowkazone.pl >>KLIK<<
LB2 Obejrzyj na baje.pl >>KLIK<<
LB5 Obejrzyj na kreskowki.tv >>KLIK<<

Przypisy

Zobacz też...

Pokaż/Ukryj
Odcinki

MikołajdakKolekcjonerKrólowa WizjiMiś GoryczekBefanaRobotusBobogigantMroczna SowaRipostaMrożownikSapotikiKapitan HardrockMelobestiaGoridzillaSyrenaZombuziaraKomplikatorkaMrożycielRewersorKrólowa StyluKrólowa OsDyktatyranAnansiPiaskowy ChłopiecCatalysteMayura

ChameleonPapa GarouChris MasterBackwarderNawałnica 2AnimaestroOblivio

Zapowiedziane odcinki

BakerixOnichanSilencerPoupeflektaMiraculeurDesperadaStarTrainChasseuse de KwamisFestinGracz 2.0Ikari GozenTimetaggerTrouble fêteLalkarka 2Chat BlancFélixLadybugMangeamourMiracle Queen

Odcinki specjalne

PoczątkiWielkie StarcieLe Jour des HérosLa Bataille des MiraculousBiedronka na HalloweenChińska Legenda

Internetowe serie

Chat Noir vu par MarinetteMarinette et AdrienLa double vie de MarinetteLa fête d'anniversaireMarinette et AlyaMarinette et ParisMarinette et la modeLadyblogLa double vie d'AdrienLadybug vue par AdrienTikkiMaître FuPlaggLes copinesMaxNinoMylèneRoseAlixSabrina

RépétitionInspirationGrosse journéeL'exposéLe carnet

Inne media

The Mini Menace LadybugLadybug PVMiraculous Ladybug CGIMiraculous Ladybug (koreański musical)Miraculous Ladybug (brazylijski musical)Miraculous Tales of Ladybug & Cat Noir LiveMiraculous (film)Miraculous Ladybug OVAWszystkiego Najlepszego!Miraculous (film animowany)

Nieznane odcinki

Gagotor