FANDOM

Miraculum Biedronki — kolczyki połączone z kwami Tikki, pozwalają posiadaczowi przemienić się w super-bohatera, Biedronkę. Obecnie posiada je Marinette.

W odcinku Reflektynka chwilowo w posiadanie Miraculum wchodzi Adrien Agreste, zmieniając się tym samym w Biedronka.

WyglądEdytuj

AktywowaneEdytuj

Kolczyki Biedronki posiadają widoczne wybrzuszenie. Są one koloru czerwonego z pięcioma czarnymi kropkami. Podstawa oraz obwódka kolczyków jest koloru srebrnego.

Tryb ukryciaEdytuj

Marinette - kolczyki nadal posiadają widoczne wybrzuszenie, jednak zmieniają swój kolor na czarny. Ich podstawa oraz obwódka nadal jest koloru srebrnego.

Adrien - kiedy posiadaczem staje się Adrien, kolczyki stają się płaskie. Biżuteria nadal jest koloru srebrnego.

WłaściwościEdytuj

Miraculum Biedronki daje zdolność tworzenia. Osoba, która jest w posiadaniu Miraculum może zmienić się w super-bohatera, po przemianie staje się szybsza, wytrzymalsza i silniejsza niż w normalnej formie. Przemiana może trwać w nieskończoność. Przemiana zwrotna rozpoczyna się wówczas, gdy właściciel sam będzie tego chciał lub wykorzysta swoją super-umiejętność.

Aby posiadacz Miraculum mógł się przemienić, musi wypowiedzieć słowa Tikki, kropkuj. W przypadku wykonania wcześniejszej transformacji zwrotnej właściciel musi wypowiedzieć następujące słowa - Chowaj kropki.

Posiadacz zyskuje również specjalną broń, niezniszczalne Jo-jo, dzięki której może między innymi walczyć czy się bronić. Jeśli super-złoczyńca posiada specjalne umiejętności, może sprawić, że jo-jo stanie się bezużyteczne. W odcinku Simon Mówi tytułowy złoczyńca zamienia je w zwykłe jo-jo, natomiast w odcinku Pixelator jest ono spikselowane. Z pomocą broni Biedronka może również łapać oraz leczyć Akumy, aby nikomu już nie zagrażały.

Specjalną mocą posiadacza jest Szczęśliwy Traf, dzięki któremu Biedronka może stworzyć przedmiot, który jest jej potrzebny, aby osiągnąć swój cel, np. pokonanie super-złoczyńcy. Dodatkową umiejętnością jest Niezwykła Biedronka, dzięki czemu wszystko co zostało zniszczone lub zmienione wraca do pierwotnego stanu.

Jeśli Miraculum Biedronki oraz Miraculum Czarnego Kota zostaną użyte razem i zostanie wypowiedziane specjalne zaklęcie, posiadacz może pozyskać potęgę absolutną - moc kształtowania rzeczywistości, czyli moc spełnienia życzenia. Nie pozostanie to jednak bez konsekwencji. Świat musi pozostać w równowadze, ponieważ każda akcja wywołuje reakcję. Na przykład, gdyby Robotus zażyczyłby sobie stać się prawdziwym chłopcem, w zamian za to ktoś inny straciłby człowieczeństwo.

WłaścicieleEdytuj

Bohaterowie Edytuj

Opiekunowie Edytuj

CiekawostkiEdytuj

SerialoweEdytuj

  • Kiedy Miracula Biedronki i Czarnego Kota znajdują się w Szkatule Miraculum, tworzą one symbol Yin i Yang.
  • Kiedy Biedronce kończy się czas przemiany, kropki kolejno znikają z kolczyków. Każda kropka znika co minutę.
    • Kolejność znikania kropek: prawa dolna, lewa dolna, lewa górna, prawa górna, środkowa.
    • W czasie przemiany w Biedronkę kropki pojawiają się w odwrotnej kolejności.
  • Miraculum Biedronki oraz Miraculum Kozy w chwili obecnej są jedynymi, które składają się z dwóch części.
  • W odcinku Łowca Kwami Marinette łączy je z Miraculum Myszy.

PozostałeEdytuj

  • Biedronki są symbolem szczęścia i miłości.
  • W wersji PV Marinette zawsze ma pięć kropek na kolczykach.
    • Obecny wygląd biżuterii różni się od pierwotnej koncepcji biżuterii. Cały kolczyk oraz czarne kropki wewnątrz niego posiadały złote obramowanie.
  • Bohater musi mieć założone oba kolczyki, aby móc się przemienić[1].
    • Po zdjęciu jednego kolczyka rozpoczyna się przemiana zwrotna, co można zobaczyć w odcinku Mroczna Sowa czy Komplikatorka.
  • We wcześniejszej koncepcji, zanim powstały Kwami, kolczyki sprowadzały pecha. Działały jedynie wtedy, gdy były używane dla innych.[2]
    • Ponieważ ta moc była "zbyt abstrakcyjna dla dzieci", zrezygnowano z koncepcji. Jednocześnie w tym czasie narodził się pomysł na stworzenie Szczęśliwego Trafu.[3]
5 out of 6 new Ladybug powers

Koncepcja nowych mocy

  • Miraculum miało posiadać nowe, magiczne moce, które były powiązane z takimi przedmiotami jak: Kamień Słońca — Moc latania; Perła Morza — Oddychanie i pływanie pod wodą; Perła Tajemnic — Nieskończony Szczęśliwy Traf; Perła Serca — Leczenie zaakumowanych (?); Kamień Księżyca — Latanie i oddychanie w próżni.[4]
    • Pomysł ten był prawdopodobnie jedynie częścią koncepcji i został zastąpiony miksturami.
    • Thomas Astruc potwierdził, że pomysł ten nie zostanie wykorzystany w przyszłych odcinkach.[5]

GaleriaEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. https://twitter.com/Thomas_Astruc/status/667450368087998464
  2. https://www.instagram.com/p/BT7lAFGBij0/
  3. https://www.instagram.com/p/BT7nmLVBB3y/
  4. https://twitter.com/stelllalights/status/784490783810416640
  5. https://twitter.com/LunaMuny/status/992935447021187072

Zobacz też... Edytuj