FANDOM

Screen shot 2015-07-24 at 2.59.02 PM

Uwaga, spoiler!

 Miraculum LB2 Galeria 
Na przestrzeni wieków bohaterowie wspierali się ich potęgą, by ratować ludzkość. Były jednak dwa, których moc znacznie przewyższała inne. Kolczyki Biedronki (...) i pierścień Czarnego Kota... Legenda głosi, że kto zdobędzie oba, posiądzie boską siłę.

Miraculum – przedmioty o wielkiej magicznej mocy, często pod postacią biżuterii, które powstały wiele lat temu. Dzięki Kwami połączonemu z danym Miraculum, jego właściciel może przemienić się w super-bohatera.

HistoriaEdytuj

KwamisKomiks

W komiksie The Trash Krakken cz. 1 zdradzono, że kwami istnieją od zarania dziejów. Są one istotami "abstrakcyjnymi", które powstają wtedy, gdy we wszechświecie zrodzi się nowy pomysł lub emocje, takie jak twórczość, miłość, piękno czy matematyka. Kwami są istotami nienamacalnymi i niewidocznymi dla ludzkiego oka, które wędrowały po wszechświecie, nie mogąc komunikować się z innymi.

Unnamed Mage

Tysiące lat temu twórca Miraculum pomógł kwami, aby mogły komunikować się z ludźmi, tworząc magiczne klejnoty, które nazwano Miraculum. Dzięki temu, że kwami połączyły się z magiczną biżuterią, posiadacze Miraculum zyskiwali niesamowitą moc. Istnieją dwa Miracula, których moc znacznie przewyższała inne: Kolczyki Biedronki pozwalające stworzyć coś z niczego, połączone z Tikki i pierścień Czarnego Kota – niszczący wszystko, połączony z Plaggiem. Według legend ten, kto zdobędzie oba, posiądzie boską siłę. Miracula zostały stworzone do dobrych celów, jednak w niewłaściwych rękach mogą być wykorzystane do czynienia zła.

Wiele lat temu powstał Zakon Strażników, aby wybrane i wyszkolone osoby mogły chronić Miracula i przekazywać je tym, którzy są godni ich mocy. Ponad sto lat temu, przez błąd Mistrza Fu, świątynia została zniszczona, a księga zaklęć, Miraculum Pawia i Miraculum Ćmy zniknęły bez śladu.

WyglądEdytuj

Początki1 (7)

Miracula przybierają różną formę, począwszy od kolczyków, pierścionków, naszyjników, aż po grzebienie do włosów czy bransoletki. Każde Miraculum posiada tryb normalny oraz tryb ukrycia. Kiedy biżuteria znajduje się w trybie normalnym, oznacza to, że kwami "wniknęło" w Miraculum dając posiadaczowi super-moce lub aktualnie nie posiada właściciela, a wewnątrz niego znajduje się kwami. W tym trybie Miracula przybierają różne kolory, np. w Miraculum Biedronki zmienia barwę na czerwoną z czarnymi kropkami. Drugi tryb, ukrycia, służy po to, aby Miraculum nie zostało rozpoznane przez inne osoby, upodabniając się do zwykłej biżuterii (np. Miraculum Czarnego Kota ma kolor srebrny). W tym czasie powiązane z nim kwami pozostaje poza klejnotem.

Zdobycie MiraculumEdytuj

Początki1 (130)

Miracula są chronione przez Zakon Strażników, który czuwa nad bezpieczeństwem magicznej biżuterii, gdy nie posiadają one właściciela. Gdy przyjdzie na to czas, Strażnik wybiera najbardziej odpowiednią osobę, aby przekazać jej Miraculum, a super-bohater mógł chronić mieszkańców miasta przed złem. Wang Fu podarował Marinette Dupain-Cheng Miraculum Biedronki, ponieważ uratowała go przed pędzącym samochodem, natomiast Adrien Agreste wszedł w posiadanie Miraculum Czarnego Kota bezinteresownie pomagając Mistrzowi Fu, kiedy ten upadł na ziemię i nie mógł wstać.

Sapotiki (210)

Od odcinka Sapotiki zdradzono, że Biedronka może również przekazać Miraculum innej osobie, kiedy potrzebuje pomocy. Osoba pomagająca Biedronce i Czarnemu Kotu nie może zachować Miraculum na stałe. Kiedy misja zostanie wykonana, zadaniem super-bohaterki jest dopilnowanie, aby biżuteria wróciła z powrotem do szkatułki, której pilnuje Wang Fu.

W posiadanie klejnotu może również wejść osoba przypadkowa, np. gdy Miraculum zostało zgubione. W podobny sposób Gabriel Agreste wszedł w posiadanie Miraculum Ćmy, mogąc je wykorzystać do własnych celów. W odcinku specjalnym Wielkie Starcie Chloé Bourgeois znajduje Miraculum Pszczoły, które wcześniej zgubiła Biedronka. Mogą one zostać również ukradzione. Celem Władcy Ciem jest zdobycie Miraculum Biedronki i Miraculum Czarnego Kota, aby zdobyć moc absolutną i wypowiedzieć życzenie.

WłaściwościEdytuj

Szczęśliwy traf

Dzięki Miraculum posiadacze mogą przekształcać się w super-bohaterów. Po przemianie każdy z posiadaczy miraculum zyskuje specjalne umiejętności oraz broń, dodatkowo stają się silniejsi, zwinniejsi i bardziej wytrzymali niż normalnie[1]. Niektóre z klejnotów dają dodatkowe umiejętności, przypisane do danego zwierzęcia. Ruda Kitka, posiadaczka Miraculum Lisa, wydaje się zręczniejsza, natomiast Czarny Kot, posiadacz Miraculum Czarnego Kota, jest zwinniejszy oraz widzi w ciemności.

Nawałnica (176)

Przemiana może trwać w nieskończoność. Transformacja zwrotna ma miejsce dopiero w tedy, gdy dana osoba tego chce (np. Adrien wypowiada słowa Plagg, chowaj pazury) lub zostanie użyta super-umiejętność. Transformacja zwrotna może nastąpić również w tedy, gdy dana biżuteria zostanie zdjęta (w odcinku Mroczna Sowa super-złoczyńca zdejmuje kolczyk Biedronki). W przypadku wykorzystania super-umiejętności bohater ma około 5 minut zanim się przemieni i powróci do stanu normalnego.[2] Po tym czasie kwami opuszcza Miraculum. Aby ponownie się przemienić, stworzenie to musi coś zjeść, aby się wzmocnić i odzyskać utracone siły.

Bańkor (211)

Kiedy dana osoba posiada Miraculum, kwami może swobodnie przemieszczać się poza nim. Kiedy tylko dana osoba zrzeka się swojego Miraculum, kwami znika i powraca do kryształu w stanie uśpienia. Gdy Miraculum przypadkowo spadnie, kwami nie powraca do niego. Aby ono zniknęło, właściciel musi tego chcieć.

Miracula mogą być ze sobą połączone.[3] Kiedy tak się stanie, strój bohatera zmienia się, tworząc hybrydę dwóch przemian (np. Kostium Dragon Bug posiada cechy przemiany Biedronki i Smoka).

MiraculaEdytuj

Kolczyki połączone z kwami o imieniu Tikki, które należą do Marinette.
Pierścień połączony z kwami o imieniu Plagg, należący do Adriena.
Broszka połączona z kwami o imieniu Nooroo, należąca do Gabriela.
Bransoletka połączona z kwami o imieniu Wayzz, należąca do Mistrza Fu. Czasami korzysta z niej Nino.
Naszyjnik połączony z kwami o imieniu Trixx. Czasami korzysta z niego Alya.
Grzebień połączony z kwami o imieniu Pollen. Czasami korzysta z niego Chloé.
Broszka połączona z kwami o imieniu Duusu. Obecnie w jej posiadaniu jest Nathalie.
Medalion połączony z kwami o imieniu Mullo. Obecnie znajduje się w szkatule.
Nieznana biżuteria połączona z kwami o imieniu Stompp. Obecnie znajduje się w szkatule.
Nieznana biżuteria połączona z kwami o imieniu Roaar. Obecnie znajduje się w szkatule.
Nieznana biżuteria połączona z kwami o imieniu Longg. Obecnie znajduje się w szkatule.
Bransoletka połączona z kwami o imieniu Sass. Obecnie znajduje się w szkatule.
Nieznana biżuteria połączona z kwami o imieniu Kaalki. Obecnie znajduje się w szkatule.
Nieznana biżuteria połączona z kwami o imieniu Ziggy. Obecnie znajduje się w szkatule.
Nieznana biżuteria połączona z kwami o imieniu Xuppu. Obecnie znajduje się w szkatule.
Nieznana biżuteria połączona z kwami o imieniu Barkk. Obecnie znajduje się w szkatule.
Nieznana biżuteria połączona z kwami o imieniu Daizzi. Obecnie znajduje się w szkatule.
Nieznana biżuteria połączona z kwami o imieniu Orikko. Obecnie znajduje się w szkatule.
Nieznana biżuteria połączona z kwami o imieniu Fluff. Obecnie znajduje się w szkatule.

CiekawostkiEdytuj

Miraculum
  • Wydaje się, że Biedronka i Czarny Kot od wieków pracowali razem. Może to symbolizować znak Yin i Yang (w pudełku z miraculami), który oznacza równowagę. Widać go w szkatułce.
  • Osoba może używać więcej niż jednego Miraculum w tym samym czasie.
  • Thomas Astruc wyjaśnił, że jest więcej Miraculów, jednak to trochę bardziej skomplikowane, i że podczas wszystkich sezonów odkryjemy ich więcej.
  • Miracula trzymane na niższych piętrach szkatułki odpowiadają znakom chińskiego zodiaku.
  • Jeśli Miraculum wchłonie jakiś przedmiot razem z kwami, mogą wystąpić niepożądane skutki.
  • Mogą zostać zniszczone jedynie przez Kotaklizm.
  • Mogą stać się obiektem Akumy.
  • Kwami są stworzeniami niecielesnymi, widocznymi jedynie dzięki klejnotom. Jeśli Miraculum zostanie zniszczone, kwami nadal istnieje, jednak nikt nie jest w stanie go dostrzec.[4]
MiraculaKoncept2
  • W początkowej koncepcji można dostrzec inne Miracula, takie jak Miraculum Orła, Koguta, Byka, Niedźwiedzia, Węża i Lwa.
  • Nazwa pochodzi od słowa miraculous, co oznacza cud, cudowny.
    • We francuskiej wersji językowej magiczna biżuteria również nazywa się Miraculous.[5]
  • Miracula mogą być ze sobą łączone.
  • Na CCXP 2018 zdradzono, że istnieje wiele Miracul oraz super-bohaterów.

PrzypisyEdytuj

Zobacz też...Edytuj