CZYTAJ WIĘCEJ

Advertisement

Na przestrzeni wieków bohaterowie wspierali się ich potęgą, by ratować ludzkość. Były jednak dwa, których moc znacznie przewyższała inne. Kolczyki Biedronki (…) i pierścień Czarnego Kota… Legenda głosi, że kto zdobędzie oba, posiądzie boską siłę.

Miraculum – przedmioty o wielkiej magicznej mocy, często pod postacią biżuterii, które powstały wiele lat temu. Dzięki Kwami połączonemu z danym Miraculum, jego właściciel może przemienić się w super-bohatera.

Historia[]

Kwami w komiksie

W komiksie The Trash Krakken cz. 1 zdradzono, że Kwami istnieją od zarania dziejów. Są one istotami "abstrakcyjnymi", które powstają wtedy, gdy we wszechświecie zrodzi się nowy pomysł lub emocje, takie jak twórczość, miłość, piękno czy matematyka. Kwami są istotami nienamacalnymi i niewidocznymi dla ludzkiego oka, które wędrowały po wszechświecie, nie mogąc komunikować się z innymi.

Twórca Miraculum

Tysiące lat temu twórca Miraculum pomógł Kwami, aby mogły komunikować się z ludźmi, tworząc magiczne klejnoty, które nazwano Miraculum. Dzięki temu, że Kwami połączyły się z magiczną biżuterią, posiadacze Miraculum zyskiwali niesamowitą moc. Istnieją dwa Miracula, których moc znacznie przewyższała inne: Kolczyki Biedronki pozwalające stworzyć coś z niczego, połączone z Tikki i pierścień Czarnego Kota – niszczący wszystko, połączony z Plaggiem. Według legend ten, kto zdobędzie oba, posiądzie boską siłę. Miracula zostały stworzone do dobrych celów, jednak w niewłaściwych rękach mogą być wykorzystane do czynienia zła.

Wiele lat temu powstał Zakon Strażników, aby wybrane i wyszkolone osoby mogły chronić Miracula i przekazywać je tym, którzy są godni ich mocy. Ponad sto lat temu, przez błąd Mistrza Fu, świątynia została zniszczona, a Księga Zaklęć, Miraculum Pawia i Miraculum Motyla zniknęły bez śladu. W odcinku Żarłok Zakon zostaje przywrócony za sprawą Niezwykłej Biedronki.

Wygląd[]

Aktywowane Miraculum Biedronki

Miracula przybierają różną formę, począwszy od kolczyków, pierścionków, naszyjników, aż po grzebienie do włosów czy bransoletki. Każde Miraculum posiada tryb normalny oraz tryb ukrycia. Kiedy biżuteria znajduje się w trybie normalnym, oznacza to, że Kwami "wniknęło" w Miraculum dając posiadaczowi super-moce lub aktualnie nie posiada właściciela, a wewnątrz niego znajduje się Kwami. W tym trybie Miracula przybierają różne kolory, np. w Miraculum Biedronki zmienia barwę na czerwoną z czarnymi kropkami. Drugi tryb, ukrycia, służy po to, aby Miraculum nie zostało rozpoznane przez inne osoby, upodabniając się do zwykłej biżuterii (np. Miraculum Czarnego Kota ma kolor srebrny). W tym czasie powiązane z nim Kwami pozostaje poza klejnotem.

Zdobycie Miraculum[]

Tikki wyłania się z Miraculum Biedronki

Miracula są chronione przez Zakon Strażników, który czuwa nad bezpieczeństwem magicznej biżuterii, gdy nie posiadają one właściciela. Gdy przyjdzie na to czas, Strażnik wybiera najbardziej odpowiednią osobę, aby przekazać jej Miraculum, a super-bohater mógł chronić mieszkańców miasta przed złem. Wang Fu podarował Marinette Dupain-Cheng Miraculum Biedronki, ponieważ uratowała go przed pędzącym samochodem, natomiast Adrien Agreste wszedł w posiadanie Miraculum Czarnego Kota bezinteresownie pomagając Mistrzowi Fu, kiedy ten upadł na ziemię i nie mógł wstać.

Alya i Trixx

Od odcinka Sapotiki zdradzono, że Biedronka może również przekazać Miraculum innej osobie, kiedy potrzebuje pomocy. Osoba pomagająca Biedronce i Czarnemu Kotu nie może zachować Miraculum na stałe. Kiedy misja zostanie wykonana, zadaniem super-bohaterki jest dopilnowanie, aby biżuteria wróciła z powrotem do szkatułki, której pilnuje Wang Fu. Od finału trzeciego sezonu to się zmienia. Po tym, jak mistrz Fu zrzekł się szkatułki i przekazał ją Biedronce, to właśnie super-bohaterka stała się następnym Strażnikiem magicznej biżuterii. Jako osoba strzegąca szkatuły, może przekazywać Miracula innym osobom bez konsultacji z mistrzem Fu, ponieważ w pełni odpowiada za Miracula oraz powiązane z nimi Kwami.

W posiadanie klejnotu może również wejść osoba przypadkowa, np. gdy Miraculum zostało zgubione. W podobny sposób Gabriel Agreste wszedł w posiadanie Miraculum Motyla, mogąc je wykorzystać do własnych celów. W odcinku Królowa Os (Wielkie Starcie - część 2) Chloé Bourgeois znajduje Miraculum Pszczoły, które wcześniej zgubiła Biedronka. Mogą one zostać również ukradzione. Celem Władcy Ciem jest zdobycie Miraculum Biedronki i Miraculum Czarnego Kota, aby zdobyć moc absolutną i wypowiedzieć życzenie.

Właściwości[]

Szczęśliwy Traf, super-moc posiadacza Miraculum Biedronki

Dzięki Miraculum posiadacze mogą przekształcać się w super-bohaterów. Po przemianie każdy z posiadaczy Miraculum zyskuje specjalne umiejętności oraz broń, dodatkowo stają się silniejsi, zwinniejsi i bardziej wytrzymali niż normalnie[1]. Niektóre z klejnotów dają dodatkowe umiejętności, przypisane do danego zwierzęcia. Ruda Kitka, posiadaczka Miraculum Lisa, wydaje się zręczniejsza, natomiast Czarny Kot, posiadacz Miraculum Czarnego Kota, jest zwinniejszy oraz widzi w ciemności.

Biedronka rozcina jojem autobus

Przemiana może trwać w nieskończoność. Transformacja zwrotna ma miejsce dopiero wtedy, gdy dana osoba tego chce (np. Adrien wypowiada słowa Plagg, chowaj pazury) lub zostanie użyta super-umiejętność (w przypadku osób niedoświadczonych). Transformacja zwrotna może nastąpić również wtedy, gdy dana biżuteria zostanie zdjęta (w odcinku Komplikatorka super-złoczyńca zdejmuje kolczyk Biedronki). W przypadku wykorzystania super-umiejętności bohater ma około 5 minut zanim się przemieni i powróci do stanu normalnego[2]. Po tym czasie Kwami opuszcza Miraculum. Aby ponownie się przemienić, stworzenie to musi coś zjeść, aby się wzmocnić i odzyskać utracone siły.

Jak ujawnia odcinek Mayura (Dzień Bohaterów - część 2), a potwierdza odcinek Graficzas, dorosły posiadacz Miraculum może w sposób stały utrzymywać swoją przemianę zwrotną, niezależnie od użycia swojej super-zdolności.

Plagg poza Miraculum

Kiedy dana osoba posiada Miraculum, Kwami może swobodnie przemieszczać się poza nim. Kiedy tylko dana osoba zrzeka się swojego Miraculum, Kwami znika i powraca do kryształu w stanie uśpienia. Gdy Miraculum przypadkowo spadnie, Kwami nie powraca do niego. Aby ono zniknęło, właściciel musi tego chcieć.

Miracula mogą być ze sobą połączone[3]. Kiedy tak się stanie, strój bohatera zmienia się, tworząc hybrydę dwóch przemian (np. Kostium Biedro-Smoka posiada cechy przemiany Biedronki i Smoka).

Odcinek Biały Kot sugeruje, że intensywność niektórych supermocy Miraculów zależy od emocji ich posiadacza.

Miracula[]

Chińska Szkatuła[]

Obraz Nazwa Kwami Super-moc Broń Posiadacz

Miraculum Biedronki

Miraculum Biedronki Tikki Jo-jo

Miraculum Czarnego Kota

Miraculum Czarnego Kota Plagg Kotaklizm Koci Kij
  • Adrien Agreste,
  • Marinette Dupain-Cheng (chwilowo),
  • Gabriel Agreste (chwilowo)

Miraculum Motyla

Miraculum Motyla Nooroo Super-moc posiadacza Miraculum Motyla Laska Gabriel Agreste

Miraculum Pawia

Miraculum Pawia Duusu Super-moc posiadacza Miraculum Pawia Wachlarz

Miraculum Żółwia

Miraculum Żółwia Wayzz Osłona Tarcza

Miraculum Lisa

Miraculum Lisa Trixx Miraż Flet Alya Césaire

Miraculum Pszczoły

Miraculum Pszczoły Pollen Żądlić Bączek

Miraculum Smoka

Miraculum Smoka Longg Super-moc posiadacza Miraculum Smoka Miecz Kagami Tsurugi (czasami),
  • Marinette Dupain-Cheng (chwilowo)

Miraculum Węża

Miraculum Węża Sass Druga Szansa Lira

Miraculum Konia

Miraculum Konia Kaalki Bon Voyage Podkowa Max Kanté (czasami),
  • Marinette Dupain-Cheng (chwilowo)

Miraculum Małpy

Miraculum Małpy Xuppu Małpi Gaj Kij Króla Małp Kim Chiên Lê (czasami)

Miraculum Myszy

Miraculum Myszy Mullo Multiplikacja Skakanka

Miraculum Świni

Miraculum Świni Daizzi Prezent Tamburyn Rose Lavillant (chwilowo)

Miraculum Królika

Miraculum Królika Fluff Norka Parasol Alix Kubdel (w przyszłości)

Miraculum Bawoła

Miraculum Bawoła Stompp Nieznana Nieznana Brak

Miraculum Tygrysa

Miraculum Tygrysa Roaar Kolizja Bolas Juleka Couffaine (chwilowo)

Miraculum Kozy

Miraculum Kozy Ziggy Nieznana Nieznana Brak

Miraculum Psa

Miraculum Psa Barkk Nieznana Nieznana Brak

Miraculum Koguta

Miraculum Koguta Orikko Nieznana Nieznana Brak

Szkatuła Rdzennych Amerykanów[]

Miraculum Orła

Miraculum Orła Liiri Wyzwolenie Czurynga

Miraculum Thunderbirda

Miraculum Thunderbirda Nieznane Nieznana Nieznana Brak

Miraculum Niedźwiedzia

Miraculum Niedźwiedzia Nieznane Nieznana Nieznana Brak

Miraculum Bizona

Miraculum Bizona Nieznane Nieznana Nieznana Brak

Miraculum Wilka

Miraculum Wilka Nieznane Nieznana Nieznana Brak

Miraculum Sokoła

Miraculum Sokoła Nieznane Nieznana Nieznana Brak

Miraculum Bobra

Miraculum Bobra Nieznane Nieznana Nieznana Brak

Miraculum Jelenia

Miraculum Jelenia Nieznane Nieznana Nieznana Brak

Miraculum Dzięcioła

Miraculum Dzięcioła Nieznane Nieznana Nieznana Brak

Miraculum Łososia

Miraculum Łososia Nieznane Nieznana Nieznana Brak

Miraculum Kruka

Miraculum Kruka Nieznane Nieznana Nieznana Brak

Miraculum Węża (prawdopodobnie)

Miraculum Węża (prawdopodobnie) Nieznane Nieznana Nieznana Brak

Miraculum Sowy

Miraculum Sowy Nieznane Nieznana Nieznana Brak

Miraculum Gęsi

Miraculum Gęsi Nieznane Nieznana Nieznana Brak

Miraculum Wydry

Miraculum Wydry Nieznane Nieznana Nieznana Brak

Ciekawostki[]

  • Każde Miraculum ma 3 formy: ukrytą, aktywowaną (kiedy Kwami jest na zewnątrz) oraz naładowaną (kiedy Kwami jest w środku)[4].
  • To samo Miraculum w trybie ukrycia różni się w zależności od właściciela[5].
  • Wydaje się, że Biedronka i Czarny Kot od wieków pracowali razem. Może to symbolizować znak Yin i Yang (w pudełku z Miraculami), który oznacza równowagę. Widać go w szkatułce.
  • Osoba może używać więcej niż jednego Miraculum w tym samym czasie.
  • Thomas Astruc wyjaśnił, że jest więcej Miraculów, jednak to trochę bardziej skomplikowane, i że podczas wszystkich sezonów odkryjemy ich więcej.
  • Jeśli Miraculum wchłonie jakiś przedmiot razem z Kwami, mogą wystąpić niepożądane skutki, a nawet może być ono uszkodzone.
  • Miracula mogą zostać zniszczone. W odcinku Królowa Os (Wielkie Starcie - część 2) Biedronka zaznacza, że biżuteria może zostać zniszczona jedynie za pomocą Kotaklizmu, co potwierdza odcinek Optigami, kiedy bohaterka idzie specjalnie do Czarnego Kota, aby zniszczyć Miraculum Żółwia. Dodatkowo wiadomo, że Miraculum Pawia zostało uszkodzone, jednak nie pokazano, w jaki sposób się to stało. Może to wskazywać, że istnieją również inne sposoby na uszkodzenie Miraculum.
    • W Księdze znajduje się instrukcja, w jaki sposób naprawić Miraculum. Udowadnia to, że Miracula zostały już kiedyś zniszczone.
  • Kwami są stworzeniami niecielesnymi, widocznymi jedynie dzięki klejnotom. Jeśli Miraculum zostanie zniszczone, Kwami nadal istnieje, jednak nikt nie jest w stanie go dostrzec[6].

Miracula w koncepcji

  • W początkowej koncepcji można dostrzec inne Miracula, takie jak Miraculum Orła, Koguta, Byka, Niedźwiedzia, Węża i Lwa.
  • Nazwa pochodzi od słowa miraculous, co oznacza cud, cudowny.
  • Miracula mogą być ze sobą łączone.
  • Na CCXP 2018 zdradzono, że istnieje wiele Miraculów oraz super-bohaterów.
  • W filmie Miraculous: Zjednoczeni Herosi w Nowym Jorku ujawnione zostaje Miraculum Orła oraz nowa szkatuła.

Przypisy[]

Zobacz też…[]

Advertisement