Mirażspecjalna umiejętność używana przez posiadacza Miraculum Lisa. Moc ta została użyta przez Rudą Kitkę oraz Multilisicę.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Ruda Kitka gra na swoim flecie, na którego końcu pojawia się pomarańczowa kula energii. Tam, gdzie ją rzuci, powstaje iluzja. Posiadacz Miraculum sam decyduje o tym, jaką iluzję chce stworzyć. Ponadto iluzja znika, kiedy się jej dotknie lub zostanie wypowiedziana fraza rzeczywistość.

Mimo, że umiejętność jest bardzo pomocna i może zmylić przeciwnika, super-bohater musi używać jej mądrze, gdyż po jej wykorzystaniu wraca do swojej normalnej formy po pięciu minutach. Moc można użyć raz na każdą przemianę.

Przebieg[edytuj | edytuj kod]

RenaMiraż.gif

Użycie[edytuj | edytuj kod]

Sezon 2[edytuj | edytuj kod]

Odcinek Twórca Iluzja Użycie Obraz
Sapotiki Ruda Kitka Park rozrywki Zwabienie Sapotików w wąską uliczkę.
Sapotiki (290).png
Syrena Mięso (steki) Zwabienie panter do furgonetki.
Galeria Syrena (48).png

Sezon 3[edytuj | edytuj kod]

Odcinek Twórca Iluzja Użycie Obraz
Miraculia Ruda Kitka Biedronka przebrana za Chloé Bourgeois Oszukanie Miraculi, aby Biedronka mogła odzyskać swoje moce.
Miraculeur (282).png
Miraculia Klony Miraculi Miraculia używa iluzji, aby zmylić swoich wrogów.
Miraculeur (359).png
Łowca Kwami Multilisica Scena schwytania Akumy Multilisica wykorzystała iluzję, aby oszukać Czarnego Kota i przekonać go, że Marinette nie jest Biedronką.
Kwamibuster (358).png
Królowa Miraculów Ruda Kitka Iluzja Rudej Kitki, Pegaza i Króla Małp Oszukanie Biedro-Smoka i Snake Noir, aby uwierzyli, że walczą z prawdziwymi wrogami, dzięki czemu Królu Małp mógł niepostrzeżenie użyć swojej umiejętności, aby unieszkodliwić Biedro-Smoka.
Miracle Queen (277).png

Sezon 4[edytuj | edytuj kod]

Odcinek Twórca Iluzja Użycie Obraz
Gang des Secrets Ruda Kitka Iluzja Marinette Ruda Kitka tworzy iluzję Marinette, aby skupić na niej uwagę super-złoczyńców i uwolnić Czarnego Kota.
Marinette - iluzja RK.png
Pan Gołąb 72 Iluzja Biedronki i Czarnego Kota Ruda Kitka tworzy iluzję Biedronki i Czarnego Kota, aby oszukać Pana Gołębia.
PGołąb72 Iluzja.png
Optigami Iluzja Biedronki Ruda Kitka tworzy iluzję Biedronki, aby zmylić przeciwnika i móc uwolnić Marinette.
Miraż - optygami.png

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • W serialu można zobaczyć kilka przykładów użycia mocy przez kogoś innego niż posiadacza Miraculum. W odcinku Lisica posiada takie same umiejętności, podszywając się pod właścicielkę Miraculum Lisa. W odcinku Miraculia tytułowy złoczyńca kradnie umiejętność Rudej Kitki. W odcinku Gracz 2.0 Lisica (postać w grze) oraz Biedronka (mają flet) mogą korzystać z mocy iluzji.
  • W przeciwieństwie do Lisicy (zaakumowanej Lili), Ruda Kitka może użyć zdolności iluzji tylko raz.
  • W odcinku Miraculia można zobaczyć, że moc może zostać użyta również na żywych istotach. W odcinku Miraż jest użyty na Biedronce, zmieniając jej wygląd oraz głos, aby bohaterka mogła udawać Chloé.
  • W odcinku Łowca Kwami Multimysz łączy Miraculum Myszy z Miraculum Lisa, dzięki czemu może korzystać z obu umiejętności.

Zobacz też...[edytuj | edytuj kod]

Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA, o ile nie zaznaczono inaczej.