• Wkrótce start Świątecznych Konkursów 2021! Ogłoszenie na ten temat znajduje się tutaj. Zapraszamy do wzięcia udziału!

CZYTAJ WIĘCEJ

Advertisement

Mikstury — mikstury przyrządzane przez Strażników. Kwami nakarmione specjalną mieszanką składników mogą zyskać szczególne moce, które w czasie transformacji przekazują posiadaczom Miraculum. Zmieniają one również strój super-bohatera.

Opis[]

Przepisy do mikstur znajdują się w Księdze Zaklęć. Każda z receptur jest zakodowana i napisana zagadką (np. sekret trzymany w muszli). Niektóre składniki opisane są tak, jakimi są w rzeczywistości (np. łza radości).

Rodzaje mikstur[]

Obecnie znanych jest siedem rodzajów mikstur:

  • zielona mikstura — pozwala zyskać "wodne" moce. Dzięki temu posiadacz Miraculum może oddychać pod wodą i szybko pływać. Kostium bohatera zmienia się oraz posiada płetwy.
  • niebieska mikstura — pozwala zyskać "lodowe" moce. Strój posiadacza Miraculum zmienia się, aby mógł poruszać się oraz walczyć na lodzie.
  • fioletowa mikstura — pozwala zyskać "kosmiczne" moce. Dzięki temu posiadacz Miraculum może latać.
  • czerwona mikstura — właściwości nieznane.
  • pomarańczowa mikstura — właściwości nieznane.
  • różowa mikstura — właściwości nieznane.
  • żółta mikstura — właściwości nieznane.

Ciekawostki[]

  • Jedynie Strażnicy mogą znać receptury mikstur. Dzięki temu żaden z przepisów nie wpadnie w niepowołane ręce.
    • Kwami nie potrafią czytać znaków w księdze oraz nie znają przepisów. Kiedy Wang Fu wspominał o przepisie, Kwami zasłaniały uszy, aby ich nie poznać.
  • W końcowej scenie odcinka Syrena Marinette Dupain-Cheng sugeruje, że niebieski makaronik jest "lodowy".
  • Każda z mikstur ma postać płynną.
    • Marinette stworzyła z nich makaroniki, które może zjeść Tikki.
    • Wang Fu dał Adrienowi kilka kawałków sera camembert, w których znajdują się mikstury.
  • Jedzenie z miksturą może spożyć również posiadacz Miraculum, aby zyskać nowe moce.

Galeria[]

Zobacz też…[]

Advertisement