• Wkrótce start Świątecznych Konkursów 2021! Ogłoszenie na ten temat znajduje się tutaj. Zapraszamy do wzięcia udziału!

CZYTAJ WIĘCEJ

Advertisement

Megapijawa OficjalneLogoMiraculum (6).png Galeria OficjalneLogoMiraculum (1).png Błędy w animacji 

Dyktatyranie, jestem Mroczny Władca. Ktoś podważa twój autorytet? Po co ich przekonywać, skoro możesz zmusić ich do zmiany zdania?

— Mroczny Władca

Megapijawa – dziesiąty odcinek czwartego sezonu i osiemdziesiąty ósmy odcinek serialu Miraculum: Biedronka i Czarny Kot.

Opis[]

Mundo Gloob[]

Kiedy Marinette i jej przyjaciele idą protestować przeciwko wycince drzew na paryskim placu, burmistrz André Bourgeois wścieka się i zostaje zaakumowany. Teraz Biedronka będzie musiała bronić nie tylko placu, ale całego Paryża![2]

Zapowiedzi[]

Na Lucca Comics & Games 2019 zdradzono koncepcje przedstawiające Mylène Haprèle jako właścicielkę Miraculum Myszy[3].

30 czerwca 2021 roku francuski kanał TFOU opublikował konferencję prasową, gdzie zaprezentowano klip z odcinka[4]. Widać na nim, że Biedronka i Czarny Kot będą potrzebowali pomocy, więc Miracula ponownie otrzymają Zoé, Max, Nino i Kagami, przemieniając się w Vesperię, Pegaza, Pancernika i Ryuko. Ponadto wszyscy użyją swoich super-mocy by unicestwić rój Akum i Amoków. Można tam dostrzec również rękę Mylène zmienioną w Polymouse.

5 lipca 2021 roku Gloob udostępnił krótki urywek z Biedronką i Polymouse biegnącymi przez kanały[5].

Fragment transformacji Polymouse

13 lipca 2021 roku oficjalny kanał Miraculous Ladybug opublikował zwiastun odcinka[6]. 14 lipca 2021 roku Gloob udostępnił krótki fragment transformacji Polymouse, która debiutuje w tym odcinku[7]. Tego samego dnia, po premierze odcinka Łzoczyńca, stacja opublikowała kolejny zwiastun odcinka[8].

20 lipca 2021 roku, w dniu premiery, Gloob opublikował minutowy fragment odcinka[9].

Streszczenie[]

Ikonka informacyjna.png

Postacie[]

Główni bohaterowie[]

Pozostali bohaterowie[]

Ciekawostki[]

  • Premiera odcinka miała miejsce 20 lipca 2021 roku w Brazylii[10].
  • W odcinku debiutuje Polymouse, czyli Mylène w roli super-bohaterki.
    • Jej imię nie pojawiło się w odcinku.
  • Jest to pierwszy raz, kiedy Akuma oraz Amok zostają sklonowane po zaakumowaniu super-złoczyńcy. Biedronka musi oczyścić wiele piór oraz motyli, chociaż Władca Mroku wysłał tylko jedną Akumę i Amok.
  • Symbol, który pojawia się na szczycie wieży pokazanej na plakacie swoim wyglądem przypomina symbol Tomoe, który można znaleźć na buddyjskich świątyniach Shinto. Symbol odnosi się do ruchu Ziemi. Znak wykorzystany w odcinku jest lustrzanym odbiciem symbolu oraz wpisany jest w trójkąt zamiast koło.
    • Logo to jest wykorzystywane przez rodzinę Tsurugi. Można je dostrzec w samochodzie Tomoe Tsurugi.
  • W polskiej wersji językowej super-bohaterowie pomagający Biedronce mają zamienione głosy, kiedy używają swoich mocy: Pegaz ma głos Pancernika, Vesperia ma głos Ryuko, Ryuko ma głos Vesperii, Pancernik ma głos Pegaza.
  • Chociaż główny złoczyńca przedstawia się jako Mroczny Władca, po pokonaniu Dyktatyrana Biedronka nazywa go Władcą Mroku.

Przypisy[]

Zobacz też…[]

Advertisement