Mayura OficjalneLogoMiraculum (6).png Galeria OficjalneLogoMiraculum (1).png Transkrypt OficjalneLogoMiraculum (2).png Błędy w animacji 

Władco Ciem, jestem Mayura. Stanąłeś pod ścianą, nękany bezdenną rozpaczą. Ja Ci pomogę. Niech twoja rozpacz przemieni się w potężną ochronę.
Mayura

Mayura – dwudziesty piąty odcinek 2 sezonu i pięćdziesiąty pierwszy odcinek serialu ogółem. Druga część odcinka specjalnego Dzień Bohaterów.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Netflix[edytuj | edytuj kod]

Biedronka i Czarny Kot muszą stawić czoła jednej z najgroźniejszych przeciwniczek, gdy Władca Ciem akumuje swoją asystentkę i wprowadza w życie swój straszny plan.

TFOU[edytuj | edytuj kod]

W Paryżu odbywa się Dzień Bohaterów i każdy musi przygotować dla innych dobry uczynek. W tym wyjątkowym dniu przyjaciele Marinette postanawiają ją uhonorować i zorganizować piknik tylko dla niej, w podzięce za wsparcie i za to, że jest zawsze tam, gdzie ktoś jej potrzebuje. W zasadzie na co dzień jest dla nich trochę jak Biedronka[1].

KidsClick[edytuj | edytuj kod]

W Paryżu odbywa się Dzień Bohaterów i każdy musi przygotować z tej okazji dobry uczynek. Jednak dzień zmienia się w koszmar, kiedy Władca Ciem akumuje Nathalie zmieniając ją w Asysturę, aby wprowadzić w życie swój plan, który przygotowywał od tak dawna...[2]

Streszczenie[edytuj | edytuj kod]

Szkarłatny Władca

Królowa Wizji ogłasza zwycięstwo Władcy Ciem, a święto na cześć bohaterów staje się od teraz Dniem Złoczyńców. Wszyscy ludzie są przerażeni tym, że super-złoczyńcy przejmują miasto. Władca Ciem nakazuje super-bohaterom, aby oddali swoje Miracula, w przeciwnym razie miasto i mieszkańców Paryża czeka zguba. W tym czasie drużyna bohaterów obserwuje swojego wroga z bezpiecznej odległości, obserwując jego poczynania. Czarny Kot motywuje swoją partnerkę, że i tym razem będą w stanie pokonać super-złoczyńców, zwłaszcza, że mają u swojego boku innych posiadaczy Miraculi. Super-bohaterowie sprzeciwiają się słowom Władcy Ciem ogłaszając, że to właśnie on będzie musiał oddać swoje Miraculum. Złoczyńca nie przejmuje się słowami bohaterami, przyjmując wyzwanie do walki, wysyłając swoich podwładnych.

Bohaterowie atakują

Super-bohaterowie również zmierzają w stronę swoich przeciwników. Biedronka przypomina, że ich celem jest Władca Ciem i to na nim powinni się skupić. Zanim jednak bohaterowie dotrą do Władcy Ciem, muszą się zmierzyć z drużyną super-złoczyńców. Dzięki współpracy mogą pokonać złoczyńców, niszcząc ich zaakumowane przedmioty, dzięki czemu każdy z nich powraca do swojej cywilnej formy. Jak się okazuje wszystko to jest częścią planu Władcy Ciem oraz Asystury. Zgodnie z rozkazem swojego pana, Mroczny Amor obserwuje burmistrza miasta, który wygłasza przemówienie w telewizji. Po telefonie Audrey ucieka w popłochu na dach hotelu, gdzie czeka na niego przygotowany helikopter. Mroczny Amor podejmuje atak, zmieniając André, Audrey oraz lokaja w złoczyńców.

Bohaterowie są gotowi do walki

Super-bohaterowie nadal toczą walkę z super-złoczyńcami. Wspólnymi siłami udaje im się pokonać kolejnych złoczyńców. Biedronka nie zamierza się poddać. Używając Szczęśliwego Trafu znajduje rozwiązanie prosząc, aby jej towarzysze się przygotowali. Mroczny Amor wykorzystuje nieuwagę bohaterów, trafiając strzałami w uratowane osoby. Ku jej zdziwieniu każdy z nich po raz kolejny zmienia się w super-złoczyńcę. Nie spodziewając się takiego zwrotu akcji, bohaterowie po raz kolejny muszą walczyć z podwładnymi Władcy Ciem. Pomiędzy nimi pojawiają się Akumy, na które muszą uważać. Ruda Kitka postanawia uratować swojego ukochanego, Pancernika, osłaniając go przed strzałą Mrocznego Amora. Biedronka, Pancernik i Królowa Pszczół robią co w ich mocy, aby pomóc swojej towarzyszce i uchronić ją od zaakumowania.

Ruda Kitka pod urokiem Mrocznego Amora

W tym samym momencie zjawiają się również Dyktatyran, Królowa Stylu oraz Miś Goryczek, którzy chcą ukarać swoją córkę za nieposłuszeństwo. Ruda Kitka uwalnia się z uścisku Pancernika pozwalając, aby w jej Miraculum wniknęła Akuma i zmieniła ją w super-złoczyńcę. Zrezygnowany Pancernik pozwala, aby zawładnął nim smutek, co pozwala Akumie zmienić go w złoczyńcę. Królowa Pszczół próbuje walczyć, jednak zatrzymana przez Misia Goryczka, zostaje trafiona strzałą Mrocznego Amora, co pozwala Akumie na wniknięcie w Miraculum. Biedronka i Czarny Kot pozostają sami na polu bitwy, nie wiedząc co powinni zrobić. Biedronka wpada na pomysł, aby uciec z pomocą Kotaklizmu.

Adrien pociesza Marinette

Biedronka i Czarny Kot ukrywają się tunelach podziemnej kanalizacji, aby móc się bezpiecznie przemienić i nakarmić Kwami. Władca Ciem rozkazuje swoim podwładnym, aby wytropili bohaterów. W tym czasie Marinette i Adrien ukrywają się po obu stronach ścianki, jednocześnie dyskutując o dalszych planach. Odkryci przez złoczyńców muszą uciekać, dokonując transformacji Aqua. Ich droga ucieczki zostaje odcięta przez Syrenę oraz Pantermana. Zmuszeni do walki, udaje im się pokonać obu złoczyńców i wydostać na powierzchnię. Uwalniając się z kolejnej pułapki zastawionej przez Mrożyciela, Biedronka pokonuje go i uwalnia zgromadzone Akumy, aby mieszkańcy odzyskali wiarę w swoich bohaterów. Jednak ich przygoda się nie kończy, ponieważ znowu muszą uciekać przed armią super-złoczyńców. Na swojej drodze trafiają na barykadę. Mieszkańcy Paryża stają do walki ze złoczyńcami, aby ich unieruchomić oraz pomóc Biedronce i Czarnemu Kot. Władca Ciem i Asystura kontynuują ostatnią fazę swojego planu.

Lisica realizuje swój plan

Biedronce i Czarnemu Kotu udaje się przedostać do Władcy Ciem, nakazując mu oddanie Miraculum. Jak się okazuje, Władca Ciem to jedynie iluzja stworzona przez Lisicę, która miała przyciągnąć Biedronkę i Czarnego Kota w pułapkę. Biedronka dzięki odbiciu w pudełku odkrywa zasadzkę. Bohaterowie stają do walki ze swoim zaprzysiężonym wrogiem, ostatecznie niszcząc jego laskę i pozbawiając mocy. Asystura postanawia działać, zabierając ze sobą Miraculum Pawia. Władca Ciem się nie poddaje, podejmując dalszą walkę. Na pomoc Biedronce i Czarnemu Kotu przybywają inni super-bohaterowie, zamykając Władcę Ciem w pułapce bez wyjścia.

Mayura w kryjówce

Nathalie zmienia się za pomocą Miraculum Pawia. Aby pomóc Władcy Ciem, wysyła do niego piórko, aby wyczarować Emo-potwora, który pomoże w ucieczce. Stwór wykorzystuje swoje silne skrzydła, aby usunąć żyłkę Jo-jo oraz zająć na jakiś czas super-bohaterów, po czym znika. Królowa Pszczół zauważa, że w czasie zamieszania Władca Ciem uciekł. Ukrywają się mężczyzna powraca do swojej cywilnej formy. Nie mając wiele czasu, Biedronka przywraca Paryż do poprzedniego stanu, a Miraculum zostaje zwrócone mistrzowi Fu. Po powrocie do posiadłości Gabriel ostrzega Nathalie, że nie powinna używać Miraculum Pawia, ponieważ jest to zbyt niebezpieczne. W końcu dziękuje jej za pomoc.

Marinette stoi przed Adrienem

Klasa Marinette spędza wspólnie czas w parku, co z okna swojego pokoju obserwuje niezadowolona Lila. Alya po kolei zajmuje wszystkie miejsca obok Nino proponując, aby Adrien usiadł obok Marinette. Po chwili chłopak dostaje wiadomość od ojca, w której przypomina o organizowanej gali. Adrien chwali Marinette za to, że każdemu pomaga, po czym odchodzi. Dziewczyna zatrzymuje go. Nie wiedząc co powiedzieć, całuje Adriena w policzek i dziękuje za ciepłe słowa.

Postacie[edytuj | edytuj kod]

Główni bohaterowie[edytuj | edytuj kod]

Pozostali bohaterowie[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

Przypisy[edytuj | edytuj kod]

Zobacz też...[edytuj | edytuj kod]