Strony powiązane z artykułem:
Max Kanté OficjalneLogoMiraculum (6).png Kreacje OficjalneLogoMiraculum (1).png Galeria OficjalneLogoMiraculum (2).png Max (webisod) 

Jasne, że się przyjaźnimy. Na 100%, uwierz mi. Ale na 98,2% nauczyciele nie są gotowi na takie nowe technologie.
— Max; Robotus

Max Kanté – jest uczniem paryskiej szkoły Collège Françoise Dupont. Jego najlepszym przyjacielem jest Kim Chiên Lê.

W odcinkach Gracz oraz Gracz 2.0 staje się kolejną ofiarą Władcy Ciem zmieniając się w super-złoczyńcę.

W odcinku Rakieta otrzymuje Miraculum Konia, dzięki czemu może zmienić się w super-bohatera - Pegaza.

Osobowość[edytuj | edytuj kod]

Normalnie[edytuj | edytuj kod]

Max jest zapalonym graczem oraz fanem technologii[2]. Chłopak jest pomocny i miły, jednak nie potrafi przegrywać – ciężko znosi porażki. Uważa to za niesprawiedliwe, że został pokonany przez Adriena oraz Marinette. Max jest mądry i inteligentny (ma najwyższy poziom IQ w klasie[3]), zwłaszcza z dziedzin matematycznych. W odcinku Mroczny Amor pomaga swojemu przyjacielowi, aby na czas dotarł na Pont des Arts. Bardzo często prezentuje swoją wiedzę, wyjaśniając wiele zjawisk w bardzo szczegółowy sposób.

Pegaz[edytuj | edytuj kod]

Pegaz jest bardzo odważny oraz pomocny. Chociaż początkowy nie jest pewny, czy powinien przyjąć Miraculum, w końcu zgadza się pomóc super-bohaterom, aby pomóc innym pasażerom oraz uratować swoją matkę. W odcinku Imprezowicz bez wahania przemienia się w super-bohatera i staje do walki ze złoczyńcą, kiedy tylko dostrzega podarowane mu Miraculum przez mistrza Fu.

Gracz[edytuj | edytuj kod]

Jako czarny charakter, chce za wszelką cenę wygrać. Atakuje ludzi w celu zdobycia punktów, aby zwiększyć swój poziom i rozbudować zbroję. Pragnie zemścić się na Marinette za to, że pokonała go w grze. Stosuje zasady gry w rzeczywistym świecie, aby łatwiej wygrać.

Cele Gracza 2.0 są inne niż wcześniej. Ponieważ nikt z jego znajomych nie chciał z nim grać w nową grę, Gracz 2.0 stworzył własną "twierdzę", w której stworzył pole gry. Do gry zaprasza również Biedronkę i Czarnego Kota, zmuszając ich do przejścia gry i walki z nim, jako ostatnim bossem. Jest bardzo nakręcony na zabawę, chociaż z góry patrzy na swoich przeciwników i jest bardzo pewny swojej wygranej. Kiedy zostaje pokonany, przyznaje się do porażki i nie protestuje.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Normalnie[edytuj | edytuj kod]

Max jest niskiego wzrostu i ciemnej karnacji. Jego oczy są koloru brązowego, natomiast ciemnobrązowe włosy są ułożone ku górze. Na nosie ma czarne, grube okulary.

Chłopak na co dzień ubiera zieloną bluzkę typu polo z krótkim rękawkiem oraz kołnierzykiem. Oprócz tego nosi brązowe spodnie w kratę, które odsłaniają jego kostki, które przytrzymuje brązowo-kremowymi szelkami. Na nogach nosi buty koloru niebieskiego. Cały strój uzupełnia zegarkiem w intensywnym niebieskim kolorze, który nosi na prawym nadgarstku.

Pegaz[edytuj | edytuj kod]

Kolor skóry Pegaza zdaje się być jaśniejsza niż w cywilnej formie. Dodatkowo zmienia się kolor jego włosów, przybierając kolor wypłowiałego blondu. Fryzura bohatera składa się z wielu warkoczy, które związuje czarną gumką, natomiast boki głowy są wygolone, odsłaniając jego uszy. Na nosie ma czarne okulary - Miraculum Konia.

Pegaz jest ubrany w ciemnobrązowy kostium. Na stroju bohatera można zobaczyć wiele łączeń w kolorze kremowym oraz pasy w jasnobrązowym kolorze. Na rękach nosi ciemnobrązowe rękawiczki, natomiast na nogach ma buty w tym samym kolorze, które są przyozdobione kremowymi łączeniami. Na butach, na wysokości kostek, znajdują się ciemnobrązowe skrzydła. Na szyi można dostrzec wisiorek w kształcie podkowy, który jest połączony z kołnierzykiem.

Gracz[edytuj | edytuj kod]

Max ma na sobie czarny kombinezon z zielonymi akcentami oraz zielone okulary. Skóra przybiera odcień fioletowy. Jego zbroja wyglądem przypomina postać MX-01 z gry Ultimate Mecha Strike III – czarny trójkąt z zielonymi akcentami.

W odcinku Dzień Bohaterów zostaje zaakumowany po raz kolejny, służąc Szkarłatnemu Władcy. Strój super-złoczyńcy zmienia swoją kolorystykę, przybierając kolor czerwony.

Kiedy zmienia się w Gracza 2.0 jego strój nie ulega zmianie.

Broń[edytuj | edytuj kod]

Bronią Pegaz jest Podkowa, dzięki której może walczyć. W odcinku Imprezowicz można zobaczyć, że super-bohater rzuca nią przed siebie, podobnie jak bumerangiem. Dokładne zastosowanie broni nie jest znane.

Gracz po zaakumowaniu zyskuje zbroję, dzięki której może walczyć oraz wykonywać specjalne ataki.

Umiejętności[edytuj | edytuj kod]

Max ma bardzo rozległą wiedzę i jest bardzo dobry z matematyki. Możemy to zobaczyć w odcinku Mroczny Amor, kiedy oblicza trasę tak, aby Kim spotkał Chloé w wyznaczonym miejscu. Natomiast w odcinku Panterman bardzo szybko oblicza jakie szanse miałby Kim w wyścigu. Dzięki swoim umiejętnościom informatycznym stworzył robota o imieniu Markov. Jest świetnym graczem w Ultimate Mecha Strike III, jednak nie tak dobrym, jak Marinette i Adrien. Wymyśla skomplikowane, misterne i dobrze działające plany.

Jako super-bohater jest o wiele szybszy, zwinniejszy, silniejszy oraz wytrzymalszy niż normalnie. Pegaz swojej mocy, Bon Voyage, tworzy portale, dzięki którym może przemieścić się w dowolne miejsce.

Kiedy Max stał się Graczem, wszystkie jego talenty związane z grą się rozwinęły, przez co trudno było go pokonać. Jako robot MX-01, posiada te same umiejętności bitewne, siłę i umiejętności do wykonywania specjalnych ataków. Po pokonaniu może odtworzyć swoją zbroję, ponieważ zawsze ma zapisany ostatni poziom. Ataki które wykorzystuje to:

  • Pirakiety - wysyła w kierunku przeciwnika piramidy-rakiety.
  • Pira-wiertło - wytwarza wielkie trójkątne wiertło, którym atakuje przeciwnika.
  • Ściana laserowa - chowa się pod polem laserowym, które znika dopiero wtedy, gdy wybuchną zatrzymujące się na nim pociski przeciwnika.
  • Osłona Gyro - bardzo szybko obraca rękami, aby odbić pociski.
  • Mega cios - wytwarza lewitującą kulę energii, w którą wpycha przeciwnika, aby go porazić.
  • Graczo-łamacz - obraca rękami i nogami w odwrotnych kierunkach, rzucając się w kierunku przeciwnika.
  • Pixelizacja - zamiana na punkty osób i pojazdów, aby przejść na wyższe levele. (Jest to najczęściej stosowany przez Gracza atak, używając go udało mu się dojść aż do trzeciego levelu).

Jako Gracz 2.0 jego moce zmieniają się. Złoczyńca może stworzyć własną grę, do której wciąga wcześniej zaakumowane osoby.

Relacje[edytuj | edytuj kod]

Kim Chiên Lê[edytuj | edytuj kod]

Kim jest najlepszym przyjacielem Maxa. Często można zobaczyć ich razem. Siedzą również razem w ławce. W odcinku Mroczny Amor pomaga Kimowi wyjawić swoje uczucia wobec Chloé, a w odcinku Imprezowicz wspólnie próbują zorganizować imprezę u Adriena.

Marinette Dupain-Cheng[edytuj | edytuj kod]

Max i Marinette dobrze się dogadują, chociaż początki ich przyjaźni nie były łatwe. W odcinku Gracz Max był wściekły, ponieważ Marinette pokonała go w "eliminacjach" do turnieju Ultimate Mecha Strike III, do którego Max długo się przygotowywał. Doszło do tego, że został zaakumanizowany. Jednakże, kiedy Marinette ofiarowała mu swoje miejsce w turnieju, ten zaczął mieć do niej o wiele więcej szacunku. Max docenia jej odwagę i jest jej wdzięczny za to, że próbowała odzyskać Markova w odcinku Robotus. W odcinku Gracz 2.0 jest przygnębiony faktem, iż Marinette nie jest w stanie zagrać w jego grę, przez co po raz kolejny zostaje zaakumanizowany. Jednak pod koniec odcinka razem z Marinette i jej rodzicami w końcu grają w grę Maxa.

Claudie Kanté[edytuj | edytuj kod]

Claudie jest matką Maxa. Chłopak ma z nią bardzo dobry kontakt. W odcinku Rakieta Claudie oczekuje na wyniki egzaminu, ponieważ postanowiła przystąpić do egzaminu na astronautę. Wtedy Max pociesza swoją mamę twierdząc, że wiadomość jeszcze do niej nie dotarła, jednak jest pewny, że kobieta zda egzamin. Kiedy jego matka pada ofiarą akumy, Max dostaje Miraculum Konia i stwierdza, że pomoże Biedronce uratować swoją matkę.

Markov[edytuj | edytuj kod]

Max lubi Markova, którego sam stworzył. W pełni popiera to, że Markov ma własną osobowość i emocje. Kiedy pan Damocles konfiskuje Markowa, Max martwi się, jak jego robot zareaguje na rozłąkę z nim po raz pierwszy. Gdy Markov został zaakumanizowany, Max był zaniepokojony nikczemnymi działaniami swojego przyjaciela i przeciwstawił się mu, twierdząc, że nie jest zadowolony z planów robota dotyczących zostania człowiekiem i zdobycia miraculi Biedronki i Czarnego Kota. Po pozbyciu się akumy, Markov i Max nadal pozostali przyjaciółmi. Markov wie, że Max jest Pegazem i ma Miraculum Konia, ponieważ był obecny podczas jego transformacji.

Rodzina[edytuj | edytuj kod]

Max KantéClaudie KantéDrzewo genealogiczne rodziny Kanté

Występowania[edytuj | edytuj kod]

Sezon 1
Miraculum: Piosenka przewodnia: Pojawia się
1. Nawałnica: Nieobecny/a 14. Czarny Miecz: Tło
2. Ilustrachor: Tło 15. Faraon: Nieobecny/a
3. Lady Wifi: Tło 16. Czasołamaczka: Pojawia się
4. Wonna Księżniczka: Tło 17. Postraszycielka: Pojawia się
5. Mroczny Amor: Pojawia się 18. Lalkarka: Nieobecny/a
6. Pan Gołąb: Tło 19. Mim: Nieobecny/a
7. Pixelator: Tło 20. Diablo Rockman: Nieobecny/a
8. Kotowtór: Tło 21. Reflekta: Pojawia się
9. Bańkor: Tło 22. Biedronka i Czarny Kot: Pojawia się
10. Simon Mówi: Nieobecny/a 23. Kamienne Serce: Pojawia się
11. ArcyGlina: Pojawia się 24. Antybiedrona: Tło
12. Gracz: Pojawia się 25. Kung Zup: Nieobecny/a
13. Panterman: Pojawia się 26. Lisica: Tło
Sezon 2
Miraculum: Piosenka przewodnia: Obraz
1. Kolekcjoner: Pojawia się 14. Syrena: Pojawia się
2. Królowa Wizji: Nieobecny/a 15. Zombuziara: Pojawia się
3. Mrożownik: Obraz 16. Kapitan Hardrock: Obraz
4. Miś Goryczek: Pojawia się 17. Mrożyciel: Nieobecny/a
5. Komplikatorka: Obraz 18. Królowa Stylu: Tło
6. Bobogigant: Nieobecny/a 19. Królowa Os: Nieobecny/a
7. Riposta: Nieobecny/a 20. Dyktatyran: Tło
8. Befana: Pojawia się 21. Rewersor: Nieobecny/a
9. Melobestia: Obraz 22. Anansi: Nieobecny/a
10. Goridzilla: Nieobecny/a 23. Piaskowy Chłopiec: Nieobecny/a
11. Robotus: Pojawia się 24. Asystura: Pojawia się
12. Sapotiki: Nieobecny/a 25. Mayura: Pojawia się
13. Mroczna Sowa: Pojawia się 26. Mikołajdak: Pojawia się
Sezon 3
Miraculum: Piosenka przewodnia: Obraz
1. Kameleon: Pojawia się 14. Łowca Kwami: Pojawia się
2. Animaestro: Nieobecny/a 15. Żarłok: Nieobecny/a
3. Piekarix: Nieobecny/a 16. Gracz 2.0: Pojawia się
4. Cofelia: Nieobecny/a 17. Nawałnica 2: Pojawia się
5. Reflektynka: Nieobecny/a 18. Ikari Gozen: Nieobecny/a
6. Tatołak: Nieobecny/a 19. Graficzas: Nieobecny/a
7. Cichoszał: Nieobecny/a 20. Imprezowicz: Pojawia się
8. Oni-chan: Tło 21. Lalkarka 2: Figura
9. Miraculia: Nieobecny/a 22. Biały Kot: Nieobecny/a
10. Amnezjo: Tło 23. Félix: Pojawia się
11. Desperata: Nieobecny/a 24. Biedronka: Nieobecny/a
12. Król Zabawek: Nieobecny/a 25. Połykacz Serc: Nieobecny/a
13. Rakieta: Pojawia się 26. Królowa Miraculów: Pojawia się
Sezon 4
Miraculum: Piosenka przewodnia: Obraz
1. Truth: Obraz 14. Sentibubbler: Nieobecny/a
2. Lies: Nieobecny/a 15. TBA: Nieobecny/a
3. Le Gang des Secrets: Obraz 16. TBA: Nieobecny/a
4. Pan Gołąb 72: Obraz 17. Rocketear: Nieobecny/a
5. Psychomedian: Nieobecny/a 18. TBA: Nieobecny/a
6. Furious Fu: Nieobecny/a 19. TBA: Nieobecny/a
7. Sole Crusher: Pojawia się 20. TBA: Nieobecny/a
8. Queen Banana: Pojawia się 21. TBA: Nieobecny/a
9. Gabriel Agreste: Nieobecny/a 22. TBA: Nieobecny/a
10. Mega Leech: Nieobecny/a 23. TBA: Nieobecny/a
11. Guiltrip: Pojawia się 24. TBA: Nieobecny/a
12. Crocoduel: Nieobecny/a 25. TBA: Nieobecny/a
13. Optigami: Pojawia się 26. TBA: Nieobecny/a
Filmy i odcinki pełnometrażowe
1. Miraculous New York: Pojawia się 3. Ladybug & Cat Noir: Awakening: Nieobecny/a
2. Miraculous Shanghai: Pojawia się 4. Miraculous: Nieobecny/a
Miraculum: Sekrety
1. Chat Noir vu par Marinette: Nieobecny/a 19. Sabrina: Tło
2. Marinette et Adrien: Tło 20. Rose: Nieobecny/a
3. La double vie de Marinette: Nieobecny/a 21. Nathaniel & Marc: Nieobecny/a
4. La fête d'anniversaire: Pojawia się 22. Gabriel: Nieobecny/a
5. Marinette et Alya: Tło 23. Ivan: Tło
6. Marinette et Paris: Tło 24. Chloé vue par Marinette: Tło
7. Marinette et la mode: Tło 25. Marinette vue par Chloé: Tło
8. Ladyblog: Tło 26. Lila: Pojawia się
9. La double vie d'Adrien: Tło 27. La Famille: Nieobecny/a
10. Ladybug vue par Adrien: Nieobecny/a 28. Kagami vue par Marinette: Nieobecny/a
11. Tikki: Nieobecny/a 29. Kagami vue par Adrien: Nieobecny/a
12. Maître Fu: Nieobecny/a 30. Papillon et les Akumatisés: Nieobecny/a
13. Plagg: Nieobecny/a 31. Luka vu par Marinette: Nieobecny/a
14. Les copines: Pojawia się 32. Nouveaux Pouvoirs: Nieobecny/a
15. Max: Pojawia się 33. Nouveaux Héros: Pojawia się
16. Nino: Pojawia się 34. Nathalie vue par Gabriel: Nieobecny/a
17. Mylène: Pojawia się 35. Mayura et les Sentimonstres: Tło
18. Alix: Tło 36. Les Sentiments: Nieobecny/a
Miraculum: Opowieści z Paryża
Czołówka: Pojawia się
1. Répétition: Nieobecny/a 4. L'exposé: Nieobecny/a
2. Inspiration: Nieobecny/a 5. Le carnet: Nieobecny/a
3. Grosse journée: Nieobecny/a

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

Serialowe[edytuj | edytuj kod]

  • W odcinku Bańkor oraz przez chwilę w odcinku Lady Wifi, chłopak nie ma na sobie okularów.
  • Uwielbia grać w Ultimate Mecha Strike III.
    • Przez długi okres miał najwyższe ANM (Akcja Na Minute) w szkole, póki nie pokonała go Marinette
    • Chłopak razem z Marinette wygrał międzyszkolny turniej Ultimate Mecha Strike III.
  • Na jednym ze zdjęć w odcinku Reflekta widać, że Max miał kiedyś afro.
  • W odcinku Gracz 2.0 wymyślił oraz stworzył własną grę. Postaciami w grze były dawne ofiary Władcy Ciem.
    • Po zaakumowaniu zrealizował ten pomysł i dzięki swoim umiejętnościom stworzył grę w prawdziwym świecie.
  • W odcinku Lalkarka 2 można zobaczyć, że w Muzeum Grévin znajduje się woskowa figura Gracza.

Pozostałe[edytuj | edytuj kod]

  • Thomas Astruc na swoim twitterze ujawnił jego nazwisko, wcześniej było ono nieznane[4].

Przypisy[edytuj | edytuj kod]

Zobacz też...[edytuj | edytuj kod]

Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA, o ile nie zaznaczono inaczej.