Luka Couffaine OficjalneLogoMiraculum (6).png Kreacje OficjalneLogoMiraculum (1).png Galeria 

Bo jesteś naprawdę niezwykłą dziewczyną, Marinette. Czystą jak piękna harmonia. Prawdziwą jak melodia. Jesteś jak muzyka, która brzmi w mojej głowie od naszego pierwszego spotkania.
— Luka; Cichoszał

Luka Couffaine — brat bliźniak Juleki[3] oraz syn Anarki. W odcinku Truth dowaduje się, że jego ojcem jest Jagged Stone.

W odcinku Cichoszał oraz Truth zostaje zaakumowany, zmieniając się w tytułowego złoczyńcę.

W odcinku Desperata otrzymuje Miraculum Węża, dzięki czemu może zmienić się w super-bohatera, Serpentiona.

Osobowość[edytuj | edytuj kod]

Normalnie[edytuj | edytuj kod]

Luka jest przeciwieństwem swojej siostry, Juleki. Jest bardzo otwarty, zabawny i przyjaźnie nastawiony do innych osób. Potrafi się zachowywać w sposób uroczy i zalotny. Nie ma problemów z odczytaniem emocji drugiej osoby i potrafi je wyrażać poprzez muzykę, dzięki swojej gitarze. Chętnie przyjmuje zaproszenie Marinette na lodowisko, aby dotrzymać jej towarzystwa, pomaga dziewczynie oraz troszczy się o nią w czasie spotkania. Martwi się o inne osoby, kiedy może im grozić niebezpieczeństwo. W odcinku Cichoszał udowadnia, że nienawidzi niesprawiedliwości oraz tego, gdy inne osoby postępują w niewłaściwy sposób. Jest wściekły na Boba i XYa, kiedy ci przywłaszczają piosenkę zespołu Kocia Muza. W odcinku Desperata udowadnia, że jest niezwykle odważny. Nawet nie posiadając super-mocy chce pomóc Biedronce w walce z super-złoczyńcą.

Serpention[edytuj | edytuj kod]

Serpention jest bardzo odważny oraz pomocny. Kiedy zostaje powierzone mu Miraculum Węża, z chęcią ofiaruje swoją pomoc Biedronce, aby mogli pokonać super-złoczyńcę. W czasie walki uważnie obserwuje otoczenie oraz dokładnie obmyśla różne sposoby działania, aby pokonać wroga. W odcinku Imprezowicz bez wahania przemienia się w super-bohatera i staje do walki ze złoczyńcą, kiedy tylko dostrzega podarowane mu Miraculum przez mistrza Fu. W czasie walki myśli o swoich towarzyszach, wykorzystując swoje moce po to, aby im pomóc w walce.

Cichoszał[edytuj | edytuj kod]

Cichoszałem kieruje jedynie zemsta, której chce dokonać na menedżerze, który ukradł piosenkę oraz kostiumy zespołu Kocia muza. Za pomocą nowych mocy chce odebrać wszystkim głos. Jako super-złoczyńca jest przekonany, że dzięki mocom od Władcy Ciem może przywrócić sprawiedliwość. Jego celem jest zmuszenie Boba, aby wyznał całą prawdę na temat nowej piosenki XYa, którą skopiował od nastolatków. Słysząc protest menedżera zaczyna mu grozić, że zrujnuje jego reputację i sprawi, że nic już nie zarobi na muzycznych utworach. Jest wściekły również na super-bohaterów, których nie było wtedy, gdy Bob groził Marinette. Jedyną osobą, której nie potrafi skrzywdzić jest Marinette, w której jest zadurzony i wyznaje dziewczynie swoje uczucia.

Truth[edytuj | edytuj kod]

Po przemianie Truth za wszelką cenę pragnie poznać tajemnicę, jaką skrywa Marinette i staje się to jego nadrzędnym celem. Mając moc zmuszania innych do mówienia prawdy, widząc swoją matkę, wykorzystuje swoje moce do tego, aby poznać tajemnicę, kto jest jego ojcem. Chcąc potwierdzić jej słowa, jednocześnie ignorując polecenia Papillombre i podążając za własnymi potrzebami, atakuje Jaggeda i zmusza go do wyjawienia prawdy. Schwytanie Biedronki i Czarnego Kota nie jest dla niego priorytetem i podejmuje walkę z bohaterami dopiero wtedy, gdy są oni w zasięgu.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Normalnie[edytuj | edytuj kod]

Luka to dość wysoki chłopak o czarnych włosach z niebieskimi końcówkami. Jego oczy, podobnie jak końcówki włosów, mają niebieską barwę.

Ubiera się w białą koszulkę z logiem Jaggeda poszarpaną u dołu, na którą zakłada jeansową kurtkę z kapturem. Nosi też czarne spodnie z przetarciami na kolanach i czarne trampki z kolorowymi wzorami. Luka ma w uszach czarne kolczyki. Na prawej ręce nosi brązową, skórzaną bransoletkę oraz dwie mniejsze: pomarańczową i żółtą, zaś na wskazującym palcu lewej ręki ma gruby, srebrny pierścień. Paznokcie chłopaka są pomalowane na czarno.

Serpention[edytuj | edytuj kod]

Oczy Serpentiona zmieniają kolor na zielony. Również końcówki włosów chłopaka mają bardziej zielony kolor, podobny do koloru kostiumu. Jego twarz zakrywa maska w kolorze ciemnozielonym u góry oraz morskim u dołu, z ciemniejszymi obszarami dookoła oczu. U dołu jest ona przyozdobiona dwoma trójkątami, które przypominają kły węża.

Serpention jest ubrany w ciemnozielony kostium, który zakrywa całe jego ciało. Na ramionach, torsie, w okolicach łydek oraz przedramion kolor materiału jest jaśniejszy, z fakturą przypominającą wężową skórę. Na środku piersi znajduje się żółty romb z czarną obwódką. Materiał na brzuchu oraz wewnętrznej stronie ud, a także rękawiczki oraz buty są w kolorze morskim, który swoim wyglądem imituje pierścieniowaty brzuch gada. Na lewym ręku nosi on bransoletkę - Miraculum Węża.

Cichoszał[edytuj | edytuj kod]

Po zaakumowaniu skóra Luki przybiera kolor niebieski, a jego oczy zmieniają barwę na zieloną. Rzeczą niezmienną są jego włosy, które nawet po przemianie są czarne z niebieskimi końcówkami. W uszach ma czarne kolczyki.

Twarz oraz głowę Cichoszała zakrywa czarno-fioletowy kask ze złotymi zdobieniami. Na czubku nakrycia głowy można dostrzec czarny czub, a na poziomie uszu chłopaka widnieją złote słuchawki z fioletowymi otworami, dzięki którym może schwytać skradzione głosy. Kask odsłania jedynie oczy super-złoczyńcy. Cichoszał jest ubrany w jednoczęściowy kostium w czarno-fioletowym kolorze ze złotymi wykończeniami. Na jego piersi widnieje żółte logo przypominające obraz fali dźwiękowej, które po bokach łagodnie przechodzi w kolor fioletowy. Oprócz tego nosi on czarne buty sięgające kolan ze złotymi zdobieniami oraz rękawiczki w tych samych kolorach, w których dodatkowo wnętrze dłoni przybiera kolor fioletowy.

Truth[edytuj | edytuj kod]

Głowa Truth jest całkowicie zasłonięta przez czarną maskę, która łączy się z pozostałą częścią stroju. Jego oczy są koloru białego. Dookoła oczu znajduje się niebieski materiał, wyciągnięty ku górze na przedłużeniu kącików oczu. Na czole posiada trzecie oko, które otacza niebieski materiał na masce układający się w kształt trzech rzęs.

Truth ubrany jest w jednoczęściowy kostium w czarnym kolorze. Jego ramiona przyozdobione są wzorem przypominającym oko: czarnym oraz białym okręgiem w środku i niebieskim na zewnątrz z trzema wyciągniętymi "igłami" przypominającymi rzęsy. Podobny wzór można znaleźć również na klatce piersiowej złoczyńcy, który łączy się z niebieskim materiałem na bokach kostiumu. W centralnej części znajduje się biało- czarno- niebieski naszyjnik przypominający oko. Na nogach ma niebieskie buty sięgające kolan, które zakończone są symbolem oka. Z tyłu obuwia znajduje się czarny gruby pasek.

Broń[edytuj | edytuj kod]

Bronią Serpentiona jest Lira, dzięki której super-bohater może walczyć, bronić się, czy też zablokować np. rękę przeciwnika między strunami. Może również wygrywać na niej melodie, podobnie jak na normalnym instrumencie.

Umiejętności[edytuj | edytuj kod]

Jako super-bohater jest o wiele szybszy, zwinniejszy, silniejszy oraz wytrzymalszy niż normalnie. Serpention używa mocy Druga Szansa, dzięki której może "zapisać" aktualną walkę. Kiedy po raz kolejny użyje umiejętności, wówczas powraca do miejsca "zapisu" i może zmienić bieg wydarzeń.

Jako Cichoszał, chłopak może odbierać głos innym osobom. Dzięki temu całkowicie przejmuje głos swojej ofiary i może nim "przemawiać".

Jako Truth przy użyciu trzeciego oka potrafi stworzyć promień, który zmusza innych do mówienia prawdy.

Relacje[edytuj | edytuj kod]

Marinette Dupain-Cheng[edytuj | edytuj kod]

Luka i Marinette

Luka po raz pierwszy poznaje Marinette w odcinku Kapitan Hardrock, zakochując się w dziewczynie od pierwszego wejrzenia. Kiedy dziewczyna go dostrzega, zaczyna się jąkać w towarzystwie brata Juleki. Marinette jest zachwycona jego muzyką. W prezencie daje jej również kostkę do gitary z wizerunkiem jej idola, Jaggeda. Twierdzi, że Marinette jest zabawna oraz niesamowicie odważna. Luka jest bardzo miły dla nowej przyjaciółki i swobodnie czuje się w jej towarzystwie. Chętnie pomaga, kiedy ciemnowłosa sobie z czymś nie radzi. Bardzo często ją komplementuje oraz martwi się, kiedy Marinette ucieka przed super-złoczyńcą, aby wezwać Biedronkę. W odcinku Mrożyciel przyjmuje jej zaproszenie na lodowisko, jeżdżąc na łyżwach razem z nią. Będąc pod wpływem Akumy wyznaje dziewczynie swoją miłość, później ponownie nie będąc pod wpływem Akumy. Martwił się, czy coś niemiłego powiedział dziewczynie, gdy Marinette zapytała, czy to co powiedział, gdy był złoczyńcą jest prawdą. Od odcinka Królowa Miraculów (Starcie Miraculów - część 2) Marinette i Luka są parą[4], co można zobaczyć również w filmie Miraculous: Zjednoczeni Herosi w Nowym Jorku. Luka jest całkowicie świadomy wewnętrznego konfliktu Marinette oraz tego, że jego wybranka nadal kocha Adriena[5], mimo to ją wspiera i pragnie, aby odnalazła odpowiedzi na swoje wątpliwości[6]. W odcinku Truth Marinette przyznaje, że nie może mieć chłopaka, ponieważ jest to zbyt niebezpieczne. Dodatkowo skrywa przed Luką sekrety, o których nie może mu powiedzieć, dlatego związek staje się coraz bardziej skomplikowane. Pod koniec odcinka rozstają się, jednak Luka mówi, że zawsze będzie wspierał Marinette.

Adrien Agreste[edytuj | edytuj kod]

Luka i Adrien podają sobie dłonie

Dokładne relacje Adriena oraz Luki nie są znane. Po raz pierwszy poznają się w odcinku Kapitan Hardrock. Luka z uśmiechem powitał blondyna na statku, pomagając mu wstać z podłogi. Kiedy ciemnowłosy dowiaduje się, że syn pana Agreste'a potrafi grać na klawiszach, ochoczo wita go w zespole, aby Adrien grał razem z nimi oraz przyjaciółmi w zespole Kocia muza. Luka jest świadomy uczuć Marinette do Adriena, ale nie sprawia to, że odnosi się wrogo do blondyna - wręcz przeciwnie, szanuje go i jest wobec niego uprzejmy.

Juleka Couffaine[edytuj | edytuj kod]

Luka i Juleka są rodzeństwem. Luka jest bardzo miły dla siostry, wspiera ją i motywuje kiedy ta ma problem, co można zauważyć w odcinku Reflektynka.

Rodzina[edytuj | edytuj kod]

Juleka CouffaineLuka CouffaineAnarka CouffaineJagged StoneDrzewo genealogiczne rodziny Couffaine

Występowania[edytuj | edytuj kod]

Sezon 2
Miraculum: Piosenka przewodnia: Nieobecny/a
1. Kolekcjoner: Nieobecny/a 14. Syrena: Nieobecny/a
2. Królowa Wizji: Nieobecny/a 15. Zombuziara: Nieobecny/a
3. Mrożownik: Nieobecny/a 16. Kapitan Hardrock: Pojawia się
4. Miś Goryczek: Nieobecny/a 17. Mrożyciel: Pojawia się
5. Komplikatorka: Nieobecny/a 18. Królowa Stylu: Nieobecny/a
6. Bobogigant: Nieobecny/a 19. Królowa Os: Nieobecny/a
7. Riposta: Nieobecny/a 20. Dyktatyran: Nieobecny/a
8. Befana: Nieobecny/a 21. Rewersor: Nieobecny/a
9. Melobestia: Obraz 22. Anansi: Nieobecny/a
10. Goridzilla: Nieobecny/a 23. Piaskowy Chłopiec: Nieobecny/a
11. Robotus: Nieobecny/a 24. Asystura: Nieobecny/a
12. Sapotiki: Nieobecny/a 25. Mayura: Pojawia się
13. Mroczna Sowa: Nieobecny/a 26. Mikołajdak: Nieobecny/a
Sezon 3
1. Kameleon: Nieobecny/a 14. Łowca Kwami: Nieobecny/a
2. Animaestro: Nieobecny/a 15. Żarłok: Nieobecny/a
3. Piekarix: Nieobecny/a 16. Gracz 2.0: Nieobecny/a
4. Cofelia: Nieobecny/a 17. Nawałnica 2: Pojawia się
5. Reflektynka: Pojawia się 18. Ikari Gozen: Nieobecny/a
6. Tatołak: Nieobecny/a 19. Graficzas: Nieobecny/a
7. Cichoszał: Pojawia się 20. Imprezowicz: Pojawia się
8. Oni-chan: Nieobecny/a 21. Lalkarka 2: Nieobecny/a
9. Miraculia: Nieobecny/a 22. Biały Kot: Tło
10. Amnezjo: Nieobecny/a 23. Félix: Pojawia się
11. Desperata: Pojawia się 24. Biedronka: Nieobecny/a
12. Król Zabawek: Nieobecny/a 25. Połykacz Serc: Pojawia się
13. Rakieta: Nieobecny/a 26. Królowa Miraculów: Pojawia się
Sezon 4
Miraculum: Piosenka przewodnia: Obraz
1. Truth: Pojawia się 14. Sentibubbler: Nieobecny/a
2. Lies: Pojawia się 15. TBA: Nieobecny/a
3. Le Gang des Secrets: Obraz 16. TBA: Nieobecny/a
4. Pan Gołąb 72: Nieobecny/a 17. Rocketear: Nieobecny/a
5. Psychomedian: Nieobecny/a 18. TBA: Nieobecny/a
6. Furious Fu: Nieobecny/a 19. TBA: Nieobecny/a
7. Sole Crusher: Pojawia się 20. TBA: Nieobecny/a
8. Queen Banana: Nieobecny/a 21. TBA: Nieobecny/a
9. Gabriel Agreste: Nieobecny/a 22. TBA: Nieobecny/a
10. Mega Leech: Nieobecny/a 23. TBA: Nieobecny/a
11. Guiltrip: Nieobecny/a 24. TBA: Nieobecny/a
12. Crocoduel: Nieobecny/a 25. TBA: Nieobecny/a
13. Optigami: Pojawia się 26. TBA: Nieobecny/a
Filmy i odcinki pełnometrażowe
1. Miraculous New York: Pojawia się 3. Ladybug & Cat Noir: Awakening: Nieobecny/a
2. Miraculous Shanghai: Nieobecny/a 4. Miraculous: Nieobecny/a
Miraculum: Sekrety
1. Chat Noir vu par Marinette: Nieobecny/a 19. Sabrina: Nieobecny/a
2. Marinette et Adrien: Nieobecny/a 20. Rose: Pojawia się
3. La double vie de Marinette: Nieobecny/a 21. Nathaniel & Marc: Nieobecny/a
4. La fête d'anniversaire: Nieobecny/a 22. Gabriel: Nieobecny/a
5. Marinette et Alya: Nieobecny/a 23. Ivan: Nieobecny/a
6. Marinette et Paris: Nieobecny/a 24. Chloé vue par Marinette: Nieobecny/a
7. Marinette et la mode: Nieobecny/a 25. Marinette vue par Chloé: Nieobecny/a
8. Ladyblog: Nieobecny/a 26. Lila: Nieobecny/a
9. La double vie d'Adrien: Nieobecny/a 27. La Famille: Pojawia się
10. Ladybug vue par Adrien: Nieobecny/a 28. Kagami vue par Marinette: Nieobecny/a
11. Tikki: Nieobecny/a 29. Kagami vue par Adrien: Pojawia się
12. Maître Fu: Nieobecny/a 30. Papillon et les Akumatisés: Pojawia się
13. Plagg: Nieobecny/a 31. Luka vu par Marinette: Pojawia się
14. Les copines: Nieobecny/a 32. Nouveaux Pouvoirs: Nieobecny/a
15. Max: Nieobecny/a 33. Nouveaux Héros: Pojawia się
16. Nino: Nieobecny/a 34. Nathalie vue par Gabriel: Nieobecny/a
17. Mylène: Nieobecny/a 35. Mayura et les Sentimonstres: Nieobecny/a
18. Alix: Nieobecny/a 36. Les Sentiments: Nieobecny/a

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

Serialowe[edytuj | edytuj kod]

  • Jest wielkim fanem Jaggeda.
    • Posiada koszulkę z logiem Jaggeda oraz kostkę do gitary z wizerunkiem idola, ponadto w jego pokoju znajduje się plakat ze zdjęciem muzyka.
  • Razem z siostrą i mamą mieszka na statku.
  • Gra na gitarze.
    • Na Festiwalu Muzyki wystąpił w zespole Kocia muza jako gitarzysta, wraz z Rose, Juleką, Ivanem i Adrienem.
  • Pojawia się w teledysku Clary Nightingale obok Marinette i Adriena.
  • Bardzo dobrze jeździ na łyżwach.
  • Gra na gitarze już od dziecka.

Pozostałe[edytuj | edytuj kod]

  • 19 czerwca Jeremy Zag opublikował kilka zdjęć przedstawiających prace nad drugim sezonem. Na jednym z nich można dostrzec również prace nad modelem postaci Luki[7].
  • Luka został po raz pierwszy ujawniony we francuskim opisie drugiego sezonu na Le Figaro[8].
    • Później, w brazylijskim opisie drugiego sezonu w O Universo da TV okazało się, że jest on bratem Juleki[9].
  • Według Feri González Luka jest przystojny, a ludzie „zakochają się w nim”[10].
  • 2 lutego Jesus Barreda, hiszpański aktor głosowy, udostępnił na swoim Twiterze zdjęcie przedstawiające prace nad jednym z odcinków, gdzie widoczny jest Luka[11].
  • Jego wygląd został ujawniony w jednym z trailerów 2 sezonu[12].
  • Sugerując się słowami twórcy serialu, początkowo miał być starszy od Juleki o 2 lata[13].
    • Zostało to zmienione na początku października 2020 roku, kiedy na stronie Miraculous opublikowano opis Luki mówiący o tym, że jest on bratem bliźniakiem Juleki.
    • Później Thomas Astruc wyjaśnił, że koncepcja została zmieniona tak, aby Luka i Juleka byli bliźniakami[14]. Obecnie Luka również jest uznawany za starszego brata Juleki (urodził się jako pierwszy), jednak są oni bliźniakami.
  • Wprowadzenie Luki i Kagami ma swoje powody i postacie te powrócą. Pojawią się w wielu innych odcinkach, a niektóre z nich będą skupione właśnie na tych bohaterach[15].
    • Zostali oni wprowadzeni, aby wprowadzić zmiany. Byłoby to nudne, gdyby Marinette zawsze wzdychała do Adriena, a Adrien do Biedronki. Luka i Kagami pomogą głównym bohaterom w rozwoju, a także wywołają nowe emocje i konflikty. Będą jak postacie wspierające, które zachęcają Marinette i Adriena[15].
  • Winny potwierdził, że Luka zakochał się w Marinette od pierwszego wejrzenia, kiedy spotkali się po raz pierwszy[16].
  • Nazwa super-bohatera najprawdopodobniej pochodzi od słowa viper, która oznacza rodzinę węży Viperidae, czyli Żmijowate. Druga część nazwy może pochodzić od tytana Hyperiona z mitologii greckiej.
    • Nazwa może również pochodzić od Vipera aspis czyli Żmija żebrowana.
  • Postać Serpentiona powstała na długo przed ujawnieniem wyglądu innych kwami oraz samego Luki[17].
  • Pojawienie się postaci miało być niespodzianką na finał sezonu 3[18].
  • Posiada najdłuższą sekwencję transformacji.
  • Winny potwierdził, że w 4 sezonie zobaczymy Lukę grającego na skrzypcach.

Przypisy[edytuj | edytuj kod]

Zobacz też...[edytuj | edytuj kod]