FANDOM

 Luka Couffaine Biedronka Logo Kreacje Czarny Kot Logo Galeria 
Bo jesteś naprawdę niezwykłą dziewczyną, Marinette. Czystą jak piękna harmonia. Prawdziwa jak melodia. Jesteś jak muzyką, która brzmi w mojej głowie od naszego pierwszego spotkania.
— Luka; Cichoszał

Luka Couffaine — starszy brat Juleki oraz syn Anarki. Chłopak jest nową sympatią Marinette Dupain-Cheng.

W odcinku Cichoszał zostaje zaakumowany, zmieniając się w tytułowego złoczyńcę.

W odcinku Desperata otrzymuje Miraculum Węża, dzięki czemu może zmienić się w super-bohatera, Serpentiona.

OsobowośćEdytuj

NormalnieEdytuj

Luka jest przeciwieństwem swojej siostry, Juleki. Jest bardzo otwarty, zabawny i przyjaźnie nastawiony do innych osób. Potrafi się zachowywać w sposób uroczy i zalotny. Nie ma problemów z odczytaniem emocji drugiej osoby i potrafi je wyrażać poprzez muzykę, dzięki swojej gitarze. Chętnie przyjmuje zaproszenie Marinette na lodowisko, aby dotrzymać jej towarzystwa, pomaga dziewczynie oraz troszczy się o nią w czasie spotkania. Martwi się o inne osoby, kiedy może im grozić niebezpieczeństwo. W odcinku Cichoszał udowadnia, że nienawidzi niesprawiedliwości oraz tego, gdy inne osoby postępują w niewłaściwy sposób. Jest wściekły na Boba i XYa, kiedy ci przywłaszczają piosenkę zespołu Kocia Muza. W odcinku Desperata udowadnia, że jest niezwykle odważny. Nawet nie posiadając super-mocy chce pomóc Biedronce w walce z super-złoczyńcą.

SerpentionEdytuj

Serpention jest bardzo odważny oraz pomocny. Kiedy zostaje powierzone mu Miraculum Węża, z chęcią ofiaruje swoją pomoc Biedronce, aby mogli pokonać super-złoczyńcę. W czasie walki uważnie obserwuje otoczenie oraz dokładnie obmyśla różne sposoby działania, aby pokonać wroga. W odcinku Imprezowicz bez wahania przemienia się w super-bohatera i staje do walki ze złoczyńcą, kiedy tylko dostrzega podarowane mu Miraculum przez mistrza Fu. W czasie walki myśli o swoich towarzyszach, wykorzystując swoje moce po to, aby im pomóc w walce.

CichoszałEdytuj

Cichoszałem kieruje jedynie zemsta, której chce dokonać na menedżerze, który ukradł piosenkę oraz kostiumy zespołu Kocia muza. Za pomocą nowych mocy chce odebrać wszystkim głos. Jako super-złoczyńca jest przekonany, że dzięki mocom od Władcy Ciem może przywrócić sprawiedliwość. Jego celem jest zmuszenie Boba, aby wyznał całą prawdę na temat nowej piosenki XYa, którą skopiował od nastolatków. Słysząc protest menedżera zaczyna mu grozić, że zrujnuje jego reputację i sprawi, że nic już nie zarobi na muzycznych utworach. Jest wściekły również na super-bohaterów, których nie było w tedy, gdy Bob groził Marinette. Jedyną osobą, której nie potrafi skrzywdzić jest Marinette, w której jest zadurzony i wyznaje dziewczynie swoje uczucia.

WyglądEdytuj

NormalnieEdytuj

Luka to dość wysoki chłopak z czarnymi włosami o niebieskich końcówkach. Jego oczy, podobnie jak końcówki włosów, mają niebieską barwę.

Ubiera się w białą koszulkę z logiem Jaggeda poszarpaną u dołu, na którą zakłada jeansową kurtkę z kapturem. Nosi też czarne spodnie z przetarciami na kolanach i czarne trampki z kolorowymi wzorami. Luka ma w uszach czarne kolczyki. Na prawej ręce nosi brązową, skórzaną bransoletkę oraz dwie mniejsze: pomarańczową i żółtą, zaś na wskazującym palcu lewej ręki ma gruby, srebrny pierścień. Paznokcie chłopaka są pomalowane na czarno.

SerpentionEdytuj

Oczy Serpentiona zmieniają kolor na zielony. Również końcówki włosów chłopaka mają bardziej zielony kolor, podobny do koloru kostiumu. Jego twarz zakrywa maska w kolorze ciemnozielonym u góry oraz morskim u dołu, z ciemniejszymi obszarami dookoła oczu. U dołu jest ona przyozdobiona dwoma trójkątami, które przypominają kły węża.

Serpention jest ubrany w ciemnozielony kostium, który zakrywa całe jego ciało. Na ramionach, torsie, w okolicach łydek oraz przedramion kolor materiału jest jaśniejszy, z fakturą przypominającą wężową skórę. Na środku piersi znajduje się żółty romb z czarną obwódką. Materiał na brzuchu oraz wewnętrznej stronie ud, a także rękawiczki oraz buty są w kolorze morskim, który swoim wyglądem imituje pierścieniowaty brzuch gada. Na lewym ręku nosi on bransoletkę - Miraculum Węża.

CichoszałEdytuj

Po zaakumowaniu skóra Luki przybiera kolor niebieski, a jego oczy zmieniają barwę na zieloną. Rzeczą niezmienną są jego włosy, które nawet po przemianie są czarne z niebieskimi końcówkami. W uszach ma czarne kolczyki.

Twarz oraz głowę Cichoszała zakrywa czarno-fioletowy kask ze złotymi zdobieniami. Na czubku nakrycia głowy można dostrzec czarny czub, a na poziomie uszu chłopaka widnieją złote słuchawki z fioletowymi otworami, dzięki którym może schwytać skradzione głosy. Kask odsłania jedynie oczy super-złoczyńcy. Cichoszał jest ubrany w jednoczęściowy kostium w czarno-fioletowym kolorze ze złotymi wykończeniami. Na jego piersi widnieje żółte logo przypominające obraz fali dźwiękowej, które po bokach łagodnie przechodzi w kolor fioletowy. Oprócz tego nosi on czarne buty sięgające kolan ze złotymi zdobieniami oraz rękawiczki w tych samych kolorach, w których dodatkowo wnętrze dłoni przybiera kolor fioletowy.

BrońEdytuj

Bronią Serpentiona jest Lira, jednak jej dokładne zastosowanie nie jest znane.

UmiejętnościEdytuj

Jako super-bohater jest o wiele szybszy, zwinniejszy, silniejszy oraz wytrzymalszy niż normalnie. Serpention używa mocy Druga Szansa, dzięki której może "zapisać" aktualną walkę. Kiedy po raz kolejny użyje umiejętności, wówczas powraca do miejsca "zapisu" i może zmienić bieg wydarzeń.

Jako Cichoszał, chłopak może odbierać głos innym osobom. Dzięki temu całkowicie przejmuje głos swojej ofiary i może nim "przemawiać".

RelacjeEdytuj

Marinette Dupain-ChengEdytuj

Mrożyciel Galeria (173)

Luka po raz pierwszy poznaje Marinette w odcinku Kapitan Hardrock, zakochując się w dziewczynie od pierwszego wejrzenia. Kiedy dziewczyna go dostrzega, zaczyna się jąkać w towarzystwie starszego brata Juleki. Marinette jest zachwycona jego muzyką. W prezencie daje jej również kostkę do gitary z wizerunkiem jej idola, Jaggeda. Twierdzi, że Marinette jest zabawna oraz niesamowicie odważna. Luka jest bardzo miły dla nowej przyjaciółki i swobodnie czuje się w jej towarzystwie. Chętnie pomaga, kiedy ciemnowłosa sobie z czymś nie radzi. Bardzo często ją komplementuje oraz martwi się, kiedy Marinette ucieka przed super-złoczyńcą, aby wezwać Biedronkę. W odcinku Mrożyciel przyjmuje jej zaproszenie na lodowisko, jeżdżąc na łyżwach razem z nią. Będąc pod wpływem Akumy wyznaje dziewczynie swoją miłość, później ponownie nie będąc pod wpływem Akumy. Martwił się, czy coś niemiłego powiedział dziewczynę, gdy Marinette zapytała, czy to co powiedział, gdy był złoczyńcą jest prawdą.

Adrien AgresteEdytuj

Captain (397)

Dokładne relacje Adriena oraz Luki nie są znane. Po raz pierwszy poznają się w odcinku Kapitan Hardrock. Luka z uśmiechem powitał blondyna na statku, pomagając mu wstać z podłogi. Kiedy ciemnowłosy dowiaduje się, że syn pana Agreste'a potrafi grać na klawiszach, ochoczo wita go w zespole, aby Adrien grał razem z nimi oraz przyjaciółmi w zespole Kocia muza.

RodzinaEdytuj

Luka Couffaine
(żyje)
Juleka Couffaine
(żyje)
Anarka Couffaine
(żyje)

WystępowaniaEdytuj

CiekawostkiEdytuj

SerialoweEdytuj

  • Jest wielkim fanem Jaggeda.
    • Posiada koszulkę z logiem Jaggeda oraz kostkę do gitary z wizerunkiem idola, ponadto w jego pokoju znajduje się plakat ze zdjęciem muzyka.
  • Razem z siostrą i mamą mieszka na statku.
  • Gra na gitarze.
    • Na Festiwalu Muzyki wystąpił w zespole Kocia muza jako gitarzysta, wraz z Rose, Juleką, Ivanem i Adrienem.
  • Pojawia się w teledysku Clary Nightingale obok Marinette i Adriena.
  • Bardzo dobrze jeździ na łyżwach.
  • Gra na gitarze już od dziecka.

PozostałeEdytuj

  • 19 czerwca Jeremy Zag opublikował kilka zdjęć przedstawiających prace nad drugim sezonem. Na jednym z nich można dostrzec również prace nad modelem postaci Luki.[1]
  • Luka został po raz pierwszy ujawniony we francuskim opisie drugiego sezonu na Le Figaro.[2]
    • Później, w brazylijskim opisie drugiego sezonu w O Universo da TV okazało się, że jest on bratem Juleki.[3]
  • Według Feri González Luka jest przystojny, a ludzie „zakochają się w nim”.[4]
  • 2 lutego Jesus Barreda, hiszpański aktor głosowy, udostępnił na swoim Twiterze zdjęcie przedstawiające prace nad jednym z odcinków, gdzie widoczny jest Luka.[5]
  • Jego wygląd został ujawniony w jednym z trailerów 2 sezonu.[6]
  • Jest starszy od Juleki o 2 lata.[7]
  • Wprowadzenie Luki i Kagami ma swoje powody i postacie te powrócą. Pojawią się w wielu innych odcinkach, a niektóre z nich będą skupione właśnie na tych bohaterach.[8]
    • Zostali oni wprowadzeni, aby wprowadzić zmiany. Byłoby to nudne, gdyby Marinette zawsze wzdychała do Adriena, a Adrien do Biedronki. Luka i Kagami pomogą głównym bohaterom w rozwoju,a także wywołają nowe emocje i konflikty. Będą jak postacie wspierające, które zachęcają Marinette i Adriena.[9]
  • Winny potwierdził, że Luka zakochał się w Marinette od pierwszego wejrzenia, kiedy spotkali się po raz pierwszy.[10]
  • Nazwa super-bohatera najprawdopodobniej pochodzi od słowa viper, która oznacza rodzinę węży Viperidae, czyli Żmijowate. Druga część nazwy może pochodzić od tytana Hyperiona z mitologii greckiej.
    • Nazwa może również pochodzić od Vipera aspis czyli Żmija żebrowana.
  • Postać Serpentiona powstała na długo przed ujawnieniem wyglądu innych kwami oraz samego Luki.[11]
  • Pojawienie się postaci miało być niespodzianką na finał sezonu 3.[12]
  • Posiada najdłuższą sekwencję transformacji.

PrzypisyEdytuj

Zobacz też...Edytuj

Pokaż/Ukryj
Postacie
Superbohaterowie
Właściciele miraculum

Adrien AgresteMarinette Dupain-Cheng

Poprzedni właściciele miraculum

Bọ rùaCernunnosCzarny RycerzDawna posiadaczka Miraculum BiedronkiDawna posiadaczka Miraculum MotylaDawna posiadaczka Miraculum PawiaEgipski posiadacz MiraculumHeraklesHippolytaJoanna d'ArcLa CoccinelleLa MariquitaMicazoyolinMudekudekuTentomushiTomoe GozenStarożytna chińska BiedronkaStarożytna chińska posiadaczka Miraculum LisaStarożytna egipska BiedronkaStarożytny chiński Czarny KotStarożytny chiński posiadacz Miraculum MotylaStarożytny chiński posiadacz Miraculum PawiaStarożytny chiński posiadacz Miraculum Pszczoły

Niekanoniczni wcześniejsi właściciele miraculum

Flecista z HamelnHua MulanSasuke SarutobiSun Wukong

Kwami
Główne Kwami

PlaggTikki

Pozostałe Kwami

BarkkDaizziDuusuFluffKaalkiLonggMulloNoorooOrikkoPollenRoaarSassStomppTrixxWayzzXuppuZiggy

Wrogowie
Główni przestępcy

Gabriel AgresteNathalie SancoeurSuper-złoczyńcy

Pozostałe postacie
Dzieci i nastolatkowie

Alix KubdelAlya CésaireAugusteAurore BeauréaleBezimienny chłopiecChloé BourgeoisChris LahiffeElla i Etta CésaireFélix Graham de VanilyIvan BruelJean DuparcJuleka CouffaineKagami TsurugiKim Chiên LêKsiążę AliLila RossiLuka CouffaineManon ChamackMarc AncielMax KantéMireille CaquetMylène HaprèleNathaniel KurtzbergNino LahiffeOndineQuentinRose LavillantSabrina RaincomprixWayhem

Dorośli

Alec CataldiAmélie Graham de VanilyAlim KubdelAnarka CouffaineAndréAndré BourgeoisArletteArmand D'ArgencourtAudrey BourgeoisBob RothCaline BustierChrisClaraClara ContardClara NightingaleClaudie KantéCzarny MieczEmilie AgresteFred HaprèleGina DupainJagged StoneJalil KubdelLokaj JeanMama AugusteMama QuentinaMarianne LenoirMarlena CésaireNadja ChamackNauczyciel plastykiNora CésaireOchroniarz AdrienaOpiekunka księcia AliegoOtis CésairePan DamoclesPani MendeleievPani RossiPenny RollingPhilippePortier hotelowyRoger RaincomprixRolland DupainSabine ChengSarahSimon GrimaultŚwięty MikołajThéo BarbotThomas AstrucTom DupainTomoe TsurugiVéroniqueVivicaVincentVincent AzaWang ChengWang FuXavier RamierXY

Inne

AlbertMarkovPosiadacze MiraculumZakon Strażników

Zwierzęta/Stwory
AkumaFangKonieEmo-potwór
Zapowiedziane
Nadchodzące postacie

Lady DragonMatka SabineNieznany super-złoczyńcaNieznana postać żeńskaNieznany mężczyzna

Inne
Koncepcje

Félix Agreste (PV)GavrocheLindalee RoseMarinette Dupain-Cheng (PV)Niezwykłe dzieciaki (Kid MimeMelodieMercurySparrow)

Komiksy

AdamCamilla HombeeDoormanKnightowlMajestiaPostacie z komiksuRybakSparrowTrash KrakkenTwórca MiraculumUncanny Valley