FANDOM

Biedronkowy Wykrzyknik
Biedronkowy Wykrzyknik

Uwaga, spoiler!
Na tej stronie znajdują się spoilery. Wkraczasz na własną odpowiedzialność!

 Lila Rossi Biedronka Logo Galeria Czarny Kot Logo Lila (webisod) 
Nie martw się Biedronko, nie chcę się z tobą przyjaźnić. Ale teraz nikomu nie możesz powiedzieć, że się nie znamy.

Lila Rossi — jedna z rywalek Marinette o serce Adriena. Pochodzi z Włoch. Obecnie uczęszcza do szkoły Collège Françoise Dupont.

W odcinkach Lisica oraz Asystura (Dzień Bohaterów - część 1) pod wpływem akumy staje się super-złoczyńcą — Lisicą, posiadającą moc tworzenia iluzji. W 3 sezonie w odcinku Chameleon zostaje zaakumowana po raz kolejny, przemieniając się w tytułowego super-złoczyńcę.

OsobowośćEdytuj

NormalnieEdytuj

Lilę cechuje duża pewność siebie, przebiegłość i zdradziecka natura. Dziewczyna zauroczyła się w Adrienie i próbuje go za wszelką cenę uwieść, podając się za kogoś wyjątkowego. Zachowuje się przy nim milej niż przy innych. Jest również bardzo kłamliwa, co pokazała w wypowiedzi do Biedrobloga, podając się, niezgodnie z prawdą, za przyjaciółkę Biedronki. Od czasu zaakumowania nienawidzi Biedronki i krytykuje ją przy każdej okazji. W odcinku Asystura okazuje się, że okłamuje całą klasę oraz swoją wychowawczynię, że mieszka w państwie księcia Aliego. Jest nieuczciwa również wobec swoich rodziców. Rozmawiając ze swoją mamą skłamała, że kontaktowała z Adrienem, który jest jej chłopakiem oraz na temat szkoły, która według jej słów jest cały czas zamknięta przez niebezpieczeństwo, jakim są Akumy. W odcinku Chameleon widząc Akumę daje się celowo i dobrowolnie zaakumować, aby wykorzystać zaistniałą sytuację.

LisicaEdytuj

Jako Lisica niewiele różni się od swojej normalnej wersji, a dzięki swoim mocom iluzji może działać jeszcze bardziej podstępnie i kłamliwie. Swoją mocą iluzji może obrazować jej kłamstwa, które jednak znikają gdy ktoś odkryje, że nie jest to prawda lub zostaną zniszczone. Jej emocje są skupione głównie wokół nienawiści do Biedronki. Kiedy pojawia się po raz kolejny w odcinku Asystura, Lisica chce zniszczyć dobre imię super-bohaterki. W tym celu wykorzystuje iluzję, aby wszystkim pokazać, że paryska idolka stała się zła i współpracuje z Władcą Ciem.

ChameleonEdytuj

Jako Chameleon jej osobowość nie zmienia się, ponieważ została zaakumowana z własnej woli. Wykorzystuje nowe moce po to, aby zemścić się na osobach, które jej zdaniem ją skrzywdziły. Początkowo przyjęła formę Adriena, aby wypadł jak najgorzej przy innych ludziach oraz złapać Biedronkę w pułapkę. Chęć pokonania Biedronki była w niej na tyle silna, że wolała sprzeciwić Władcy Ciem i walczyć z Biedronką, zamiast zabrać Miraculum Czarnego Kota.

WyglądEdytuj

NormalnieEdytuj

Dziewczyna ma zielone oczy i oliwkową cerę. Długie, brązowe włosy spina w trzy luźne kitki czerwonymi gumkami. Na czoło opada prosta grzywka, która zasłania jej brwi.

Lila na co dzień nosi czerwony, skórzany żakiet z srebrnymi zamkami. Oprócz tego ubrana jest w czarny kombinezon na ramiączkach oraz z krótkimi spodenkami. Na materiale widoczne są białe kropki, natomiast na górze stroju znajduje się niewielka kokarda. Na prawym ręku znajdują się kolorowe bransoletki. Na nogach nosi cienkie, czarne rajstopy oraz brązowe botki sięgające kostek.

LisicaEdytuj

Lisica odziana jest w pomarańczowo-biało-czarny kostium, który swoimi kolorami nawiązuje do umaszczenia lisa. Po zaakumowaniu jej fryzura pozostaje taka sama, jedynie końcówki włosów zmieniają swój kolor, przechodząc z ciemnobrązowego, przez rudy aż do bieli. Oczy dziewczyny zasłania pomarańczowa maska z czarnymi krawędziami. Na głowie natomiast znajdują się pomarańczowe lisie uczy, których wnętrze jest wyłożone czarno-białym materiałem.

Jest ona ubrana w jednoczęściowy kostium w kolorze pomarańczowym, z czarnym wykończeniem przy kołnierzu. Przez środek jej stroju przebiega biały pas. Dodatkowo jej biodra zdobi pomarańczowo-biały pas z czarnymi krawędziami, który wydłuża się z tyłu imitując tym samym lisi ogon. Na szyi nosi naszyjnik przypominający Miraculum Lisa. Dla dopełnienia kreacji zakłada również czarne rękawiczki sięgające powyżej łokcia oraz wysokie, czarne buty z białymi podeszwami. W dłoni dzierży pomarańczowy flet przyozdobiony białymi paskami.

ChameleonEdytuj

W zaakumowanej formie wygląd dziewczyny nie zmienia się. Dzięki swojej mocy, jest w stanie przybrać wygląd innej osoby lub rzeczy, kiedy ją pocałuje.

UmiejętnościEdytuj

  • Chameleon jako Adrien
  • Chameleon jako Quentin
  • Chameleon jako Czarny Kot
  • Chameleon jako małża

Jako Lisica posiada takie same moce jak posiadaczka Miraculum Lisa, która została opisana w księdze zaklęć. Posiada moc iluzji, z której może korzystać tyle razy, ile chce, w przeciwieństwie do prawdziwej posiadaczki Miraculum - Rudej Kitki. Jest ona bardzo szybka, zwinna, wytrzymała oraz niezwykle przebiegła.

Jako Chameleon potrafi przybierać formę innych osób lub rzeczy. Aby to uczynić, musiała pocałować daną osobę. Po zmienieniu się w daną osobę, jej ofiara natychmiast zasypia. Przez cały odcinek przybrała formę: Adriena, Quentina, Czarnego Kota i małża.

Relacje Edytuj

Adrien Agreste/Czarny KotEdytuj

Lisica Galeria (34)

Lila podrywająca Adriena

Lila od samego początku była zadurzona w Adrienie i robi wszystko, aby zdobyć jego serce. Posunęła się do wielu kłamstw, by zaprezentować się z jak najlepszej strony - twierdziła, że jest super-bohaterką i posiada Miraculum Lisa. Po tym jak została upokorzona przez Biedronkę na oczach chłopaka, myślała że straciła szanse u Adriena. Lila okłamuje nawet swoją matkę twierdząc, że Adrien jest jej chłopakiem. W odcinku Chameleon Lila po powrocie do szkoły okłamuje całą klasę oraz nauczycielkę, aby siedzieć jak najbliżej Adriena. Chłopak nie popiera jej zachowania i prosi, aby przestała kłamać, jednak nie przynosi to skutków. Po tym wydarzeniu zostaje dobrowolnie zaakumowana. Po przemianie chce między innymi zepsuć reputację modela. Kiedy Lila nie zmienia swojego zachowania i nadal kłamie, Adrien jest smutny z tego powodu, jednak nie może nic zrobić. W odcinku Onichan, pod pretekstem pomocy, udaje się do domu chłopaka. Będąc w jego pokoju bez skrępowania przegląda wszystkie jego rzeczy i wskazuje na podobieństwa pomiędzy nimi. Przed wyjściem robi z Adrienem zdjęcie, gdzie całuje go w policzek i wysyła do innych osób.

Lisica Galeria (164)

W postaci Lisicy dziewczyna okłamywała Czarnego Kota, że jest prawdziwą super-bohaterką i również posiada Miraculum. W stosunku do chłopaka była miła, można by odnieść wrażenie, że nawet go kokietowała, stawiając go wyżej niż Biedronkę. Super-bohater uznał Lisicę za godną zaufania i z uśmiechem uznał ją za swoją wspólniczkę. Był zdziwiony tym, że w rzeczywistości dziewczyna zyskała moce tylko i wyłącznie przez zaakumowanie. Kiedy tożsamość Lisicy została odkryta, Czarny Kot stał się jej wrogiem. Można to zobaczyć również w odcinku Chameleon, gdzie walczyła z super-bohaterem.

Marinette Dupain-Cheng/BiedronkaEdytuj

Lisica Galeria (72)

Marinette od samego początku nie akceptowała Lili oraz chciała ujawnić jej kłamstwa. W odcinku Asystura Lila jest wypytywana przez Marinette odnośnie jej pobytu w królestwie Apsik oraz znajomości z księciem Alim. Tym sposobem dziewczyna chciała udowodnić, że Lila wszystkich okłamuje, jednak jej plan się nie udał. W odcinku Chameleon dziewczyny konkurują między sobą o to, kto usiądzie obok Adriena. W czasie "potyczki" o miejsce Lila udawała miłą i wyrozumiałą, przez co dużo osób miało za złe Marinette jej postawę wobec jej koleżanki z klasy. Chcąc ujawnić kłamstwa Lili, Marinette staje się jej wrogiem. Początkowo dziewczyna próbuje przekonać Marinette, aby trzymała się razem z nią, a kiedy to nie wychodzi, zmienia swoją postawę na bardziej wrogą. Lila zaczyna jej wygrażać, że jeśli nadal będzie próbowała ujawnić jej kłamstwa, wówczas sprawi, że wszyscy jej przyjaciele odwrócą się oraz straci Adriena. Ponieważ Marinette się na to nie zgadza, Lila powiadamia ją, że od tej pory toczą pomiędzy sobą wojnę.

Lisica Galeria (120)

Lila od samego początku okłamuje wszystkich, że jest przyjaciółką Biedronki. Po tym jak zostaje upokorzona przez super-bohaterkę na oczach Adriena, Biedronka staje się wrogiem Lili, a dziewczyna zaczyna żywić do niej jedynie niechęć. Pod postacią Lisicy chciała zniszczyć swoją rywalkę. Po oczyszczeniu Akumy Biedronka przeprosiła dziewczynę za swoje zachowanie, jednak ta odrzuciła jej pomoc oświadczając, że nigdy nie będą przyjaciółkami. W odcinku Asystura nie może znieść parady na cześć bohaterki oraz ludzi, którzy ją chwalą. Słysząc pozytywne słowa na temat Biedronki od samego Gabriela Agreste zaczyna się denerwować. Pod postacią Lisicy tworzy iluzję zaakumowanej Biedronki, aby ludzie stracili wiarę w swoją super-bohaterkę. W odcinku Chameleon zostaje zaakumowana, aby zemścić się na Biedronce. Dziewczyna jest na tyle zdeterminowana, że woli zostawić Miraculum Czarnego Kota po to, aby pokonać swoją rywalkę. Po powrocie do normalności udaje przed Biedronką, że posłucha jej rady, chociaż w głębi duszy nadal jest na nią wściekła.

Znajomi z klasyEdytuj

Arcyglina Galeria (4)

Lila od pierwszego dnia szkoły okłamuje swoich znajomych z klasy, aby ukazać swoją osobę w jak najlepszym świetle. Uczniowie wierzą we wszystkie jej kłamstwa twierdząc, że Lila jest wspaniałą osobą. W odcinku Asystura uczniowie z przyjemnością rozmawiają z dziewczyną i wypytują ją o to, jak mija jej pobyt w innym kraju. Lila wówczas ich okłamuje, że tęskni za swoimi przyjaciółmi. Kiedy powraca do szkoły w odcinku Chameleon, uczniowie pani Bustier przesiadają się, aby Lila mogła zająć najlepsze miejsce, troszczą się o nią oraz dbają o to, aby nie przemęczała zwichniętego nadgarstka. Łapiąc rzuconą przez Marinette chusteczkę udaje, że chciała uratować Maxa, przez co jest traktowana jak bohaterka. Uczniowie stoją po stronie Lili i są źli na Marinette za to, że próbuje udowodnić jej kłamstwa.

Pani RossiEdytuj

Lila przez cały czas okłamuje swoją matkę. W odcinku Asystura można zobaczyć, że wmawia kobiecie, że szkoła z powodu częstych ataków Akum w dalszym ciągu jest zamknięta. Pani Rossi bezwarunkowo wierzy w kłamstwa swojej córki i nie docieka jaka jest prawda. Lila wmawia jej również, że Adrien jest jej chłopakiem.

Kagami TsurugiEdytuj

Lila jest o Kagami zazdrosna. Gdy podczas przeglądania pokoju Adriena znalazła zdjęcie z szermierki, na którym była Kagami. Dziewczyny nie znają się osobiście, jednak Lili to nie przeszkadza, aby uważać Kagami za swojego wroga. Wie, że dziewczyna jest blisko Adriena i się z nim przyjaźni, dlatego uznaje ją za swoją przeciwniczkę.

Gabriel AgresteEdytuj

Lila po raz pierwszy spotyka Gabriela w odcinku Onichan, kiedy znajduje się w domu Adriena. Kiedy mężczyzna wzywa ją do swojego gabinetu, dziewczyna okłamuje go twierdząc, że model potrzebuje przyjaciela w jego wieku. Wierzy, że udaje jej się zmanipulować Gabrielem, aby być bliżej Adriena.

WystępowaniaEdytuj

CiekawostkiEdytuj

SerialoweEdytuj

  • Nie jest prawdziwą posiadaczką Miraculum Lisa. Naszyjnik kupiła w sklepie jubilerskim, kłamiąc, że dostała go od babci.
  • Podobnie jak Antybiedrona czy Kotowtór, posiada tą samą broń oraz umiejętności, co prawdziwa Lisica. Podobieństwa możemy zobaczyć w Księdze Zaklęć.
  • Ciągle są w niej negatywne emocje, przez co Władca Ciem w każdej chwili ma możliwość ponownego zaakumowania.
  • W odcinku Asystura (Dzień Bohaterów - część 1) okazuje się, że nadal mieszka w Paryżu.
  • Kiedy po raz kolejny zostaje zmieniona w Lisicę, ma na sobie naszyjnik, mimo że Akuma wniknęła do bransoletki.
  • Kiedy w odcinku Chameleon zauważyła Akumę, wzięła ją w dłoń, aby zostać opętaną.
  • Jest drugim super-złoczyńcą, który został zaakumowany dobrowolnie.
  • Jest pierwszym super-złoczyńcą, który nie zmienia swojej formy po zaakumowaniu.
    • Może zmieniać wygląd jedynie za pomocą swojej mocy.
  • W odcinku Onichan można zobaczyć, że ma numer telefonu Adriena, Alyi, Chloé, Juleki, Kagami, Marinette, Maxa, Mylène oraz Nino.
  • W odcinku Lalkarka 2 można zobaczyć, że w Muzeum Grévin znajduje się woskowa figura Lisicy.

PozostałeEdytuj

VolpinaSzkic

Pierwszy szkic postaci ujawniony na Twitterze

  • Po raz pierwszy szkic postaci został opublikowany przez Winny na jego twitterze. [1] Po tym jak rysunek został opublikowany na Facebooku, Thomas Astruc dodał komentarz, w którym wyjaśnił jej imię po zaakumowaniu.[2]
    • Później Thomas Astruc dodał zdjęcie na Twitterze, przypominające Lisicę, z podpisem una ragazza italiana w Parigi, co oznacza włoska dziewczyna w Paryżu.[3]
  • Imię Volpina jest podobne do słowa volpe, które po włosku oznacza lis. Przyrostek -ina oznacza mały i jest często stosowany do kobiecych nazwisk, jako forma pseudonimu lub imienia zwierzaka. Volpina znaczy "Vixen" lub "Mały Lis" w języku włoskim. Inną nazwa dla lisów (grupy zwierząt) jest vulpini.
    • Jest ona również podobna do łacińskiego słowa vulpine, co oznacza przypominający lisa lub przebiegły.
  • W koncepcji Lisica ma flet, podobnie jak Melodie.
  • Jej imię znaczy piękna, a nazwisko czerwona.
  • Thomas Astruc na swoim Twitterze ujawnił jej nazwisko, wcześniej było ono nieznane.[4]
  • W oficjalnym quizie z Miraculum ujawniono, że jej rodzice są dyplomatami.
  • Jeremy Zag zdradził, że w głębi duszy nikt nie jest zły. W przyszłych odcinkach zostanie rozwinięty zarówno wątek Lilii, jak i Chloé Bourgeois.[5]

PrzypisyEdytuj

Zobacz też...Edytuj

Pokaż/Ukryj
Postacie
Superbohaterowie
Właściciele miraculum

Adrien AgresteMarinette Dupain-Cheng

Poprzedni właściciele miraculum

Bọ rùaCernunnosEgipski posiadacz MiraculumFlecista z HamelnHeraklesHippolytaJoanna d'ArcLa CoccinelleLa MariquitaMicazoyolinMudekudekuTentomushiTomoe GozenSasuke SarutobiStarożytna chińska BiedronkaStarożytna chińska posiadaczka Miraculum LisaStarożytna egipska BiedronkaStarożytny chiński Czarny KotStarożytny chiński posiadacz Miraculum ĆmyStarożytny chiński posiadacz Miraculum PawiaStarożytny chiński posiadacz Miraculum PszczołySun Wukong

Kwami
Główne Kwami

PlaggTikki

Pozostałe Kwami

BarkkDaizziDuusuFluffKaalkiLonggMulloNoorooOrikkoPollenRoaarSassStomppTrixxWayzzXuppuZiggy

Wrogowie
Główni przestępcy

Gabriel AgresteNathalie SancoeurSuper-złoczyńcy

Pozostałe postacie
Dzieci i nastolatkowie

Alix KubdelAlya CésaireAugusteAurore BeauréaleBezimienny chłopiecChloé BourgeoisElla i Etta CésaireIvan BruelJean DuparcJuleka CouffaineKagami TsurugiKim Chiên LêKsiążę AliLila RossiLuka CouffaineManon ChamackMarc AncielMax KantéMireille CaquetMylène HaprèleNathaniel KurtzbergNino LahiffeNoel LahiffeOndineQuentinRose LavillantSabrina RaincomprixWayhem

Dorośli

Alec CataldiAnarka CouffaineAndréAndré BourgeoisArletteArmand D'ArgencourtAudrey BourgeoisBob RothCaline BustierChrisClaraClara ContardClara NightingaleClaudie KantéCzarny MieczEmilie AgresteFred HaprèleGina DupainJagged StoneJalil KubdelLokaj JeanMama AugusteMama QuentinaMarianne LenoirMarlena CésaireNadja ChamackNauczyciel plastykiNora CésaireOchroniarz AdrienaOpiekunka księcia AliegoOtis CésairePan DamoclesPan KubdelPani MendeleievPani RossiPenny RollingPhilippePortier hotelowyRoger RaincomprixRolland DupainSabine ChengSarahSimon GrimaultŚwięty MikołajThéo BarbotThomas AstrucTom DupainTomoe TsurugiVéroniqueVivicaVincentVincent AzaWang ChengWang FuXavier RamierXY

Inne

AlbertMarkovPosiadacze MiraculumZakon Strażników

Zwierzęta/Stwory

AkumaFangKonieSentimonstre

Zapowiedziane
Nadchodzące postacie

FélixMatka Sabine

Inne
Koncepcje

Félix Agreste (PV)GavrocheLindalee RoseMarinette Dupain-Cheng (PV)Niezwykłe dzieciaki (Kid MimeMelodieMercurySparrow)

Komiksy

AdamCamilla HombeeDoormanKnightowlMajestiaPostacie z komiksuRybakSparrowTrash KrakkenTwórca MiraculumUncanny Valley