CZYTAJ WIĘCEJ

Advertisement

Ach, miło po tylu latach rozprostować skrzydła.

Liiri — Kwami Orła, nazywane również Kwami wolności, połączone z Miraculum Orła. Dawniej służyło ono Gilbertowi du Motier. Później Miraculum zostało przekazane George'owi Washingtonowi, jednak sugerując się słowami stworzonka, mężczyzna nie przyzywał Kwami. Sugeruje to pierwsza kwestia Liiri, kiedy poszukuje swojego poprzedniego właściciela, Gilberta. Aktualnie służy Jessice, pomagając jej zmienić się w super-bohaterkę. Debiutuje w filmie Miraculous: Zjednoczeni Herosi w Nowym Jorku.

Osobowość[]

W czasie rozmowy Liiri posługuje się bardziej swobodną formą wypowiedzi, kiedy dana osoba jest mu bliska, ale również zwraca się w sposób bardziej formalny. Po opuszczeniu Miraculum po raz pierwszy od wielu lat nazywa dawnego właściciela po imieniu, by po chwili przejść do bardziej oficjalnej formy. Mimo bardziej formalnej wypowiedzi, w zachowaniu nadal można zobaczyć swobodę. Liiri można łatwo zastraszyć. Widząc Władcę Ciem od razu opowiada mu o swoich mocach, a w jego oczach widać strach i niepewność. Mimo, że nie chce, aby Miraculum było wykorzystywane do czynienia zła, nie sprzeciwia się temu i jest posłuszne. Czując stres zaczyna się cicho śmiać. Kiedy jednak napotyka posiadacza Miraculum, od którego emanuje pozytywna aura, Kwami jest pewne siebie oraz chętne do działania.

Wygląd[]

Kwami orła jest małym, szaro-czarnym stworzonkiem, które ma 10 centymetrów wysokości[1]. Jego oczy są koloru szarego. Zamiast ust posiada mały, żółty dziób. Tułów oraz ręce Kwami są koloru czarnego, a głowa oraz nogi - szarego. W okolicach szyi oraz na czubku głowy można ujrzeć szare, odstające pióra, z tyłu natomiast widoczny jest pierzasty ogon w tym samym kolorze.

Umiejętności[]

Podobnie jak inne Kwami, Liiri potrafi latać, lewitować, a także przenikać przez różnego rodzaju przedmioty lub obiekty. Są to istoty żyjące tysiące lat, które nigdy nie umierają. Dzięki Miraculum Kwami są widoczne dla ludzkiego oka. Będąc połączonym z Miraculum, Kwami może przekazać swoje moce posiadaczowi biżuterii, tym samym zmieniając go w super-bohatera. Moce Liiri mogą zostać zwiększone za pomocą mikstur, dzięki czemu posiadacz Miraculum zyskuje nowe moce na jedną transformację. Super-umiejętnością, którą Kwami przekazuje swojemu użytkownikowi, jest Wyzwolenie.

Relacje[]

Władca Ciem[]

Liiri od samego początku obawia się Władcy Ciem wiedząc, że jego intencje nie są zbyt czyste. Kwami jest mu całkowicie posłuszne i nie sprzeciwia się, od razu wyjaśniając, jak wykorzystać moce, które zyskuje posiadacz Miraculum Orła. Jest bardzo zestresowane w obecności mężczyzny i odpowiada nerwowo.

Jessica Keynes[]

Relacje Liiri i Jess nie są dokładnie znane. Przy ich pierwszym spotkaniu Kwami w bardzo pozytywny sposób podchodzi do nowego posiadacza i zdradza mu, w jaki sposób może przekształcić się w super-bohatera.

Występowania[]

Świat Miraculum
1. Miraculous New York: Pojawia się 2. Miraculous Shanghai: Nieobecny/a

Ciekawostki[]

  • Imię Liiri wywodzi się z albańskiego słowa „liri” oznaczającego wolność.
  • Orzeł symbolizuje przewodnictwo, mądrość i wolność.

Przypisy[]

Zobacz też…[]

Advertisement