FANDOM

 Kung Zup LB2 Galeria LB5 Transkrypt LisicaIkona Błędy w animacji 
KF (460)
Kung Zup

Kung Food
Kung Zup, ja jestem Władca Ciem, ten kto jadł twoją zupę stanie się twoim poddanym. Wszyscy słono zapłacą za twoją krzywdę.

Kung Zup - czternasty odcinek serialu.

Opis

Kiedy danie Wanga Chenga, szefa kuchni i wujka Marinette, zostaje podmienione, zmienia się on w Kung Zupa, który werbuje popleczników swoimi potrawami.

Streszczenie

Pokaż/Ukryj opis

Marinette przebywa w swoim domu, czekając na przybycie wuja swojej matki, Wanga Chenga. Przy użyciu aplikacji na telefonie dziewczyna uczy się podstawowych słów w języku chińskim, aby przywitać się z wujem. Jak się okazuje, Wang Cheng jest znanym chińskim kucharzem. Pyta o zdanie Tikki, aby dowiedzieć się, co myśli o przygotowanym dla gościa bukiecie kwiatów. Dąży do tego, aby wszystko było perfekcyjne oraz dopięte na ostatni guzik. Słysząc pukanie do drzwi dziewczyna potyka się o oparcie kanapy i przewraca się na ziemię. Szybko podnosi się z podłogi, aby otworzyć drzwi. Wang wita się z córką Sabine, przez co Marinette zaczyna się stresować i myli słowa, chcąc przywitać się w języku chińskim. W końcu sięga po aplikację, która zacina się powtarzając słowa „ugh, jakie to słabe”. W międzyczasie kucharz wyrywa płatki kwiatów chowając je do torby. Gdy udaje jej się wyciszyć telefon, zaprasza wuja do środka oraz dzwoni do Alyi z prośbą o pomoc. Przyjaciółka dziewczyny szybko się rozłącza, twierdząc, że wie co robić.

Po jakimś czasie panującą w pokoju ciszę przerywa dzwonek do drzwi. Marinette pędzi do drzwi czekając na swoją przyjaciółkę. Ku jej zdziwieniu, staje przed nią Adrien, co wywołuje u dziewczyny jeszcze większe zmieszanie. Chłopak bez zamysłu oferuje swoją pomoc. Poszukując wzrokiem Alyi, uwagę Marinette przyciąga SMS, właśnie od jej przyjaciółki, w którym poinformowała, że czarnowłosa jest jej dłużniczką.

Marinette, Adrien i Wang jadą limuzyną do Le Grand Paris, gdzie ma się odbyć konkurs “Najlepszy kucharz świata”. Podczas podróży chłopak rozmawia z kucharzem w języku chińskim. Marinette znudzona spogląda w okno samochodu nie rozumiejąc żadnego słowa. Dopiero po wymianie kilku zdań Wang ujawnia, że zna również inne języki w niewielkim stopniu, co wywołuje zdziwienie u nastolatków.

Przy wejściu do hotelu zgromadzona jest widownia, a cała sytuacja jest dokumentowana w ramach programu telewizyjnego. Burmistrz z serdecznością wita nowo przybyłego kucharza, natomiast prowadzący program, Alec, przeprowadza w Wangiem krótki wywiad na temat dania, które przygotuje. Po rozmowie Wang odchodzi. Marinette wykorzystuje okazję i dziękuje chłopakowi oraz przeprasza go za całą sytuację, nie wiedząc, że może dogadać się z Wangiem w innym języku. Adrien przyjmuje przeprosiny mówiąc, że czuje się zaszczycony poznając jej wuja. Widząc całą sytuację do dziewczyny podchodzi Chloe, krytykując wybór Chenga w doborze dania. Marinette staje w obronie swojego krewnego, nie chcąc dać swojej rywalce satysfakcji z wygranej kłótni. Niezadowolona Chloe odchodzi, twierdząc że popełniła ogromny błąd. Słysząc słowa pocieszenia od Adriena, Marinette nie potrafi się cieszyć, nie będąc pewna czy wujek ją lubi. Chłopak szybko wyjaśnia zachowanie Wanga, twierdząc, że jest on artystą i pokazuje szacunek na swój własny sposób, co podnosi na duchu jego koleżankę.

W hotelowej kuchni Wang z dużą starannością oraz precyzją przygotowuje Niebiańską Zupę. Do pomieszczenia wchodzi Chloe, chcąc zemścić się za wcześniejszą kłótnię, okłamując kucharza, aby ten opuścił kuchnię. Gdy jej plan się udaje, wrzuca do zupy losowe składniki, aby zepsuć jej smak. Po tym zajściu wychodzi do restauracji, ignorując wuja Marinette.

Alec rozpoczyna program, kolejno przedstawiając jury. Z dużą ekscytacją jurorzy próbują Niebiańskiej Zupy, jednak szybką ją wypluwając i oceniają w sposób negatywny. Wang próbuje się wytłumaczyć, że ktoś podmienił jego zupę. Nikt nie zwraca uwagę na słowa kucharza, przez co traci on swoją szansę na wygranie konkursu. Kiedy z kurtki Chloe wypada niebieski płatek, Adrien i Marinette zaczynają podejrzewać Chloe o sabotaż, ale Wang odchodzi, wstydząc się swojej porażki.

Wyczuwając negatywne emocje Shifu, Władca Ciem wysyła do niego Akumę. Wang zaczyna zdawać sobie sprawę, że Marinette miała rację co do Chloe. Będąc pod wpływem złych emocji oraz Akumy, przyjmuje propozycję złoczyńcy. Wszystkie osoby, które spróbowały Zupy, stają się podwładnymi super-złoczyńcy, a ich zadaniem jest złapanie Chloe. Cały budynek zostaje polany karmelem, aby nikt nie mógł się wydostać na zewnątrz. Marinette orientuje się, że jej wujek został opętany przez Akumę. Tymczasem zahipnotyzowani jurorzy przygotowują zupę w hotelowym basenie, w której ma zostać ugotowana Chloe.

Marinette żałuje swojej decyzji oraz słów skierowanych do rówieśniczki. Zarówno Marinette, jak i Adrien, znajdują ustronne miejsce, aby móc się przemienić. Biedronka oraz Czarny Kot spotykają się na korytarzu, zdziwieni obecnością drugiego bohatera. Postanawiają odnaleźć Kung Zupa, aby jak najszybciej go powstrzymać. Całą sytuację obserwuje super-złoczyńca, który nie rozpoznaje tajemniczych postaci. Uświadomiony kim są bohaterowie, wysyła do Biedronki i Czarnego Kota Jaggeda, aby ich złapał. Super-bohaterowie mają stać się kolejnym składnikiem zupy, w której zostanie ugotowana Chloe. Bezbronna dziewczyna zaczyna panikować.

Używając transmitera Kung Zup wyjawia swoje zamiary bohaterom. W tym samym czasie z windy wychodzi Jagged Stone, z którym muszą walczyć. Nie chcąc tracąc czasu, szybko obezwładniają swojego przeciwnika oraz zamykają go w schowku na miotły.

Widząc, że jego sługa nie wykonał zadania, Kung Zup wysyła Andre, aby powstrzymał Biedronkę i Czarnego Kota. Tymczasem bohaterowie utknęli w windzie. Kiedy drzwi w końcu się otworzyły, przed nimi stanął burmistrz mista, wyzywają bohaterów na pojedynek. Andre łapie obojga super-bohaterów bronią wykonaną z jedzenia i wrzuca do jednego z hotelowych pokoi. Biedronka i Czarny Kot szybko odskakują, chcąc bronić się przed atakami, jednak Czarny Kot nie jest w stanie odeprzeć kolejnego ciosu. Chcąc obronić swojego towarzysza, Biedronka prowokuje burmistrza, przez co jego broń zaczepia się o żyrandol a on sam zaplątuje się w broń wykonaną z kiełbasy i ziemniaków. Zdenerwowany Kung Zup wysyła do walki kolejnym służących. Spanikowana Chloe zaczyna wołać o pomoc, nie wiedząc co ma zrobić.

Biedronka i Czarny Kot muszą się zmierzyć z Aleciem oraz Marleną, których szybko pokonują ich własną bronią. Bohaterowie udają się na dach w ostatniej chwili ratując Chloe. Kung Zup postanawia walczyć osobiście ze swoimi przeciwnikami. Za pomocą Szczęśliwego Trafu Biedronka wyczarowuje rachunek, unikając kolejnych ataków i szybko znajdując dla niego zastosowanie. Zamoczonym w zupie papierem jest w stanie unieruchomić złoczyńcę, aby Czarny Kot mógł zniszczyć torbę. Akuma zostaje uwolniona oraz oczyszczona przez Biedronkę, a miasto powraca do poprzedniego stanu, odzyskując ład i spokój.

Marinette przekazuje Wangowi bukiet kwiatów, kiedy ten gotuje swoją słynną zupę. Jest szczęśliwa mogąc pomagać wujkowi w pracy. Widząc to Chloe zaczyna po raz kolejny krytykować zupę chińskiego kucharza, jednak zostaje szybko uciszona przez Adriena. Oburzona szybko opuszcza kuchnię.

Po spróbowaniu słynnej zupy Alec ogłosił, że to właśnie Cheng Shifu zostaje zwycięzcą konckuru a jego danie znajdzie się w menu hotelu. Wang dziękuje członkom jury, zmieniając nazwę dania na Zupa Marinette. Dziewczyna zostaje zaproszona, aby stanęła obok swojego wuja, najlepszego kucharza świata.

Postacie

Główni bohaterowie

Pozostałe postacie

Ciekawostki

  • Światowa premiera odcinka miała miejsce 10 stycznia 2016 we Francji
  • Tytuł odcinka jest nawiązaniem do słowa Kung Fu.
  • Znaki, ktore super-złoczyńca ma na twarzy, jest nawiązaniem do Króla Małp.[1]
    • W jego wyglądzie można również ujrzeć nawiązania do anime Dragon Ball Z.

Odcinek online

Bańkor (4)

LB2 Obejrzyj na cda.pl >>KLIK<<
LB5 Obejrzyj na kreskowkazone.pl >>KLIK<<
LB2 Obejrzyj na baje.pl >>KLIK<<
LB5 Obejrzyj na kreskowki.tv >>KLIK<<

Przypisy

Zobacz też...

Pokaż/Ukryj
Odcinki

MikołajdakKolekcjonerKrólowa WizjiMiś GoryczekBefanaRobotusBobogigantMroczna SowaRipostaMrożownikSapotikiKapitan HardrockMelobestiaGoridzillaSyrenaZombuziaraKomplikatorkaMrożycielRewersorKrólowa StyluKrólowa OsDyktatyranAnansiPiaskowy ChłopiecCatalysteMayura

ChameleonPapa GarouChris MasterBackwarderNawałnica 2

Zapowiedziane odcinki

AnimaestroBakerixOnichanSilencerOblivioPoupeflektaMiraculeurDesperadaStarTrainChasseuse de KwamisFestinGracz 2.0Ikari GozenTimetaggerTrouble fêteLalkarka 2Chat BlancFélixLadybugMangeamourMiracle Queen

Odcinki specjalne

PoczątkiWielkie StarcieLe Jour des HérosLa Bataille des MiraculousBiedronka na HalloweenChińska Legenda

Internetowe serie

Chat Noir vu par MarinetteMarinette et AdrienLa double vie de MarinetteLa fête d'anniversaireMarinette et AlyaMarinette et ParisMarinette et la modeLadyblogLa double vie d'AdrienLadybug vue par AdrienTikkiMaître FuPlaggLes copinesMaxNinoMylèneRoseAlixSabrina

RépétitionInspirationGrosse journéeL'exposéLe carnet

Inne media

The Mini Menace LadybugLadybug PVMiraculous Ladybug CGIMiraculous Ladybug (koreański musical)Miraculous Ladybug (brazylijski musical)Miraculous Tales of Ladybug & Cat Noir LiveMiraculous (film)Miraculous Ladybug OVAWszystkiego Najlepszego!Miraculous (film animowany)

Nieznane odcinki

Gagotor