• Wkrótce start Świątecznych Konkursów 2021! Ogłoszenie na ten temat znajduje się tutaj. Zapraszamy do wzięcia udziału!

CZYTAJ WIĘCEJ

Advertisement

Królowa Stylu OficjalneLogoMiraculum (6).png Galeria OficjalneLogoMiraculum (1).png Transkrypt OficjalneLogoMiraculum (2).png Błędy w animacji 

Królowo Stylu, jestem Władca Ciem. Odmówiono ci tronu, który ci się prawnie należy. Jako Królowa Stylu, będziesz miała okazję zemścić się na modowych nieudacznikach, którzy niegodnie cię potraktowali.

Królowa Stylu – osiemnasty odcinek drugiego sezonu i czterdziesty czwarty odcinek serialu ogółem. Pierwsza część odcinka specjalnego Wielkie Starcie.

Opis[]

Netflix[]

Gdy mama Chloé zostaje upokorzona przez Gabriela, zmienia się w uzbrojoną w magiczne berło Królową Stylu, która chce się zemścić na Adrienie.

TFOU[]

Audrey zostaje zaakumowana i zmienia się w Królową Stylu, najbardziej szykowną i niebezpieczną kobietę w całym Paryżu! Uzbrojona w berło, zmienia ludzi w błyszczące posągi i zamierza zrobić wszystko, aby zapobiec pokazowi mody Gabriela, zaczynając od ataku na Adriena. Bez pomocy Czarnego Kota Biedronka ma zamiar wezwać nowego super-bohatera, aby jej pomógł, ale traci Miraculum, które chciała jej powierzyć…[1]

KidsClick[]

Upokorzona przez Gabriela Agreste'a matka Chloé zostaje zaakumowana i zmienia się w Królową Stylu. Uzbrojona w berło i zdeterminowana, aby się zemścić, atakuje Adriena. Czy Biedronce uda się ją powstrzymać bez Czarnego Kota, który jej pomoże?[2]

Zapowiedzi[]

Prezentacja Królowej Stylu

7 września 2016 roku Jeremy Zag opublikował grafikę postaci związaną z sezonem 2, którą nazwał Style Queen (ang. Królowa Stylu). Wystąpi ona w 30. odcinku tak samo nazwanym. Do obrazu dołączył następujący napis: „Miraculous Season2, new powers, new vilains!” (ang. Miraculum Sezon 2, nowe moce, nowi złoczyńcy!)[3].

31 sierpnia 2017 roku na konferencji prasowej TFOU ujawniono odcinek specjalny – Wielkie Starcie, w którego skład wchodzi odcinek Królowa Stylu[4].

Podczas trwania panelu na San Diego Comic-Con 2018 zaprezentowano urywek odcinka[5].

12 sierpnia 2018 roku oficjalny kanał Miraculous Ladybug opublikował zwiastun odcinka[6].

28 września 2018 roku hiszpański Disney Channel udostępnił kilkuminutowy urywek odcinka[7].

Streszczenie[]

Marinette dzieli się wątpliwościami z Tikki

Nadja Chamack na żywo zapowiada pokaz słynnego projektanta, Gabriela Agreste, który odbędzie się dzisiejszego dnia oraz gości, którzy pojawią się na wydarzeniu. W tym czasie Marinette wprowadza ostatnie poprawki do swojego melonika. Dziewczyna ma wątpliwości co do uroku swojego projektu, jednak Tikki podnosi na duchu swoją właścicielkę, aby się nie martwiła. Widząc, która jest godzina, Marinette wybiega z domu, aby nie spóźnić się na pokaz mody. Kiedy dociera na miejsce, przed czerwonym dywanem zatrzymuje się samochód, z którego wysiada Audrey Bourgeois. Kobieta od razy zaczyna krytykować kierowcę Gabriela Agreste oraz dywan, który nie spełnia jej oczekiwań.

Audrey zjawia się na pokazie

Marinette jest przejęta obecnością kobiety twierdząc, że jej projekt zostanie wyśmiany. Na specjalnie przygotowanej ścianie Audrey bierze udział w wywiadzie. Słysząc, że w tym sezonie modny jest brokat, Marinette zaczyna panikować. W dalszej części wywiadu kobieta zaczyna krytykować prezent od swojej córki. Kiedy modowa krytyczka odchodzi, Nadja zapowiada, że ze względu na obecność Audrey Bourgeois pokaz może być decydującym w karierze Gabriela Agreste.

Marinette wita się z Adrienem

Marinette próbuje uciec, aby przerobić swój kapelusz i dodać do niego brokat. Jej plan nie udaje się, ponieważ zostaje zatrzymana przez Nathalie. Asystentka Gabriela zaprasza młodą projektantkę do garderoby. W pośpiechu dziewczyna przewraca się na ziemię, a kapelusz ląduje u stóp Audrey. Dziewczyna zaczyna się tłumaczyć, aby wybrnąć z tej sytuacji. Zawołana przez Nathalie zabiera melonik. Tymczasem Adrien przygotowuje się do pokazu. Chwilę później w jego garderobie zjawia się Marinette ze swoim projektem. Już na wejściu dziewczyna potyka się, w ostatniej chwili złapana przez chłopaka. Dziewczyna dzieli się swoimi wątpliwościami, nie wierząc, że jej projekt jest dobry. Adrien pociesza swoją przyjaciółkę, wierząc w jej talent. Humor dziewczyny momentalnie się poprawia.

Chloé opowiada o popularności swojej matki

Audrey, Chloé oraz Marinette zjawiają się na głównej sali, gdzie odbędzie się pokaz, aby zająć swoje miejsce. Audrey na każdym kroku krytykuje miejsce. Zajmując siedzisko w pierwszym miejscu, zostaje upomniana, że zajęła miejsce Marinette. Nathalie tłumaczy kobiecie, że jej miejsce znajduje się w drugim rzędzie. Modowa krytyczka nie zgadza się na takie traktowanie. Chcąc zwolnić kobietę dzwoni do Gabriela, kiedy jednak mężczyzna nie odbiera, Audrey odchodzi zdenerwowana, nie zgadzając się na oglądanie pokazu w drugim rzędzie. Gniew kobiety postanawia wykorzystać Władca Ciem. Po wniknięciu w różę, Akuma zmienia ją w Królową Stylu.

Królowa Stylu atakuje Adriena

Pokaz mody właśnie się rozpoczął. Adrien przechodzi po wybiegu prezentując garnitur swojego ojca oraz melonik wykonany przez Marinette. Na pokazie zjawia się również super-złoczyńca. Królowa Stylu poszukuje Gabriela, aby zemścić się za to, jak została potraktowana. W ostateczności stwierdza, że musi zadowolić się jego synem. Adrien zostaje zmieniony w brokatowy posąg, chociaż Plaggowi udaje się ukryć. Spanikowani ludzie wychodzą z pokazu, a całą sytuację wykorzystuje Marinette, aby się ukryć i zmienić w Biedronkę. Królowa zaczyna siać spustoszenie, zmieniając wszystkich w posągi. Na jej drodze staje Chloé. Nastolatka, nie chcąc zostać zmienioną w posąg, proponuje zaakumowanej Audrey, że zostanie jej asystentką. Na miejscu zjawia się również Biedronka, której celem jest pokonanie super-złoczyńcy. Biedronka musi stanąć do walki ze swoim przeciwnikiem. Kiedy Królowa Stylu kieruje berło w stronę bohaterki, Chloé podejmuje ryzyko i zajmuje jej czas, proponując, że zabierze ją do posiadłości Agrestów.

Królowa Stylu grozi Chloé

Super-złoczyńca zgadza się na ten pomysł i zabiera ze sobą córkę oraz posąg Adriena. Po przeszukaniu całej posiadłości wścieka się, że nigdzie nie ma Gabriela, kierując berło w kierunku Chloé. Władca Ciem przekonuje Królową Stylu, aby skupiła się na Biedronce. Złoczyńca ucieka na wieżę Eiffla, a Biedronka podąża za nią. Adrien zostaje umieszczony pod brokatową kopułą. Chloé martwi się o młodego modela, jednak musi się podporządkować złoczyńcy. Jej następnym zadaniem jest poinformować Królową Stylu, kiedy tylko zjawi się Biedronka. Po chwili super-złoczyńca ogłasza Paryżowi, że jeśli Gabriel się nie zjawi, Adrien zmieni się w brokatowy pył. Całą sytuacje z ukrycia obserwuje Biedronka, która próbuje usilnie skontaktować się ze swoim partnerem. Chloé prosi bohaterkę o pomoc zdradzając, gdzie ukryła się Akuma. Za nieposłuszeństwo Chloé zostaje zmieniona w brokatowy posąg. Biedronka po raz kolejny musi stanąć do walki z super-złoczyńcą, mając niewielkie szanse na wygraną. W końcu postanawia wykorzystać Szczęśliwy Traf, jednak złoczyńca nie daje za wygraną. Biedronce udaje się uciec.

Marinette poznaje Plagga

Marinette udaje się do mistrza Fu wypytując o Czarnego Kota. Dowiaduje się, że Czarny Kot zgubił swoje Miraculum. Dziewczyna poznaje również Plagga, Kwami Czarnego Kota, który proponuje swoją pomoc. Mistrz Fu nie wyraża na to zgody, wypominając Plaggowi wszystkie szkody, jakie wyrządził. W zamian za to powierza Marinette wybrane przez nią Miraculum, aby mogła zmierzyć się z Królową Stylu. Jej wybór pada na Miraculum Pszczoły. Biedronka po raz kolejny zmierza pod wieżę Eiffla. Super-bohaterka spotyka na swojej drodze Alyę i to właśnie jej przekazuje Miraculum. Zanim jednak tak się stanie, Alya zostaje zamieniona w posąg, aby bronić Biedronkę. Super-bohaterka gubi Miraculum Pszczoły. Po raz kolejny postanawia wykorzystać swoją moc, aby stanąć do walki z przeciwnikiem. Unikając ataków Królowej Stylu, znajduje rozwiązanie. Za pomocą flagi oraz wyczarowanego kleju atakuje super-złoczyńcę, łapiąc część jej brokatowego ciała w klej. Jednak jej pomysł nie zdał się na zbyt wiele. Przed Królową Stylu ratuje ją Plagg, który używa Kotaklizmu. Siła jego mocy jest na tyle silna, że niszczy wieżę Eiffla oraz część Paryża. Biedronka niszczy zaakumowany przedmiot i oczyszcza Akumę, Paryż zaś powraca do normalności. Audrey i Chloé muszą wrócić na pokaz mody. Adrien też powinien już wracać, dlatego Biedronka proponuje swoją pomoc.

Biedronka rozmawia z Adrienem

Gabriel powraca do swojego gabinetu. Nathalie ostrzega go, że podjął bardzo duże ryzyko. Tymczasem Biedronka odprowadza Adriena do budynku, w którym odbył się pokaz. Kiedy powraca do swojej cywilnej formy, Tikki przypomina jej o Miraculum. Dziewczyna musi je jak najszybciej odnaleźć i oddać mistrzowi Fu. W planie przeszkadzają jej rodzice, którzy martwili się o swoją córkę i zabierają ją na pokaz. Dziewczyna obiecuje swojej Kwami, że odnajdzie Miraculum. W tym samym czasie Audrey oraz Chloé schodzą po schodach wieży Eiffla. Chloé natyka się na tajemnicze pudełko, które zabiera ze sobą do hotelu Le Grand Paris. Kiedy je otwiera, jej oczom ukazuje Kwami.

Postacie[]

Główni bohaterowie[]

Pozostali bohaterowie[]

Ciekawostki[]

  • Premiera odcinka miała miejsce 6 października 2018 roku w Hiszpanii[8].
  • W pewnym momencie, na zaprezentowanym podczas SDCC 2018 urywku odcinka widoczna jest Lila Rossi. Według Thomasa nie powinno jej tam być[9].
  • W tym odcinku po raz pierwszy pojawia się mama Chloé.
  • W tym odcinku ujawniono, że Kwami również mogą używać super-mocy, chociaż jest ona o wiele potężniejsza. W tym przypadku Plagg użył Kotaklizmu.
  • Odcinek dzieje się przed Piaskowym Chłopcem, gdyż dopiero tutaj Marinette poznaje Plagga.
  • To pierwszy i jedyny odcinek, kiedy Czarny Kot nie jest obecny.
  • Ujawniono, że Plagg jest odpowiedzialny za wiele katastrof, które miały miejsce dawno temu, jak np.: zatonięcie Atlantydy czy wyginięcie dinozaurów. Do katastrof doszło wtedy, gdy sam użył super-mocy.
  • Królowa Stylu nazywa Adriena śpiącym królewiczem, co jest nawiązaniem do filmu animowanego Śpiąca Królewna z 1959 roku oraz baśni o tym samym tytule.
  • To jeden z nielicznych odcinków, gdzie przedmiot po zaakumowaniu nadal wygląda tak samo.
  • W odcinku Biedronka dowiadujemy się, że akcja tego odcinka dzieje się przed odcinkiem Befana.
  • Królowa Stylu to drugi odcinek sezonu drugiego niezawierający karty końcowej oraz siódmy, licząc sezon pierwszy.

Przypisy[]

Zobacz też…[]

Advertisement