Królowa Miraculów OficjalneLogoMiraculum (6).png Galeria OficjalneLogoMiraculum (1).png Błędy w animacji OficjalneLogoMiraculum (2).png Transkrypt 

Biedronko, jesteś najlepszą opiekunką Miraculum. Popełniasz błędy, jak każdy. Najważniejsze żeby je naprawiać i zawsze w jakiś cudowny sposób wiesz jak to zrobić, prawda?

Królowa Miraculów – dwudziesty szósty odcinek trzeciego sezonu i siedemdziesiąty ósmy odcinek serialu Miraculum: Biedronka i Czarny Kot. Druga część odcinka specjalnego Starcie Miraculów.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Netflix[edytuj | edytuj kod]

Władca Ciem zmienia Chloé w Królową Miraculów i podbija Paryż. Posiadacze Miraculów muszą się ujawnić. Na szczęście Biedronce i Czarnemu Kotu udaje się uciec.

TFOU[edytuj | edytuj kod]

Chloé zostaje zaakumowana i zmienia się w Królową Miraculów, przejmując kontrolę nad Paryżem. Aby ocalić szkatułę z Miraculami, mistrz Fu wyznacza Biedronkę na nowego Strażnika.[1]

Disney Channel[edytuj | edytuj kod]

Z powodu błędu Marinette, Władca Ciem zmienia Chloé w Królową Miraculów. Z pomocą os udaje jej się opanować cały Paryż. Zmusza posiadaczy Miraculów do ujawnienia się i służenia jej, w ten sposób ukazując Władcy Ciem ich sekretną tożsamość. Ale dzięki Luce i Kagami, Marinette i Adrien mają szansę uciec przed niebezpiecznymi użądleniami i są w stanie się zmienić. Czy Biedronka i Czarny Kot zdołają uwolnić swoich przyjaciół spod władzy Władcy Ciem i Królowej Miraculów?[2]

Streszczenie[edytuj | edytuj kod]

Królowa Miraculów wysyła osy, aby użądliły mieszkańców Paryża

Władca Ciem przekazuje szkatułę z Miraculami Królowej Miraculów, aby ta mogła ich użyć do własnych celów. Dziewczyna wysyła swoje osy, aby użądliły jak najwięcej osób, które od razu tracą kontrolę nad swoim ciałem. Marinette w tym czasie spędza czas z Luką nieopodal parku. Przeprasza go za swoje zachowanie i dziękuje mu. Chłopak domyśla się, że dziewczyna nadal myśli o Adrienie. Kiedy w pobliżu pojawiają się osy, chłopak osłania Marinette własnym ciałem, aby ta nie ucierpiała. Zmuszona do ucieczki, dziewczyna zmienia się w Aqua Biedronkę i wskakuje do Sekwany. W tym samym czasie Adrien i Kagami znajdują się nad brzegiem Sekwany. Chłopak przerywa, kiedy pomiędzy nimi na dojść do pocałunku i przyznaje, że prawdopodobnie nie jest jeszcze na to gotowy. Kagami oznajmia, że jego niezdecydowanie jest dla niej bolesne. Rozmowę nastolatków przerywają nadlatujące osy, a Adrien zostaje uratowany dzięki poświęceni Kagami. Aby uciec zmienia się w Aqua Czarnego Kota i podobnie jak Biedronka, wskakuje do wody.

Kontrolowani Max, Alya, Nino i Kim kłaniają się przez Królową Miraculów

Miasto zostało opanowane przez osy, które zniewoliły wszystkie użądlone osoby. Królowa Miraculów wydała swój pierwszy rozkaz - mają się przed nią pokazać wszystkie osoby, które kiedykolwiek otrzymały Miracula. Władca Ciem jest zadowolony, że odkryje tożsamość super-bohaterów, natomiast Królowa Miraculów prześmiewczo patrzy na osoby wybrane przez Biedronkę. Kiedy zjawiają się wszyscy, złoczyńca przekazuje Miracula przybyłym, jednak Nino i Kagami nie biorą żadnej biżuterii. Władca Ciem domyśla się, że Miraculi nie ma w szkatułce. Alya, Max, Luka oraz Kim przemieniają się na rozkaz swojej "królowej", która mianuje ich na swoich strażników. Jej celem jest zemsta na Biedronce i Czarnym Kocie. W tym samym czasie do Mayury, która pilnuje Jade Turtle dołącza Władca Ciem, który oznajmia, że pora rozprawić się ze Strażnikiem. Po tych słowach kobieta niespodziewanie słabnie, jednak nie zamierza zrezygnować z planu i zapewnia, że wszystko jest dobrze. Wykorzystując swoje mocy tworzy Emo-potwora służącego Władcy Ciem, aby ten mógł zniszczyć Osłonę Strażnika.

Biedronka zaczyna obwiniać się o wszystkie popełnione błędy

Biedronka i Czarny Kot spotykają się, nadal będąc pod taflą wody. Bohaterka jest coraz bardziej zmartwiona przyznając, że nie oddała Miraculum Smoka mistrzowi Fu, bojąc się, że coś mogło mu się stać. Słysząc dziwny dźwięki oboje reagują, aby sprawdzić, co się dzieje. Najgorsze podejrzenia zaczynają się sprawdzać – Władca Ciem odnalazł mistrza Fu oraz szkatułę. Biedronka zaczyna się obwiniać o to, co się stało. Czarny Kot pociesza swoją towarzyszkę wiedząc, że potrzebuje jej sił w walce z przeciwnikami. Super-bohaterka szybko zmienia swoje nastawienie obmyślając nowy plan działania, zaczynając od unieszkodliwienia żądeł. Biedronka zakłada Miraculum Smoka i wbrew sprzeciwom Czarnego Kota zmienia się w Biedro-Smoka. Używając nowych mocy bohaterka tworzy wodną barierę, aby osłonić się przed żądłami os oraz samą Królową Miraculów. Jednakże Władca Ciem nie przejmuje się super-bohaterami będąc pewnym, że lada chwila Strażnik opadnie z sił, a jego bariera zniknie. Chociaż Władca Ciem próbuje osłabić bohaterów oskarżeniami, Wang Fu mobilizuje Biedronkę i Czarnego Kota, aby działali razem. Królowa Miraculów rozkazuje swoim służącym, aby walczyli przeciwko super-bohaterom. Biedronka sugeruje, aby jej wspólnik wykluczył Serpentiona, który ma najniebezpieczniejszą moc.

Królowa Miraculów rozkazuje swojej "armii" walczyć z super-bohaterami

Pomiędzy super-bohaterami oraz służącymi Królowej Miraculów zaczyna toczyć się walka. Kiedy jednak przybiera ona niepożądany skutek, Serpention wykorzystuje swoje moce, aby cofnąć się w czasie. W końcu Czarnemu Kotu udaje się unieruchomić Serpentiona, dzięki czemu Biedronka może odebrać mu Miraculum Węża i przekazać swojemu wspólnikowi. Czarny Kot łączy ze sobą Miraculum Czarnego Kota oraz Miraculum Węża i używa Drugiej Szansy. Unikając ataków Króla Małp oraz Pegaza Czarny Kot zwraca uwagę na Biedronkę ostrzegając ją, że walczą z iluzją. Kiedy próbuje ją przerwać, Król Małp łapie jej Jo-jo, całkowicie niszcząc jej moce. Biedronka zostaje użądlona przez osy. Czarny Kot postanawia szybko działać i używa swojej mocy, aby powrócić do poprzedniego punktu. Już na początku informuje bohaterkę, że to co wizą, to tylko iluzja, jednak zostaje zatrzymany przez Pegaza, który wysyła go prosto na Słońce. Bohater po raz kolejny "resetuje" czas, tym razem unikając wszystkich pułapek i informuje Biedronkę, co powinna zrobić. Królowa Miraculów łapie lecącą w nią broń, jednak zostaje powstrzymana przez moce Króla Małp, tracąc tym samym swoje moce. Super-bohaterowie usuwają jej Akumę oraz ją oczyszczają.

Chloe nie chce oddać szkatuły z Miraculami

Władca Ciem wysyła do Chloe kolejną Akumę, jednak i ona zostaje oczyszczona. Chloe, mimo powrotu do normalności, nadal jest przeciwko Biedronce i nie zamierza jej pomóc. Nadal mając szkatułkę otwiera ją i zakłada wszystkie Miracula, jednak Kwami nie słuchają jej. Czarnemu Kotu pozostało niewiele czasu do przemiany zwrotnej, a Wang Fu coraz bardziej opada z sił. Biedronka postanawia wykorzystać Szczęśliwy Traf, jednak nie zauważa żadnego rozwiązania. Władca Ciem jest pewien, że jego plan jest doskonały. Biedronka coraz bardziej się załamuje widząc, że nie może użyć swojej mocy. Wang u pociesza ja i zrzeka się tytułu oraz szkatułki na rzecz nowej Strażniczki – Biedronki. Chloe nie zgadza się z tym, że szkatuła zostaje jej odebrana. Natomiast Władca Ciem postanawia się wycofać wiedząc, że niewiele już zdziała. Celem Biedronki jest odzyskanie szkatułki, co czyni bez większego wysiłku oraz oznajmia Chloe, że nie może jej oddać Miraculum Pszczoły, którego tak pragnie. Chloe złości się na super-bohaterkę przyznając, że nie jest już jej fanką i ucieka.

Biedronka i Czarny Kot rozmawiają z mistrzem Fu

Biedronka oraz Czarny Kot jak najszybciej udają się na dach, gdzie leży nieprzytomny Wang Fu. Gabriel obwinia się o to, że po raz kolejny nie pokonał bohaterów, a Nathalie na marne zużyła swoje siły. Kobieta pociesza go jednak, że nic nie poszło na marne – posiadają oni bowiem tablet Strażnika z rozszyfrowaną księgą, dzięki czemu mogą naprawić Miraculum Pawia. Tymczasem mistrz Fu odzyskuje świadomość, jednak niczego nie pamięta z czasu, kiedy pełnił funkcję Strażnika. Biedronka uspokaja mężczyznę, że są przyjaciółmi. Ostatnią nadzieją jest wyczarowany przedmiot, który przywraca dawny porządek, jednak i on nie jest w stanie przywrócić mistrzowi Fu pamięć. Staruszek zaprzecza twierdząc, że widzi super-bohaterkę po raz pierwszy. Wang wspomina o wyczarowanym breloczku, podając jej swoje klucze. Dziewczyna już wie, co powinna zrobić. W tym samym czasie Chloe wraca do domu żądając natychmiastowego wyjazdu. Ku jej zdziwieniu Audrey oraz Andre oznajmiają, że kobieta nie wyjeżdża z Paryża.

Marinette czyta list od Wanga

Marinette udaje się do skrytki, w której odnajduje gramofon, zdjęcie Marianne oraz list napisany przez mistrza Fu na wypadek, gdyby ten stracił pamięć. W późniejszym czasie dziewczyna odprowadza na pociąg Wanga Fu, gdzie mężczyzna spotyka Marianne. Chociaż sam twierdzi, że widzi kobietę po raz pierwszy, zakochuje się w niej od pierwszego twierdzenia mówiąc, że czuje, jakby znał ją od zawsze. Żegna się on z Marinette oraz wsiada do pociągu z ukochaną, by po chwili odjechać. Nieco później Marinette kupuje z Adrienem lody u Andre, aby po chwili dołączyć do przyjaciół. Przez chwilę patrzy na Adriena i Kagami, jednak później odwraca się i siada obok Luki. Prosi chłopaka, aby zagrał jej swoją melodię. Na koniec okazuje się, że Gabriel naprawił Miraculum Pawia.

Postacie[edytuj | edytuj kod]

Główni bohaterowie[edytuj | edytuj kod]

Pozostali bohaterowie[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Premiera odcinka miała miejsce 15 października 2019 roku na Ukrainie[3].
  • Jak zdradzono na Japan Expo 2018, odcinek ma doprowadzić fanów do łez.
  • Po raz pierwszy pojawiają się Biedro-Smok oraz Snake Noir.
  • Koci Kij może być użyty także jako peryskop.
  • Władca Ciem poznaje prawdziwą tożsamość Rudej Kitki, Pegaza, Króla Małp, Serpentiona. Wie również, że Nino posiada Miraculum, jednak nie wie jakie. Natomiast tożsamość Kagami poznał już w odcinku Ikari Gozen.
    • Oznacza to, że Władca Ciem zna prawdziwą tożsamość wszystkich dotychczasowych super-bohaterów, oprócz Biedronki i Czarnego Kota.
      • Nie poznał on również tożsamości Królix, jednak owa super-bohaterka pochodzi z przyszłości.
  • Wyrzekając się swojej funkcji jako Strażnika mistrz Fu traci pamięć, a jego miejsce zajmuje Marinette.
    • W skrytce na stacji kolejowej Wang Fu pozostawił Marinette notkę i gramofon, który używał on do ukrywania szkatułki.
    • Fu i Marianne Lenoir opuszczają w odcinku Paryż i udają się razem do Londynu.
  • Wraz ze zmianą Strażnika, szkatułka zmienia swój wygląd, dostosowując się do nowego właściciela (Biedronki).
  • To drugi raz kiedy bohaterowie dokonują fuzji (poprzednio wydarzyło się to w odcinku Łowca Kwami).
  • Miraculum Pawia zostaje naprawione.
    • Gabriel mógł tego dokonać dzięki rozszyfrowanym notatkom z księgi, które Nathalie zabrała mistrzowi Fu.[4]
  • Chloé Bourgeois nie pamięta kim są super-bohaterowie, ponieważ po usunięciu Akumy traci wspomnienia z czasów zaakumowania.[5]
  • Od tego odcinka Chloé nie jest już dłużej posiadaczką Miraculum.
    • Równocześnie Biedronka wyrzuciła ją z drużyny paryskich superbohaterów za sprzymierzenie się z Władcą Ciem.
    • Miraculum Pszczoły zostało skonfiskowane Chloé przez nową Strażniczkę w celu uniemożliwienia wykorzystywania go do złych celów.
  • To pierwszy raz od czasu Początków, kiedy Biedronka załamuje się przed Czarnym Kotem i traci swoją pewność siebie.
  • Potwierdzono, że imieniem mistrza Fu jest Wang. Poprzednio użyto tego imienia we francuskojęzycznej wersji webisodu Mistrz Fu.
  • To pierwszy odcinek, który zawiera sceny po karcie końcowej.
  • To pierwszy finał sezonu, w którym nie uczestniczy Lila Rossi.
  • To drugi finał sezonu, który kończy się cliffhanger (poprzednio miało to miejsce w finałowym odcinku sezonu 1 – Lisica).
  • Audrey i André Bourgeois godzą się i zostają razem w Paryżu.
  • Pod koniec odcinka Adrien i Kagami oraz Marinette i Luka oficjalnie są parą[6]. W początkowej wersji scenariusza Adrien i Kagami, a także Luka i Marinette mieli się pocałować, jednak scena ta została usunięta[7][8].

Przypisy[edytuj | edytuj kod]

Zobacz też...[edytuj | edytuj kod]