Advertisement

Kotaklizmspecjalna umiejętność używana przez posiadacza Miraculum Czarnego Kota. Moc ta została użyta przez Czarnego Kota, Czarną Kotkę, Multikotkę oraz Snake Noir.

Opis[]

Czarny Kot wypełnia swoje miraculum mocą niszczenia. Pierwszy obiekt, którego chłopak dotknie, natychmiast koroduje oraz zostaje zniszczony.

Podczas gdy Kotaklizm jest bardzo pomocną super-mocą, Czarny Kot musi być ostrożny, gdyż po jej wykorzystaniu wraca do swojej normalnej formy po pięciu minutach. Pozostały czas pokazują kolejno znikające fragmenty (poduszki) łapki na pierścieniu Czarnego Kota. Moc można użyć raz na każdą przemianę.

Przebieg[]

Cataclysm.gif

Użycie[]

Aby zobaczyć pełną listę, kiedy i w jaki sposób super-umiejętność została użyta, przejdź na stronę zkotaklizmowane przedmioty.

Ciekawostki[]

Moce w koncepcji

    • W serialu można zobaczyć przykład użycia mocy przez kogoś innego niż posiadacza Miraculum. W odcinku Kotowtór tytułowy złoczyńca podszywa się pod Czarnego Kota i może korzystać z jego umiejętności.
  • W odcinku Biały Kot, kiedy Czarny Kot zostaje zaakumowany, jego super-umiejętność zyskuje na sile i jest w stanie zniszczyć cały Paryż oraz Księżyc.
    • Kotaklizm Białego Kota może być nawiązaniem do starej koncepcji mocy o nazwie Black Storm.
  • W odcinku Łowca Kwami Multimysz łączy Miraculum Myszy z Miraculum Czarnego Kota, dzięki czemu może korzystać z obu umiejętności.
  • W początkowych koncepcjach Czarny Kot miał posiadać inne moce. Były to Black Hole (pl. Czarna Dziura) oraz Black Storm (pl. Czarna Burza).
  • Moc nie została użyta w takich odcinkach jak Mim i Czarny Miecz.
  • Kiedy Kotaklizm zostaje użyty na żywej osobie, prawdopodobnie osoba zmienia się w pył.
    • W odcinku Asystura iluzja Czarnego Kota chce użyć Kotaklizmu na iluzji zaakumowanej Biedronki, jednak jego przeciwnik okazuje się sprytniejszy i wykorzystuje moc przeciwko niemu.
      • Dokładne użycie mocy na żywej osobie nie jest do końca pewne, ponieważ iluzja zachowuje się tak, jak chciała Lisica. Możliwe, że było to tylko jej wyobrażenie, jak wygląda użycie mocy na człowieku.
        • Jak twierdzi Thomas, użycie Kotaklizmu na żywej osobie ma różne skutki. W przypadku Czarnego Kota, połamano mu żebra.[1]
  • Odcinek Królowa Stylu (Wielkie Starcie - część 1) ujawnia, że Plagg również może użyć super-mocy, jednak jest ona o wiele potężniejsza.

Przypisy[]

Zobacz też...[]