• Zapraszamy do udziału w konkursie na one-shot!

CZYTAJ WIĘCEJ

Advertisement

Kotaklizmspecjalna umiejętność używana przez posiadacza Miraculum Czarnego Kota. Moc ta została użyta przez Czarnego Kota, Czarną Kotkę, Multikotkę, Snake Noir oraz Kociego Wędrowca.

Opis[]

Posiadacz Miraculum Czarnego Kota wypełnia swoje Miraculum mocą niszczenia. Pierwszy obiekt, którego dotknie, natychmiast koroduje oraz zostaje zniszczony.

Podczas gdy Kotaklizm jest bardzo pomocną super-mocą, bohater musi być ostrożny, gdyż po jej wykorzystaniu wraca do swojej normalnej formy po pięciu minutach. Pozostały czas pokazują kolejno znikające fragmenty (poduszki) łapki na pierścieniu Czarnego Kota. Moc można użyć raz na każdą przemianę.

Przebieg[]

Użycia[]

Na tej stronie znajdują się użycia Kotaklizmu.

Alternatywne wersje[]

Kotaklizm Białego Kota[]

Kotaklizm Białego Kota

W odcinku Biały Kot Adrien Agreste jako Czarny Kot stał się tytułowym super-złoczyńcą, a jego super-moc została spotęgowana. Przez nią zniszczył cały Paryż i Księżyc. Kolor kuli energii nie jest czarny, a biały.

Kotaklizm Białego Kota może być nawiązaniem do starej koncepcji mocy o nazwie Black Storm.

Kopia Kotaklizmu[]

Kotowtór używa Kotaklizmu

W odcinku Kotowtór tytułowy super-złoczyńca staje się kopią Czarnego Kota, zdobywając jednocześnie jego moce. Jednak – w przeciwieństwie do super-bohatera – użycie mocy nie powoduje przemiany zwrotnej.

Czarny Kot po ataku Miraculii

W odcinku Miraculia tytułowy super-złoczyńca posiada umiejętność kopiowania mocy innych super-bohaterów. Kopiując moce Czarnego Kota, Miraculia jest w stanie użyć Kotaklizmu. Przez to zraniła super-bohatera, łamiąc mu kilka żeber.

W odcinku Kameleon tytułowy super-złoczyńca – mogący zmieniać swą formę – staje się Czarnym Kotem i zyskuje jego moc.

W odcinku Król Zabawek zabawka Czarnego Kota, ożywiona przez tytułowego super-złoczyńcę, ma takie same moce jak prawdziwy Czarny Kot. Podobnie jak przy innych kopiach mocy, Zabawkowy Czarny Kot potrafi niszczyć.

W odcinku Kontratak (Ostateczny atak Mrocznego Władcy - część 2) tytułowy Emo-potwór kopiuje moc Czarnego Kota. Używa jej jedynie do zniszczenia wieży Montparnasse.

Ciekawostki[]

Moce w koncepcji

  • W początkowych koncepcjach Czarny Kot miał posiadać inne moce. Były to Black Hole (pl. Czarna Dziura) oraz Black Storm (pl. Czarna Burza).
  • W odcinku Łowca Kwami Multimysz łączy Miraculum Myszy z Miraculum Czarnego Kota, dzięki czemu może korzystać z obu umiejętności.
  • Moc nie została użyta w takich odcinkach jak Mim i Czarny Miecz.
  • Kiedy Kotaklizm zostaje użyty na żywej osobie, prawdopodobnie osoba zmienia się w pył.
    • W odcinku Asystura (Dzień Bohaterów - część 1) iluzja Czarnego Kota chce użyć Kotaklizmu na iluzji zakumizowanej Biedronki, jednak jego przeciwnik okazuje się sprytniejszy i wykorzystuje moc przeciwko niemu.
      • Dokładne użycie mocy na żywej osobie nie jest do końca pewne, ponieważ iluzja zachowuje się tak, jak chciała Lisica. Możliwe, że było to tylko jej wyobrażenie, jak wygląda użycie mocy na człowieku.
        • Jak twierdzi Thomas Astruc, użycie Kotaklizmu na żywej osobie ma różne skutki. W przypadku Czarnego Kota połamano mu żebra[1].
  • Odcinek Królowa Stylu (Wielkie Starcie - część 1) ujawnia, że Plagg również może użyć super-mocy, jednak jest ona o wiele potężniejsza.
  • Kotaklizm jest połączeniem słów kot oraz kataklizm.

Przypisy[]

Zobacz też…[]

Advertisement