FANDOM

 Kolekcjoner Biedronka Logo Galeria Czarny Kot Logo Transkrypt Władca Ciem Ikona Błędy w animacji 
Kolekcjoner (201)
Kolekcjoner

Le Collectionneur
Czuję bezgraniczny gniew ojca zdradzonego przez syna. Cóż za idealny łup dla mojej Akumy.

Kolekcjoner — pierwszy odcinek 2 sezonu i dwudziesty ósmy odcinek serialu ogółem.

OpisEdytuj

Kiedy Biedronka próbuje odkryć tajną tożsamość Władcy Ciem, Gabriel Agreste, ojciec Adriena, zmienia się w Kolekcjonera. Czy Biedronka i Czarny Kot zdołają go powstrzymać i ujawnić Władcę Ciem?[1]

StreszczenieEdytuj

Wayzz pyta Mistrza Fu, czy jest w porządku, na co odpowiada: "Ona tu jest." Wayzz ukrywa się, gdy Marinette wchodzi do salonu masażu Mistrza Fu z Tikki. Tikki mówi Mistrzowi Fu, że wie o tym, że nie chciał, aby sprowadzała tu Marinette z powrotem, ale ma dla niego coś do pokazania. Marinette rozpoznaje Mistrza Fu, mówiąc, że uzdrowił Tikki.
Kolekcjoner (11)
Mistrz Fu mówi Marinette, że postanowił dać jej Miraculum Biedronki, ponieważ zawsze chętnie pomaga innym. Kiedy Marinette pyta kim jest, Tikki wyjaśnia jej, że Mistrz Fu jest ostatnim znanym członkiem Zakonu Strażników. Wayzz następnie wychodzi z ukrycia i przedstawia się. Mistrz Fu mówi Marinette, że opiekunowie są odpowiedzialni za ochronę i dystrybucję wszytkich Miraculum oraz, że są wybierani na strażników, gdy są młodzi oraz, że są szkoleni przez wiele lat. Jednak Mistrz Fu przyznał, że popełnił błąd, który spowodował zniszczenie świątyni strażników i zniknięcie księgi wraz z Miraculum Motyla i Pawia. Marinette nie rozumie znaczenia tej księgi, ponieważ wszystko co widzi, to rysunki starych superbohaterów i dziwne symbole. Mistrz Fu mówi Marinette, że może przynajmniej częściowo rozszyfrować kody oraz, że książka może dać Biedronce i Czarnemu Kotu nowe moce, co oznacza, że ​​jest bardzo cenna.
Kolekcjoner (60)

W Dworze Agreste'ów, Gabriel dowiedział się, że Adrien wziął książkę, dzięki Nathalie pokazując mu film z kamery bezpieczeństwa. Gabriel pyta Adriena dlaczego ją wziął, na co odpowiada mu, że chciał tylko wiedzieć, co kryje się za portretem jego matki, ponieważ Gabriel nigdy mu o niej nie opowiada. Mówi ojcu, że planował oddać książkę, ale potem ją zgubił. Gabriel mówi Adrienowi, iż nie wie czy będzie wstanie mu zaufać po tym co się stało. Adrien przeprasza i obiecuje swojemu ojcu kopię książki, ale Gabriel ze złością mówi Adrienowi, że książka jest jedyna w swoim rodzaju i jest źródłem jego inspiracji. Potem zakazuje Adrienowi chodzenia do szkoły, a następnie opuszcza pokój razem z Nathalie.

Kolekcjoner (77)

Wracając do salonu masażu Mistrza Fu, mówi on, iż myśli, że ten kto był w posiadaniu księgi, musi również mieć Miracula Motyla i Pawia. Marinette jest przerażona możliwością, że to Adrien jest Władcą Ciem, więc kiedy Mistrz Fu pyta ją gdzie znalazła książkę, kłamie i mówi mu, że znalazłą ją na ławce w parku. Następnie proponuje zbadanie, kto jest właścicielem książki. Mistrz Fu zgadza się, ale ostrzega ją, aby była ostrożna. Po wyjściu z salonu masażu Tikki pyta Marinette dlaczego okłamała Mistrza Fu. Marinette stwierdza, że nie mogła mu powiedzieć, że Adrien miał książkę, ponieważ nie może uwierzyć, że to on jest Władcą Ciem. Marinette martwi się jednak o to co by się stało, gdyby tak było. Tikki pociesza ją i zapewnia Marinette, że na pewno jest jakieś dobre wytłumaczenie tego wszystkiego. Marinette wchodzi do szkoły i szuka Adriena.

Kolekcjoner (112)

Szukając go, Marinette zauważa płaczącą Chloé w klasie Pani Bustier. Kiedy pyta co się dzieje, Chloé mówi, że Adrien już nigdy nie wróci do szkoły. Kim i Max wyjaśniają, że jego ojciec uziemił go na całe życie, a Nino mówi Marinette, że Adrien zgubił bardzo ważną książkę, należącą właśnie do jego ojca. Marinette zdaje sobie sprawę, że ta "ważna książka" musi być księgą, którą oddała Mistrzu Fu. Natępnie wzdycha z ulgą, gdy dowiaduje się, że książka należy do ojca Adriena, a nie do niego. Potem idzie do szkolnej toalety i cieszy się, że Adrien nie jest Władcą Ciem. Tikki nie jest tego pewna, ponieważ Adrien wziął książkę ojca bez pozwolenia, ale Marinette mówi, że prawdopodobnie miał bardzo ważny powód. Tikki mówi Marinette, że jeśli ma rację to oznacza to, że Gabriel Agreste jest Władcą Ciem. Marinette widzi taką możliwość, dlatego przemienia się w Biedronkę. Próbuje dodzwonić się do Czarnego Kota, ale ten nie odpowiada, więc zostawia mu wiadomość, oznajmiającą, że myśli, iż wie kim jest Władca Ciem.

Kolekcjoner (131)

Nathalie pyta Gabriela o to, co zrobi bez swojej książki. Gabriel wręcza jej szkicownik i każe jej umieścić go "dobrze wie gdzie". Następnie wpada w furię, niszcząc wiele rzeczy w swoim gabinecie. Tymczasem w pokoju Adriena Plagg próbuje przekonać go, aby spojrzał na jasne strony tej sytuacji, przypominając mu, że jego ojciec mógł dowiedzieć się o jego istnieniu, gdyby kwami można było sfotografować lub sfilmować. Jednak Adrien jest bardziej zainteresowany znalezieniem książki, aby móc wrócić do szkoły. Plagg nie zgadza się z Adrienem i uważa, że niechodzenie do szkoły to dobra rzecz. Nawet oferuje mu serową ucztę w zamiarze świętowania. Nagle Adrien słyszy hałas i biegnie na dół ze swoim ochroniarzem, aby zobaczyć co jest nie tak, ale Nathalie zatrzymuje ich, mówiąc Adrienowi, że jego ojciec jest zajęty i odsyła go z powrotem do pokoju.

Kolekcjoner (168)

Władca Ciem wyczuwa gniew Gabriela i tworzy akumę. Jednak akuma nie odlatuje. Następnie Władca Ciem detranformuje się, ujawniając swoją praochroniarzemwdziwą tożsamość, czyli Gabriela Agreste. Nooroo pyta Gabriela dlaczego akuma nadal tu jest, na co Gabriel odpowiada, że musi zostać kimś innym, żeby zatrzeć ślady i uniknąć podejrzeń. Następnie zdejmuje Miraculum Motyla i tymczasowo wyrzeka się Nooroo, wciągając go z powrotem do broszki. Po włożeniu miraculum do pudełeczka, wziął szkicownik, który wcześniej dał Nathalie i pozwolił akumie zaakumatyzować go, przekształcając się w Kolekcjonera.

Kolekcjoner (177)

Adrien decyduje, że musi znaleźć książkę swojego ojca, jeśli chce żeby jego ojciec mu wybaczył, więc zmienia się w Czarnego Kota, aby ją znaleźć. Jednak odsłuchuje wiadomość od Biedronki i postanawia najpierw się z nią spotkać. W międzyczasie, Kolekcjoner otwiera drzwi gabinetu, które pilnuje Nathalie i po przedstawieniu się, rzucił w nią szkicownikiem i uwięził ją w jego wnętrzu. Robi to samo z ochroniarzem. Kolekcjoner udaje się do pokoju Adriena, ale okazuje się, że go tam nie ma. Więc zamiast tego przemieszcza się po Paryżu oraz więzi w szkicowniku wielu obywateli i pomników.

Kolekcjoner (202)

Czarny Kot dołącza do Biedronki i pyta ją kim według niej jest Władca Ciem. Ku zdziwieniu Czarnego Kota, odpowiada mu, że podejrzewa Gabriela Agreste. Prosi ją o dowód, którego ona nie jest w stanie zapewnić, ale oferuje wgląd i pokazuje mu charakterystyczne logo marki Gabriela: czarnego motyla. Czarny Kot zdaje sobie również sprawę, że niektóre dekoracje w Dworze Agrestów mają kształt motyla. Postanawia, że oboje powinni pójść do domu Gabriela, aby zbadać te podejrzenia. Bez ich wiedzy, Kolekcjoner podsłuchuje ich i jest zadowolony z tego, że jego plan przebiega idealnie.

Po przybyciu do Dworu Agrestów, Biedronka i Czarny Kot są zaskoczeni wyglądem zniszczonego gabinetu Gabriela. Biedronka przypomina sobie o Adrienie i biegnie wraz z Czarnym Kotem, aby sprawdzić czy jest on w swoim pokoju, ale po drodze natknęli się na Kolekcjonera. Kolekcjoner usiłowuje uwięzić ich dwoje w szkicowniku. W zamiarze obrony Czarny Kot rzuca swój Koci Kij w stronę Kolekcjonera, jednak zostaje on pochłonięty i uwięziony w szkicowniku.

Kolekcjoner (238)
Po ukryciu się, Biedronka używa Szczęśliwego Trafu, z którego otrzymuje pedał od roweru. Nie jest jednak pewna, jak go użyć. Kolekcjoner odnajduje Biedronkę i Czarnego Kota oraz próbuje ponownie ich uwięzić pomiędzy stronami szkicownika. Udaje mu się uwięzić Jo-jo Biedronki. Czarny Kot dochodzi do wniosku, że jeśli Gabriel został zaakumatyzowany, więc nie może być Władcą Ciem, ku jego uciesze. Biedronka nie rozumie jednak dlaczego to, że Gabriel zmienił się w Kolekcjonera wydaje się dobrą wiadomością dla Czarnego Kota. Oboje wkraczają do pokoju Adriena i stawiają wiele rzeczy przed drzwiami, aby nie dopuścić do wejścia Kolekcjonera. Biedronka zastanawia się, dlaczego Adriena nie ma w domu. Czarny Kot sugeruje, że Kolekcjoner go schwytał. Biedronka jest zszokowana możliwością, że Gabriel wyładowuje swój gniew na swoim własnym synu. Kolekcjonerowi udaje się wejść do pokoju, ale zanim to zrobił, Biedronka wpada na pomysł, aby Kolekcjonerowi zabrakło stron w swoim szkicowniku na uwięzienie ich. Chwyta pasek Czarnego Kota i owija go wokół stołu do gry w piłkarzyki pedałem, podczas gdy Czarny Kot używa swojego Kotaklizmu na półkach Adrien, powodując upuszczenie płyt na ziemię. Czarny Kot następnie rzuca płytami obok stołu do gry w piłkarzyki, gdy Biedronka przekręca pedał, celując w Kolekcjonera.
Kolekcjoner (278)
Kolekcjoner uniknął płyt, umieszczając przed sobą swój szkicownik. W końcu Czarny Kot mówi, że nie ma już więcej płyt, a Kolekcjoner próbuje uwięzić Biedronkę, ale okazuje się, że jego szkicownik jest pełny. Zanim Kolekcjoner udaje się usunąć płyty ze szkicownika, Biedronka chwyta go i rozrywa na pół, uwalniając akumę. Używa Niezwykłej Biedronki, aby przywrócić do ładu wszystkie wyrządzone obrażenia, a następnie oczyszcza akumę, zmieniając Kolekcjonera z powrotem w Gabriela. Biedronka wyciąga rękę w stronę Czarnego Kota, by przybili sobie żółwika, ale zamiast tego ten rzuca się na Gabriela, aby upewnić się, że nic mu nie jest. Gabriel pyta ich, co się stało. Czarny Kot wyjaśnia, że ​​był zaakumatyzowany, ale to już koniec. Gabriel dziękuje obojgu, ale potem wpada w panikę, gdy uświadamia sobie, że Adrien zniknął. Czarny Kot mówi Gabrielowi, że jego syn prawdopodobnie się ukrywa, a Biedronka zgadza się z nim, ponieważ w przeciwnym razie pojawiłby się z powrotem w swoim pokoju. Gabriel mówi, że ma nadzieję, iż Adrienowi nic się nie stało, ponieważ jest dla niego bardzo ważny, na co Czarny Kot odpowiada uśmiechem. Oboje żegnają się z Gabrielem i opuszczają Dwór Agrestów. Kiedy już ich nie ma, Gabriel uśmiecha się do siebie złośliwie i obiecuje, że wkrótce się z nimi zobaczy.
Kolekcjoner (309)

Marinette spotyka się z Mistrzem Fu i mówi mu prawdę o tym, jak znalazła księgę. Twierdzi, że skoro Gabriel Agreste został zaakumatyzowamy, nie może być Władcą Ciem. Mistrz Fu zgadza się, ale pyta Marinette skąd wiedziała, że Gabriel był właścicielem książki. Marinette wyjaśnia, że najpierw myślała, że książka należy do jego syna, ale gdy poznała Mistrza Fu, nie była pewna czy może mu zaufać. Mistrz Fu wie, że Marinette obawiała się, że ten, którego kocha może być Władcą Ciem. Marinette początkowo zaprzecza temu, ale wkrótce to przyznaje. Jest zasmucona myślą, że Adrien nie może wrócić do szkoły, ponieważ nie może oddać Gabrielowi tej książki, ale Master Fu oferuje jej rozwiązanie. Robi zdjęcia stron książki swoim smartfonem.

Kolekcjoner (326)

Marinette przekazuje Gabrielowi księgę i pyta, czy mógłby pozwolić Adrienowi wrócić do szkoły. Gabriel zgadza się na tę prośbę, a Marinette zostaje odprowadzona do drzwi przez Nathalie. Gdy Marinette miała już odchodzić, prosi Gabriela, aby powiedział jej skąd wziął tą książkę. Mówi jej, że znalazł ją podczas zagranicznej podróży z żoną. Gdy opuszcza rezydencję, Tikki komplementuje Marinette za jej odwagę. Marinette mówi, że ważne jest to, aby Adrien mógł wychodzić z domu.

Gabriel umieszcza książkę z powrotem w sejfie i przeprasza Adriena za niesłuszne oskarżenie. Adrien przyznaje, że nie powinien był brać książki bez jego pozwolenia. Gabriel wyjaśnia Adrienowi, że książka była ostatnim prezentem, jaki dostał od swojej żony zanim zniknęła, ale zdaje sobie sprawę, że nie może na zawsze trzymać księgę lub Adriena w domu. Adrien pyta, czy to oznacza, że może wrócić do szkoły. Gabriel kiwa głową, a Adrien ściska ojca w podziękowaniach. Następnego dnia Adrien wraca do szkoły i jest szczęśliwie witany przez kolegów i koleżanki z klasy.

Kolekcjoner (352)

Gabriel przewija cyfrową kopię księgi z Nathalie u jego boku. Nathalie jest zdezorientowana, dlaczego Gabriel dokonał tylu starań, aby odzyskać księgę, skoro miał już kopię tej książki. Gabriel mówi jej, że zrobił co mógł, aby zachować swój sekret. Następnie dotyka sekretne guziki na portrecie Emilie Agreste, odsłaniając wejście do kryjówki Władcy Ciem. Kiedy już znajduje się w środku, otwiera pudełko zawierające Miraculum Motyla, przyczepia je na krawat na jego klatce piersiowej i zamienia we Władcę Ciem. Władca Ciem głosi monolog o tym, jak Biedronka i Czarny Kot prawie odkryli jego prawdziwą tożsamość, ale teraz jest ponad podejrzenia i nic nie powstrzyma go przed zdobyciem ich Miracul. Musi tylko czekać na swoją następną zdobycz.

Postacie Edytuj

Główni bohaterowieEdytuj

Poboczne postacieEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Światowa premiera odcinka miała miejsce 21 października 2017 w Hiszpanii.[2]
  • Odcinek został po raz pierwszy ujawniony przez Ezra Weisz na Instagramie, gdzie ujawnił przygotowanie do sesji nagraniowych do 2 sezonu. Zauważył, że odcinek ma „szokujące zwroty akcji.”[3]
  • Pierwszy raz widzimy dwoje kwami razem w jednym miejscu.
  • Trailer odcinka został ujawniony 4 sierpnia.[4]
  • Odcinek dzieje się od razu po wydarzeniach z "Lisica".
  • Odcinek posiada retrospekcje z odcinków, takich jak "Wonna Księżniczka" i "Biedronka i Czarny Kot (Początki - część 1)".
  • Jest to trzeci odcinek, w którym Biedronka nie mogła użyć swojego jojo. Wcześniejsze to Pixelator oraz Simon Mówi.
  • Tożsamość Władcy Ciem została ujawniona - jest to Gabriel Agreste.
  • Jest to pierwszy odcinek, w którym Biedronka musi przejść do innego pomieszczenia, aby wykorzystać przedmiot stworzony za pomocą Szczęśliwego Trafu.
  • 24 lutego Disney Channel Polska udostępniło krótki fragment odcinka.[5]
  • 28 lutego Disney Channel Polska udostępniło film, gdzie przedstawia pięciu nowych złoczyńców.[6]
  • 6 marca Disney Channel Polska udostępniło 5-minutową zapowiedź odcinka.[7]

Odcinek onlineEdytuj

PrzypisyEdytuj

Zobacz też...Edytuj

Pokaż/Ukryj
Odcinki

Odcinki specjalne

PoczątkiWielkie StarcieDzień BohaterówStarcie Miraculów

Filmy pełnometrażowe

Ladybug & Cat Noir: AwakeningMiraculous (film)

Inne produkcje

Internetowe serie

RépétitionInspirationGrosse journéeL'exposéLe carnet

Inne media

Nieznane produkcje

Biedronka na Halloween

Anulowane produkcje

Gagotor