• Ukazał się już jedenasty numer Gazetki Wiki. Można go przeczytać tutaj.
  • Turniej Miraculów 2021 dobiegł końca; wygrała go Drużyna Władcy Ciem. Podsumowanie można znaleźć tutaj.

CZYTAJ WIĘCEJ

Advertisement

Kim Chiên Lê OficjalneLogoMiraculum (6).png Kreacje OficjalneLogoMiraculum (1).png Galeria 

Sto kilometrów na godzinę? Tylko tyle? Myślałem, że pantery biegają o wiele szybciej. Gdybyśmy się ścigali, na pewno bym wygrał.

— Kim; Panterman

Kim Chiên Lê – uczeń paryskiej szkoły Collège Françoise Dupont oraz przyjaciel Maxa. Jest najszybszy w klasie Marinette.

W odcinku Mroczny Amor zostaje zaakumowany przez Władcę Ciem. Po tym jak Chloé Bourgeois odrzuca jego uczucia i publicznie upokarza, zmienia się on w super-złoczyńcę.

W odcinku Imprezowicz zostaje wybrany przez mistrza Fu na następnego posiadacza Miraculum Małpy. Dzięki Xuppu mógł zamienić się w super-bohatera, Króla Małp. Po tym jak pozostali super-bohaterowie zostają uwięzieni przez super-złoczyńcę, jest on ich ostatnią nadzieją.

Osobowość[]

Normalnie[]

Kim jest królem wyzwań. Zawsze rzuca wyzwania innym uczniom ze swojej klasy, przede wszystkim sportowe. Uwielbia on rywalizacje sportowe i przy różnych okazjach chce testować swoje możliwości oraz pokazać, że jest najlepszy oraz najszybszy. W odcinku Czasołamaczka ściga się z Alix, która jedzie na rolkach a on biegnie. Chłopak jest bardzo pewny siebie oraz swoich umiejętności. Uwielbia się też wygłupiać. Jest porywczy i czasem niegrzeczny w stosunku do innych, mimo to jest dobrym chłopakiem. Docenia kiedy Marinette próbuje go zachęcić do wyznania uczuć Chloé, w której był zakochany. Uwielbia grać w sekrety razem z Ondine.

Król Małp[]

Król Małp jest osobą niezwykle energiczną oraz zabawową. Wydaje się, że nie podchodzi do walki w sposób poważny, w przeciwieństwie do innych bohaterów. Jest on bardzo odważny oraz bohaterski, ale jednocześnie lekkomyślny. W jego postępowaniu można zobaczyć, że nie myśli o tym, co przyniesie poniesione przez niego ryzyko. Kiedy inni super-bohaterowie zostają pokonani, Król Małp samotnie staje twarzą w twarz ze super-złoczyńcą i nie ucieka od walki. Prawdopodobnie jest równie lojalny. Można przypuszczać, że po zakończonej walce zwrócił on Miraculum, które wcześniej otrzymał od mistrza Fu.

Mroczny Amor[]

Mroczny Amor jest rozgoryczony i chce zemścić się za to, że Chloé złamała mu serce. Nienawidzi miłości i robi wszystko, aby się jej pozbyć. Twierdzi on, że nikt nie będzie miał już szczęścia w miłości, skoro jemu nie było to dane. Właśnie z tego powodu stara się zniszczyć związki przyjaciół oraz zakochanych w sobie osób. Nie dba o to, jak jego decyzje wpłyną na inne osoby i cieszy się, że coraz więcej osób pogrąża się w nienawiści. Niszczy również wszelkie symbole związane z miłością, takie jak serca.

Wygląd[]

Normalnie[]

Kim jest wysoki, wysportowany i dobrze zbudowany. Jego oczy są koloru szarego, natomiast włosy są w kolorze ciemnego brązu z blond grzywką. Ubiera się w czerwoną bluzę z kapturem oraz z krótkim rękawkiem. Wykończenia bluzy są koloru białego, natomiast na wysokości klatki piersiowej znajduje się biały nadruk. Kim ubiera rownież luźne spodnie w granatowym kolorze. Po boku spodni biegnie czarny pasek, a nogawki są zakończone ściągaczami. Chłopak nosi również czerwone sportowe buty z białymi oraz czarnymi zdobieniami.

Król Małp[]

Po przemianie końcówki włosów Kima przybierają kolor czerwony, a włosy ułożone są ku górze. Twarz chłopaka zasłania beżowa maska z wyraźnymi, brązowymi dodatkami, które przypominają brwi. Górna część maski jest koloru ciemnobrązowego, zasłaniając również boki żuchwy, tył głowy oraz brodę bohatera. Na głowie nosi złotą opaskę - Miraculum Małpy.

Król Małp jest ubrany w dwuczęściowy kostium w kolorze jasnego brązu w ciepłej, pomarańczowej tonacji. Górna część stroju wyglądem przypomina bluzę zapinaną za złoty zamek. Materiał na torsie chłopaka oraz dookoła jego szyi jest w kolorze jasnego brązu, w zimniejszej tonacji niż pozostała część kostiumu. Na poziomie brzucha znajdują się dwie kieszenie. Spodnie są przytrzymywane przez brązowy pasek, dookoła którego jest przywiązany ciemnobrązowy sznurek, który wystaje z tyłu, imitując małpi ogon. Na ramionach, bokach ud oraz łydkach Król Małp ma nałożone ciemnobrązowe ochraniacze z beżowymi krawędziami. Rękawiczki super-bohatera są w kolorze beżowym, z ciemnobrązowym paskiem dookoła nadgarstka. Są one wykończone szerszym, brązowym materiałem. Natomiast buty Króla Małp są w kolorach brązu oraz beżu. Podobnie jak w przypadku rękawiczek, materiał w obrębie kostek jest szerszy.

Mroczny Amor[]

W wersji super-złoczyńcy, Kim jest ubrany w czarno-czerwony kombinezon z nadrukiem złamanego serca. Na plecach ma skrzydła tego samego koloru co kombinezon, a na nogach czerwone buty. Głowę i twarz zakrywa czapka połączona z maską. Jego bronią są strzały nienawiści, kiedy trafią w jedną z zakochanych osób/przyjaciół, to zaczyna się nienawidzić swoją ukochaną osobę lub przyjaciela.

W odcinku Dzień Bohaterów zostaje zaakumowany po raz kolejny, służąc Szkarłatnemu Władcy. Strój super-złoczyńcy zmienia swoją kolorystykę, przybierając kolor czerwony.

Broń[]

Bronią Króla Małp jest Kij, dzięki któremu może walczyć, bronić się oraz przemieszczać się. Bohater może go również używać jako drążka, na którym może stać. Broni używa również do przywołania swojej super-umiejętności.

Bronią Mrocznego Amora są łuk oraz strzały. Każda osoba, która zostanie trafiona strzałą nienawiści, zapomina o miłości oraz przyjaźni, całkowicie pochłonięta nienawiścią.

Umiejętności[]

Jako super-bohater jest o wiele szybszy, zwinniejszy, silniejszy oraz wytrzymalszy niż normalnie. Król Małp ma moc, która nazywa się Małpi Gaj. Dzięki swojej umiejętności może zniszczyć moce innych osób[1].

W postaci Mrocznego Amora, złoczyńca wchodzi w posiadanie łuku oraz strzał. Jego celem jest zniszczenie wszelkiego rodzaju miłości oraz przyjaźni, czego dokonuje przy użyciu broni. Trafione ofiary odczuwają jedynie negatywne emocje. Jego ofiarę można poznać po zmianie koloru ust osoby trafionej.

Relacje[]

Max Kanté[]

Max jest najlepszym przyjacielem chłopaka. Mimo, że ich charaktery są różne, to trzymają się razem i spędzają ze sobą czas. Kim ufa swojemu przyjacielowi i często zdaje się na jego obliczenia. Docenia również jego rady, chociaż nie zawsze ich słucha, podobnie jak w odcinku Panterman, kiedy Max chce go uspokoić, aby nie drażnił pantery. Uważa, że ​​Max jest niepokonany w grach wideo i kibicuje mu w odcinku Gracz, kiedy ten rywalizuje z Marinette. Kim wspiera swojego przyjaciela i ekscytuje się jego nowymi wynalazkami, jak chociażby w odcinku Robotus, kiedy dostrzegł, że Max dodał swojemu robotowi ramię.

Chloé Bourgeois[]

Kim był zakochany w dziewczynie. Wcześniej jej również pomagał, podobnie jak w odcinku Lady Wifi zabiera telefon Alyi, kiedy ta próbuje zdemaskować Chloé i pokazać, że dziewczyna jest Biedronką. W odcinku Mroczny Amor zamienił się w super-złoczyńcę po tym, jak odrzuciła jego uczucia i upokorzyła wysyłając innym jego zdjęcie. Gdy był Mrocznym Amorem, uświadomił sobie, że jej serce jest z kamienia i nie ma żadnych uczuć. Natomiast w odcinku Miś Goryczek prosi ją o wspólny taniec i smuci się, kiedy Chloé mu odmawia. Chociaż śmieje się z tego, że dziewczyna posiada pluszaka, w czasie ataku super-złoczyńcy chroni ją przed Sabriną, którą kontroluje Miś Goryczek. Chociaż w odcinku Syrena pyta się, czy Chloé również zjawi się w kinie na filmie, wyraźnie zainteresowany jej towarzystwem, w odcinku Zombuziara jest zdenerwowany na nią, iż to właśnie z jej powodu złoczyńca zaatakował. W odcinku Dyktatyran cieszy się wraz z innymi uczniami, dowiadując się, że Chloé Bourgeois wyjeżdża do Nowego Jorku.

Alix Kubdel[]

Alix często rywalizuje z Kimem. W odcinku Czasołamaczka Kim rzuca jej jedno z wyzwań, aby zobaczyć, kto jest szybszy. Nastolatkowie często sobie dokuczają, jednak nie robią tego ze złości lub nienawiści. Również przechwalają się swoimi umiejętnościami, aby pokazać, kto jest lepszy. Są do siebie przyjaźnie nastawieni.

Ivan Bruel[]

W odcinku Biedronka i Czarny Kot (Początki - część 1) Kim obraził chłopaka mówiąc, że nie ma na tyle odwagi, aby wyznać Mylène swoje uczucia. Widząc jego wściekłość, jedynie śmieje się z chłopaka. Mimo to można zobaczyć, że oboje dobrze się dogadują i pomiędzy nimi nie ma konfliktów. W odcinku Imprezowicz można nawet zobaczyć, że wspólnie spędzają czas na przyjęciu zorganizowanym dla Adriena.

Ondine[]

Kim bardzo lubi dziewczynę i często gra z nią w sekrety. Początkowo nie dostrzega, że dziewczyna jest w nim zakochana, jednak kiedy Ondine zamienia się w Syrenę, uświadamia sobie, że to właśnie on jest obiektem jej uczuć. Początkowo był w stanie pocałować Syrenę, aby być władcą podwodnego świata, który stworzyła dla niego dziewczyna. Kiedy Ondine zostaje uratowana i uwolniona spod władzy Władcy Ciem, Kim zaprasza ją do kina. W odcinku Gracz 2.0 oraz Królowa Miraculów (Starcie Miraculów - część 2) można zobaczyć, że spędzają ze sobą czas w czasie treningów.

Przyjaciele z klasy[]

Kim jest miły dla swoich przyjaciół, chociaż ma specyficzny charakter oraz poczucie humoru. Niekiedy w zabawie dokucza innym oraz przechwala się swoimi możliwościami chcąc pokazać, że jest ona najlepszy i byłby w stanie wszystkich pokonać. Docenia również, kiedy przyjaciele mu pomagają, podobnie jak w odcinku Mroczny Amor Marinette przekonuje go, że powinien wyznać uczucia wybranej przez niego dziewczynie.

Występowania[]

Sezon 1
Miraculum: Piosenka przewodnia: Pojawia się
1. Nawałnica: Nieobecny/a 14. Czarny Miecz: Pojawia się
2. Ilustrachor: Pojawia się 15. Faraon: Nieobecny/a
3. Lady Wifi: Pojawia się 16. Czasołamaczka: Pojawia się
4. Wonna Księżniczka: Tło 17. Postraszycielka: Pojawia się
5. Mroczny Amor: Pojawia się 18. Lalkarka: Nieobecny/a
6. Pan Gołąb: Tło 19. Mim: Nieobecny/a
7. Pixelator: Tło 20. Diablo Rockman: Nieobecny/a
8. Kotowtór: Tło 21. Reflekta: Pojawia się
9. Bańkor: Tło 22. Biedronka i Czarny Kot: Pojawia się
10. Simon Mówi: Nieobecny/a 23. Kamienne Serce: Pojawia się
11. ArcyGlina: Tło 24. Antybiedrona: Tło
12. Gracz: Pojawia się 25. Kung Zup: Nieobecny/a
13. Panterman: Pojawia się 26. Lisica: Pojawia się
Sezon 2
Miraculum: Piosenka przewodnia: Obraz
1. Kolekcjoner: Pojawia się 14. Syrena: Pojawia się
2. Królowa Wizji: Nieobecny/a 15. Zombuziara: Pojawia się
3. Mrożownik: Obraz 16. Kapitan Hardrock: Obraz
4. Miś Goryczek: Pojawia się 17. Mrożyciel: Nieobecny/a
5. Komplikatorka: Obraz 18. Królowa Stylu: Tło
6. Bobogigant: Nieobecny/a 19. Królowa Os: Tło
7. Riposta: Nieobecny/a 20. Dyktatyran: Tło
8. Befana: Pojawia się 21. Rewersor: Nieobecny/a
9. Melobestia: Pojawia się 22. Anansi: Nieobecny/a
10. Goridzilla: Nieobecny/a 23. Piaskowy Chłopiec: Nieobecny/a
11. Robotus: Pojawia się 24. Asystura: Pojawia się
12. Sapotiki: Nieobecny/a 25. Mayura: Pojawia się
13. Mroczna Sowa: Pojawia się 26. Mikołajdak: Pojawia się
Sezon 3
Miraculum: Piosenka przewodnia: Obraz
1. Kameleon: Pojawia się 14. Łowca Kwami: Pojawia się
2. Animaestro: Nieobecny/a 15. Żarłok: Nieobecny/a
3. Piekarix: Nieobecny/a 16. Gracz 2.0: Pojawia się
4. Cofelia: Nieobecny/a 17. Nawałnica 2: Pojawia się
5. Reflektynka: Nieobecny/a 18. Ikari Gozen: Nieobecny/a
6. Tatołak: Nieobecny/a 19. Graficzas: Nieobecny/a
7. Cichoszał: Nieobecny/a 20. Imprezowicz: Pojawia się
8. Oni-chan: Tło 21. Lalkarka 2: Figura
9. Miraculia: Nieobecny/a 22. Biały Kot: Nieobecny/a
10. Amnezjo: Tło 23. Félix: Pojawia się
11. Desperata: Nieobecny/a 24. Biedronka: Tło
12. Król Zabawek: Nieobecny/a 25. Połykacz Serc: Nieobecny/a
13. Rakieta: Pojawia się 26. Królowa Miraculów: Pojawia się
Sezon 4
Miraculum: Piosenka przewodnia: Obraz
1. As Prawdy: Obraz 14. Sentibubbler: Obraz
2. Antyblaga: Nieobecny/a 15. TBA: Nieobecny/a
3. Sekretny Gang: Obraz 16. Hack-San: Pojawia się
4. Pan Gołąb 72: Obraz 17. Rocketear: Obraz
5. Psychomedian: Nieobecny/a 18. Wishmaker: Tło
6. Wściekły Fu: Nieobecny/a 19. Simpleman: Nieobecny/a
7. Zdeptucha: Nieobecny/a 20. TBA: Nieobecny/a
8. Queen Banana: Pojawia się 21. Dearest Family: Nieobecny/a
9. Gabriel Agreste: Nieobecny/a 22. TBA: Nieobecny/a
10. Mega Leech: Pojawia się 23. TBA: Nieobecny/a
11. Guiltrip: Pojawia się 24. TBA: Nieobecny/a
12. Crocoduel: Nieobecny/a 25. TBA: Nieobecny/a
13. Optigami: Pojawia się 26. TBA: Nieobecny/a
Świat Miraculum
1. Miraculous New York: Pojawia się 2. Miraculous Shanghai: Pojawia się
Miraculum: Sekrety
1. Chat Noir vu par Marinette: Nieobecny/a 19. Sabrina: Tło
2. Marinette et Adrien: Tło 20. Rose: Nieobecny/a
3. La double vie de Marinette: Tło 21. Nathaniel & Marc: Nieobecny/a
4. La fête d'anniversaire: Pojawia się 22. Gabriel: Nieobecny/a
5. Marinette et Alya: Tło 23. Ivan: Tło
6. Marinette et Paris: Tło 24. Chloé vue par Marinette: Pojawia się
7. Marinette et la mode: Tło 25. Marinette vue par Chloé: Tło
8. Ladyblog: Tło 26. Lila: Pojawia się
9. La double vie d'Adrien: Nieobecny/a 27. La Famille: Nieobecny/a
10. Ladybug vue par Adrien: Tło 28. Kagami vue par Marinette: Nieobecny/a
11. Tikki: Nieobecny/a 29. Kagami vue par Adrien: Nieobecny/a
12. Maître Fu: Nieobecny/a 30. Papillon et les Akumatisés: Nieobecny/a
13. Plagg: Nieobecny/a 31. Luka vu par Marinette: Nieobecny/a
14. Les copines: Pojawia się 32. Nouveaux Pouvoirs: Nieobecny/a
15. Max: Pojawia się 33. Nouveaux Héros: Nieobecny/a
16. Nino: Pojawia się 34. Nathalie vue par Gabriel: Nieobecny/a
17. Mylène: Pojawia się 35. Mayura et les Sentimonstres: Nieobecny/a
18. Alix: Tło 36. Les Sentiments: Pojawia się
Miraculum: Opowieści z Paryża
Czołówka: Pojawia się
1. Répétition: Nieobecny/a 4. L'exposé: Nieobecny/a
2. Inspiration: Nieobecny/a 5. Le carnet: Nieobecny/a
3. Grosse journée: Nieobecny/a

Ciekawostki[]

Serialowe[]

Szakrłatny Mroczny Amor

  • Z odcinka Czarny Miecz wynika, że boi się pająków.
  • Jest dobrym pływakiem.
  • Wang Fu przekazał Kimowi Miraculum Małpy, ponieważ chłopak zaimponował mu swoją zwinnością, refleksem oraz zręcznością.
  • W odcinku Lalkarka 2 można zobaczyć, że w Muzeum Grévin znajduje się woskowa figura Mrocznego Amora.

Pozostałe[]

  • Jest wietnamskiego pochodzenia[2].
  • Chociaż oficjalne nazwisko Kima to Lê Chiến, można spotkać się również z innymi. Jest to jednak zmiana w dubbingu, ponieważ w odcinku Miraculous: Zjednoczeni Herosi w Nowym Jorku, kiedy po filmie zaprezentowanym przez uczniów pojawiają się napisy, jego nazwisko jest niezmienione.
    • Na oficjalnej stronie Miraculous Ladybug podano, że jego imię to Kim Ature[3].
    • W anglojęzycznej wersji ma na nazwisko N'guyen.
      • Jednak twórca serialu, Thomas Astruc nie ma pojęcia, dlaczego nazwisko postaci zostało zmienione. Widząc anglojęzyczną wersję – N'guyen, stwierdził, że nie jest ona najgorsza, ponieważ nadal jest to wietnamskie nazwisko, jednak francuskojęzyczną wersję – Ature, uznał za zły pomysł[4]
  • We francuskiej wersji językowej, jako super-złoczyńca, nazywa się Dislocoeur. Jest to gra słów. Nazwa składa się ze słów -cœur (fr. serce) oraz dis-, co jest nawiązaniem do słowa disloquer. Można to przetłumaczyć jako łamacz serc.
  • Thomas Astruc na swoim twitterze ujawnił jego nazwisko, wcześniej było ono nieznane[5].
    • Jego nazwisko brzmi . Człon Chiên to jego drugie imię.

Przypisy[]

Zobacz też...[]

Advertisement