FANDOM

 Kim Chiên Lê Biedronka Logo Kreacje Czarny Kot Logo Galeria 
Nie przepuszczę, żadnej miłości, żadnej przyjaźni! Już nikt więcej, się nie zakocha!
— Kim; Mroczny Amor

Kim Chiên Lê – uczeń paryskiej szkoły Collège Françoise Dupont oraz przyjaciel Maxa. Jest najszybszy w klasie Marinette.

W odcinku Mroczny Amor zostaje zaakumowany przez Władcę Ciem. Po tym jak Chloé Bourgeois odrzuca jego uczucia i publicznie upokarza, zmienia się on w super-złoczyńcę.

W odcinku Imprezowicz zostaje wybrany przez mistrza Fu na następnego posiadacza Miraculum Małpy. Dzięki Xuppu mógł zamienić się z super-bohatera, Króla Małp. Po tym jak pozostali super-bohaterowie zostają uwięzieni przez super-złoczyńcę, jest on ich ostatnią nadzieją.

OsobowośćEdytuj

NormalnieEdytuj

Kim jest "królem" wyzwań. Zawsze rzuca wyzwania innym uczniom ze swojej klasy, przede wszystkim sportowe. Chłopak jest bardzo pewny siebie oraz swoich umiejętności. Jest porywczy i czasem niegrzeczny w stosunku do innych, mimo to jest dobrym chłopakiem. Docenia kiedy Marinette próbuje go zachęcić do wyznania uczuć Chloé, w której był zakochany. Uwielbia grać w sekrety razem z Ondine.

Król MałpEdytuj

Król Małp jest osobą niezwykle energiczną oraz zabawową. Wydaje się, że nie podchodzi do walki w sposób poważny, w przeciwieństwie do innych bohaterów. Jest on bardzo odważny oraz bohaterski, ale jednocześnie lekkomyślny. W jego postępowaniu można zobaczyć, że nie myśli o tym, co przyniesie poniesione przez niego ryzyko. Kiedy inni super-bohaterowie zostają pokonani, Król Małp samotnie staje twarzą w twarz ze super-złoczyńcą i nie ucieka od walki. Prawdopodobnie jest równie lojalny. Można przypuszczać, że po zakończonej walce zwrócił on Miraculum, które wcześniej otrzymał od mistrza Fu.

Mroczny AmorEdytuj

Mroczny Amor jest rozgoryczony i chce zemścić się za to, że Chloé złamała mu serce. Właśnie z tego powodu stara się zniszczyć związki przyjaciół/zakochanych osób. Używa do tego strzał nienawiści.

WyglądEdytuj

NormalnieEdytuj

Kim jest wysoki i wysportowany. Jego oczy są koloru szarego, natomiast włosy są w kolorze ciemnego brązu z blond grzywką. Ubiera się w czerwoną bluzę z kapturem oraz z krótkim rękawkiem. Wykończenia bluzy są koloru białego, natomiast na wysokości klatki piersiowej znajduje się biały nadruk. Kim ubiera rownież luźne spodnie w granatowym kolorze. Po boku spodni biegnie czarny pasek, a nogawki są zakończone ściągaczami. Chłopak nosi również czerwone sportowe buty z białymi oraz czarnymi zdobieniami.

Król MałpEdytuj

Po przemianie końcówki włosów Kima przybierają kolor czerwony, a włosy ułożone są ku górze. Twarz chłopaka zasłania beżowa maska z wyraźnymi, brązowymi dodatkami, które przypominają brwi. Górna część maski jest koloru ciemnobrązowego, zasłaniając również boki żuchwy, tył głowy oraz brodę bohatera. Na głowie nosi złotą opaskę - Miraculum Małpy.

Król Małp jest ubrany w dwuczęściowy kostium w kolorze jasnego brązu w ciepłej, pomarańczowej tonacji. Górna część stroju wyglądem przypomina bluzę zapinaną za złoty zamek. Materiał na torsie chłopaka oraz dookoła jego szyi jest w kolorze jasnego brązu, w zimniejszej tonacji niż pozostała część kostiumu. Na poziomie brzucha znajdują się dwie kieszenie. Spodnie są przytrzymywane przez brązowy pasek, dookoła którego jest przywiązany ciemnobrązowy sznurek, który wystaje z tyłu, imitując małpi ogon. Na ramionach, bokach ud oraz łydkach Król Małp ma nałożone ciemnobrązowe ochraniacze z beżowymi krawędziami. Rękawiczki super-bohatera są w kolorze beżowym, z ciemnobrązowym paskiem dookoła nadgarstka. Są one wykończone szerszym, brązowym materiałem. Natomiast buty Króla Małp są w kolorach brązu oraz beżu. Podobnie jak w przypadku rękawiczek, materiał w obrębie kostek jest szerszy.

Mroczny AmorEdytuj

W wersji super-złoczyńcy, Kim jest ubrany w czarno-czerwony kombinezon z nadrukiem złamanego serca. Na plecach ma skrzydła tego samego koloru co kombinezon, a na nogach czerwone buty. Głowę i twarz zakrywa czapka połączona z maską. Jego bronią są strzały nienawiści, kiedy trafią w jedną z zakochanych osób/przyjaciół, to zaczyna się nienawidzić swoją ukochaną osobę lub przyjaciela.

W odcinku Dzień Bohaterów zostaje zaakumowany po raz kolejny, służąc Szkarłatnemu Władcy. Strój super-złoczyńcy zmienia swoją kolorystykę, przybierając kolor czerwony.

BrońEdytuj

Bronią Króla Małp jest Kij, dzięki któremu może walczyć, bronić się oraz przemieszczać się. Bohater może go również używać jako drążka, na którym może stać. Broni używa również do przywołania swojej super-umiejętności.

Bronią Mrocznego Amora są łuk oraz strzały, dzięki którym może celować w swoje ofiary, aby zmienić ich nastawienie do przyjaźni oraz miłości.

UmiejętnościEdytuj

Jako super-bohater jest o wiele szybszy, zwinniejszy, silniejszy oraz wytrzymalszy niż normalnie. Król Małp używa umiejętności Małpi Gaj. Dzięki swojej umiejętności może "zniszczyć" moce innych osób.[1]

W postaci Mrocznego Amora, złoczyńca wchodzi w posiadanie łuku oraz strzał. Jego celem jest zniszczenie wszelkiego rodzaju miłości oraz przyjaźni, czego dokonuje przy użyciu broni. Trafione ofiary odczuwają jedynie negatywne emocje.

RelacjeEdytuj

Max KantéEdytuj

Max jest najlepszym przyjacielem chłopaka. Chciał pomóc Kimowi zdobyć serce Chloé.

Chloé BourgeoisEdytuj

Kim był zakochany w dziewczynie. Zamienił się w super-złoczyńcę po tym, jak odrzuciła jego uczucia w dzień Walentynek. Gdy był Mrocznym Amorem uświadomił sobie, że jest nieczuła i nie zasługuje na niego. W odcinku 14 sezonu drugiego pyta Max'a czy nie ma na tym filmie Chloé co może mówić o tym, że wciąż ją uważa za, co najmniej, przyjaciółkę. W odcinku Dyktatyran cieszy się, wraz z innymi uczniami, dowiadując się, że Chloé Bourgeois wyjeżdża do Nowego Jorku.

Alix KubdelEdytuj

Alix jest rywalką chłopaka. W odcinku Czasołamaczka ścigali się, kto jako pierwszy okrąży Wieżę Eiffla – Kim biegnąc, a Alix jadąc na rolkach.

Ivan Bruel

W odcinku Biedronka i Czarny Kot (Początki - część 1), Kim obraził chłopaka mówiąc, że nigdy nie zdobędzie Mylène, przez co Ivan został opętany przez Akumę i stał się Kamiennym Sercem.

Ondine

Kim bardzo lubi dziewczynę i często gra w nią sekrety. Początkowo jest ślepy na jej uczucia, jednak kiedy Ondine zamienia się w Syren, uświadamia sobie, że to właśnie w nim zakochała się jego przyjaciółka. Początkowo był w stanie pocałować Syren, aby być władcą podwodnego świata, który stworzyła dla niego Syren. Kiedy dziewczyna zostaje uratowana i uwolniona spod władzy Władcy Ciem, Kim umawia się z nią na randkę do kina.

WystępowaniaEdytuj

CiekawostkiEdytuj

SerialoweEdytuj

  • Z odcinka "Czarny Miecz" wynika, że boi się pająków.
  • Jest pływakiem.
  • Wang Fu przekazał Kimowi Miraculum Małpy, ponieważ chłopak zaimponował mu swoją zwinnością, refleksem oraz zręcznością.
  • W odcinku Lalkarka 2 można zobaczyć, że w Muzeum Grévin znajduje się woskowa figura Mrocznego Amora.

PozostałeEdytuj

  • Jest wietnamskiego pochodzenia.
  • We francuskiej wersji językowej, jako super-złoczyńca, nazywa się Dislocoeur. Jest to gra słów. Nazwa składa się ze słów -cœur (fr. serce) oraz dis-, co jest nawiązaniem do słowa disloquer. Można to przetłumaczyć jako łamacz serc.
  • Thomas Astruc na swoim twitterze ujawnił jego nazwisko, wcześniej było ono nieznane.[2]
    • Jego nazwisko brzmi . Człon Chiên to jego drugie imię.

PrzypisyEdytuj

  1. https://twitter.com/MiraculousMX/status/1147413883583381505
  2. https://twitter.com/Thomas_Astruc/status/755033027823046656

Zobacz też...Edytuj