FANDOM

 Kagami Tsurugi Biedronka Logo Kreacje Czarny Kot Logo Galeria 
Wszyscy w Japonii znają swoją grupę (krwi). Mówi kim jesteś. Moja to 0. Jestem niezależna, pogodna, mam silną wolę i intuicję.
— Kagami; Ikari Gozen

Kagami Tsurugi — nastolatka o japońskim pochodzeniu. Po przeprowadzeniu się do Paryża, zaczęła uczęszczać do Collège Françoise Dupont oraz na zajęcia szermierki Armanda D'Argencourta. Dziewczyna jest nową sympatią Adriena i jego rywalką w szermierce.

W odcinkach Riposta oraz Oni-chan ulega złym emocjom, dając Władcy Ciem idealną okazję do tego, aby wysłał do niej Akumę i zamienił w super-złoczyńcę.

W odcinku Ikari Gozen, kiedy zostaje uwięziona przez tytułowego złoczyńcę, Biedronka znajduje sposób, aby przekazać jej Miraculum Smoka. Po zmianie w super-bohaterkę, Ryuko pomaga Biedronce i Czarnemu Kotu w pokonaniu złoczyńcy.

OsobowośćEdytuj

NormalnieEdytuj

Kagami jest miłą i trochę nieśmiałą dziewczyną. Posiada też duże ambicje, co widać, gdy chce walczyć z najlepszą osobą. Ważny jest dla niej honor rodziny, dlatego przegrana z Adrienem oznaczała dla niej kompletną porażkę. Jest bardzo pomocna, niekiedy na jej twarzy pojawia się również uśmiech. Z reguły jest jednak poważna i nie otwiera się przed każdym. Rozmawiając z innymi osobami, jak Marinette czy Philippe, wydaje się oschła. Kagami jest bardzo posłuszna wobec swojej matki i słucha jej poleceń, pokazując tym samym szacunek do swojej rodzicielki. Kiedy w Oni-chan pozostaje sama, jej uczucia wychodzą na wierzch i denerwuje się oraz płacze widząc zdjęcie przesłane przez Lilę. Kiedy Biedronka prosi ją o oddanie Miraculum w odcinku Ikari Gozen, Kagami z pokorą przyjmuje słowa bohaterki wiedząc, że Władca Ciem zna jej tożsamość i może to sprowadzić niebezpieczeństwo na jej rodzinę. Tym samym udowadnia, że troszczy się o najbliższych i chce, aby byli oni bezpieczni.

RyukoEdytuj

Ryuko niezwykle szybko uczy się swoich umiejętności. Jest bardzo bohaterska oraz pewna siebie i swoich możliwości. Dziewczyna jest niezwykle porywcza, ponieważ nie wysłuchuje Kwami do końca, jak najszybciej dokonując swojej transformacji i wydostając się z więzienia Ikari Gozen. Jednocześnie sama staje do walki z przeciwnikiem twierdząc, że nikt się nie powinien do tego wtrącać, ponieważ jest to sprawa, która dotyczy jedynie jej oraz jej matki. Swoim poczynaniem zdradza własną tożsamość super-złoczyńcy oraz Władcy Ciem. Początkowo nie chce współpracować z Biedronką, kiedy jednak Czarny Kot zostaje uwięziony, przeprasza super-bohaterkę za swoje zachowanie wiedząc, że popełniła błąd odrzucając ich współpracę. Mając przygotowany wcześniej plan, pozwala się złapać złoczyńcy, aby ocalić Czarnego Kota i pokonać Ikari Gozen.

RipostaEdytuj

Riposta jest osobą mściwą i wściekłą. Ma obsesję na punkcie rewanżu z Adrienem i pokonania chłopaka, dlatego podąża jego tropem. Żąda walki, nawet kiedy chłopak ma ranną kostkę i nie jest w stanie podjąć wyzwania. Innych uważa za niegodnych walki ze sobą, chociażby Biedronkę, kiedy chce walczyć za Adriena. Jest arogancka i pewna siebie. Jeśli ktoś jej zagraża, nie waha się ani chwili i atakuje.

Oni-chanEdytuj

Jako złoczyńca jest bardzo odważna, pewna swojego oraz nieugięta. Celem Oni-chan jest przede wszystkim pozbycie się Lili i wyrzucenie dziewczyny z życia chłopaka. Cały czas tropi swoją rywalkę, nie przejmując się Biedronką i Czarnym Kotem. Chce, aby Lila całkowicie zrzekła się wszelkich uczuć względem Adriena. Jedynie wtedy jest w stanie oszczędzić Lilę i zostawić ją w spokoju. Jednocześnie uznaje, że tylko ona jest godna Adriena i są oni dla siebie stworzeni, a Lila zasługuje na karę. Chce obronić swojego wybranka przed tym, aby nikt go nie skrzywdził. W końcu Oni-chan daje się zmanipulować Lili i obiera za swój cel Biedronkę wierząc, że tylko dzięki temu Lila wyrzeknie się uczuć do chłopaka.

WyglądEdytuj

NormalnieEdytuj

Kagami jest średniego wzrostu dziewczyną o granatowych, krótkich włosach, które sięgają jej do szyi. Ma ona skośne oczy, koloru bursztynowego.

Dziewczyna nosi szkolny mundurek. Kagami jest ubrana w czarną koszulę z kołnierzykiem oraz białą marynarkę z czarnymi zdobieniami i złotymi guzikami na rękawach. Po prawej stronie marynarki, na wysokości torsu, widnieje czarno-czerwone logo. Dodatkowo dziewczyna ubiera czerwoną spódnicę oraz krawat w szkocką kratę. Na nogach nosi czarne rajtuzy oraz czerwone trampki z białymi czubkami oraz sznurówkami. Na palcu ma założony pierścionek z symbolem jej rodziny.

RyukoEdytuj

Kiedy Kagami zamienia się w Ryuko, jej oczy zmieniają swój kolor na złoty, a białka oczu przybierają żółty kolor. Na głowie dziewczyny pojawiają się dwie pary rogów w czerwonym kolorze u dołu, czarnym pośrodku oraz złotym u góry. Jej twarz zasłania czerwona maska ze złotymi oraz czarnymi zdobieniami u dołu.

Super-bohaterka ubrana jest w jednoczęściowy kostium w kolorze czerwonym. W obrębach szyi oraz obojczyków kołnierzyk kreacji przybiera czarny kolor, zachodząc na tors bohaterki. Góra kołnierzyka jest zakończona złotym materiałem. Na rękach posiada czarne rękawiczki, wykończone złotymi dodatkami, które sięgają łokci Ryuko. Buty dziewczyny są różne, a ich podeszwa jest złotego koloru. Prawy but jest zachowany w tej samej kolorystyce co rękawiczki - jest koloru czarnego ze złotymi wykończeniami. Natomiast lewy but ma kolor czerwony z czarnymi oraz złotymi wykończeniami. Przez lewą nogę, aż po tors Ryuko, spiralnie przebiegają czarne zdobienia ze złotymi krawędziami, które swoim kształtem przypominają smoczy ogon. Na wysokości piersi znajduje czarny okrąg ze złotymi brzegami. W jego środku można zobaczyć trzy elementy, które są powiązane z super-umiejętnością bohaterki: wodą (kolor niebieski), powietrzem (kolor szary) oraz piorunami (kolor żółty). Kiedy Ryuko wykorzysta jeden z elementów, wypełnienie symbolu przybiera czarny kolor.

RipostaEdytuj

Gdy została przemieniona w Ripostę, jej strój przypomina taki, jaki noszą samuraje. Cera jak i ubranie dziewczyny są koloru srebrnego z metalicznym połyskiem. Ma tylko jedną rękę, ponieważ druga jest zmieniona w miecz. Na hełmie oraz mieczu, w którym kryje się Akuma, widnieje czerwony symbol jej rodziny.

W odcinku Dzień Bohaterów zostaje zaakumowana po raz kolejny, służąc Szkarłatnemu Władcy. Strój super-złoczyńcy zmienia swoją kolorystykę, przybierając kolor czerwony.

Oni-chanEdytuj

Po zaakumowaniu oczy Kagami stają się brązowo-czerwone. Włosy Oni-chan są krótkie, w kolorze czarnym, wystylizowane na kolce. Całą twarz dziewczyny zakrywa biała maska z czarnymi zdobieniami dookoła oczu oraz ust. Z czoła złoczyńcy wyrasta czerwony róg z czarnymi zdobieniami dookoła, które imitują płatki róży, natomiast z okolic ust wyrastają jej długie białe kły.

Oni-chan jest ubrana w biały kostium z czarnymi zdobieniami, które swoim kształtem przypominają pnącza. Kołnierz stroju, rękawiczki oraz buty są koloru czerwonego. Na ramionach, przedramionach oraz łydkach posiada czerwone dodatki stylizowane na kolce. W ręku dzierży czerwony miecz ozdobiony czarnymi kolcami, przyozdobiony biało-czarną rękojeścią.

BrońEdytuj

Bronią Ryuko jest Miecz, dzięki któremu może walczyć ze swoim przeciwnikiem, a także się bronić lub blokować zadawane ataki.

Jako super-złoczyńca, zarówno w postaci Riposty, jak i Oni-chan, posługuje się mieczem, dzięki któremu może walczyć ze swoim przeciwnikiem.

ZdolnościEdytuj

Kagami, podobnie jak inni członkowie jej rodziny, ćwiczy szermierkę. Jest ona bardzo zwinna oraz myśli taktycznie. Dodatkowo bardzo dobrze jeździ na łyżwach.

Jako Ryuko, dziewczyna staje się o wiele szybsza, zwinniejsza, bardziej wytrzymała oraz silniejsza. Dodatkowo może się przemieszczać o wiele szybciej niż inny bohaterowie. Jej umiejętności walki mieczem są o wiele doskonalsze, aniżeli w normalnej postaci. Może również używać super-umiejętności, która pozwala jej zmienić się w jeden z elementów: wodę, wiatr lub błyskawicę.

Jako Riposta bardzo dobrze posługuje się ostrzem.

W postaci Oni-chan doskonale walczy mieczem. Dzięki broni, po nakierowaniu ostrza w stronę ofiary, może utworzyć na jej czole róg, dzięki któremu może się teleportować. Róg działa podobnie jak odbiornik. Kiedy przypadkowa osoba odbierze sygnał przesyłany przez Oni-chan do urządzeń elektrycznych, zamienia się z nią miejscem.

RelacjeEdytuj

Adrien AgresteEdytuj

Mrożyciel Galeria (161)

Kagami odnosi się do Adriena z szacunkiem w czasie oraz po walce. Bez protestu uznaje wygraną chłopaka. Jest bardzo miła dla Adriena i często uśmiecha się w jego towarzystwie. Kiedy dołącza do szkoły, staje się jego partnerką w walce. W odcinku Mrożyciel chłopak zdradza, że spędzają ze sobą bardzo dużo czasu. Pomaga mu zawiązać łyżwy kiedy Adrien ma z tym problem, obiecując, że nikomu nie zdradzi tego sekretu. Nie jest zadowolona z tego, że Adrien zaprosił na lodowisko również Marinette i twierdzi, że dziewczyna nie jest mu potrzebna do tego, aby mógł udoskonalić swoje umiejętności jazdy na łyżwach. Mówi mu, że kiedy zrozumie, że obrał niewłaściwy cel, będzie na niego czekała. Kagami darzy chłopaka większymi uczuciami, co można zobaczyć w odcinku Oni-chan. W notesie przechowuje ich wspólne zdjęcie oraz różę, którą jej podarował. Kiedy słyszy od chłopaka komplement, rumieni się.

Marinette Dupain-Cheng/BiedronkaEdytuj

Mrożyciel Galeria (193)

Zdaje się, że Kagami jest świadoma uczuć Marinette do Adriena. W odcinku Mrożyciel można zauważyć, że traktuje Marinette bardzo oschle i nie jest do niej przyjaźnie nastawiona. Nie jest zadowolona z tego, że Adrien zaprosił na lodowisko również swoją przyjaciółkę i twierdzi, że nie jest mu potrzebna do tego, aby mógł udoskonalić swoje umiejętności jazdy na łyżwach. Mimo tego dziewczyny nie są wrogami i tolerują swoje towarzystwo. Kagami pomaga Marinette kiedy ta się wywraca. Według Thomasa Kagami nie jest również zazdrosna o jej uczucia.[2] Twórcy zdradzili, że Kagami chciała jasno przekazać Marinette, że powinna opanować swoje emocje, w przeciwnym razie Adrien będzie jej.[3] Dowodzi to, że traktuje ona Marinette jako rywalkę w walce o serce Adriena. W odcinku Ikari Gozen dziewczyny spędzają wspólnie czas, dzięki czemu się zaprzyjaźniają.

Kiedy Kagami zmienia się w Ryuko, początkowo nie chce współpracować z Biedronką i odrzuca jej pomoc, samotnie rzucając się do walki z przeciwnikiem. Kiedy jednak Czarny Kot zostaje uwięziony, przeprasza super-bohaterkę za swoje zachowanie wiedząc, że popełniła błąd. Przyznaje się do swojej porażki, jednak Biedronka ją pociesza i zachęca, aby spróbowały ponownie pokonać Ikari Gozen. Kiedy dziewczyna słyszy, że nigdy więcej nie wejdzie w posiadanie Miraculum Smoka, jest przekonana, że zawiodła super-bohaterkę. Biedronka podnosi ją na duchu tłumacząc, że Władca Ciem zna już tożsamość Ryuko, co może być zbyt niebezpieczne dla niej oraz dla jej rodziny oraz przyjaciół. Słysząc, że Kagami nie ma zbyt wielu znajomych, super-bohaterka doradza jej, aby nie szukała wielu znajomych, natomiast ważne jest posiadanie takich, którzy są prawdziwymi przyjaciółmi.

WystępowaniaEdytuj

CiekawostkiEdytuj

SerialoweEdytuj

  • Bardzo dobrze jeździ na łyżwach, ale traktuje to jako zabawę.
  • Aż do odcinka Ikari Gozen jej jedynym przyjacielem był Adrien. Obecnie przyjaźni się również z Marinette.
  • W odcinku Oni-chan można zobaczyć, że nadal posiada różę, którą otrzymała od Adriena w odcinku Mrożyciel. Kwiat jest ususzony i przechowywany w notesie.
    • W notesie posiada również wyrwane zdjęcie tak, aby znajdowała się na nim jedynie ona i Adrien.
  • W obu przypadkach po zaakumowaniu jej bronią jest miecz.
    • Może to nawiązywać do jej umiejętności szermierskich.
  • Jej chińskim znakiem zodiaku jest smok.
  • We francuskiej wersji językowej Ikari Gozen można się dowiedzieć, że jej znakiem zodiaku jest skorpion.
    • Oznacza to, że urodziła się pomiędzy 22/23 października a 21/22 listopada.
    • Marinette na swoim Instagramie zdradziła, że urodziny Kagami wypadają 20 listopada[4].
  • Jej grupa krwi to 0.

PozostałeEdytuj

  • Postać Kagami została ujawniona w streszczeniu drugiego sezonu od TFOU 31 sierpnia 2017 roku.[5]
  • Słowo kagami oznacza w języku japońskim lustro, jasność, życie, dobry oraz piękno. Natomiast słowo tsurugi oznacza miecz.
  • Wprowadzenie Luki i Kagami ma swoje powody i postacie te powrócą. Pojawią się w wielu innych odcinkach, a niektóre z nich będą skupione właśnie na tych bohaterach.[6]
    • Zostali oni wprowadzeni, aby wprowadzić zmiany. Byłoby to nudne, gdyby Marinette zawsze wzdychała do Adriena, a Adrien do Biedronki. Luka i Kagami pomogą głównym bohaterom w rozwoju,a także wywołają nowe emocje i konflikty. Będą jak postacie wspierające, które zachęcają Marinette i Adriena.[6]
KagamiMundurek

Naklejka przedstawiająca Kagami

  • W koreańskim albumie z naklejkami dodano portret dziewczyny w nowym ubraniu, który wyglądem przypomina szkolny mundurek.[7]
    • Na jednej z przedstawionych wcześniej grafik można dostrzec wizerunek Kagami w białej koszuli i czerwonej spódnicy.[8]
  • Jej imię zostało zmienione w różnych wersjach językowych.
    • W brazylijskim dubbingu jej imię zmieniono na Kyoko.
    • We włoskim dubbingu jej imię zmieniono na Katami.
    • W Ameryce Łacińskiej jej imię zmieniono na Agami.

PrzypisyEdytuj

  1. Przez Marinette w odcinku Mrożyciel
  2. https://twitter.com/Thomas_Astruc/status/1051405913058410497
  4. https://www.instagram.com/p/B5NwqrigLNI/
  5. http://www.ouniversodatv.com/2017/10/gloob-estreia-novos-episodios-de.html#axzz4ukj8DxGx
  6. 6,0 6,1 https://www.youtube.com/watch?v=oQZ6CEttmlU
  7. https://www.instagram.com/p/BmbClKIDDpe/?taken-by=miraculousladybuggggg
  8. https://www.instagram.com/p/BVhzJMGAgVU/

Zobacz też...Edytuj