Kagami Tsurugi OficjalneLogoMiraculum (6).png Kreacje OficjalneLogoMiraculum (1).png Galeria 

Wszyscy w Japonii znają swoją grupę [krwi]. Mówi kim jesteś. Moja to 0. Jestem niezależna, pogodna, mam silną wolę i intuicję.
— Kagami; Ikari Gozen

Kagami Tsurugi — nastolatka o japońskim pochodzeniu. Po przeprowadzeniu się do Paryża, zaczęła uczęszczać do Collège Françoise Dupont na zajęcia szermierki Armanda D'Argencourta.

W odcinkach Riposta, Lies oraz Oni-chan ulega złym emocjom, dając Władcy Ciem idealną okazję do tego, aby wysłał do niej Akumę i zamienił w super-złoczyńcę.

W odcinku Ikari Gozen, kiedy zostaje uwięziona przez tytułowego złoczyńcę, Biedronka znajduje sposób, aby przekazać jej Miraculum Smoka. Po zmianie w super-bohaterkę, Ryuko pomaga Biedronce i Czarnemu Kotu w pokonaniu złoczyńcy.

Osobowość[edytuj | edytuj kod]

Normalnie[edytuj | edytuj kod]

Kagami jest miłą i trochę nieśmiałą dziewczyną. Posiada też duże ambicje, co widać, gdy chce walczyć z najlepszą osobą. Ważny jest dla niej honor rodziny, dlatego przegrana z Adrienem oznaczała dla niej kompletną porażkę. Jest bardzo pomocna, niekiedy na jej twarzy pojawia się również uśmiech. Z reguły jest jednak poważna i nie otwiera się przed każdym. Rozmawiając z innymi osobami, jak Marinette czy Philippe, wydaje się oschła. Kagami jest bardzo posłuszna wobec swojej matki i słucha jej poleceń, pokazując tym samym szacunek do swojej rodzicielki. Kiedy w Oni-chan pozostaje sama, jej uczucia wychodzą na wierzch i denerwuje się oraz płacze widząc zdjęcie przesłane przez Lilę. Kiedy Biedronka prosi ją o oddanie Miraculum w odcinku Ikari Gozen, Kagami z pokorą przyjmuje słowa bohaterki wiedząc, że Władca Ciem zna jej tożsamość i może to sprowadzić niebezpieczeństwo na jej rodzinę. Tym samym udowadnia, że troszczy się o najbliższych i chce, aby byli oni bezpieczni.

Ryuko[edytuj | edytuj kod]

Ryuko niezwykle szybko uczy się swoich umiejętności. Jest bardzo bohaterska oraz pewna siebie i swoich możliwości. Dziewczyna jest niezwykle porywcza, ponieważ nie wysłuchuje Kwami do końca, jak najszybciej dokonując swojej transformacji i wydostając się z więzienia Ikari Gozen. Jednocześnie sama staje do walki z przeciwnikiem twierdząc, że nikt się nie powinien do tego wtrącać, ponieważ jest to sprawa, która dotyczy jedynie jej oraz jej matki. Swoim poczynaniem zdradza własną tożsamość super-złoczyńcy oraz Władcy Ciem. Początkowo nie chce współpracować z Biedronką, kiedy jednak Czarny Kot zostaje uwięziony, przeprasza super-bohaterkę za swoje zachowanie wiedząc, że popełniła błąd odrzucając ich współpracę. Mając przygotowany wcześniej plan, pozwala się złapać złoczyńcy, aby ocalić Czarnego Kota i pokonać Ikari Gozen.

Riposta[edytuj | edytuj kod]

Riposta jest osobą mściwą i wściekłą. Ma obsesję na punkcie rewanżu z Adrienem i pokonania chłopaka, dlatego podąża jego tropem. Żąda walki, nawet kiedy chłopak ma ranną kostkę i nie jest w stanie podjąć wyzwania. Innych uważa za niegodnych walki ze sobą, chociażby Biedronkę, kiedy chce walczyć za Adriena. Jest arogancka i pewna siebie. Jeśli ktoś jej zagraża, nie waha się ani chwili i atakuje.

Oni-chan[edytuj | edytuj kod]

Jako złoczyńca jest bardzo odważna, pewna swojego oraz nieugięta. Celem Oni-chan jest przede wszystkim pozbycie się Lili i wyrzucenie dziewczyny z życia chłopaka. Cały czas tropi swoją rywalkę, nie przejmując się Biedronką i Czarnym Kotem. Chce, aby Lila całkowicie zrzekła się wszelkich uczuć względem Adriena. Jedynie wtedy jest w stanie oszczędzić Lilę i zostawić ją w spokoju. Jednocześnie uznaje, że tylko ona jest godna Adriena i są oni dla siebie stworzeni, a Lila zasługuje na karę. Chce obronić swojego wybranka przed tym, aby nikt go nie skrzywdził. W końcu Oni-chan daje się zmanipulować Lili i obiera za swój cel Biedronkę wierząc, że tylko dzięki temu Lila wyrzeknie się uczuć do chłopaka.

Lies[edytuj | edytuj kod]

Lies nienawidzi kłamstwa. Dzięki swojej mocy każdą napotkaną osobę konfrontuje z jego własnymi kłamstwami, paraliżując go, jeśli osoba ta nie była całkowicie szczera. Lies zdaje się nie odczuwać innych emocji, oprócz tych, które każą jej pozbyć się kłamstw ze świata. Paraliżuje nawet własną matkę, kiedy okazuje się, że kobieta kłamie.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Normalnie[edytuj | edytuj kod]

Kagami jest średniego wzrostu dziewczyną o granatowych, krótkich włosach, które sięgają jej do szyi. Ma ona skośne oczy, koloru bursztynowego.

Dziewczyna nosi szkolny mundurek. Kagami jest ubrana w czarną koszulę z kołnierzykiem oraz białą marynarkę z czarnymi zdobieniami i złotymi guzikami na rękawach. Po prawej stronie marynarki, na wysokości torsu, widnieje czarno-czerwone logo. Dodatkowo dziewczyna ubiera czerwoną spódnicę oraz krawat w szkocką kratę. Na nogach nosi czarne rajtuzy oraz czerwone trampki z białymi czubkami oraz sznurówkami. Na palcu ma założony pierścionek z symbolem jej rodziny.

Ryuko[edytuj | edytuj kod]

Kiedy Kagami zamienia się w Ryuko, jej oczy zmieniają swój kolor na złoty, a białka oczu przybierają żółty kolor. Na głowie dziewczyny pojawiają się dwie pary rogów w czerwonym kolorze u dołu, czarnym pośrodku oraz złotym u góry. Jej twarz zasłania czerwona maska ze złotymi oraz czarnymi zdobieniami u dołu.

Super-bohaterka ubrana jest w jednoczęściowy kostium w kolorze czerwonym. W obrębach szyi oraz obojczyków kołnierzyk kreacji przybiera czarny kolor, zachodząc na tors bohaterki. Góra kołnierzyka jest zakończona złotym materiałem. Na rękach posiada czarne rękawiczki, wykończone złotymi dodatkami, które sięgają łokci Ryuko. Buty dziewczyny są różne, a ich podeszwa jest złotego koloru. Prawy but jest zachowany w tej samej kolorystyce co rękawiczki - jest koloru czarnego ze złotymi wykończeniami. Natomiast lewy but ma kolor czerwony z czarnymi oraz złotymi wykończeniami. Przez lewą nogę, aż po tors Ryuko, spiralnie przebiegają czarne zdobienia ze złotymi krawędziami, które swoim kształtem przypominają smoczy ogon. Na wysokości piersi znajduje czarny okrąg ze złotymi brzegami. W jego środku można zobaczyć trzy elementy, które są powiązane z super-umiejętnością bohaterki: wodą (kolor niebieski), powietrzem (kolor szary) oraz piorunami (kolor żółty). Kiedy Ryuko wykorzysta jeden z elementów, wypełnienie symbolu przybiera czarny kolor.

Riposta[edytuj | edytuj kod]

Gdy została przemieniona w Ripostę, jej strój przypomina taki, jaki noszą samuraje. Cera jak i ubranie dziewczyny są koloru srebrnego z metalicznym połyskiem. Ma tylko jedną rękę, ponieważ druga jest zmieniona w miecz. Na hełmie oraz mieczu, w którym kryje się Akuma, widnieje czerwony symbol jej rodziny.

W odcinku Dzień Bohaterów zostaje zaakumowana po raz kolejny, służąc Szkarłatnemu Władcy. Strój super-złoczyńcy zmienia swoją kolorystykę, przybierając kolor czerwony.

Oni-chan[edytuj | edytuj kod]

Po zaakumowaniu oczy Kagami stają się brązowo-czerwone. Włosy Oni-chan są krótkie, w kolorze czarnym, wystylizowane na kolce. Całą twarz dziewczyny zakrywa biała maska z czarnymi zdobieniami dookoła oczu oraz ust. Z czoła złoczyńcy wyrasta czerwony róg z czarnymi zdobieniami dookoła, które imitują płatki róży, natomiast z okolic ust wyrastają jej długie białe kły.

Oni-chan jest ubrana w biały kostium z czarnymi zdobieniami, które swoim kształtem przypominają pnącza. Kołnierz stroju, rękawiczki oraz buty są koloru czerwonego. Na ramionach, przedramionach oraz łydkach posiada czerwone dodatki stylizowane na kolce. W ręku dzierży czerwony miecz ozdobiony czarnymi kolcami, przyozdobiony biało-czarną rękojeścią.

Lies[edytuj | edytuj kod]

Ciało Lies, jej włosy, oczy, a nawet strój są w kolorze jasnoniebieskim. Dziewczyna posiada krótkie i gładkie, kończące się na wysokości policzka włosy, które ułożone są w boba. Końcówki włosów są podkręcone. Dodatkowo na twarzy ma jasnoniebieską maskę.

Strój super-złoczyńcy zachowany jest w tych samych kolorach. Ubrana jest ona w jednoczęściowy kostium z okrągłym kołnierzykiem, a na plecach i klatce piersiowej widoczne są jaśniejsze wzory. Nosi ona również rękawiczki bez palców oraz wysokie buty do kolan. Na prawym nadgarstku znajduje się zaakumowany przedmiot.

Broń[edytuj | edytuj kod]

Bronią Ryuko jest miecz, dzięki któremu może walczyć ze swoim przeciwnikiem, a także się bronić lub blokować zadawane ataki.

Jako super-złoczyńca, zarówno w postaci Riposty, jak i Oni-chan, posługuje się mieczem, dzięki któremu może walczyć ze swoim przeciwnikiem.

Jako Lies jest w stanie unieruchomić wszystkie osoby, które kłamią.

Zdolności[edytuj | edytuj kod]

Kagami, podobnie jak inni członkowie jej rodziny, ćwiczy szermierkę. Jest ona bardzo zwinna oraz myśli taktycznie. Dodatkowo bardzo dobrze jeździ na łyżwach.

Jako Ryuko, dziewczyna staje się o wiele szybsza, zwinniejsza, bardziej wytrzymała oraz silniejsza. Dodatkowo może się przemieszczać o wiele szybciej niż inni bohaterowie. Jej umiejętności walki mieczem są o wiele doskonalsze, aniżeli w normalnej postaci. Może również używać super-umiejętności, która pozwala jej zmienić się w jeden z elementów: wodę, wiatr lub błyskawicę.

Jako Riposta bardzo dobrze posługuje się ostrzem.

W postaci Oni-chan doskonale walczy mieczem. Dzięki broni, po nakierowaniu ostrza w stronę ofiary, może utworzyć na jej czole róg, dzięki któremu może się teleportować. Róg działa podobnie jak odbiornik. Kiedy przypadkowa osoba odbierze sygnał przesyłany przez Oni-chan do urządzeń elektrycznych, zamienia się z nią miejscem.

Relacje[edytuj | edytuj kod]

Adrien Agreste[edytuj | edytuj kod]

Kagami i Adrien

Kagami odnosi się do Adriena z szacunkiem w czasie oraz po walce. Bez protestu uznaje wygraną chłopaka. Jest bardzo miła dla Adriena i często uśmiecha się w jego towarzystwie. Kiedy dołącza do szkoły, staje się jego partnerką w walce. W odcinku Mrożyciel chłopak zdradza, że spędzają ze sobą bardzo dużo czasu. Pomaga mu zawiązać łyżwy kiedy Adrien ma z tym problem, obiecując, że nikomu nie zdradzi tego sekretu. Nie jest zadowolona z tego, że Adrien zaprosił na lodowisko również Marinette i twierdzi, że dziewczyna nie jest mu potrzebna do tego, aby mógł udoskonalić swoje umiejętności jazdy na łyżwach. Mówi mu, że kiedy zrozumie, że obrał niewłaściwy cel, będzie na niego czekała. Kagami darzy chłopaka większymi uczuciami, co można zobaczyć w odcinku Oni-chan. W notesie przechowuje ich wspólne zdjęcie oraz różę, którą jej podarował. Kiedy słyszy od chłopaka komplement, rumieni się. Od odcinka Królowa Miraculów (Starcie Miraculów - część 2) Adrien i Kagami oficjalnie są parą[3], co można również zobaczyć w filmie Miraculous: Zjednoczeni Herosi w Nowym Jorku. Chociaż dziewczyna jest mocno zaangażowana w ten związek, żywiąc głębokie uczucia względem wybranka, nie można tego samego powiedzieć odnośnie Adriena. Kagami nie jest mu obojętna, jednak jego zaangażowanie w miłosną relację nie jest aż tak duże[4][5]. W odcinku Lies Kagami jest zła na Adriena za to, że cały czas ją okłamuje i zaczyna myśli, że chłopak nie chce spędzać z nią czasu. Ostatecznie nastolatkowie się rozstają. Kagami nie chce kontynuować przyjaźni z Adrienem przez to, że ten ją skrzywdził.

Marinette Dupain-Cheng/Biedronka[edytuj | edytuj kod]

Kagami i Marinette

Zdaje się, że Kagami jest świadoma uczuć Marinette do Adriena. W odcinku Mrożyciel można zauważyć, że traktuje Marinette bardzo oschle i nie jest do niej przyjaźnie nastawiona. Nie jest zadowolona z tego, że Adrien zaprosił na lodowisko również swoją przyjaciółkę i twierdzi, że nie jest mu potrzebna do tego, aby mógł udoskonalić swoje umiejętności jazdy na łyżwach. Mimo tego dziewczyny nie są wrogami i tolerują swoje towarzystwo. Kagami pomaga Marinette kiedy ta się wywraca. Według Thomasa Kagami nie jest również zazdrosna o jej uczucia[6]. Twórcy zdradzili, że Kagami chciała jasno przekazać Marinette, że powinna opanować swoje emocje, w przeciwnym razie Adrien będzie jej[7]. Dowodzi to, że traktuje ona Marinette jako rywalkę w walce o serce Adriena. W odcinku Ikari Gozen dziewczyny spędzają wspólnie czas, dzięki czemu się zaprzyjaźniają.

Kiedy Kagami zmienia się w Ryuko, początkowo nie chce współpracować z Biedronką i odrzuca jej pomoc, samotnie rzucając się do walki z przeciwnikiem. Kiedy jednak Czarny Kot zostaje uwięziony, przeprasza super-bohaterkę za swoje zachowanie wiedząc, że popełniła błąd. Przyznaje się do swojej porażki, jednak Biedronka ją pociesza i zachęca, aby spróbowały ponownie pokonać Ikari Gozen. Kiedy dziewczyna słyszy, że nigdy więcej nie wejdzie w posiadanie Miraculum Smoka, jest przekonana, że zawiodła super-bohaterkę. Biedronka podnosi ją na duchu tłumacząc, że Władca Ciem zna już tożsamość Ryuko, co może być zbyt niebezpieczne dla niej oraz dla jej rodziny oraz przyjaciół. Słysząc, że Kagami nie ma zbyt wielu znajomych, super-bohaterka doradza jej, aby nie szukała wielu znajomych, natomiast ważne jest posiadanie takich, którzy są prawdziwymi przyjaciółmi.

Tomoe Tsurugi[edytuj | edytuj kod]

Kagami odnosi się do matki z dużym szacunkiem i godnością, chociaż jest przez nią bardzo ograniczana. Tomoe jest zdania, że Kagami nie potrzebuje przyjaciół i rozrywki, którego dziewczyna nie podziela. W odcinku Ikari Gozen Tomoe stwierdziła, że rozumie, iż Kagami chce mieć przyjaciół, ale jest zdania, że przyjaźń może ją zawieść. Pomimo tego po zdenerwowaniu córki kobieta pozwala jej spotkać się z Marinette. Poza ćwiczeniami szermierki w szkole, Kagami często ćwiczy szermierkę razem z matką, co jednak nie pomaga im w załagodzeniu napięcia w relacji.

Występowania[edytuj | edytuj kod]

Sezon 2
Miraculum: Piosenka przewodnia: Nieobecny/a
1. Kolekcjoner: Nieobecny/a 14. Syrena: Nieobecny/a
2. Królowa Wizji: Nieobecny/a 15. Zombuziara: Nieobecny/a
3. Mrożownik: Nieobecny/a 16. Kapitan Hardrock: Nieobecny/a
4. Miś Goryczek: Nieobecny/a 17. Mrożyciel: Pojawia się
5. Komplikatorka: Nieobecny/a 18. Królowa Stylu: Nieobecny/a
6. Bobogigant: Nieobecny/a 19. Królowa Os: Nieobecny/a
7. Riposta: Pojawia się 20. Dyktatyran: Nieobecny/a
8. Befana: Nieobecny/a 21. Rewersor: Nieobecny/a
9. Melobestia: Nieobecny/a 22. Anansi: Nieobecny/a
10. Goridzilla: Nieobecny/a 23. Piaskowy Chłopiec: Nieobecny/a
11. Robotus: Nieobecny/a 24. Asystura: Nieobecny/a
12. Sapotiki: Nieobecny/a 25. Mayura: Pojawia się
13. Mroczna Sowa: Nieobecny/a 26. Mikołajdak: Nieobecny/a
Sezon 3
1. Kameleon: Nieobecny/a 14. Łowca Kwami: Nieobecny/a
2. Animaestro: Pojawia się 15. Żarłok: Tło
3. Piekarix: Nieobecny/a 16. Gracz 2.0: Pojawia się
4. Cofelia: Pojawia się 17. Nawałnica 2: Pojawia się
5. Reflektynka: Nieobecny/a 18. Ikari Gozen: Pojawia się
6. Tatołak: Nieobecny/a 19. Graficzas: Nieobecny/a
7. Cichoszał: Nieobecny/a 20. Imprezowicz: Nieobecny/a
8. Oni-chan: Pojawia się 21. Lalkarka 2: Nieobecny/a
9. Miraculia: Nieobecny/a 22. Biały Kot: Nieobecny/a
10. Amnezjo: Nieobecny/a 23. Félix: Pojawia się
11. Desperata: Pojawia się 24. Biedronka: Nieobecny/a
12. Król Zabawek: Nieobecny/a 25. Połykacz Serc: Pojawia się
13. Rakieta: Nieobecny/a 26. Królowa Miraculów: Pojawia się
Sezon 4
Miraculum: Piosenka przewodnia: Obraz
1. Truth: Pojawia się 14. Sentibubbler: Nieobecny/a
2. Lies: Pojawia się 15. TBA: Nieobecny/a
3. Le Gang des Secrets: Obraz 16. TBA: Nieobecny/a
4. Pan Gołąb 72: Pojawia się 17. Rocketear: Nieobecny/a
5. Psychomedian: Nieobecny/a 18. TBA: Nieobecny/a
6. Furious Fu: Nieobecny/a 19. TBA: Nieobecny/a
7. Sole Crusher: Nieobecny/a 20. TBA: Nieobecny/a
8. Queen Banana: Nieobecny/a 21. TBA: Nieobecny/a
9. Gabriel Agreste: Nieobecny/a 22. TBA: Nieobecny/a
10. Mega Leech: Nieobecny/a 23. TBA: Nieobecny/a
11. Guiltrip: Nieobecny/a 24. TBA: Nieobecny/a
12. Crocoduel: Nieobecny/a 25. TBA: Nieobecny/a
13. Optigami: Pojawia się 26. TBA: Nieobecny/a
Filmy i odcinki pełnometrażowe
1. Miraculous New York: Pojawia się 3. Ladybug & Cat Noir: Awakening: Nieobecny/a
2. Miraculous Shanghai: Nieobecny/a 4. Miraculous: Nieobecny/a
Miraculum: Sekrety
1. Chat Noir vu par Marinette: Nieobecny/a 19. Sabrina: Nieobecny/a
2. Marinette et Adrien: Nieobecny/a 20. Rose: Nieobecny/a
3. La double vie de Marinette: Nieobecny/a 21. Nathaniel & Marc: Nieobecny/a
4. La fête d'anniversaire: Nieobecny/a 22. Gabriel: Nieobecny/a
5. Marinette et Alya: Nieobecny/a 23. Ivan: Nieobecny/a
6. Marinette et Paris: Nieobecny/a 24. Chloé vue par Marinette: Nieobecny/a
7. Marinette et la mode: Nieobecny/a 25. Marinette vue par Chloé: Nieobecny/a
8. Ladyblog: Nieobecny/a 26. Lila: Nieobecny/a
9. La double vie d'Adrien: Nieobecny/a 27. La Famille: Nieobecny/a
10. Ladybug vue par Adrien: Nieobecny/a 28. Kagami vue par Marinette: Pojawia się
11. Tikki: Nieobecny/a 29. Kagami vue par Adrien: Pojawia się
12. Maître Fu: Nieobecny/a 30. Papillon et les Akumatisés: Nieobecny/a
13. Plagg: Nieobecny/a 31. Luka vu par Marinette: Nieobecny/a
14. Les copines: Nieobecny/a 32. Nouveaux Pouvoirs: Nieobecny/a
15. Max: Nieobecny/a 33. Nouveaux Héros: Pojawia się
16. Nino: Nieobecny/a 34. Nathalie vue par Gabriel: Nieobecny/a
17. Mylène: Nieobecny/a 35. Mayura et les Sentimonstres: Nieobecny/a
18. Alix: Nieobecny/a 36. Les Sentiments: Nieobecny/a

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

Serialowe[edytuj | edytuj kod]

  • W odcinku Lies ujawnia, że uwielbia rysować.
  • Bardzo dobrze jeździ na łyżwach, ale traktuje to jako zabawę.
  • Aż do odcinka Ikari Gozen jej jedynym przyjacielem był Adrien. Obecnie przyjaźni się również z Marinette.
  • W odcinku Oni-chan można zobaczyć, że nadal posiada różę, którą otrzymała od Adriena w odcinku Mrożyciel. Kwiat jest ususzony i przechowywany w notesie.
    • W notesie posiada również wyrwane zdjęcie tak, aby znajdowała się na nim jedynie ona i Adrien.
  • W obu przypadkach po zaakumowaniu jej bronią jest miecz.
    • Może to nawiązywać do jej umiejętności szermierskich.
  • Jej chińskim znakiem zodiaku jest smok.
  • We francuskiej wersji językowej Ikari Gozen można się dowiedzieć, że jej znakiem zodiaku jest skorpion.
    • Oznacza to, że urodziła się pomiędzy 22/23 października a 21/22 listopada.
    • Marinette na swoim Instagramie zdradziła, że urodziny Kagami wypadają 20 listopada[8].
  • Jej grupa krwi to 0.
  • Jest pierwszą postacią japońskiego pochodzenia oraz trzecią niemającą francuskich korzeni.
    • Pierwszymi są Vincent i Lila, którzy pochodzą z Włoch.

Pozostałe[edytuj | edytuj kod]

  • Postać Kagami została ujawniona w streszczeniu drugiego sezonu od TFOU 31 sierpnia 2017 roku[9].
  • Słowo kagami oznacza w języku japońskim lustro, jasność, życie, dobry oraz piękno. Natomiast słowo tsurugi oznacza miecz.
  • Wprowadzenie Luki i Kagami ma swoje powody i postacie te powrócą. Pojawią się w wielu innych odcinkach, a niektóre z nich będą skupione właśnie na tych bohaterach[10].
    • Zostali oni wprowadzeni, aby wprowadzić zmiany. Byłoby to nudne, gdyby Marinette zawsze wzdychała do Adriena, a Adrien do Biedronki. Luka i Kagami pomogą głównym bohaterom w rozwoju,a także wywołają nowe emocje i konflikty. Będą jak postacie wspierające, które zachęcają Marinette i Adriena[10].

Naklejka przedstawiająca Kagami

  • W koreańskim albumie z naklejkami dodano portret dziewczyny w nowym ubraniu, który wyglądem przypomina szkolny mundurek[11].
    • Na jednej z przedstawionych wcześniej grafik można dostrzec wizerunek Kagami w białej koszuli i czerwonej spódnicy[12].
  • Jej imię zostało zmienione w różnych wersjach językowych.
    • W brazylijskim dubbingu jej imię zmieniono na Kyoko.
    • We włoskim dubbingu jej imię zmieniono na Katami.
    • W Ameryce Łacińskiej jej imię zmieniono na Agami.
  • Po premierze filmu Miraculous: Zjednoczeni Herosi w Nowym Jorku, kiedy to Kagami całuje Adriena, Feri potwierdziła, że nastolatkowie są parą[13].

Przypisy[edytuj | edytuj kod]

Zobacz też...[edytuj | edytuj kod]