CZYTAJ WIĘCEJ

Advertisement

Jessica Keynes OficjalneLogoMiraculum (6).png Sparrow (Quantic Kids) 

Mamy szansę udowodnić, że jesteśmy tacy jak oni. Niezależni, skuteczni i darzący się wielkim zaufaniem.

Jessica Keynes, znana jako Jess — super-bohaterka zamieszkująca Stany Zjednoczone oraz broniąca ich. Jest ona córką Barbary Keynes. Debiutuje w filmie Miraculous: Zjednoczeni Herosi w Nowym Jorku.

Wchodzi w posiadanie Miraculum Orła po tym, gdy magiczna biżuteria zostaje odebrana zakumizowanemu super-złoczyńcy - Techno-Plagiatorowi. Dzięki Miraculum, które połączone jest z Kwami o imieniu Liiri, może przekształcić się w Orlicę.

Osobowość[]

Jessica jest energiczną oraz odważną osobą. Nie boi się walczyć ze złoczyńcami, ruszając na pomoc słabszym od siebie osobom. Jest miła oraz pomocna. Widząc Adriena oraz Marinette proponuje pomoc, aby zbliżyć do siebie nastolatków. Niekiedy bywa również sarkastyczna. Dziewczyna nie lubi się nudzić oraz siedzieć w miejscu. Dotyczy to również nudnych misji, które zostaną jej przydzielone. Zazdrości Biedronce oraz Czarnemu Kotu tego, że mają większą swobodę, mogą działać, kiedy chcą i nie potrzebują zgody na ruszenie do walki, są samodzielni oraz skuteczni. Widząc nowych bohaterów buntuje się, chcąc uzyskać więcej swobody, zamiast podporządkowywać się rozkazom. Pragnie udowodnić, że również jest przydatna i poradzi sobie w walce z przeciwnikiem. Widząc jednak tragiczne skutki walki, podporządkowuje się Rycerzowi Sowie. Jest zła o to, że nie może w pełni wykorzystać w walce swojego potencjału. Chociaż otrzymuje zakaz walki z Techno-Piratem i początkowo nie chce go łamać, w końcu rusza z pomocą.

Wygląd[]

Normalnie[]

Jessica jest mulatką o szaro-niebieskich oczach. Czarne włosy czesze w dwie kitki za pomocą dwóch skórzanych pasków. Pod lewym okiem posiada pieprzyk. Paznokcie maluje na szary kolor, podobnie jak i powieki.

Ubrana jest w białą bluzkę z czerwonymi rękawami 3/4, na środku której znajduje się nadruk – osiem granatowych trójkątów ułożonych w okrąg. Do tego ubiera szare dżinsy oraz brązowe botki na obcasie. Na lewym nadgarstku nosi grubą, złotą bransoletkę oraz mniejszą, dzięki której może się przemienić, natomiast na prawym – czarno-czerwono-białą plecioną bransoletkę. Na uszach nosi duże, okrągłe, plecione kolczyki w czarno-czerwono-białym kolorze.

Wróbel[]

Wygląd super-bohatera inspirowany jest umaszczeniem wróbla. Jej twarz w całości zakrywa czarna maska oraz brązowe gogle z czerwonymi szkłami. Dziewczyna ubrana jest w skórzany, brązowy płaszcz z kapturem, z białymi i czarnymi dodatkami zdobieniami. Kaptur wyglądem przypomina głowę wspomnianego ptaka. Pod spodem nosi biały kombinezon, który zakrywa całe jej ciało. Do tego zakłada również czarne rękawiczki, szelki oraz pasek na lewym udzie, na którym przymocowana jest sakiewka. Buty, sięgające połowy łydki, są koloru beżowego z jaśniejszymi sznurówkami.

Orlica[]

Po przemianie włosy dziewczyny związane są w warkocz. Jej twarz zakrywa biało-żółta maska z dziobem.

Górna część stroju składa się z bluzki w białym oraz jasnobrązowym kolorze, a także skórzanego płaszcza, do którego rękawów doczepione są sztuczne pióra. Do tego zakłada grafitowe rękawiczki oraz spodnie w tym samym kolorze. Zakończenie rękawów płaszcza oraz nogawek przyozdobione jest koralikami, układającymi się w indiański motyw. Jasnobrązowe buty sięgają do połowy jej uda, ozdobione u góry brązowymi piórami. W uszach ma duże, okrągłe kolczyki, motywem nawiązujące kultury rdzennych amerykanów. Na szyi nosi naszyjnik – Miraculum Orła.

Broń[]

Jako Wróbel w czasie walki wspomaga się różnego rodzaju gadżetami.

Zmieniając się w Orlicę jej bronią staje się Czurynga. Dzięki niej może atakować oraz się bronić. Dokładne zastosowanie broni nie zostało ukazane.

Umiejętności[]

Jess jest bardzo sprawna fizycznie. Dziewczyna jest wytrzymała i szybka. Jako Wróbel musi polegać na własnej sile, mimo to nie ma problemu z tym, aby wytrwać w walce. Potrafi również jeździć na deskorolce oraz grać na gitarze.

Jako Orlica zyskuje nową super-moc, Wyzwolenie, dzięki której może uwolnić wybrane osoby od wszystkiego, co powstrzymuje ich osiągnięciem pełnego potencjału.

Relacje[]

Aeon/Super Gynolina[]

Jessica jest jest bardzo blisko z Aeon, traktując ją jako coś więcej niż tylko maszynę – dziewczęta są dla siebie bliskimi przyjaciółkami. Dziewczyny spędzają ze sobą wolny czas oraz uczęszczają razem na misje. Są praktycznie nierozłączne. Obie przyjaciółki bardzo dobrze się dogadują i dążą do tego, aby być jak najlepszym zespołem. Jessica wie, że Aeon może zmienić się w Super Gynolinę. Obie wzajemnie się wspierają. Gdy Czarny Kot przypadkowo trafił Aeon Kotaklizmem, Jess była przerażona i ucieszyła się, kiedy Biedronka przywróciła wszystko do normy. Jessica czasami przypomina Aeon, aby nie interesowała się sprawami innych osób i często poucza ją w różnych kwestiach. Mimo to, potrafi zaufać swojej przyjaciółce, np. wtedy, kiedy ta próbowała przekonać Jess, iż nie pokonają same złoczyńcy, i że do pokonania Mirato-Pirata potrzebni będą Biedronka i Czarny Kot.

Barbara Keynes[]

Jessica bardzo się buntuje i chce udowodnić swojej matce, że jest dobrą super-bohaterką. Denerwuje się, że przydzielono jej zadanie polegające na pilnowaniu paryskich uczniów. Słysząc, że Barbara zabrania jej udziału w polowaniu na Techno-Pirata, zaczyna protestować, że nie jest gotowa na bycie bohaterką, ponieważ jej rodzicielka nie pozwala rozwinąć jej skrzydeł. Widząc gniew swojej matki ulega, jednak nie trwa to długo i za namową Aeon podejmuje walkę z super-złoczyńcą. Po pokonaniu złoczyńcy jest przybita, że nie odzyska swojej broni, ponieważ po raz kolejny sprzeciwiła się swojej matce. Kobieta wówczas zauważa, że Jess jest gotowa, aby zostać super-bohaterem i dzierżyć Miraculum.

Biedronka i Czarny Kot[]

Jessica zazdrości Biedronce i Czarnemu Kotu, że nie muszą nikogo pytać o zgodę, aby stanąć do walki ze złoczyńcą. Twierdzi, że paryscy bohaterowie są niezależni, skuteczni i darzący się wielkim zaufaniem. Widząc kłótnię Biedronki i Czarnego Kota zmienia o nich swoje poprzednie zdanie. Kiedy bohaterowie z Nowego Jorku nie są już w stanie pomóc, Aeon proponuje, aby zwrócić się o pomoc do super-bohaterów z Paryża. Jess wówczas wspomina, iż ostatnim razem androidka została niemal zniszczona, a oni sami są jeszcze dzieciakami. Za namową przyjaciółki postanawia dać im szansę. W czasie walki współpracuje z nimi, aby wspólnymi siłami pokonać super-złoczyńcę.

Alya i Nino[]

Jess poznaje Alyę i Nino już w czasie spotkania integracyjnego. Za prośbą dziewczyny Jessica gra powolną melodię, aby pomóc Marinette oraz Adrienowi w zbliżeniu się do siebie. Po raz kolejny nastolatkowie spotykają się na wycieczce w muzeum. Wówczas razem z Aeon snują plany, jak mogą pomóc Marinette i Adrienowi w wyznaniu sobie miłości. Jessica jest do nich przyjaźnie nastawiona.

Strażnik szkatuły[]

Dokładne relacje Jess oraz Strażnika szkatuły nie są znane. Początkowo mężczyzna chce odzyskać Miraculum, w którego posiadanie weszła dziewczyna, ta jednak proponuje, aby wspólnie stworzyli nowe pokolenie bohaterów.

Występowania[]

Sezon 2
Miraculum: Piosenka przewodnia: Nieobecny/a
1. Kolekcjoner: Nieobecny/a 14. Syrena: Nieobecny/a
2. Królowa Wizji: Nieobecny/a 15. Zombuziara: Nieobecny/a
3. Mrożownik: Nieobecny/a 16. Kapitan Hardrock: Nieobecny/a
4. Miś Goryczek: Nieobecny/a 17. Mrożyciel: Nieobecny/a
5. Komplikatorka: Nieobecny/a 18. Królowa Stylu: Nieobecny/a
6. Bobogigant: Nieobecny/a 19. Królowa Os: Nieobecny/a
7. Riposta: Nieobecny/a 20. Rewersor: Nieobecny/a
8. Befana: Nieobecny/a 21. Anansi: Nieobecny/a
9. Melobestia: Nieobecny/a 22. Dyktatyran: Nieobecny/a
10. Goridzilla: Nieobecny/a 23. Piaskowy Chłopiec: Nieobecny/a
11. Robotus: Nieobecny/a 24. Asystura: Nieobecny/a
12. Sapotiki: Nieobecny/a 25. Mayura: Nieobecny/a
13. Mroczna Sowa: Obraz 26. Mikołajdak: Nieobecny/a
Sezon 3
1. Kameleon: Nieobecny/a 14. Łowca Kwami: Nieobecny/a
2. Animaestro: Nieobecny/a 15. Żarłok: Nieobecny/a
3. Piekarix: Nieobecny/a 16. Gracz 2.0: Nieobecny/a
4. Cofelia: Nieobecny/a 17. Nawałnica 2: Nieobecny/a
5. Reflektynka: Nieobecny/a 18. Ikari Gozen: Nieobecny/a
6. Tatołak: Nieobecny/a 19. Graficzas: Nieobecny/a
7. Cichoszał: Nieobecny/a 20. Imprezowicz: Figura
8. Oni-chan: Nieobecny/a 21. Lalkarka 2: Nieobecny/a
9. Miraculia: Nieobecny/a 22. Biały Kot: Nieobecny/a
10. Amnezjo: Nieobecny/a 23. Félix: Nieobecny/a
11. Desperata: Nieobecny/a 24. Biedronka: Nieobecny/a
12. Król Zabawek: Nieobecny/a 25. Połykacz Serc: Nieobecny/a
13. Rakieta: Nieobecny/a 26. Królowa Miraculów: Nieobecny/a
Świat Miraculum
1. Miraculous New York: Pojawia się 2. Miraculous Shanghai: Figura

Przezwiska[]

Przezwisko Opis
Jess Zdrobnienie, którego używają przyjaciele dziewczyny.
Nieopierzony Zwrot, którego używa Liiri, kiedy spotyka Jessicę.

Ciekawostki[]

  • Jest finalną wersją Sparrowa, super-bohatera, który należy do Quantic Kids.
  • Jako Wróbel pojawia się na okładce komiksu w odcinku Mroczna Sowa.
    • Po stroju można przypuszczać, że to jeden z jej poprzedników.
  • W postaci Wróbla pojawia się jako figurka w odcinku Imprezowicz.
  • Po raz pierwszy jest została ukazana w komiksie Miraculous Adventures of Ladybug & Cat Noir
    • W komiksie Czarny Kot nazywa ją Birdy.
      • Według Feri González postać od zawsze nosiła imię Sparrow. Wykorzystane imię jest prawdopodobnie błędem lub pseudonimem.[1]
  • Twórca serialu wyjaśnił, dlaczego Barbara oraz Jess skrywają się pod maskami udając mężczyzn. Pierwszy Rycerz Sowa oraz Wróbel, którzy żyli w latach dwudziestych, nie posiadali żadnych mocy i byli płci męskiej. Jak tłumaczy Thomas, kiedy obecny Rycerz Sowa umiera lub jest zbyt stary, zastępuje go Wróbel, przybierając imię swojego "szefa" oraz poszukując nowego pomocnika – Wróbla. Dzięki temu złoczyńcy wierzą, że bohaterowie są nieśmiertelni, dlatego tak ważnym jest, aby uchodzili za mężczyzn[2].
  • Słowo jess oznacza skórzane pęto znajdujące się na nodze sokoła myśliwskiego[3].

Galeria[]

Przypisy[]

Zobacz też[]

Advertisement