FANDOM

Jalil Kubdel Biedronka Logo Galeria 

Nikt dotąd nie rozszyfrował do końca hieroglifów. Oprócz mnie. To magiczna pieśń, którą trzeba wyrecytować, żeby dokonał się rytuał. Jestem pewny.
— Jalil; Faraon

Jalil Kubdel - starszy brat Alix, młody i zagorzały historyk. Często przebywa w muzeum. Interesuje się dziejami starożytnego Egiptu. W odcinku Faraon zostaje zainfekowany przez akumę i przemienia się w super-złoczyńcę – Faraona.

Osobowość Edytuj

NormalnieEdytuj

Jalil jest nieśmiały, ambitny i inteligentny. Jest również lekko rozkojarzony oraz niezdarny, kiedy wpada na Marinette oraz Alyę. Bardzo pasjonuje się starożytnym Egiptem i chętnie opowiada o swoich odkryciach na temat tamtej epoki. Potrafi samodzielnie przetłumaczyć starożytne papirusy i chce odtworzyć zaklęcia, które są w nich zawarte. Szybko i pochopnie wyciąga postawione przez siebie wnioski.

FaraonEdytuj

Po przemianie w Faraona stał się chciwy, zimny oraz nieczuły. Wierzy on, że jest starożytnym faraonem Echnatonem. Za wszelką cenę pragnie, aby jego żona, egipska księżniczka Nefertiti wróciła do świata żywych. W tym celu przemienia niewinnych ludzi w mumie, które są mu potrzebne do rytuału oraz chce poświęcić Alyę, nie dbając o to, co stanie się z dziewczyną.

WyglądEdytuj

NormalnieEdytuj

Jalil jest mężczyzną średniego wzrostu o szczupłej sylwetce. Jego oczu są koloru niebieskiego, natomiast swoje długie, brązowe włosy zaczesuje do tyłu. Nosi on okulary korekcyjne z cienką, czarną oprawką.

Na co dzień Jalil zakłada białą koszulkę, na której widnieje pomarańczowy nadruk przedstawiający Oko Horusa. Na to zakłada kurtkę z wypłowiałym zielonym kolorze, która przyozdobiona jest złotym zamkiem oraz guzikami, a także czterema kieszonkami. Jego szyję zdobi medalion ze skarabeuszem, który częściowo jest przysłonięty pomarańczowym szalikiem. Do tego zakłada również beżowe spodnie oraz sandały w brązowym kolorze.

FaraonEdytuj

Gdy przemienia się w Faraona, rośnie i nabiera masy mięśniowej, a skóra przybiera czarny kolor. Twarz Faraona nie jest widoczna, ponieważ zasłania ją złota maska podobna do tych, którą nosili faraonowie. Na masce można dostrzec włosy, sztuczną brodę oraz koronę z wizerunkiem kobry królewskiej. Oczy mężczyzny są całkowicie niebieskie, a obszar dookoła nich zdobi czarny makijaż. Kiedy przybiera postać jednego z egipskich bogów, jego maska zmienia się w zależności od przybranej formy. Może przybrać formę np. lwa, szakala, czy też orła.

Ubiór Faraona jest inspirowany dawnymi strojami egipskimi. Jego biodra zdobi złota płachta materiału, która sięga do kolan złoczyńcy. Na przedramionach, nadgarstkach oraz kostkach można ujrzeć złote bransolety. Na szyi nosi szeroki złoto-niebiesko-biały naszyjnik oraz medalion ze skarabeuszem z rozpostartymi skrzydłami, który dotyka słonecznego dysku.

W odcinku Dzień Bohaterów zostaje zaakumowany po raz kolejny, służąc Szkarłatnemu Władcy. Strój super-złoczyńcy zmienia swoją kolorystykę, przybierając kolor czerwony.

WystępowaniaEdytuj

CiekawostkiEdytuj

SerialoweEdytuj

  • Chociaż Jalil jest starszy od Alix, to dziewczyna dostaje w dniu piętnastych urodzin rodzinny zegarek.
    • W wersji francuskiej pan Kubdel wspomina, że zegarek jest dziedziczony przez najmłodsze dziecko w dniu swoich piętnastych urodzin.

PozostałeEdytuj

  • Po zaakumowaniu Faraon chce dokończyć dzieło Echnatona i przywrócić do życia swoją żonę. Aby zwiększyć swoje możliwości prosi poszczególnych bogów o umiejętności. To przedstawienie może być nieco ironiczne, ponieważ według historii sam Echnaton wykazywał zainteresowanie reformami i chciał obalić stary kult bogów, wywyższając tym samym jednego z bogów, Atona. Jalil jako Faraon wzywa takich bogów jak Toth, Sechmet, czy też Horusa, tym samym nie wspominając o Atonie, boga dysku słonecznego.
  • Jego dokładny wiek nie został zdradzony, jednak wiadomo, że jest studentem college'u[1].

PrzypisyEdytuj

  1. https://twitter.com/Thomas_Astruc/status/1275082308828069888

Zobacz też...Edytuj